Καντάδες…


Σαν σήμερα πέθανε ένας μεγάλος της Ελληνικής μουσικής: Ο Δυονύσιος Λαυράγκας. Με την ευκαιρία αυτή ήθελα να υπενθυμίσω ένα αγνοημένο αλλά πολύ ποιοτικό είδος Ελληνικής μουσικής: Την  “καντάδα”. Περισσότερο επτανησιακής προέλευσης, όμως υπήρξε και η Αθηναϊκή καντάδα που συναγωνίστηκε την επτανησιακή σε ποιότητα. Προφανώς επηρεασμένοι απο την Ιταλική κουλτούρα και μουσική παράδοση, οι επτανήσιοι ανέπτυξαν αυτό το είδος μουσικής πανω σε δικούς τους μουσικούς δρόμους. Με κυρίαρχο όργανο το μαντολίνο αλλά και με συνοδεία κιθάρας αλλά μέχρι και με τετράφωνη χορωδία, η καντάδες είναι εκπληκτικές και είναι κρίμα ότι αγνοούνται τόσο από τους σύγχρονους μουσικόφιλους. Επιδιώξτε να βρείτε CD, ή και παλιότερες μορφές εγγραφής, με καντάδες και θα μαγευτείτε από τον ρωμαντισμό και την ποιότητά τους. Αν ταξιδέψετε στα επτάνησα θα τις βρείτε σίγουρα.

8 Responses to “Καντάδες…”

  1. isisveiled Says:

    φέρτε μου ένα μαντολίνοοοοοοο……

    καλημέρα 🙂

  2. heliotypon Says:

    Που το θυμήθηκες το άσμα! Αν το θέλεις πολύ να σου κάνω ένα μαντολίνο δώρο… Αλλά πρέπει να μάθεις να το παίζεις. Παλιά οι δάσκαλοι μάθαιναν μαντολίνο στην παιδαωγική Ακαδημία. Δεν ξέρω τώρα τι γίνεται…

  3. isisveiled Says:

    μα είναι υπέροχο τραγούδι…

    και είναι τόσο γλυκός ο ήχος του μαντολίνου… ναι, νομίζω πως αν είχα ένα θα μάθαινα να παίζω με μεγάλη μου χαρά, όσος και ο πόνος που θα ήθελα να βγάλω από πάνω μου…

  4. JustAnotherGoneOff Says:

    Ε μα, πείτε τα!

    Αδυνατώ να συλλάβω τον ήχο του μπουζουκιού, ποτέ μου δεν το συμπάθησα αυτό το όργανο.

    Ενώ το μαντολίνο…

  5. heliotypon Says:

    Isis: Αν το θέλεις τόσο κι αν πρόκειται να μάθεις να σου το κάνω δώρο. Μετά τις διακοπές θα ψάξω…
    JustAnotherGoneOff: Το αυθεντικό μπουζούκι (χωρίς τις ηλεκτρονικές συσκευές που παραμορφώνουν τον ήχο του) μπορεί να είναι πολύ όμορφο άκουσμα. ‘Εχω ακούσει μουσική με σόλο μπουζούκι, με μπαγλαμά και άλλα παρεμφερή όργανα που είναι εκπληκτική. Ο Θεοδωράκης, π.χ. έχει γράψει υπέροχη μουσική για σόλο μπουζούκι.

  6. aghinous Says:

    ΗΡΘΑ ΚΙ ΑΠΟΨΕ ΣΤΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ ΣΟΥ…
    ΑΜΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ Σ’ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΘΑ ΣΕ ΚΑΝΟΥΝ ΣΟΥΡΓΕΛΟ ΣΤΙΣ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΑΡ…

  7. xeimwniatikh liakada Says:

    Λοιπόν παίδες , δεν ξέρω γιατί αλλά εμένα ο ήχος του μαντολίνου ποτέ δεν θα μου εβγαζε κάποιον πόνο , όπως προανέφερε η ΙΣις ..
    αντίθετα με εκφράζουν οι μαντινάδες συνοδευόμενες από ένα πιο μονότονο ήχο με μόνο 3 νότες αυτές της κρητικής λύρας..
    Ισως γιατι εκεί υπερέχει ο στίχος ..

  8. xeimwniatikh liakada Says:

    Πρώτη φορά που μου κάνανε καντάδα ήταν με κιθάρα .. στα 16 μου . Ηταν για μένα τόσο απρόσμενη η χαρά όσο και γι αυτόν η εκπληξη του μπουγέλου που έαβε από την αυστηρή μαμά μου! πάει η echo του ¨(
    Ακόμα όμως και τώρα δεν θάλεγα όχι αν κάποιος μου έκανε καντάδα
    ( ή μου τραγουδούσε και χωρίς συνοδεία οργάνου για να εκφραστεί .. )
    μαλλον ΝΑι θα έλεγα 🙂
    Υγ αλήθεια πως το λένε αυτό το ανευ συνοδειας μουσικού ορφάνου .. θυμίστε μου στην μουσικά ανεκπαιδευτη.. α ..κατι

Leave a Reply

