Που βρίσκονται;


Είμαι από τους καθυστερημένους στην αγορά συσκευής DVD. Ακόμη δεν έχω αποκτήσει. (και δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, αφού δεν είμαι “σινεφίλ”). Η γυναίκα με την οποία σχετίζομαι, όμως, παραπονιέται ότι δεν μπορεί να δει μια ταινία στο σπίτι μου, κι έτσι αποφάσισα να ψάξω για ένα μηχάνημα. Αγόρασα, λοιπόν περιοδικό που εδεικεύεται στις νέες τεχνολογίες (“Hi-Tech”, έκδοση του Δ.Ο.Λ. Δεν μπόρεσε κι αυτό να αποφύγει τον ξενόγλωσο τίτλο…). Είχα πολλά χρόνια να διαβάσω τέτοιο έντυπο και ομολογώ ότι ζαλίστηκα! Πέραν του ότι πολλά από αυτά που έγραφε μου ήταν ακατανόητα (κάποτε ήμουν πολύ ενημερωμένος στα συστήματα ήχου), οι όροι, οι συντμήσεις (πάντα στην Αγγλική, βέβαια…) εντυπωσιάστηκα για το πόσες νέες συσκευές και συστήματα κυκλοφορούν στην αγορά. Αλλά αυτό που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα ήταν η προβολή των ΑΚΡΙΒΩΝ συστημάτων οικιακού κινηματογράφου (“High-End”, τα προσδιορίζουν). Είναι απίστευτο πόσο ακριβά μπορεί να είναι αυτά και αν υπολογίσετε και το κόστος της “αίθουσας” (χώρος, υποδομή, επίπλωση, διακόσμηση, κλπ) τότε καταλήγουμε σε αστρονομικά ποσά για το οποιοδήποτε οικογενειακό βαλάντιο. Θα μου πείτε ότι αυτά δεν τα αγοράζει ο καθένας. Σίγουρα. Και εκεί ακριβώς βρίσκεται η έκπληξή μου. Φαίνεται ότι αυτά τα αγοράζουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ. Αλλιώς δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη προσφορά και τόσες πολλές μάρκες στην αγορά. Και δεν αναφέρομαι στα απλά συστήματα των €500 ή έστω των €2000 ή €3000, αλλά στα εξαιρετικά ακριβά σύνολα των δεκάδων ή και εκατοντάδων χιλιάδων € που φαίνεται ότι πουλιούνται, αλλιώς δεν θα τα στοκάριζαν και δεν θα τα διαφήμιζαν (με υψηλότατο κόστος) οι αντιπρόσωποι! Και αναρωτιέμαι: Πώς αγοράζονται όλα αυτά; Πόσοι συμπατριώτες μας διαθέτουν τόσο μεγάλα ποσά για την πολυτέλεια του (πανάκριβου) οικιακού κινηματογράφου; Και καλά τα λίγα γνωστά (ή, έστω, λιγότερο γνωστά) ονόματα του jet set (να βάλω κι εγώ την αγγλικούρα μου…) αλλά πόσα είναι αυτά; Πόσοι άλλοι μπορούν να διαθέσουν τέτοια ποσά και πού τα βρίσκουν; Ειδικά στο τεύχος που αγόρασα προβάλλεται, εν είδει ρεπορτάζ, πολυτελής κατοικία με ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ (4) αίθουσες εξοπλισμένες με συστήματα οικιακού σινεμά! (Κύρια αίθουσα, Play room, κύριο υπνοδωμάτιο και δώμα)! Είμαι περίεργος για το πόσο φόρο πλήρωσε φέτος ο ιδιοκτήτης αυτού του σπιτιού…

Αλλά εντύπωση μου έκαναν και κάποια άρθρα, σύμφωνα με τα οποία ο γράφων συνεργάτης του περιοδικού (προφανώς κάποιος μισθωτός) μιλούσε με φοβερή άνεση γα τις αγορές του ακριβών συστημάτων, (ακριβά laptop,  φορητά DVD για τα παιδιά του, οθόνες για τις πλάτες των καθισμάτων αυτοκινήτου, hi-end ηχεία και ενισχυτές, για τις αλλαγές που προγραμματίζει να κάνει, κλπ κλπ.) Και σκέφτεσαι: Καλά τι μισθό παίρνει ο/η εν λόγω κύριος ή κυρία για να μπορεί να κάνει τέτοιες δαπάνες; Εκτός αν αυτά γράφονται μόνο για βιτρίνα…

3 Responses to “Που βρίσκονται;”

  1. kaltsovrako Says:

    Δεν είναι πάρα πολλοί αυτοί που τα αγοράζουν. Διαφωνώ. Δεν μπορεί να συμβαίνει άλλωστε. Απλά, έχω την εντύπωση πως αυτά τα συστήματα προβάλονται μόνο και μόνο για την εικόνα της μπράντας. Είναι θέμα status της εταιρίας. Άλλωστε όλα αυτά τα άρθρα είναι πληρωμένα (advertorials) συνήθως.

  2. Πωλίνα Says:

    Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα!;) άλλωστε σκέψου πόσα σπίτια έχεις επισκεφθεί εσύ με όλον αυτό τον πανάκριβο τεχνικό εξοπλισμό…εγώ πάντως άντε να δω κανένα ακριβοπληρωμένο laptop!κι αυτό μετά από τη δολοφονία ενός μεγάλου και παχουλού γουρουνιού!;)

  3. heliotypon Says:

    Δεν ξέρω. Εγώ δεν έχω δει κανένα σπίτι με τέτοια ακριβά μπλιμπλίκια αλλά σκέφτομαι ότι όλα αυτά τα πανάβριβα, για να γίνεται τόσος τζερτζελές, δεν μπορεί να μην πουλιούνται. ‘Αλλωστε είχα γνωρίσει και κάποιον που έκανε τέτοιες εγκαταστάσεις αποκλειστικά (απ’ αυτό ζούσε) και μου έλεγε πως έχει και πολλή δουλειά. Και δεν είναι ο μόνος! Σε ποιούς κάνει τις εγκαταστάσεις; ‘Αρα πρέπει να είναι αρκετοί… Τέλος πάντων, ας τα χαίρονται αυτοί που τά έχουν. Απλώς έχω περιέργεια: Πως υπάρχουν τόσοι …πάμπλουτοι!

Leave a Reply

