Εξομολόγηση (δική μου)…


Μερικές φορές μου βγαίνουν κάτι κακίες που με ανησυχούν και μένα! Ε, λοιπόν θα σας το πώ: Κάθε φορά που θυμώνουν ή στενοχωρούνται οι παπάδες εγώ χαίρομαι! Χαίρομαι  Γιατί όταν αυτοί θυμώνουν κάτι καλό θα έχει συμβεί για τον λαό. ‘Ετσι και τώρα, με την απόφαση του Υπ. Παιδείας να καταργηθεί η εξομολόγηση στα σχολεία. Θυμάμαι όταν ήμουν 10 ετών παιδάκι, ο δάσκαλος μας έδωσε εντολή να εξομολογηθούμε. Τι έχει κάνει, μωρέ, το δεκάχρονο παιδί για να χρειαστεί εξομολόγηση; Τι καταπίεση και ενοχοποίηση της παιδικής ψυχής είναι αυτή, ωρέ ψυχανώμαλοι! Θυμάμαι ότι όσους συμμαθητές πήγαιναν στον παπά αργότερα, στην εφηβία, ο παπάς ρώταγε αν μαλακίζονται! Κι αν το παραδέχονταν τους μεταχειριζόταν σαν κακούργους! ‘Ετσι, μωρέ, θα κάνετε ελεύθερους ανθρώπους; Με τη φοβία της κόλασης; με την καλλιέργεια της απέχθειας προς το σώμα, που λέτε ότι είναι και ναός του θεού! Με την ενοχή για την εκδήλωση της πιό όμορφης ανθρώπινης λειτουργίας, της ερωτικής! Σκοταδιστές είσαστε και φασίστες που ανήκετε στον μεσαίωνα. Φύγετε από τα σχολεία, μιάσματα. Αφήστε τα παιδιά μας να αναπτύσσονται φυσιολογικά, χωρίς άσκοπες και παράλογες ενοχές που καταστρέφουν την ψυχή τους. Πηγαίνετε να χωθείτε στις τρύπες σας και να επιδοθείτε στις δικές σας, “αγνές” απολαύσεις: Το μίσος, τη μισαλλοδοξία, τη φιλαργυρία, την αρχομανία, την απληστεία, την υποκρισία, τη διαπλοκή  και τη γενικευμένη φαυλότητα!

Μακρυά από τις αγνές παιδικές ψυχές γιατί τις μολύνετε!

8 Responses to “Εξομολόγηση (δική μου)…”

  1. switchblade_sister Says:

    Και εγώ χάρηκα που το άκουσα αυτό! Θυμάμαι σε μια εξομολόγηση, είχα πει στον παπά ότι τα είχα με ένα παιδί και ότι είχαμε φιληθεί. Με ρώτησε αν συνεχίζεται η σχέση, του είπα όχι. Μετά με ρώτησε πόσος καιρός είχε περάσει και του είπα ένα μήνας. Και το συμπέρασμα του παπά: μετά από άλλους δύο μήνες, θα μου επιτρεπόταν να ξαναπατήσω το πόδι μου στην εκκλησία…
    Είναι εκτός τόπου και χρόνου οι άνθρωποι.

  2. atheofobos Says:

    Βρέ αφήστε τους παπάδες στα σχολεία!
    Να γίνει υποχρεωτική η εξομολογηση !
    Τι αντιπαθούσατε όταν είσαστε σχολείο;
    Οτι σας υποχρέωναν να κάνετε!

  3. ralou Says:

    Συντάσσομαι!

    Ο δικός μου εξομολόγος στα δεκατρία μου με ρώτησε αν έχω φίλο.
    Του είπα όχι αλλά δεν με πίστεψε και μου θυμισε την παροιμία “η τιμη τιμή δεν έχει…”
    Δεν είχα βεβαια κανένα πρόβλημα με την τιμή μου στα δεκατρία μου αλλά όσο νάναι μου έβαλε ιδέες.

  4. heliotypon Says:

    Αυτό είναι το κακό με την παράλογη και αναίτια ενοχοποίηση, ιδίως, του έρωτα. Αυτήν, τη μεγαλύτερη χαρά της ζωής, προσπαθούν να ελέγξουν και, τελικά, να καταστρέψουν, οι εκπρόσωποι του μή όντος, στην προσπάθειά τους να εξουσιάσουν. Και λέω “οι εκπρόσωποι του μή όντος” γιατί ποτέ δεν κατάλαβα τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν οι παπάδες! Μιλάνε για πράγματα που ποτέ κανείς δεν είδε και δεν έχει την εμπειρία τους. Και θεωρούνται και ειδικοί σ’ αυτά! Ξέρουν, λένε. Από πού ξέρουν, τρομάρα τους, για το τι υπάρχει επέκεινα! Γιατί περί αυτού πρόκειται. Ποιός επέστρεψε και τους είπε; Και μάλιστα μαλώνουν και μεταξύ τους για το ποιός τα λέει πιο σωστά! Ούτε περί επιστήμης να επρόκειτο (γιατί δεν πρόκειται, βέβαια)! Εγώ, φυσικά, δεν υποστηρίζω ότι ξέρω. Αλλά γιατί να πιστέψω ότι αυτοί ξέρουν;

  5. Natalia Says:

    Περιμένεις απαντήσεις άραγε; Γιατί τα ίδια χρόνια τις περίμενα κι εγώ. Όταν σιωπάς, επιτρέπεις. Και πολλές φορές η σιωπή είναι συνενοχή.

    Έπαιρνα πάντα απουσία γιατί δεν πήγαινα να εξομολογηθώ. Αυτή ήταν η τιμωρία μου. Για μένα αυτή ήταν η ασφάλειά μου.
    Μετά την πρώτη μου εξομολόγηση όπου αισθάνθηκα ένα εντελώς εξευτελισμένο υποκείμενο ορκίστηκα πως δεν θα το ξανακάνω.

    Και δεν το ξανάκανα. Και δεν θα επιτρέψω ούτε στα παιδιά μου να το κάνουν.

  6. heliotypon Says:

    Σωστά, Ναταλία. ‘Ετσι είναι. Εγώ δεν το έκανα ποτέ αυτό. Ακόμη κι όταν ήμουν παιδί ένοιωθα ότι αυτό είναι μιά εξευτελιστική διαδικασία και δεν καταλάβαινα γιατί θα έπρεπε να πω τι έκανα σ’ λεναν παπά. Αν ήθελα να πω κάτι θα το έλεγα σε έναν φίλο, σε έναν δάσκαλο, σε κάποιον με τον οποίον θα είχα το κατάλληλο επίπεδο επικοινωνίας και όχι στον πρώτο τυχόντα υστερικό γενειοφόρο! Οι συμπεριφορές μας μπορεί να περιέχουν, συχνά, αρνητικά για τους άλλους στοιχεία (τις πράξεις μας που δεν αφορούν τους άλλους δεν τις συζητώ γιατί εκεί δεν τίθεται θέμα αρνητικότητας) αλλά η επανόρθωση και η μεταμέλεια είναι καθαρά προσωπική μας υπόθεση και με τον εαυτόν μας θα πρέπει να τα βρούμε, ίσως και με τον άνθρωπο που ενοχλήσαμε…

  7. Sadie Says:

    I couln’t agree more!

  8. Sadie Says:

    I couldn’t agree more!

Leave a Reply

