Δεξιώσεις


Απόψε είμαι καλεσμένος σε γάμο και “θα ακολουθήσει δεξίωση” .

Δεξίωση είναι μιά εκδήλωση που καλείς κόσμο να τον ευχαριστήσεις ή να τον υποχρεώσεις ή για να “βγάλεις την υποχρέωση” γιατί κι αυτός σε κάλεσε στη δική του (ενώ από μέσα σου βρίζεις), ή για να τον …εκθέσεις (αν είναι υπουργός κι εσύ κλέφτης πολυτελείας, ας πούμε). Η ετυμολογία της ανάγεται, κατά Μπαμπινιώτη, στο ότι “έτειναν την δεξιάν” στους μουσαφιραίους, όπως και σήμερα, και κατ’ άλλους στο ότι τους εκλεκτούς τους έβαζαν να καθίσουν “εκ δεξιών” που ήταν τιμητική θέση.

Αυτό που μου έρχεται (και όχι μόνο σε μένα) στον νου, όταν ακούω τη λέξη, είναι άνθρωποι με μπλέ ή μαύρα και γραβάτες, στημένοι όρθιοι με ένα ποτήρι στο χέρι να περιφέρονται από το ένα πηγαδάκι στο άλλο και να λένε πλήθος από ανούσιες μαλακίες, να χαμογελάνε ψεύτικα, ή να πέφτουν στον μπουφέ ως λιμάρηδες και όταν πάς μισή ώρα αργότερα να βρίσκεις τα κουκούτσια από τις ελιές και μερικά τουρσιά που δεν τα θέλει κανείς!

Οι “κοσμικές” κυρίες, πάλι, έχουν στο μυαλό τους τουαλέττες έξωμες, μοντέλα των γκαίη ραφτάδων, να κουτσομπολεύουν αγρίως, ενώ φιλούν στον αέρα τις καλλίτερες …φίΔες τους! Διηγήσεις από ταξίδια σε εξωτικά μέρη ή ευρωπαϊκά κέντρα κουλτούρας (και …shopping, βεβαίως βεβαίως) θεωρούνται απαραίτητες.
Και κοσμικογράφοι (τύπου Χατζηπαπάρα, ας πούμε…) με τους φωτογράφους των κοσμικών στηλών ή των κουτσομπολίστικων περιοδικών, να απαθανατίζουν τους δεξιωνομένους για να τους προβάλουν στα έντυπά τους, αφού, φυσικά πέσει και το αναγκαιούν παραδάκι για την προβολή (όχι, τζάμπα θα σας την κάναμε, παλιοκουφάλες!).

Και βέβαια, κήποι καταπράσινοι φωτισμένοι (ή αίθουσες με δαικόσμηση κυριλέ) και γκαρσόνια με υπέροχες στολές και με άψογο (ψευτο)ευγενικό ύφος αλλά που ξέχασαν το αποσμητικό τους στη στάνη! Μπουφέδες φορτωμένοι (ή αναιμικοί, αναλόγως της οικονομικής επιφάνειας του host), μουσικές από μηχάνημα ή ορχήστρα, κι εσύ να σκυλοβαριέσαι και να λες: “Αχ πότε να περάσει η ώρα να φύγω, να μη φύγω και πρώτος και με θάψουνε οι παραμένοντες”!

Ερώτησις: Τι τις θέλετε τις “δεξιώσεις” ωρέ κλεφτόπουλα; Χάθηκε, δηλαδή, το εγκάρδιο Ελληνικό γλέντι, που καλάτε αυτούς που γουστάρετε και μόνο και που ψήνετε τις αρνούκλες ή τα γρούνια, ρίχνετε, σκόρπια, και καμιά ‘κοσαριά νταμουτζάνες με κοκκινέλι, φωνάζετε και τα λαϊκά όργανα (ξέρετε, βιολιά, ούτια, κλαρίνα, και τα τοιαύτα) κι όχι synthesizers και άψυχη ηλεκτρονική μουσική, και να δειτε κέφι που θα κάνουν όλοι. Κι αν δεν κάνουν γράφτε τους στα αρχίδια σας (ή στο μουνί σας, αναλόγως φύλου)! Καταλάβατε αδέρφια;
Δεν πιστεύω να καταλάβατε αλλά εγώ τα είπα μιά φορά!

15 Responses to “Δεξιώσεις”

  1. ViSta Says:

    🙂

  2. argyrenia Says:

    Πώς τα πέρασες ωστόσο?

  3. vlacha Says:

    Σε ποιόν γάμο πήγες; Του Βαρδινογιάννη; Θα σε καλέσω σ’ ένα γάμο βλάχικο στα μέρη μου, να φας αρνάκι και κοκορέτσι να φχαριστηθείς!
    🙂

  4. heliotypon Says:

    >Vista: 🙂

    >Argyrenia: ‘Ηρεμα τα πέρασα. Ο γάμος ήταν συγγενούς αλλά το θέμα “δεξίωση” μου το έδωσε η πρόσκληση. Χωρίς να ισχύουν αυτά που έγραψα για τη συγκεκριμένη. Απλώς η λέξη μου προκάλεσε συνειρμούς…

    >Vlacha: Καμμία σχέση με Βαρδινοτέτοιους! Να με καλέσεις στον Βλάχικο. Θα έλθω με μεγάλη ευχαρίστηση…

  5. Χνούδι Says:

    Καταλάβαμε παιδί μου. Ήσουν σαφέστατος 🙂

  6. convinsed Says:

    πολύ καλό…. δεν σχολίασες όμως την “λίστα γάμου” και έχω μείνει με την απορία… Αυτή η φράση κιαν σηκώνει κράξιμο και μπινελίκι…

  7. heliotypon Says:

    >Χνούδι: Ευχαριστώ. Χαίρομαι που ήμουν σαφής.
    >convinsed: Αναφερόμουν στον όρο “δεξίωση”. Ο γάμος, γενικώς, είναι μιά άλλη (θλιβερή) ιστορία. Και οι λίστες του! Δεν αντέχω αυτές τις συμβατικές καταστάσεις!

  8. attalanti Says:

    Πολύ καλό, πέρα για πέρα αληθινό… Να είσαι καλά και… μακρυά!

  9. Natalia Says:

    Να σε δω με κοστούμι…….κι ας πεθάνω!!!!!! :ΡΡΡΡ

  10. heliotypon Says:

    >attalanti: ‘Ετσι όπως το είπες μοιάζει με ευχή να είμαι καλά αλλά μακρυά! Τι σου έκανα, καλή μου Ατάλαντη, και θέλεις να είμαι μακρυά; :-))

    >Natalia: Γιατί το λες; Μερικές γυναίκες μου λένε πως μου πάει πολύ. Αλλά εσύ πώς ξέρεις ότι δεν το φοράω σχεδόν ποτέ; (αφού ξεχνάω αν έχω και τι χρώμα έχουν…). Μέσα έπεσες πάντως!

  11. Bluesmartoulis Says:

    Καλησπέρα. Πέρναγα κι είπα να πω ένα γειά 🙂
    Όσο για το θέμα δεξίωση θα το αφήσω ασχολίαστο μιάς και μου προκαλεί περίεργα συναισθήματα και αναμνήσεις όχι της πραγματικότητας όπως ήταν αλλά όπως θα ήθελα εγώ να ήταν (Σκέψου να το σχολίαζα κιόλας…..)
    Άντε καληνύχτα τώρα. Θα ξαναπεράσω για φοντανάκι…

  12. magitisa Says:

    Endiaferon etymologia tis leksews…[anousies malakies, xaxa]

  13. attalanti Says:

    Καλημέρα! Να είσα πάντα καλά και μακρυά από τέτοια (εννοούσα)! Το κείμενο μου άρεσε πάρα πολύ.
    Αταλάντη

  14. salome Says:

    Είναι κι αυτό μια ευκαιρία να τσεκάρεις αφενός πόσο και ποιοί υποκρίνουνται και αφετέρου να σκεφτείς μπόσ χαμένο χρόνο καταναλώνουμε σε διάφορες τέτοιες μλκς όλοι μας κατά καιρούς γιατί ΠΡΕΠΕΙ. “Πιάσε το ΠΡΕΠΕΙ απο το Ι και γδάρετο μέχρι το Π” είχε πεί ο Ελύτης όταν έπρεπε κι έτσι τον ακούσαμε κάποιοι την κατάλληλη στιγμή…

  15. switchblade_sister Says:

    Τα τραπέζια των γάμων είναι πάντα λίγο βαρετά, είτε είναι γλέντι, είτε είναι δεξίωση… Εκτός βέβαια όταν παντρεύονται πολύ καλοί σου φίλοι -οπότε χαίρεσαι με τη χαρά τους, κλπ. Αλλιώς είναι μια υποχρέωση, από την οποία οι περισσότεροι θέλουν να ξεφύγουν…

Leave a Reply

