Οι Πρόσφυγες


Πριν δυό μέρες το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ έκανε ένα πολύ καλό αφιέρωμα στην Μικρασιατική καταστροφή του 1922. Από αυτά που άκουσα αλλά και από προηγούμενη γνώση, βγαίνουν συμπεράσματα, που καλό είναι να τα έχουμε στον νου μας, εμείς οι, λίγο ή πολύ, νεότεροι. Να μάθουμε τις ιστορικές αλήθειες, ώστε να έχουμε καλλίτερη γνώση του τι μπορούμε να διαπράξουμε, ως λαός, και να μην βαυκαλιζόμαστε με τα μεγάλα λόγια, τα ψέματα και τα “φρου-φρού” των πανηλίθιων και απατεώνων πολιτικών μας:

Η Μικρασιατική καταστροφή ήταν η εξόντωση και ο ξεριζωμός των εκατομμυρίων Ελλήνων της Τουρκίας από τα σπίτια τους και ήταν αποτέλεσμα της εκστρατείας που έκανε η Ελλάδα (του Ελ. Βενιζέλου και που συνεχίστηκε από την κυβερνηση του Λαϊκού κόμματος, μετά την αναχώρηση του Βενιζέλου) με στόχο την κατάκτηση και προσάρτηση της Ιωνίας, δηλαδή της περιοχής που, από την αρχαιότητα φιλοξενούσε Ελληνικούς πληθυσμούς και πολιτισμό. ‘Ηταν το αποτέλεσμα του λεγόμενου “μεγαλοϊδεατισμού” που χαρακτήριζε πολλούς πολιτικούς της εποχής εκείνης και που είχε ως απώτερο στόχο (σχεδόν) την ανασύσταση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας με κέντρο την (από τότε ξεβράκωτη) Ελλάδα (τρομάρα μας!). Βέβαια, η εκστρατεία υποκινήθηκε από τις ξένες χώρες που είχαν συμφέροντα να ανοίξουν δρόμο προς τα πετρέλαια της περιοχής Μοσούλης και που εκμεταλλεύτηκαν τον μεγαλοϊδεατισμό των τότε πολιτικών, για να κάνουν αναίμακτο, για αυτούς, πόλεμο!

Ο στρατός που εξεστράτευσε στην Ιωνία δεν περιορίστηκε στην πολεμική αποστολή του αλλά εξετράπη, όσο νικούσε και με την αλαζονία του κατακτητή, σε πλιάτσικο, βανδαλισμούς, πυρπολήσεις, βιασμούς, σφαγές και άλλες αγριότητες εις βάρος τούρκικων πληθυσμών, που, φυσκά, εξαγρίωσαν τους τούρκους και τους ώθησαν σε αντίστοιχες ενέργειες εις βάρος των Ελληνικών πληθυσμών, μόλις ο στρατός τους πήρε το πάνω χέρι. (Χαρακτηριστικά θυμάμαι ότι μακρυνός συγγενής του πατέρα μου που έλαβε μέρος στην Μικρασιατική εκστρατεία και με υψηλή θέση, αργότερα, στον κρατικό μηχανισμό, μου είχε διηγηθεί ότι οι ‘Ελληνες στρατιώτες έκοβαν ρώγες από τα στήθη γυναικών και τις έκαναν κομπολόϊ!).

Η κατάσταση αυτή, που κατέληξε στην γνωστή φρικτή καταστροφή, έφερε όσους από τους ‘Ελληνες της Ιωνίας επέζησαν (περ. ενάμισυ εκατομμύριο), στα Ελληνικά εδάφη ως πρόσφυγες. Οι άνθρωποι αυτοί, που ήσαν άρχοντες στα σπίτια τους, με υψηλό πολιτιστικό και οικονομικό επίπεδο, κατέληξαν να ζούν σε καλύβες παράγκες, βαγόνια, σκηνές και αποθήκες. Να μην έχουν ούτε τα στοιχειώδη να τραφούν και να ντυθούν. Να κάνουν ό,τι δουλειές έβρισκαν προκειμένου να εξασφαλίσουν την επιβίωση των οικογενειών τους. Και βέβαια, σε κάποιο μέτρο αυτό ήταν αναμενόμενο, μιά και η φτωχή Ελλάδα δεν είχε τις δυνατότητες να υποστηρίξει ένα τόσο μεγάλο πλήθος προσφύγων. ‘Ομως το εκπληκτικό ήταν η ΣΤΑΣΗ των γηγενών Ελλήνων απέναντι στους ξεριζωμένους ομοεθνείς!

Αντί να αγκαλιάσουν και να συμπαρασταθούν, με κάθε τρόπο, στους ξεριζωμένους, τους έριξαν στην καταφρόνια, τους εκμεταλλεύτηκαν και τους έβαλαν στο κοινωνικό περιθώριο, από κάθε άποψη. Αυτούς, τους κοσμοπολίτες, τους μορφωμένους, τους νοικοκυραίους της Ιωνίας του μεταχειρίστηκαν σαν σκουπίδια και τους απομόνωσαν στην δυστυχία των παραπηγμάτων και των γκέτο.

Η λέξη “πρόσφυγας” είχε αποκτήσει μιά απαξιωτική έννοια. “Τι περιμένεις, πρόσφυγας είναι!” έλεγαν για όποιον δεν συμφωνούσαν με την συμπεριφορά του. Οι μαμάδες συχνά φοβέριζαν τα παιδιά τους: “φάγε το φαΐ σου γιατί θα σε δώσω στον πρόσφυγγα” (ναι, με 2γ, κάτι ομόηχο της σφήγκας, ας πούμε!). Δηλαδή ο πρόσφυγας ήταν, για τους νεοέλληνες της εποχής εκείνης, κάτι σαν κακοποιό στοιχείο, απόκληρος, περιθωριακός, υπόκοσμος! Ποιοί; αυτοί που έφεραν στην Ελλάδα πολιτισμό, τέχνες, βιομηχανία, κουλτούρα. Ο ‘Ελληνας, το δυναμικό στοιχείο που πάντα προοδεύει, αρκεί να μην ζει στην Ελλάδα. Λες κι αυτός ο τόπος έχει κάποιο μεταδοτικό μικρόβιο που κάνει τους κατοίκους του αυτό που πάντα (και σήμερα) βλέπουμε να είναι (να μη μπω σε λεπτομέριες γιατι θα φτιαχτώ πάλι…)!

Advertisements

14 Responses to “Οι Πρόσφυγες”

  1. giorgia_is_coming_to_town Says:

    Οπως τα λες… ακριβώς. Και βέβαια δεν υπήρξαν μόνον Ορθόδοξοι Πρόσφυγες. Θα πρέπει κάποτε να παραδεχτούμε πως με την συνθήκη της Λωζάνης πολλοί μουσουλμάνοι της Ελλάδας (κυρίως από την βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη) εκδιώχτηκαν από τα σπίτια τους και στάλθηκαν στην Τουρκία, πολλοί από αυτούς χωρίς καν να γνωρίζουν Τουρκικά. Μας αρέσει η καραμέλα των “χαμένων Πατρίδων”, μόνο που δεν είναι αποκλειστικά δικιά μας…

  2. heliotypon Says:

    Ναι, σωστά. οι πατρίδες δεν έχουν ιδιοκτησία. Απλώς είναι πατρίδες όταν γεννήθηκες και έζησες εκεί. Και είναι καθαρά ατομικό θέμα ποιά είναι η πατρίδα μας (αυτοπροσδιορισμός). Δεν χρησιμοποίησα θρησκευτικούς όρους λόγω των απόψεών μου περί θρησκείας, γενικότερα. Δεν διαχωρίζω τους ανθρώπους στη βάση της θρησκείας τους. Η ανθρώπινη ιδιότητα προέχει. Ο θρησκευτικός χαρακτηρισμός είναι τεχνητός και επίκτητος. Και χωρίς σημασία, κατ’ εμέ.

  3. giorgia_is_coming_to_town Says:

    🙂 Δεν χρησιμοποιώ τυχαία τους θρησκευτικούς όρους. Εχω την ίδια άποψη με σένα περί θρησκείας, δεν διαχωρίζω ανθρώπους με βάση αυτή. Τους χρησιμοποίησα ακριβώς γιατί κάποιοι αρέσκονται να μιλάνε για “Μουσουλμανική” (όχι Τουρκική) μειονότητα στην Θράκη ενώ κόπτονται για την “Ελληνική Μειόνότητα” της πόλης. Οι άνθρωποι που εκδιώχτηκαν από την Ελλάδα κατά την ανταλλαγή πληθυσμών, δεν είχαν γεννηθεί στην Τουρκία (με την έννοια τουλάχιστον που την ξέρουμε σήμερα). Είχαν γεννηθεί στην Ελλάδα. Ανταλλάχθησαν ακριβώς επειδή ήταν Μουσουλμάνοι. Εχασαν κι αυτοί σπίτια, συγγενείς και αναμνήσεις. Ηταν κι αυτοί άνθρωποι. Ξεκαθάρισμα “απίστων” έγινε και από τις δύο πλευρές. Ο θρησκευτικός χαρακτηρισμός είναι εντελώς άνευ σημασίας, όπως και πολλοί άλλοι. Κατηγοριοποιούμε για παράδειγμα ανθρώπους κατά έθνη, ξεχνόντας πως δεν υπάρχουν ουσιαστικά έθνη αλλά ανθρώπινες οντότητες.
    Συγγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος.

  4. heliotypon Says:

    ‘Εχεις δίκιο. Με αυτήν την έννοια έτσι είναι. Η θρησκεία θεωρείται συστατικό συνοδό, αν όχι απόλυτο χαρακτηριστικό, της εθνικότητας. Και αυτό είναι το τεράστιο λάθος, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά σχεδόν όλων των υπανάπτυκτων κοινωνιών (ναι, σαν τη δική μας!). Με τους Τούρκους, νομίζω, έχουμε σχεδόν τον ίδιο πολιτισμό, μόνο που εμείς έχουμε και μία ευρωπαϊκή (τρομάρα μας!) facade! Και τα δύο έθνη έχουν να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα πολιτιστικής εξέλιξης μέχρι να ξεφύγουν από τον Μεσαίωνα.

    Κανένα πρόβλημα με το μήκος του μηνύματος. Χαίρομαι γι’ αυτήν την ενεργό συμμετοχή.

  5. giorgia_is_coming_to_town Says:

    Τώρα βρήκες τον μπελά σου! Ειδικότης μου η ενεργός συμμετοχή ! (Χιούμορ κάνω). Ατομα και των δύο εθνών έχουν να διανύσουν χιλιόμετρα, έχεις δίκιο. Ευτυχώς για όλους μας ως τόσο, κάποιοι τα διένυσαν ή τα διανύουν και υπάρχουν και στις δύο πλευρές του Αιγαίου ανοιχτά μυαλά. Δεν είναι μόνον ο πολιτισμός ίδιος, είναι πολλά άλλα, ίσως είναι ο μόνος λαός που γελάμε με τα ίδια αστεία και κλαίμε με την ίδια ευαισθησία. Τόσα χρόνια συνύπαρξης, γειτονίας, προσμίξεων και συναναστροφής έπαιξαν κάποιον ρόλο ασφαλώς. Και τέλος πάντων πολλές φορές λέω για πλάκα, πως δεν μπορεί, οι παππούδες μου πέρασαν χρόνια πολεμώντας στην Μικρά Ασία, είναι δυνατόν να μην έσπειραν απόγονο εκεί; Παρεμπιπτόντως, έχω ζήσει και τις δύο αντιμετωπίσεις… Να συνοδεύομαι από Τούρκους στην Ελλάδα (ντρέπομαι να πω ποιά ήταν η αντιμετώπιση) και να βρίσκομαι ως Ελληνίδα στην Τουρκία… η πρώτη αντίδραση ακόμα και στην Ανατολική Τουρκία είναι “καλημέρα γειτόνισσα”… και σκέψου πως κι εκεί ζουν στον Μεσαίωνα κάποιοι…

  6. heliotypon Says:

    Δεν έχω πάει στην Τουρκία (ακόμη) αλλά έχω ακούσει πολλά καλά για τον λαό της. Γκρίζοι λύκοι υπάρχουν κι από τούτη τη μεριά του Αιγαίου αλλά βρίσκω ότι εμείς παραείμαστε προκατειλημένοι. ‘Ισως και ο (αδικαιολόγητος) φόβος μιας τουρκικής επίθεσης (αν και, ιστορικά, εμείς είμαστε οι συχνότερα επιτιθέμενοι…) μας έχει κάνει πιο φοβισμένους και, κατ’ απέκταση πιό πικρόχολους, για τους γείτονες. Επίσης συχνά μας αδυνατούμε να διαχωρίσουμε τις έννοιες “πολιτικοί” και “λαός”, ενώ το ξέρουμε τόσο καλά για τα εσωτερικά μας! Το κακό είναι ότι οι άνθρωποι τείνουν να μεταθέτουν τις ιστορικές ευθύνες στους σύγχρονους και αυτό το βρίσκω εξαιρετικά άδικο. Δεν είναι δίκαιο να λέμε στους σημερινούς τούρκους “σφάξαΤΕ τους Αρμένιους και τους Πόντιους” αφού κανείς από αυτούς δεν είχε γεννηθεί τότε! Κι ήταν μεγάλο σφάλμα των Γάλλων να επιμένουν στην ανάληψη αυτής της ευθύνης από την σημερινή Κυβέρνηση της Τουρκίας, λες και θα πρέπει κάθε τούρκος να γενιέται χρεωμένος με τα προπατορικά εγλήματα! Προς τι η αναμόχλευση των ιστορικών παθών;

  7. giorgia_is_coming_to_town Says:

    Και να ήταν μόνο αυτό; Γιατί δεν αντιμετωπίζουμε το ίδιο τους Γερμανούς ή τους Ιταλούς; Δεν ήταν πιο πρόσφατες οι δικές τους επιθέσεις; (δεν θα συμφωνούσα με κάτι τέτοιο, συγκρίσεις κάνω). Τέλος πάντων είναι ενθαρρυντικό ότι όλο και περισσότερα μυαλά ανοίγουν, όλο και περισσότεροι θέλουμε να μάθουμε.

  8. heliotypon Says:

    Νομίζω ότι η αιτία που με τους τούρκους διατηρείται αυτή η παμπάλαια ανταγωνιστική διάθεση είναι η διαφορά θρησκείας. Με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς είμαστε “ομόθρησκοι” έστω και διαφορετικών δογμάτων. Με τους Τούρκους υπάρχει η θρησκευτική αντιπαλότητα. Ο Χριστιανισμός από τη μιά μεριά, με τις σκοταδιστικές του θεωρίες, ο Μουσουλμανισμός, από την άλλη, με τον φανατισμό των πιστών του και την εμμονή στην εξάπλωσή του “δια πυρός και σιδήρου” ποτέ δεν μπόρεσαν να συνυπάρξουν ειρηνικά. Οι δυό χώρες δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις διαφορές που πηγαίνουν, χρονικά, πολύ πιό πίσω από τις πρόσκαιρες διαφορές με Ευρωπαίους αντιπάλους. ‘Ισως χρειαζόμαστε αρκετές, ακόμη, δεκαετίες και αρκετή εξέλιξη για να καταλάβουμε ότι δεν έχουμε ουσιαστικές διαφορές και ότι οι θρησκείες ΔΕΝ έχουν θέση στις σύγχρονες κοινωνίες.

  9. karfi Says:

    Αν με θέλετε στη παρέα σας και την όμορφη συζήτησή σας, το θέμα της Ιωνίας θα πρέπει να το δούμε λίγο πιο προσεκτικά. Δεν είναι άλλωστε νομίζω τυχαίο που λέγεται πως τα βιβλία της Ιστορίας δεν πρέπει να γράφονται αμέσως γιατί τότε δεν είναι αντικειμενικά. Η δική μου άποψη (κι όχι ιστορική τεκμηρίωση) είναι πως αυτή τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή που ζούμε , για λόγους όχι εύκολα κατανοητούς, οι έλληνες έχουμε πάθει μια τουρκολαγνεία. Σα να προσπαθούμε να ζητήσουμε συγνώμη απ’ αυτούς που ασελγούσαν επάνω μας για πάνω από 500 χρόνια. Ωραίο η γειτονία, αλλά γειτόνοι μας είναι και οι Ιταλοί, κι οι Αιγύπτιοι κι όμως : Δεν είδα πολλές οργανώσεις να κόπτονται για τα προβλήματα αυτών των λαών. Για το θέμα των βανδαλισμών των ελλήνων στη Μικρασία -τι να πώ;- Δεν πρέπει να παίρνουμε ένα φαινόμενο και να το απομωνόνουμε από την υπόλοιπη ιστορία. Είμαι ένας φιλήσυχος άνθρωπος που έτυχε να μην ζήσω στο πετσί μου τον πόλεμο, άρα, δεν ξέρω πως θα αντιδράσω αν για παράδειγμα σφάζουν κάποιοι τους συμμάχους μου και μάλιστα τα κεφάλια τους τα κάνουν πυραμίδες και ποζάρουν για αναμνηστική φωτογραφία κανιβαλισμού . (Αναφέρομαι στις σφαγές των Αρμενίων 10 χρόνια πριν τη Καταστροφή). Για το θρησκευτικό θέμα με βρίσκετε όχι μόνο σύμφωνο, αλλά επαυξάνω. Όσο για το θέμα των τούρκων που ζουν ακόμα στην Ελλάδα, έχω να πω μόνο αυτό : Κανείς νοήμων και πολιτισμένος άνθρωπος δε μπορεί να συγκρίνει τις θηριωδίες που έχουν υποστεί οι έλληνες της σημερινής Τουρκίας, με τις συνθήκες διαβίωσης των τούρκων εδώ. Στην ανταλλαγή πληθυσμών, αυτοί άφησαν πίσω τα κοτέτσια τους κι εμείς τη γη μας. Και τέλος πάντων, όλα καλά, αν καταφέρνουμε να ζούμε καλά μαζί. Αλλά μάλλον δεν τα πολυκαταφέρνουμε παρά τη σκληρή τηλεοπτική προπαγάνδα. Είναι και κείνο το ζήτημα του ότι ενώ οι Αιολείς, οι Δωριείς, οι Κρήτες και οι Αχαιοί έχουν τη πατρίδα τους, οι Ίωνες είναι προς το παρόν φιλοξενούμενοι στην ίδια τους τη χώρα.
    Όχι λοιπόν στο πόλεμο και στο μίσος, αλλά και Όχι στην απώλεια Μνήμης.
    Καλημέρα παιδιά

  10. heliotypon Says:

    >Karfi: Φυσικά και είσαι ευπρόσδεκτος. Λογικά τα λες. Η τουρκολαγνεία, κατ’ εμέ, οφείλεται στην φοβία μας. Ξέρουμε ότι είναι πιό δυνατοί (γιατί εμείς μάλλον τα στρατιωτικά μας χάλια έχουμε…) και φοβούμαστε ότι θα μας επιτεθούν και θα μας πάρουν το μισό Αιγαίο, τη Θράκη και μερικα νησιά και χεζόμαστε! Για να είμαστε αντικειμενικοί πρέπει να ερευνούμε όλες τις απόψεις. Οι ‘Ελληνες, φανατισμένοι από την ιστορική σκλαβιά, έχουν διαπράξει ωμότητες εναντίον τούρκων, όταν το μπόρεσαν. Και κατά την μικρασιατική εκστρατεία και για πολλά χρόνια στην Κύπρο. Κι εκείνοι ανταπέδωσαν. Και έτσι ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται. Γιατί δεν αποφασίζουν οι πολιτικοί να σταματήσουν να φανατίζουν τους λαούς. ‘Οσο για τους τούρκους της Θράκης, μόλις τα τελευταία χρόνια ζουν υπό καθεστώς ελευθερίας. στις προηγούμενες δεκαετίες ήσαν καταπιεσμένοι. Και το έχω διασταυρώσει από πολλές πλευρές. Αν ήσαν ευτυχισμένοι δεν θα είχαν λόγο να στρέφονται προς την Τουρκία! Τα σύνορα στον κόσμο έχουν αλλάξει άπειρες φορές. Ποιάς ιστορικής εποχής τα σύνορα δεχόμαστε; Καλό είναι να σταματρήσουν να αλλάζουν κάποτε αλλά δεν μπορούμε να ψάχνουμε τα σύνορα χιλιετιών πριν, για να τα ξαναεγκαταστήσουμε τώρα. Γιατί δεν θα τελειώσει ποτέ αυτή η διαδικασία…

  11. karfi Says:

    Δεν είναι σύνορα χιλιετιών. Είναι πρόσφατα σύνορα. Κι έτσι για την ιστορία, αναφέρω πως μόλις γύρισα από την κηδεία ενός μικρασιάτη. Πριν τον κατεβάσουν στο μνήμα, ο γιος του άνοιξε το φέρετρο και έριξε πάνω του χώμα από τη Σμύρνη. Αυτό όχι γιατί ο γιος του είναι φιλοπόλεμος ή ιμπεριαλιστής. Αλλά γιατί η Σμύρνη είναι η πατρίδα του, ανεξάρτητα από όλα

  12. ATHENA Says:

    Eιναι και προχωρημενη η ωρα αλλα δεν μπορω να μη γραψω δυο πραγματακια:

    1. δεν υπαρχουν τουρκικο εθνος, οι κατοικοι της Τουρκιας ειναι ενα συνονθυμευμα απο διαφορα κεντρασιατικα φυλα που ανακατευτηκαν με ντοπιους πληθυσμους, ο Κεμαλ δουλεψε σκληρα για να φτασουμε σημερα να μιλαμε για τουρκους.

    2. στο θεμα της υποδοχης των προσφυγων: μην ξεχναμε οτι οι βρωμιαρηδες “παλαιοελλαδιτες” αποκαλλουσαν τις αστες προσφυγοπουλες “παστρικες” σκριβε πουτανες επειδη ακομα και μεσα στα παραπηγματα επαιρναν το μπανιο τους !

    3. ο λαος στα μερη που ζουσαν ελληνες ειναι και σημερα 70 χρονια μετα εξαιρετικα θερμος απεναντι μας, μας αντιμετωπιζουν ακομη σαν αφεντικα…

    4. ισως επανελθω, εχω πολλα να πω στο θεμα…

  13. heliotypon Says:

    >Karfi: Τα σύνορα κάποτε πρέπει να σταματήσουν να μετακινούνται γιατί αυτό προκαλεί πόνο στους ανθρώπους, είτε από την μιά μεριά ζούν είτε από την άλλη. Σίγουρα οι πατρίδες εκείνες ήταν πολύ αγαπητές στους ‘Ελληνες που γεννήθηκαν και έζησαν εκεί. Και ίσως να ζούσαν ακόμη εκεί αν δεν είχε μεσολαβήσει η εκστρατεία. ‘Οπως μπορεί να μην είχε διαιρεθεί η Κύπρος αν δεν είχε προηγηθεί η παράλογη πολιτική των Μακάριου, Γρίβα, ΕΟΚΑ Β’, Χούντας, κλπ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα δικά μας ολέθρια λάθη. Στη βάση των διαφοροποιήσεων των λαών, πάντως, βρίσκεις πολύ συχνά έως πάντα τις θρησκείες. Αυτό είναι που δεν μπορώ να χωνέψω: Κηρύσσουν την αγάπη και προκαλούν πολέμους!

    >ATHENA: Συμφωνώ για την ποικιλότητα των τουρκικών φύλλων αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικό. ‘Ολοι οι λαοί κάπως έτσι ξεκίνησαν αλλά εξελίσσονται σε έθνη. ‘Αλλωστε και το Ελληνικό έθνος από διάφορα φύλλα άρχισε (Πελασγοί, Δωριείς, Ίωνες, Αχαιοί, κλπ). Σήμερα δεν ξεχωρίζουμε προέλευση. Ακόμη και οι πρόσφατοι Αρβανίτες (Ιλλυροί) σήμερα μέρος του έθνους μας είναι.

    Ναι, έτσι βγήκε ο όρος “παστρικά” αφού μόνο οι πουτάνες πλένονταν τότε για πρακτικούς λόγους. ‘Εχω τη γνώμη ότι, αν εξαιρέσεις τους ακραίους και φανατικούς, οι Τούρκοι, ως λαός, είναι ευνοϊκά διακείμενοι απέναντι στους ‘Ελληνες. Οι πολιτικοί είναι άλλη ιστορία! ‘Οπως παντού! (Οι δικοί μας πολιτικοί ούτε …φιλέλληνες δεν είναι!)

    Να επανέλθεις. Ευπρόσδεκτη πάντα…

  14. zoulfiqar Says:

    καλησπερα σε ολους.
    Εχω μεινει εκθαμβος που ευτυχως ακομη υπαρχουν και νοημονες ανθρωποι , με κριτικη σκεψη και γνωση.
    Ειλικρινα απο την φυση μου μου αρεσει να διαφωνω – πολλες φορες μαλιστα ανοητα και χωρις επιχειρηματα- αλλα σε αυτο το forum δεν μπορω παρα να συμφωνησω.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: