Μικρά πραξικοπήματα…


Στην Ταϊλάνδη έγινε πραξικόπημα! Τα περάσαμε κι εμείς αυτά. Ξέρουμε τι σημαίνει πραξικόπημα καθώς και τα λόγια όλων των πραξικοπηματιών! Εκείνο που φαίνεται να μας διαφεύγει είναι ότι, καθημερινά, διαπράττονται χιλιάδες μικρά πραξικοπήματα σε “δημοκρατίες” όπως η (ταλαίπωρη) δική μας. ‘Ολοι μας έχουμε την εμπειρία τους αλλά σπάνια τα αντιλαμβανόμαστε ως τέτοια. Πρόσφατη αφορμή ο ένας εκ των συλληφθέντων για το σκάνδαλο ΜΕΒΓΑΛ. ‘Ενας από αυτούς τους “κυρίους” ήταν διορισμένος σε έξι (6) διαφορετικές θέσεις ως “σύμβουλος” ή με άλλες ιδιότητες. Εκτελωνιστής είναι ο άνθρωπος αλλά φαίνεται ότι κατέχει εξαιρετικές γνώσεις και ικανότητες ώστε να μπορεί να κουμαντάρει 6 δουλειές! Φανταστείτε τα (άκοπα) έσοδα του εν λόγω φίλου ή κουμπάρου των υπέροχων πολιτικών ανδρών που μας κυβερνούν!

Ο εν λόγω* τυχαία αποκαλύφθηκε, λόγω του σκανδάλου. Αμφιβάλλει κανείς/μία ότι ένα πλήθος από άλλους “φίλους” ή “κουμπάρους”, που δεν γνωρίζουμε, ρουφάνε με το μπουρί της σόμπας το αίμα σου/μου/της μας; Για ένα πλήθος καθημερινά πραξικοπήματα που φθείρουν και υποβαθμίζουν τη ζωή μας και που δεν διαπράττονται από στρατιωτικούς αλλά από τους ανθρώπους που “δημοκρατικά” εκλέξαμε για να βελτιώσουν τη ζωή μας; Οι πραξικοπηματίες, λένε οι νόμοι, διαπράττουν το έγκλημα της εσχάτης προδοσίας και στις περισσότερες χώρες (και στη δική μας) ποινή είναι ο θάνατος. Οι δικοί μας καθημερινοί πραξικοπηματίες θα καταδικαστούν ποτέ, έστω και σε ενός έτους φυλάκιση;

Παρακαλώ τους/τις επισκέπτες/ριες να σχολιάσουν, αν θέλουν, και με δικά τους παραδείγματα από καθημερινά “μικρά” πραξικοπήματα…

* Σε αντίθεση με τα ΜΜΕ δεν αναφέρω το όνομά του. Θεωρώ έγκλημα την αυθαίρετη καταδίκη και δημόσιο ξέσκισμα της προσωπικότητας οποιουδήποτε πριν την καταδίκη του από τη Δικαιοσύνη.

3 Responses to “Μικρά πραξικοπήματα…”

  1. Απολλώνια Says:

    Δίσταζα να πάρω το λόγο σε αυτό το ζήτημα, αλλά κάποια επαγγελματικά γεγονότα που έγινα σήμερα το πρωί με έκαναν να θέλω να μιλήσω…

    Οι λόγοι που διστάζω είναι οι εξής απλοί:
    1) Επαγγελματικά κινούμαι σε ένα χώρο που είναι γεμάτος απο παραδείγματα και απο τις δύο πλευρές. Ασχολούμαι με τα δημόσια έργα και πιστεύω πως το να δαγκώνεις το χέρι που σε ταΐζει είναι αρκετά αχάριστη κίνηση. (διευκρίνιση: δεν είμαι εργολάβος, εργάζομαι σε εργολάβο)

    2) Αν μπώ στη διαδικασία να μιλήσω θα πρέπει να αναφερθώ εξίσου και στην πλευρά του δημοσίου, όσο και στην πλευρά των εργολάβων.

    3) Όσο περίεργο και αν ακούγεται υπάρχουν και τίμιοι σε αυτό το χώρο και ίσως είναι αδικία να “τους πάρει το ποτάμι” και εκείνους.

    Το γεγονός που με έβγαλε έξω απο τα ρούχα μου δεν έχει σημασία, θα παραθέσω όμως μερικά γεγονότα απο εκείνα που έχω δει.

    Α.
    Προϊσταμένη “τεχνικής υπηρεσίας” εκβιάζει τον ανάδοχο του έργου: “θα το δώσεις να το κατασκευάσει ο τάδε εργολάβος, γιατί πολύ απλά δεν θα δείς λεφτά απο το έργο ποτέ.”
    το κίνητρο; ο τάδε είναι εδώ και χρόνια εραστής της.

    Β.
    Ένας εκ των αντιδημάρχων πολύ μεγάλου δήμου της χώρας, εντός του δημαρχείου, ώρα 23.00, την ώρα που παράνομα καλεί τους εργολάβους να παραδώσουν προσφορές:
    “το έργο θα το κατασκευάσει η ΤΑΔΕ εταιρεία, γιατί εσείς είστε πολύ μικροί για τέτοιες δουλειές.”
    ο ποιητής εννοεί: το έργο θα το πάρει η ΤΑΔΕ εταιρεία με πολύ μικρή έκπτωση και έτσι θα έχω εγώ μεγαλύτερο ποσοστό στην τσέπη μου.

    Γ.
    εργολάβος πρίν τη δημοπρασία στους υπόλοιπους:
    “η υπηρεσία είναι δική μου, αν δώσετε θα φροντίσω να σας κόψουν”

    εδώ είναι πολύ ξεκάθαρο το πράγμα και ακούγεται τόσο συχνά που είναι περιττό να αναφερθώ σε μέρος και ώρα.

    απογοητεύομαι από τη δουλειά που κάνω πολλές φορές αυτό είναι αλήθεια και γι αυτό κρατώ αποστάσεις.

    Ζητώ συγγνώμη για την πολυλογία μου…

    Την καλησπέρα μου.

  2. heliotypon Says:

    Καλή μου Απολλώνια, χτύπησες το καρφί ακριβώς στο κεφάλι! Αυτοί οι “μικροί” δικτάτορες είναι που διαπράττουν τα πραξικοπήματα για τα οποία μιλώ. Οχυρωμένοι πίσω από την εξουσία, την ανωνυμία και την ατιμωρησία που τους εξασφαλίζει η ανάγκη για το ψωμί του έργολάβου ή του οποιουδήποτε επαγγελματία που επιδιώκει το (μικρό ή μεγάλο) μεροκάματο, διαπράττουν ανήκουστες και απάνθρωπες ατιμίες που, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αξίζουν την εσχάτη των ποινών. ‘Εχω κι εγώ, από τη δική μου δουλειά, άπειρα παραδείγματα παρόμοια με τα δικά σου, και αυτή ήταν η αιτία (αφορμή ήταν το πρόσφατο σκάνδαλο) που έγραψα αυτό το Post που μάλλον πέρασε απαρατήρητο, ενώ ήταν το πιό σημαντικό από τα όσα έχω αναρτήσει. Σ’ ευχαριστώ γιατί μπήκες στο βαθύτερο νόημα της γραφής μου!

  3. Απολλώνια Says:

    Το άσχημο είναι όταν ξυπνάς και καταλαβαίνεις πως είσαι ο μοναδικός με, έστω τη στοιχειώδη, συνείδηση στο περιβάλλον σου.

    Εκεί είναι που πρέπει να διαλέξεις, αν μπορείς…

    Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να πλασαριστώ ως αγία, απλά δεν συμφωνώ με κάποιες συμπεριφορές. Προτιμώ το “μεταξύ κατεργαρέων ειλικρίνεια”.

    Εγώ είμαι εκείνη που πρέπει να ευχαριστήσει, για το βήμα, αφορμή για να πω και εγώ τα δικά μου!

    Καλησπέρα!

    🙂

Leave a Reply

