Γενοκτονία Αρμενίων


Ανεξάρτητα από τις εθνικές μας διαφορές με την Τουρκία, πρέπει να παραδεχτούμε ότι η Γαλλία διέπραξε ένα ανοσιούργημα. Ο νόμος που ποινικοποιεί την άρνηση της γενοκτονίας των Αρμενίων, και μάλιστα με πολύ μεγάλα πρόστιμα, μας γυρίζει στον μεσαίωνα και ηρωοποιεί την Τουρκία. Πρώτον γιατί είναι νόμος που υπονομεύει την ελευθερία της  έκφρασης. Δεύτερον γιατί είναι άδικος για τους σημερινούς Τούρκους. Κανείς από τους σημερινούς Τούρκους δεν είχε γεννηθεί την εποχή που έγινε η γενοκτονία. Ποιός ο λόγος να ενοχοποιούνται όλοι οι σημερινοί Τούρκοι για τις πράξεις των προγόνων τους; Ποιός ο λόγος της διαιώνισης της μνήμης αυτού του εγκλήματος και η ομηρία σε ενοχή των απογόνων των εγκληματιών;

Μήπως η συναναστροφή των Ευρωπαίων με τους ‘Ελληνες τους χάλασε;

16 Responses to “Γενοκτονία Αρμενίων”

  1. Αθήναιος Says:

    Πολύ σωστός! Συγχαρητήρια. Το μόνο αντεπιχείρημα που δέχομαι είναι ότι έτσι δικαιώνονται ηθικώς οι απόγονοι αλλά και πάλι…

  2. Ergotelina Says:

    Μακάρι να σταματήσει και η Τουρκία να ποινικοποιεί
    την αποδοχή της Γενοκτονίας

  3. κολοκύθι Says:

    Χαχ λες όλα να ξεκινάνε από εμάς? 😛
    Ναι όλο αυτό είναι πολλά χρόνια πίσω. Και όλα αυτά ξεκινάνε από μία λέξη. Προκατάληψη. Όσο διαχωρίζουμε τόσο θα διαιωνίζουμε αυτή τη κατάσταση. ( και εμείς και οι «άλλοι».

  4. OldSkipper Says:

    Να βαλουμε λιγο τα πραγματα σε μια σειρα. Οι γαλλοι δεν κατηγορουν τους σημερινους τουρκους, δεν ζητανε ευθυνες. Οι γαλλοι ψηφισαν εναν νομο που λεει “οποιος αρνειται οτι εγινε γενοκτονια κατα των αρμενιων, διωκεται ποινικα”.

    Ενας αναλογος νομος στην Γερμανια λεει “οποιος αρνειται οτι υπηρξαν στρατοπεδα συγκεντρωσης και το ολοκαυτωμα κατα των εβραιων, διωκεται ποινικα”. Οι γερμανοι με αυτον τον νομο δεν κατηγορουν τον εαυτο τους, οπως και οι γαλλοι δεν κατηγορουν τους τουρκους.

    Τοσο οι γαλλοι οσο και οι γερμανοι προσπαθουν με αυτους τους νομους να φιμωσουν μερικους “νοσταλγους του παρελθοντος” που επιμενουν 60 και 110 χρονια μετα να διαστρεβλωνουν την ιστορια.

    Τωρα το γιατι οι τουρκοι εχουν λυσσαξει κατα των γαλλων, ειναι δικο τους προβλημα.

  5. heliotypon Says:

    >Αθήναιος: Η αναμόχλευση δεν οδηγεί πουθενά. Νομίζω ότι, αν και η ιστορία δεν πρέπει να ξεχνιέται ή να αγνοείται, η συναισθηματική αποφόρτιση είναι ωφέλιμη για την συνύπαρξη.

    >Εργοτελίνα: Η Τουρκία είναι 100 χρόνια πίσω από τη Γαλλία. Δεν θα την πάρουμε ως πρότυπο! Εκεί έχουν πολλά να γίνου ακόμη…

    >Κολοκύθι: Το είπες. Κακό η προκατάληψη!

    >Old Skipper: ‘Εχω τη γνώμη ότι η ελεύθερη έκφραση, στη δημοκρατική Ευρώπη, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να διώκεται ποινικά. Είτε αυτό αφορά τη ναζιστική Γερμανία είτε την Τουρκία δεν μπορείς να διώκεσαι γιατί πιστεύεις (και εκφράζεις) αυτό ή το άλλο! Η ιστορία έχει διαστρεβλωθεί τόσο φρικτά στα σχολεία όλων των χωρών που αμφιβάλλω αν έχει άλλα περιθώρια διαστρέβλωσης! Πιστεύω ότι αυτός ο νόμος πληγώνει, ηθικά, τον σημερινό Τούρκο πολίτη όσο θα πλήγωνε τον Έλληνα η ανάλογη καταδίκη της εκστρατίας (και των πιθανών εγκληματικών ενεργειών) του Μ. Αλέξανδρου!

  6. OldSkipper Says:

    Καλημερα heliotypon. Μα ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ να διωκεται η “ελευθερη εκφραση” στην δημοκρατικη Ευρωπη. Και πολυ καλως κατα την γνωμη μου.

    Αλλιως θα μπορουσε να βγει ο καθενας και – στο ονομα της ελευθερης εκφρασης – να βρισει, να προσβαλλει, να καταστρεψει υποληψεις.
    Αν βγεις δημοσια και παροτρυνεις (οποιονδηποτε) να πηδηξει παιδια, να βιασει γυναικες και να παρει ναρκωτικα, σε μπαγλαρωνουν με συνοπτικες διαδικασιες.
    Αν εκφρασεις δημοσια την γνωμη, οτι η εθνοτητα Χ ειναι υπανθρωποι και θα πρεπει να εξαφανιστουν απ’ τον πλανητη, σε μπουζουριαζουν επισης.
    Παρα πολυ σωστα κατ’ εμε.

    Το να αρνεισαι οτι υπηρξαν τα στρατοπεδα συγκεντρωσης, το ολοκαυτωμα των εβραιων και η γενοκτονια των αρμενιων, ανηκει στην ιδια κατηγορια φρασεων με τις παραπανω. Καλως διωκεται.

    Στο ονομα της ελευθεριας και της δημοκρατιας δεν μπορουμε να λεμε / κανουμε πραγματα που καταλυουν και τις 2.

  7. heliotypon Says:

    >Old Skipper: Άλλο η πράξη άλλο η έκφραση γνώμης. Η παρότρυνση σε εγκληματικές ενέργειες είναι πράξη. Η έκφραση γνώμης για ιστορικά γεγονότα, έστω κι αν αντίκειται προς την γενικότερη αντίληψη, δεν είναι πράξη και δεν μπορεί να είναι παράνομη. ‘Αλλωστε μην ξεχνάμε την σχετικότητα της “ιστορικής αλήθειας”. Την ιστορία οι νικητές την γράφουν και συχνά, όπως θέλουν την διαμορφώνουν. Και δεν θέλω να πω ότι δεν έγινε η σφαγή των Αρμενίων ή το ολοκαύτωμα αλλά για πολλά ιστορικά “γεγονότα” δεν υπάρχει αντικειμενική σιγουριά για την καταγραφή τους! Η ελεύθερη έκφραση της, αντίθετης από την κοινή, γνώμης τον δημοκρατικό χαρακτήρα μιας κοινωνίας ενισχύει.

  8. OldSkipper Says:

    Μα, περι αυτου προκειται. Μιλαμε για πραξεις, οχι για απλα λογακια. Τα κρατη (Γερμανια, Γαλλια) ξερουν πολυ καλα γιατι εβγαλαν νομους ακριβως γι’ αυτες τις ιστορικες στιγμες και οχι για αλλες.
    Π.χ. κανεις δεν ενδιαφερεται να βγαλει νομους για τις θηριωδιες (η οχι) του Μ. Αλεξανδρου, γιατι κανεις δεν βασιζει πραξεις πανω στο αν ο Μ.Αλεξανδορς ηταν θηριωδης η οχι.
    Φυσικα και η Ιστορια δεν ειναι αντικειμενικη. Παντα γραφεται απο τους νικητες. Αν και στην περιπτωση των αρμενηδων, αυτοι ηταν οι ηττημενοι.
    Το γαλλικο κοινοβουλιο δεν ενδιαφερεται για την ιστορικη αληθεια. Ενδιαφερεται για πραξεις που πηγαζουν απο την φραση “η γενοκτονια των αρμενιων δεν υπηρξε ποτε”. Αυτες οι πραξεις ειναι πλεον παρανομες. Μαζι και το να εκφραζεις την παραπανω αποψη.

    Μικρη αναλογια: αν πω “καταναλωστε ναρκωτικα” ειναι μονο λογια. Αν τα πω σε ιδιωτικη συζητηση μονο στην παρεα μου, ειμαι οκ. Αν τα ιδια λογια τα πω σαν δασκαλος σε σχολειο ειμαι παρανομος. Αν τα πω σαν δημοσιογραφος σε εφημεριδα ειμαι παρανομος. Αν κανω τα λογια μου πραξη, ειμαι παρανομος.

  9. heliotypon Says:

    Εξακολουθώ να διαφωνώ ώς προς το τί είναι έκφραση άποψης και τι είναι παρότρυνση προς διάπραξη εγκληματικών ή, έστω, βλαβερών για τον εαυτόν μας, πράξεων. Ο καθένας μπορεί να έχει άποψη διαφορετική από την επίσημη και να την εκφράζει. ‘Εχουν γραφτεί πολλά κείμενα, ακόμη και ειδικών, που υποστηρίζουν την απελευθέρωση των ήπιων ναρκωτικών (π.χ. χασίς). Απόψεις εκφράζουν. Θα έπρεπε να ποινικοποιηθεί αυτό; Μερικές φορές οι διαφορά από την έκφραση στο έγκλημα μπορεί αν είναι πολύ λεπτή… Υπάρχει μεγάλη δόση υποκειμενισμού.

  10. pontiac Says:

    Η προσέγγισή σου θα ήταν σωστή εάν είχες την ίδια άποψη και για την ποινικοποίηση των αρνητών του Ολοκαυτώματος. Γιατί την ιστορία της ποινικοποίησης των εγκλημάτων εθνοκάθαρσης την άρχισαν πρωτίστως αυτοί που διέπραξαν τα εγκλήματα γενοκτονίας και στη συνέχεια οι Εβραίοι που είχαν την τόλμη και τ’ αρχίδια να μην ξεχάσουν τη σφαγή τους. Εμείς φυσικά, ως τίμιον έθνος, βρεθήκαμε στον αντίποδά τους. Υπάρχει σαφώς ένα πρόβλημα με τα μεγάλης έκτασης εγκλήματα εθνοκάθαρσης μπου διαμόρφωσαν την περιοχή μας.

    Νομίζω ότι η κριτική στην απόφαση των Γάλλων, μπορεί ναπροέλθει μόνο απ’ αυτούς που μέχρι τώρα δεν δίστασαν να καταδικάσουν τις γενοκτονίες του παρελθόντος, ούτε δέχτηκαν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι της συγκάλυψης των θυτών.

    Βρήκα ένα σχετικό κειμενάκι για το τι έγινε στην Ανατολή και σας το καταθέτω:

  11. mahno-pontiac Says:

    Η προσέγγισή σου θα ήταν σωστή εάν είχες την ίδια άποψη και για την ποινικοποίηση των αρνητών του Ολοκαυτώματος. Γιατί την ιστορία της ποινικοποίησης των εγκλημάτων εθνοκάθαρσης την άρχισαν πρωτίστως αυτοί που διέπραξαν τα εγκλήματα γενοκτονίας και στη συνέχεια οι Εβραίοι που είχαν την τόλμη και τ’ αρχίδια να μην ξεχάσουν τη σφαγή τους. Εμείς φυσικά, ως τίμιον έθνος, βρεθήκαμε στον αντίποδά τους. Υπάρχει σαφώς ένα πρόβλημα με τα μεγάλης έκτασης εγκλήματα εθνοκάθαρσης μπου διαμόρφωσαν την περιοχή μας.

    Νομίζω ότι η κριτική στην απόφαση των Γάλλων, μπορεί ναπροέλθει μόνο απ’ αυτούς που μέχρι τώρα δεν δίστασαν να καταδικάσουν τις γενοκτονίες του παρελθόντος, ούτε δέχτηκαν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι της συγκάλυψης των θυτών.

    Βρήκα ένα σχετικό κειμενάκι για το τι έγινε στην Ανατολή και σας το καταθέτω:

    “Η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων από το γαλλικό Κοινοβούλιο έχει ιδιαίτερη σημασία. Πρωτίστως, αποτελεί πράξη αποκατάστασης της ιστορικής αλήθειας από το γαλλικό κράτος, το οποίο -στα κρίσιμα χρόνια πριν το ’22- ενίσχυσε με κάθε τρόπο την οριστική εδραίωση του τουρκικού εθνικισμού στα πολυεθνικά οθωμανικά εδάφη. Επιπλέον, η πράξη του γαλλικού κοινοβουλίου επαναφέρει στη μνήμη των σύγχρονων κοινωνιών το Χριστιανικό Ολοκαύτωμα που πραγματοποίησε ο τουρκικός εθνικισμός στις αρχές του 20ου αιώνα, μέρος του οποίου υπήρξε η Γενοκτονία των Αρμενίων.

    Το παραγνωρισμένο αυτό Ολοκαύτωμα άρχισε το 1914 και ολοκληρώθηκε το 1924 με την περάτωση της Ανταλλαγής των πληθυσμών, αποτέλεσμα της αναθεωρητικής Συνθήκης της Λωζάννης. Θύματα ήταν οι περισσότερες γηγενείς χριστιανικές ομάδες, πλην των λεγόμενων Φραγκολεβαντίνων και των ελάχιστων τουρκοορθόδοξων της Καππαδοκίας. Οι μονοφυσίτες (Αρμένιοι, Ασσύριοι και λίγοι Κούρδοι), οι ορθόδοξοι (Έλληνες στον Πόντο, την Ιωνία, την Καππαδοκία και την Ανατολική Θράκη, καθώς και Άραβες Σύριοι στον οθωμανικό Νότο), οι προτεστάντες (Αρμένιοι και Έλληνες) και οι καθολικοί (Αρμένιοι και Άραβες), ανέρχονταν σε τέσσερα εκατομμύρια περίπου. Μετά το τέλος της μεγάλης ανθρωποσφαγής, λίγες μόνο δεκάδες χιλιάδες παρέμειναν στα πατρικά τους εδάφη. Οι Έλληνες που εξοντώθηκαν την περίοδο αυτή πιθανόν να ανέρχονται σε ένα εκατομμύριο άτομα.

    Παρότι το γεγονός αυτό απεκρύβη μετά το ’22 από την επίσημη Ελλάδα και παρά το άξενο πολιτικό και ιδεολογικό περιβάλλον, οι πρόσφυγες του ’22 διατήρησαν την ιστορική τους μνήμη. Η πρώτη ελληνική ομάδα που διεκδίκησε τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας προερχόταν από τους πρόσφυγες του μικρασιατικού Πόντου. Στις 6 Ιουνίου 1998 πραγματοποιήθηκε Διεθνές Συνέδριο στη Νέα Υόρκη με τίτλο “Genocide of Hellenes of Pontos (1914-1923)” (Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου). Οργανωτές του Συνεδρίου ήταν το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού-Παράρτημα Αμερικής, η Παμποντιακή Ομοσπονδία ΗΠΑ-Καναδά και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ποντιακών Σωματείων που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι ποντιακών ομοσπονδιών και συλλόγων από την Ελλάδα, τις ΗΠΑ-Καναδά, την Αυστραλία, τη Ρωσία, την Ουκρανία, τη Γεωργία, την Αρμενία, το Καζαχστάν και την Κιργιζία, τη Γερμανία, την Ελβετία, τη Νότια Αφρική και τη Μεγάλη Βρετανία, μαζί με το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και με εκπροσώπους της Βουλής των Ελλήνων, κατέθεσαν Υπόμνημα στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ζητώντας τη διεθνή αναγνώριση.

    Η συγκεκριμένη προσπάθεια ανοίγει το δύσκολο δρόμο για τη διεκδίκηση της διεθνούς αναγνώρισης της συνολικής Ελληνικής Γενοκτονίας που πραγματοποιήθηκε εις βάρος των ελληνικών πληθυσμών της Δυτικής Μικράς Ασίας, του Πόντου και της Ανατολικής Θράκης και την καταγραφή της στη συλλογική μνήμη της Ανθρωπότητας.”

    Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το ζήτημα της μεγάλης απόκλισης των συμφερόντων και της οπτικής του κράτους της Hellas και των ελληνικών πληθυσμών της Ανατολής. Μιας διαφοράς που θα οδηγήσει μετά το ’22, στο να αντιμετωπίσουν οι πρόσφυγες του ’22 στην Ελλάδα, την ίδια ρατσιστική και αφομοιωτική συμπεριφορά, μ’ αυτή που επέδειξαν στις μέρες μας τα αραβικά κράτη κατά των Παλαιστινίων προσφύγων.

  12. mahno-pontiac Says:

    Sto deύτερο μήνυμα εμφανίστηκα πιο ενισχυμένος…

  13. heliotypon Says:

    >Mahmo-pontiac: Δεν διαφωνώ σε τίποτε όσον αφορά στην διατήρηση της μνήμης από την διάπραξη εγκλημάτων. Η Μόνη μου διαφωνία είναι: α) Δεν είναι νοητή η παρεμπόδιση της ελευθερίας της έκφρασης σε μιά δυτική ευρωπαϊκή χώρα και β) Είναι άδικη η ομηρία των σημερινών τούρκων για τα εγκλήματα που διέπραξαν οι πρόγονοί τους. Μπορούμε να τους δικάσουμε για τα δικα τους εγκλήματα (και είναι αρκετά…) αλλά όχι γι αυτά των παπούδων τους!

  14. OldSkipper Says:

    Κανεις δεν κραταει ομηρους τους σημερινους τουρκους. Κανεις δεν τους δικαζει γι’ αυτα που εκαναν οι παππουδες τους. Οπως κανεις δεν δικαζει τους γερμανους γι’ αυτα που εκαναν οι πατεραδες τους.

    Σου απαγορευουν (στην Γαλλια) να ισχυριστεις οτι δεν υπηρξε γενοκτονια των αρμενιων. Το κανουν, γιατι οποιος ισχυριζεται κατι τετοιο, συνηθως ετοιμαζει την επομενη γενοκτονια (του κουρδους για παραδειγμα).

    Η φραση “ο Τνζενκις Χαν (δεν) εσφαξε κοσμο” ειναι μια ιστορικη αποψη που μπορει να εκφραζεται ελευθερα, ασχετα απο το αν ειναι αληθινη η οχι. Αν χρησιμοποιησω αυτην την αποψη σαν πατημα για να σφαξω κι εγω κοσμο, θα απαγορευτει.

  15. πολυχρόνης Says:

    Πέρα από οτιδήποτε, συγχαρητήρια στους σχολιαστές!
    Είναι από τα λίγα posts που έχω διαβάσει τελευταία που ανοίγουν ένα διάλογο με ουσία.
    Κάτι τέτοια ποστ και κάτι τέτοια comments αποδεικνύουν το πόσο πολύτιμα είναι τα blogs.
    Πέρα απ΄αυτό, συμφωνώ με την άποψη του OldSkipper. Όταν το 2006 έχει νόημα για σένα να αμφισβητήσεις τη γενοκτονία των Αρμενίων (αντί να κάτσεις να δουλέψεις), σημαίνει ότι προετοιμάζεις κάποια νέα γενοκτονία ή, πάντως, ότι θα γούσταρες.
    Και φυσικά ο λόγος μπορεί να ποινικοποιηθεί.
    Αυτό όμως σε επίπεδο συνθημάτων και ανάλυσης καφενείου. Η καθαρή και ουδέτερη έρευνα δε μπορεί με κανένα τρόπο να ποινικοποιηθεί.
    Cheers!

  16. ΜΠΑΜΠΑΣ Says:

    Η τακτική (και πολύ πετυχιμένη μέχρι σήμερα) των Τουρκων παιδιά ,ειναι να αρνούνται και να διαιονίζουν τα ζητήματα που δεν τους συμφέρουν.Π.χ άλλοτε είναι (σύμφωνα πάντα με εκείνους) συνεχιστές της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και αλλοτε όχι μια και αυτή κατελύθει απο τον αναμορφωτή τους Κεμάλ .Πάρτε πάλι παράδειγμα πως διαιονίζουν το Κυπριακό μια και οσο περνά ο καιρός και έρχονται οι νέες γεννεές ,κάποια στιγμή ακόμα και η δέκατη Κυπριακή γεννεά ,απο τον Ατίλλα, θα αναρωτιέται πίος ο λόγος να ασχολούμαστε με το υπόλοιπο του νησιού ,μια και θα έχει παγιωθεί μια κατάσταση.Φυσικά το θέμα είναι τι κάνει ο υπόλοιπος πολιτισμένος κόσμος,οπως θέλει να λέγεται , και έως πότε θα κάνουν τα στραβά μάτια.Αυτά παιδιά αν και μάλλον ξέφυγα απο το κυρίως θέμα μας.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: