Τι είναι, τέλοσπάντων, αυτός ο ‘Ελληνας;


ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ;

(Ζητώ συγγνώμη για την ακαταστασία του κειμένου αλλά είναι από το διαδίκτυο και δεν κατάφερα να το σουλουπώσω.)

Πριν περίπου 50 χρόνια, ο Αμερικανός δικαστής Ν. Κέλλυ,
έδωσε το ακόλουθο πορτραίτο του νεοέλληνα, πορτραίτο που
βραβεύτηκε σε διεθνή διαγωνισμό της εποχής και
δημοσιεύθηκε στην ”Εφημερίδα της Ουάσιγκτων”:

Προ του δικαστηρίου της αδεκάστου Ιστορίας ο Έλλην
απεκαλύφθη ανέκαθεν κατώτερος των περιστάσεων, καίτι από
απόψεως διανοητικής κατείχε πάντοτε τα πρωτεία.

Ο Έλλην είναι ευφυέστατος, αλλά και αισθηματίας, δραστήριος
αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος αλλά πλήρης προλήψεων,
θερμόαιμος, ανυπόμονος, αλλά και πολεμιστής.

Έκτισε τον Παρθενώνα και μεθυσθείς εκ της αίγλης του αφήκε

βραδύτερον να γίνει στόχος οβίδων.
Ανέδειξε τον Σωκράτη δια να τον δηλητηριάσει.

Εθαύμασε τον Θεμιστοκλέα δια να τον αποπέμψει.

Υπηρέτησε τον Αριστοτέλη δια να τον καταδιώξει.

Έκτισε το Βυζάντιον δια να το εκτουρκεύσει.

Έφερε το ’21 δια να το διακυβεύσει.

Εδημιούργησε το 1909 δια να το λησμονήσει.

Ετριπλασίασε την Ελλάδα και παρ’ ολίγον να την κηδεύσει.

Κόπτεται την μίαν στιγμήν δια την αλήθειαν και την άλλην μισεί
τον αρνούμενον να υπηρετήσει το ψεύδος.

Παράδοξον πλάσμα, ατίθασσον, περίεργον, ημίκαλον,
ημίκακον, ασταθές αβέβαιον διαθέσεων, εγωπαθές και
σοφόμωρον ο Έλλην.

Οικτήρετέ τον, θαυμάσατέ τον αν θέλετε, ταξινομήσατέ τον αν
ημπορείτε.

18 Responses to “Τι είναι, τέλοσπάντων, αυτός ο ‘Ελληνας;”

  1. avra Says:

    Καλημερα!
    Εχω μεινει αναυδη ! Δεν γνωριζα οτι εχει γραφτει κατι τετοιο.
    Πιστευω οτι μας εχει σκιαγραφησει σωστα.Ειμαστε λιγο απ’ολα.Ειτε μας αρεσει ειτε οχι.

  2. attalanti Says:

    Σε συγχωρούμε για τη μορφή, το περιεχόμενο μετράει. Από πού είπατε πώς είστε; φιλί!

  3. anna Says:

    Το αρχικό κείμενο δημοσιεύθηκε από τη πρώτη εφημερίδα της Ουάσιγκτον που προκήρυξε διαγωνισμό με χρηματικές αμοιβές για το χαρακτηρισμό των διαφόρων λαών και της ψυχολογίας των. Το διαγωνισμό παρακολούθησαν 1.000.000 αναγνώστες και με την ομόφωνη απόφαση 15μελούς επιτροπής επιστημόνων βραβεύθει ο Αμερικανός δικαστής Ν. Κέλλυ για το χαρακτηρισμό του Έλληνα.

    Η απάντηση δημοσιεύθηκε σε Ελληνική εφημερίδα απ’τον Γιώργο Λασκαρίδη:

    Εντιμότατε,
    Πάνε μερικά χρόνια τώρα που κερδίσατε κάποιο βραβείο από διαγωνισμό της πρώτης εφημερίδας της Ουάσιγκτον, βρίζοντας τους Έλληνες. Όχι βέβαια καπηλικά, αφού είσθε άνθρωπος μορφωμένος, αλλά με τρόπο πολύ καθώς πρέπει, αν και κάπως παραμορφωμένο. Η μόρφωση και η παραμόρφωση φαίνεται ότι συμβαδίζουν. Άλλωστε το φταίξιμο δεν είναι ολότελα δικό σας. Σεις απλώς συμμετείχατε στο διαγωνισμό για το καταλληλότερο χαρακτηρισμό των διαφόρων λαών και της ψυχολογίας τους, με την προσδοκία φυσικά να κερδίσετε τιμές και δόξα, αυτήν που κανείς δεν μίσησε όπως και σεις μπορεί να μισήσατε τον πλούτο, ίσως και εμάς τους Έλληνες. Συνυπεύθυνη είναι και η 15μελής επιτροπή εξ επιστημόνων που σας βράβεψε και φυσικά και η πρώτη εφημερίδα της Ουάσιγκτον, η Πόστ ή η Σταρ, δεν ξέρω, δεν έχει σημασία. Κολιός και κολιός από το ίδιο βαρέλι.
    Ας αφήσουμε όμως τις προεισαγωγές και ας έρθουμε στο προκείμενο ή μάλλον στο ίδιο το κείμενο του χαρακτηρισμού σας, που μας περνάει γενεές δεκατέσσερις, ή για την ακρίβεια, πολύ περισσότερες, αφού δεν περιορίζεται στον σύγχρονο Έλληνα, αλλά ξεκινά από τότε που αρχίζει και η ιστορία μας.
    Για να είμαστε όμως ακριβοδίκαιοι πρέπει να ομολογήσουμε ότι ο χαρακτηρισμός σας έχει και ένα θετικό στοιχείο, αφού μας είδατε σαν γνήσιους απόγονους και των αρχαίων και των Βυζαντινών, κάτι που οι άλλοι πασχίζουν να μας το αρνηθούν, διαχωρίζοντας το ασύγκριτο παρελθόν από το σήμερα. Ψωροκώσταινα η Ελλάδα, προγονοπληξία η προσήλωση στο παρελθόν και άλλα, που αν τα απαριθμήσουμε, θα ήταν σαν να παραχωρούσαμε την θέση μας στους Γραικύλους.
    Λέτε λοιπόν στο χαρακτηρισμό σας , ότι “Προ του δικαστηρίου της αδεκάστου ιστορίας, απεκαλύφθει ο Έλλην ανέκαθεν κατώτερος των περιστάσεων, καίτοι από απόψεως διανοητικής κατείχε πάντοτε τα πρωτεία”. Είναι λοιπόν “ανέκαθεν” ο Έλληνας κατώτερος των περιστάσεων αδέκαστε δικαστή. Εκτός ίσως από τις μάχες στον Μαραθώνα, τις Θερμοπύλες, την Σαλαμίνα, τον Γρανικό ποταμό, ή το έπος του Σαράντα που ασφαλώς θα το γνώρισες ως σύγχρονος. Δεν ξέρω πως το μετράτε το ύψος των περιστάσεων και το ανάστημα των Ελλήνων στην πατρίδα σας, ούτε πως ελέγχονται αγορανομικώς τα μέτρα και τα σταθμά σας. Εμείς εδώ έχουμε ένα καλό μάστορα. Ηρόδοτο το λεγόμενο, που τα μέτρησε, τα ζύγισε και τάβγαλε σωστά. Ή για να πούμε ανάποδα για σας και την επιτροπή σας, εμετρήθητε, εζυγίσθητε και ευρέθητε ελλιπείς. Ομολογούμε ότι ύστερα από μια τέτοια αρχή δεν μπορέσαμε να χαρούμε την ομολογία σας ότι από απόψεως διανοητικής ο Έλληνας κατείχε πάντοτε τα πρωτεία. Και συνεχίζετε στο κείμενό σας: “Ο Έλλην είναι ευφυέστατος, αλλά και οιηματίας, δραστήριος, αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος, αλλά και πλήρης προλήψεων, θερμόαιμος, ανυπόμονος, αλλά και πολεμιστής”. Δεν ξέρω αν πάσχετε από λεξιθηρία και παρασυρθήκατε να κολλήσετε τους χαρακτηρισμούς τον έναν πλάι στον άλλον, ή αν ζυγίζετε καλά την κάθε σας λέξη για κάθε κουσούρι μας, πριν την κολλήσετε πλάι στο χάρισμα. Ευφυέστατος λοιπόν ο Έλληνας και οιηματίας, δηλαδή άνθρωπος με μεγάλη ιδέα του εαυτού του, που δεν θεωρεί κανέναν καλύτερό του. Ένα ελάττωμα που ασφαλώς θα συνέβαλλε στην δημιουργία του πολιτεύματος που εκείνος ανακάλυψε και χάρισε στον κόσμο, της Δημοκρατίας. Ένα πολίτευμα που κανείς δεν είναι καλύτερος από τον άλλον, όπως και σεις σαν Δικαστής θα πρέπει να το ξέρετε.
    Αμέθοδος λοιπόν ο Έλληνας; Εμείς τον ξέρουμε και καλό νοικοκύρη και καλό οικογενειάρχη. Και δουλειές να στήση και να τις μεγαλώση. Και δική του αρχιτεκτονική έχει και πολεοδομία. Για πηγαίνετε στα νησιά μας… :Αν τώρα οι συμφορές έριξαν εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες μαζωμένους στο ίδιο μέρος σε μια νύχτα, τι να πούμε για τη Νέα Υόρκη; Αν βέβαια κριτήριά σας είναι η μεθοδική λεηλασία του πλανήτου, τότε πάμε σε άλλη κατηγορία. Γιατί θα πρέπει να κρίνομε την μεθοδική τεχνολογία που μας γέμισε απόβλητα, κατάλοιπα και καυσαέρια και απειλεί να τινάξη τον πλανήτη μας στον αέρα. “Φιλότιμος, αλλά και πλήρης προλήψεων”. Δίκιο έχετε, αν στις προλήψεις μας περιλαμβάνεται η προσήλωση στην παράδοση, η λατρεία μας προς το παρελθόν, αυτή που μας ανέστησε. Πάντως όπχι περισσότερο προληπτικοί από τον μέσο παγκόσμιο όρο, καθόλου δεισιδαίμονας, ούτε μισαλλόδοξος, ούτε σατανιστής. Θερμόαιμος, ίσως, σαν καλός πολεμιστής που τον παραδέχεσθε ότι είναι και εν πάση περιπτώσει όχι εγκληματίας εν ψυχρώ. Ίσως και ανυπόμονος να χαρεί όσα του στέρησαν αιώνες δουλείας, ίσως ανυπόμονος να αποτινάξη τον ζυγό. Μια ανυπομονησία που είναι η αντίθετη της υπομονής του σκλάβου.
    Και περνάμε στο ιστορικό μέρος του χαρακτηρισμού. Για τον Παρθενώνα, τον Σωκράτη, το Βυζάντιο, τον Βενιζέλο, αυτή η αδιάσπαστη ενότητα της ιστορίας μας που αναγνωρίζετε. Δεν έκτισε μόνο τον Παρθενώνα. Έκτισε άπειρα άλλα αριστουργήματα, που τα χάρηκε όσο μπόρεσε και ‘υστερα άλλοι του τα έκλεψαν. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν ο Παρθενώνας έγινε στόχος ερίδων –όπως λέτε- έχει όμως σημασία ότι έγινε στόχος του Μοροζίνη που τον τίναξε στον αέρα.
    Δεν ανέδειξε τον Σωκράτη –όπως λέτε- για να παίξουμε και εμείς λίγο με τις λέξεις. Αναδείχθηκε μόνος του. Κι αν η θανάτωσή του βαρύνει μια μειοψηφία κακών συναδέλφων κριτών, κάτι που υπάρχει σε όλο το κόσμο, εσείς σα δικαστής θα πρέπει να ξέρετε ότι δεχόμενος να πιή το κώνειο ο Σωκράτης έγινε παγκόσμιο σύμβολο υπακοής εις τους νόμους της πατρίδος.
    Δεν εθαύμασε τυφλά τον Θεμιστοκλή, τον αντέκρουσε πρώτα την παραμονή της Σαλαμίνας, με το δικαίωμα κρίσεως που του έδινε το ελεύθερο πνεύμα του. Άλλωστε ο Θεμιστοκλής δεν ήταν άρχοντας, ο Ξέρξης που τον υπάκουαν τυφλά οι ορδές του. Δεν καταλαβαίνετε ότι εκεί είναι το μυστικό της επιτυχίας;
    Υπηρέτησε τον Αριστοτέλη, κι αν πάλι ένα μικρό ποσοστό τον κατεδίωξε, πάλι όμως Έλληνες ήταν εκείνοι που διατήρησαν το έργο του στους αιώνες και το παραδώσανε στους απογόνους τους και σε σας τον ίδιο, μαθαίνοντάς σας τι είναι η ανθρώπινη λογική.
    Γέννησε τον Βενιζέλο και τον καταψήφισε αργότερα σαν δημοκρατικός λαός που είναι. Η άλλη λύση θα ήταν να τον ψήφιζε με ποσοστό 99,9% σε κάθε εκλογή. Αυτό που και σεις θα πρέπει να το βρίσκετε γελοίο.
    Έκτισε το Βυζάντιο για να το εκτουρκίση. Όχι κι έτσι. Το Βυζάντιο αλώθηκε για πρώτη φορά από τους Φράγκους κι αν έπεσε στα χέρια των Τούρκων, ύστερα από 1100 χρόνια ιστορία δεν ήταν παρά η φυσιολογική παρακμή μιας αυτοκρατορίας. Πόσα χρόνια κράτησε η ρωμαϊκή, πόσα η βρεταννική, πόσα η γαλλική, πόσα οι άλλες; Πόσο θα κρατήση η αμερικανική;
    Το εικοσιένα, ο πλέον άνισος αγώνας στην σύγχρονη Ιστορία, διακυβεύτηκε πολλές φορές, είναι αλήθεια. Λόγου χάρι στο Μεσολόγγι. Ή ακόμη όταν με την πανίσχυρη Οθωμανική Αυτοκρατορία συνέπραξε και ο Μπραΐμης. Σε μια εποχή που η γενοκτονία ήταν αναγνωρισμένη σαν μέσο καταστολής των εξεγέρσεων και η χώρα είχε περάσει δια πυρός κι σιδήρου. Γι αυτό δεν είπατε λέξη. Όσο για το 1909, το δημιούργησε, αλλά δε το λησμόνησε –όπως λέτε. Χρονολογικά ακολουθούν οι πόλεμοι του 12 -13 που τριπλασίασαν την Ελλάδα –όπως λέτε. Κι αν παρά λίγο να την κηδεύσει ας είναι καλά το “εμπάργκο” του καιρού εκείνου.
    Το υπόλοιπο μέρος του χαρακτηρισμού είναι σκέτο υβρεολόγιο. Μας αποκαλείτε, μεταξύ ‘άλλων, ψεύτες, ημίκαλους και ημίκακους. Χωρίς καν την τόσο προσφιλή σας μέθοδο των ποσοστών και στατιστικών. Αλλά και χωρίς συνέπεια. Γιατί ξεχάσατε ότι στην αρχή μας λέγατε ότι από απόψεως διανοητικής ο Έλλην κατείχε πάντοτε τα πρωτεία και ότι είναι ευφυέστατος και καταλήγετε με τον χαρακτηρισμό του “σοφόμωρου”. Όταν αυτός που έχει τα διανοητικά πρωτεία είναι “σοφόμωρος” σκέψου τι είναι οι άλλοι και μεταξύ αυτών και ο κρίνων που από απόψεως διανοητικής –κατά την ομολογία του- έρχεται μια σκάλα πιο κάτω.
    Ίσως μόνο η τελευταία φράση σας να είναι σωστή. Ταξινομήστε τον αν μπορείτε τον Έλληνα. Ναι, είναι αλήθεια, δεν μπορείτε να τον ταξινομήσετε. Δεν μοιάζει με κανένα άλλο λαό στον κόσμο.
    Μοναδικός, χωρίς φυλετικούς, γλωσσικούς, ακόμη και θρησκευτικούς δεσμούς με άλλους λαούς, υπήρξε αριθμητικά κατώτερος –ένα στοιχείο που θα εξαφάνιζε οποιονδήποτε άλλο λαό στην Ιστορία. Αν συνεχίσουμε θα πάμε πολύ μακριά. Και δεν έχουμε την πρόθεση, ούτε τα μέσα. Άλλωστε ούτε καν θα καταδεχόμασταν να σας απαντούσαμε, αν δεν τον βλέπαμε τον χαρακτηρισμό σας δακτυλογραφημένο, φωτοτυπημένο, να κυκλοφορή και σήμερα ακόμη στην Αθήνα, καλλιεργώντας την ηττοπάθεια, τον Γραικυλισμό, το πλέγμα της μειονεξίας.
    Θυμόμαστε μόνο κάτι στίχους του Καρυωτάκη από την “μικρή ασυμφωνία εις α μείζον”, που λένε:
    Ά κύριε, κύριε Μαλακάση,
    ποιος θα βρεθεί να μας δικάση,
    μικρόν εμέ κι εσάς μεγάλο,
    ίδια τον ένα με τον άλλο;
    Ο Μαλακάσης δεν είναι ο γνωστός μας ποιητής, αλλά ένας “κοσμικός κύριος”, ίσως κάποιο φανταστικό πρόσωπο, ένας άνθρωπος για όλες τις χώρες και για όλες τις εποχές.

  4. Απολλώνια Says:

    Αχ! Ηλιότυπε… γιατί σιωπάς; (απο χθές !!!)

    Το συγκεκριμένο κείμενο το έχω ξανά συναντήσει…

    Αν το μικρό σας όνομα είναι Θανάσης ΔΕΝ χρειάζεται να διαβάσετε απο εδώ και κάτω. Γνωρίζετε ήδη την άποψη μου επ’ αυτού.

    Για όλα τα υπόλοιπα ονόματα λοιπόν.

    Θα μπορούσα να εύκολα να συμφωνήσω με την απάντηση που έχει δώσει ο κ. Λασκαρίδης.

    Ίσως να μην απέχει και πολύ αυτό που θα πω, με τη μορφή ερώτησης.

    Ποιός είναι ίδιος με το διπλανό του;
    Ποιός είναι ίδιος με τον προγονό του;

    Μήπως πάσχουμε στη συνείδησή μας και για θεραπεία μεταμορφονώμαστε σε έναν κύριο καθηγητή, σχολαρχείου, περασμένων δεκαετιών;
    Με τον δείκτη ψηλά, να νουθετούμε χωρίς να έχουμε καταλάβει πως και οι ίδιοι μαθητές είμαστε.
    Με το αυστηρό μας ύφος, να προδικάζουμε το μέλλον απο ένα διαστρεβλωμένο παρελθόν.

    Είμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ βρε…

    Καλησπέρα!

    🙂

  5. heliotypon Says:

    >Avra: Κι εγώ αυτό πίστευα μέχρι που διάβασα το κείμενο Λαζαρίδη!

    >attalanti: Ευχαριστώ για το φιλί. Ανταποδίδω. Δεν είπα απο πού είμαι. Αθηναίος είμαι. Πρώτη φορά το γράφω.

    >anna: Ο Λαζαρίδης με κλόνισε με την απάντησή του. Δεν το είχα δει ποτέ μου αυτό το κείμενο… Σ’ ευχαριστώ που το μετέφερες…

    >Απολλώνια: Δεν σιωπώ. Μόλις διάβασα το παραπάνω κείμενο και ομολογώ ότι μου κλόνισε την ηττοπαθή κριτική διάθεση. Δεν με λένε Θανάση. ‘Ομως πονώ για την κριτική που πρώτος εγώ κάνω στον σημερινό μου συνέλληνα. Φυσικά και είμαστε άνθρωποι και αυτό πότε με κάνει να μας δικαιολογώ πότε με εξοργίζει γιατί έχουμε περιπέσει στο σημερινό μας χάλι (ή δεν είναι χάλι;). Δεν είναι κακό να είμαστε αυστηροί με τον εαυτόν μας. Κι ας μοιάζουμε με δασκάλους περασμένων εποχών. ‘Αλλωστε οι σημερινοί δάσκαλοι μοιάζουν περισσότερο με ευνουχισμένα όντα μπροστά στα σημερινά τρομερά παιδιά των σχολικών καταλήψεων, τα οπλισμένα με σουγιάδες!

    Η κριτική του εαυτού μας και, κατ’ επέκταση, του έθνους μας δεν είναι, κατ’ ανάγκην, αρνητική στάση. Χρειάζεται για να μην περιπίπτουμε σε ναρκισιστικές κρίσεις τύπου “Λιακό”(πουλου), όσο κι αν έχουμε, ίσως, την λαμπρότερη ιστορική κληρονομιά. Ο σημερινός ‘Ελληνας την χρειάζεται την αυτοκριτική περισσότερο από ό,τιδήποτε άλλο και δεν χρειάζεται να γίνω πιό σαφής. Κάθε μέρα τα λέμε μεταξύ μας! Και, φυσικά, οι γενικεύσεις δεν είναι οι πλέον κατάλληλη τακτική αλλά συχνά έχουν την έννοια του στατιστικού συμπεράσματος. Και η γνώμη μου είναι ότι αυτό δεν είναι καθόλου κολακευτικό για την ποιότητα του σημερινού “μέσου”!

  6. atheofobos Says:

    Οι Ελληνες γενικά ενώ μπορούμε να λέμε τα χειρότερα για τη φυλή μας άμα τολμήσει να μας χαρακτηρίσει ένας ξένος όπως μας βλέπει αυτός δεν μπορούμε να το ανεχτούμε με τίποτα!
    Το κείμενο λοιπόν αυτό περιλαμβάνει αρκετούς οξυδερκείς χαρακτηρισμούς για μας και αρκετούς υπερβολικούς η ανιστόρητους.

  7. Johny B. Good Says:

    Λίγο υπερβολικός ο Αμερικανός δικαστής, αλλά ΜΟΝΟ λίγο…

  8. liliputanerin Says:

    we are the best!!!(xaxa)thn kalhmera mou kai filia 🙂

  9. convinsed Says:

    Νομίζω και λίγα λέει . Βέβαια καλό θα ήταν -αν ζει-να κάνει σήμερα και το ακόλουθο πορτραίτο των Αμερικανών πολιτών για να δούμε την αντικειμενικότητα του.

  10. Απολλώνια Says:

    Κατ αρχήν νομίζω οτι οφείλω να διευκρινίσω κάποια σημεία στο κείμενό μου (γράφτηκε λίγο βιαστικά, και άφησε κενά, το παραδέχομαι)

    Το όνομα Θανάσης δεν κρύβει μυστήριο ή υπονομούμενο, πρόκειται για το άτομο που μου πρωτοπαρουσίασε το κείμενο αυτό σε κάποιο άλλο διαδυκτιακό χώρο.
    Την παραπομπή μου σε καθηγητές την έκανα έχοντας στο μυαλό μου την απρόσιτη επικριτικότητα, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής που διακρίνει αυτό το πρότυπο. Η σύγκριση με μαθητές και καθηγητές του σήμερα είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα.

    Ίσως να είμαι και λίγο αφελής που προτιμώ η οπτική μου να είναι πιο ανθρωποκεντρική απ οτι συνηθίζεται.

    Ίσως να φταίει και το οτι ατυτό το ρημάδι το κείμενο μου χτυπάει καμπανάκια ως κακοπροαίρετο.

    Βρε αγάπη μου φυσικά και ΔΕΝ εγκρίνω τις Λιακοπουλικές συμπεριφορές. Δεν είμαι τόσο ανώμαλη πια.

    Απλά νομίζω πως για να πετύχει μια κριτική ή συμβουλή εκείνος που τη δέχεται πρέπει να έχει πιστεί για τις καλές προθέσεις εκείνου που την κάνει και εγώ εδώ έχω μια τεράστια επιφύλαξη.

    υ.γ. για τη σιωπή: είχα στήσει σχεδόν καραούλι για να δω τα σχόλιά σου… απο περιέργεια αν θα συμφωνήσουμε εδώ. 😉

    Καλό ηλιόλουστο απόγευμα!

    🙂

  11. heliotypon Says:

    >atheofovos: Αυτό είναι αλήθεια. Δεν μας αρέσει να μας κριτικάρουν, αν και εμείς το κάνουμε ευρέως. ‘Αλλωστε πρόκειται για ανθρώπινες αδυναμίες. Καλλίτερα, όμως, να το κάνουμε μόνοι μας…

    >Δυστυχώς πολλά από αυτά που λέει είναι αληθινά. Αλλά και ο αντίλογος του ομογεούς Λασκαρίδη έχει πολλά στοιχεία αλήθειας! Το κακό είναι ότι η αλήθεια είναι μιά έννοια “multifaceted”. Έχει πολλές όψεις. Δύσκολη η επιλογή όψης!

    >Johny B. Good: Ναι, δυστυχώς λίγο! Αλλά δες και τον αντίλογο!

    >Liliputanerin: (άντε να πείσεις τον περαστικό ότι το ψευδώνυμό σου δεν έχει σχέση με την πουτανιά…:-) Μακάρι να ήταν έτσι αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος τελευταία. Αν και πρέπει να συγκρίνουμε τους συμπατριώτες μας και με άλλους ευρωπαίους. ‘Οχι και τόσο τέλειους!

    >Convinsed (δεν μου έλυσες την απορία…): Δύσκολο το βλέπω να ζει. Αν έκανε πορτραίτο των αμερικανών μάλλον θα μπερδευόταν. Ποιών ακριβώς αμερικανών; Ο μέσος αμερικανός δεν έχει τα “προσόντα” της ηγεσίας (χαχα). Είναι ένας σκληρά εργαζόμενος, γαμημένος, πολίτης. Γαμημένος από το κατεστημένο του, την κυβέρνησή του, τον εργοδότη του, τις ασφαλιστικές εταιρίες, το στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα, τους πετρελαιάδες και από πολλούς άλλους που του πίνουν το αίμα, κι αυτουνού, μαζί με το αίμα των άλλων λαών. Τον στέλνουν να σκοτωθεί για να φέρει “δημοκρατία” σε μακρυνές χώρες (Ιράκ, Αφγανιστάν, Βιετ-Ναμ, κλπ) και πάει λέγοντας! Τον απομυζούν με ηλίθιους μύθους και διαφημίσεις, του διαστρέφουν το μυαλό του με slogan και αξίες αμερικανικού ονείρου (The αmerican dream!) και αμερικανικού τρόπου ζωής! Για λύπηση είναι!

    >Απολλώνια: Αχ γλυκειά μου, δεν θέλω να νοιώθεις άσχημα. Ούτε είναι αφέλεια το να είσαι ανθρωποκεντρική. Τι άλλο να είσαι, δηλαδή; Το κείμενο ανοίγει πληγές, έστω κι αν είναι παλαιό. Μας χτυπάει καμπανάκια, όπως λες και μπορεί να είναι και κακοπρπαίρετο. ‘Αλλωστε τι πληρώνει κάποιος για να κακολογήσει; Κι εμείς, τι πληρώνουμε για να βαφτίσουμε όλους τους ‘Αγγλους πούστηδες, τους Εβραίους και τους Σκωτσέζους σπάγκους, τους Γάλλους βρωμιάρηδες, τους Γερμανούς φασίστες, κοκ; Κάποτε πρέπει να ηρεμήσουμε όλοι. Να θυμηθούμε τα δικά μας κουσούρια και να το βουλώσουμε! ‘Οσο για το καραούλι για τα σχόλιά μου, και η αναμονή σου, αυτό δείχνει ότι παίρνεις σοβαρά αυτά που γράφω. Και με τιμά αυτό!

  12. convinsed Says:

    …του Αμερικανου που ψηφίζει επι 2 τετραετίες Τζορτζ Μπους.
    Όσο για την απορία…υπήρχε πρόβλημα με την διαθεσιμότητα.

  13. heliotypon Says:

    >Convinsed: Πάλι με μπέρδεψες… Για ποιά διαθεσιμότητα μου μιλάς; Εγώ σου λέω γιατί το “s” αντί το “c”…

  14. Debby Says:

    Εξαιρετικά ενδιαφέρον… Δεν το ήξερα ούτε είχε τύχει να το ακούσω για την ύπαρξη του. Οπως και να έχει, νομίζω πως δεν υπερβάλει. Απλά εστιάζει στα κακά μας.

  15. convinsed Says:

    βρε καλέ μου το convinced ήταν πιασμένο απο άλλον-η οπότε αναγκαστικά έγινε μια μικρή παραλλαγή του ονόματος.

  16. heliotypon Says:

    >Debby: Όντως εστιάζει στα αρνητικά μας. Και έχουμε πολλά. Το κακό είναι ότι τα θετικά, συνήθως, δεν έχουν μεγάλη ορατότητα. Τα αρνητικά φαίνονται. ‘Εχουν υπάρξει και επαινετικά λόγια για τους ‘Ελληνες. Συνήθως αναφέρονται στην πολεμική αρετή….

    >Convinsed: Κατάλαβα! Αλλά δημιουργεί την εντύπωση ανορθογραφίας. Ή σκόπιμης παραλλαγής.

  17. Απολλώνια Says:

    Ηλιότυπε, δυστυχώς η ανάγκη του ανθρώπου να νιώσει σημαντικός συγκριτικά με το διπλανό του, τον κάνει να λέει διάφορες μπούρδες κατά καιρούς (πούστης, σπάγκος, φασίστας κ.α.) έχεις δίκιο.
    Όπως έχεις δίκιο και στο να κοιτάξουμε τα του οίκου μας, απο γωνία δημιουργική, επιτέλους. Μηδενός εξαιρουμένου, έλληνα ή όχι. (εδώ μάλλον είναι η διαφωνία μας, αλλά μάλλον δεν έχει σημασία)
    Τελικά συμφωνούμε διαφωνώντας, αυτό το βρίσκω άριστο!

    🙂

  18. sgonis Says:

    Αν σας λέει κάτι Γιάννης Κουβαράς Φιλόλογος Β Λύκειο Ναυπλίου 1979-1980

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: