Τι έφταιξε;


Κάθε φορά που βρίσκομαι σε χώρα της δυτικής Ευρώπης, σχεδόν αυτόματα, βρίσκομαι αντιμέτωπος με τον ίδιο προβληματισμό και η ίδια ερώτηση έρχεται αυθόρμητα στο νου μου: “Τι έφταιξε“; Τι έφταιξε που ο δικός μας ο λαός δεν βγήκε Ευρωπαϊκός αλλά ένα μίγμα βαλκάνιου και αφρικανικού; Να σας τα περιγράψω δεν χρειάζεται γιατί όλοι/ες ξέρετε τι εννοώ. Δεν βρήκα εκεί την Ελληνική μαγκιά, την ασέβεια στον πολίτη, την αναίδεια, τον αυταρχισμό, το “δεν βαρυέσαι”, το “δε γαμιέται!”, κι άλλα παρόμοια! Δεν είδα σκουπίδια στο δρόμο ούτε στα παρτέρια. Τα μέσα συγκοινωνίας ήταν ακριβή στην ώρα τους, καθαρά και οι οδηγοί ευγενέστατοι. Είδα χαμόγελα, έστω και “επαγγελματικά” κι όταν τους είπα για κάποιο φαγητό ότι δεν μου άρεσε δεν μου το χρέωσαν! Κι ο ταξιτζής, αν και Σκοπιανός (δηλαδή Βαλκάνιος…), ήταν ευγενικός, χαμογελαστός και πρόθυμος. Κι ο ‘Ελληνας εστιάτορας σέρβιρε εκπληκτικά φτιαγμένα Ελληνικά πιάτα, με άφθονη ποσότητα και άψογη εξυπηρέτηση!

Κι ο Σαββόπουλος επιμένει: “Το χειρότερο μέρος του Ελληνισμού στην Ελλάδα ζει”.
Δεν κομίζω “γλαύκας εις Αθήνας”. ‘Ολοι ξέρουμε τι γίνεται αλλά, να, κάθε φορά πληγώνομαι. Και θέλω να το βγάλω από μέσα μου. Γιατί την αγαπάω πολύ αυτήν τη πουτανίτσα την Ελλάδα, γαμώτο!

18 Responses to “Τι έφταιξε;”

  1. petalida Says:

    Δεν ξέρω τι έφταιξε. Δεν μπορώ να σου το αναλύσω από ιστορικής, κοινωνιολογικής κλπ πλευράς.
    Όμως κάθε φορά που ακούω Ελληνα να βρίζει τη χώρα του ή να τη λυπάται ή να είναι απελπισμένος για το μέλλον του με πιάνουν τρομερά νεύρα.
    Αντί να πιάσουμε τον ταύρο από τα κέρατα, καθόμαστε και αναλύουμε ατέρμονα, κλαψουρίζουμε, μηδενίζουμε κάθε καλό και μεγενθύνουμε κάθε κακό!
    ΜΟΥ ΤΗ ΔΙΝΕΙ!!!

  2. heliotypon Says:

    >Πεταλίδα: Ηρέμησε φίλη Πεταλίς. Γκρινιάζουμε ακριβώς γιατί αγαπάμε αυτόν τον τόπο. Και να είσαι βέβαιη ότι εμείς που γκρινιάζουμε, ο καθένας στον δικό του χώρο, προσπαθούμε να “πιάσουμε τον ταύρο από τα κέρατα” και να βοηθήσουμε στην ουσιαστική “ανόρθωση” αυτής της χώρας, να βάλουμε ένα πετραδάκι στην μετατροπή της σε “Ευρωπαϊκή” (με την καλή έννοια, γιατί υπάρχει και κακή…). ‘Ομως αυτό δεν μας εμποδίζει και δεν πρέπει να μας εμποδίζει από το να διαπιστώνουμε τα αρνητικά. Και τα διαπιστώνουμε με πόνο καρδιάς αυτά. Δεν ζητούμε να εξομοιωθούμε με καμιά φυλή ή έθνος ούτε παραβλέπουμε τα αρνητικά των άλλων. Αλλά να, βρε παιδί μου, οι αντιθέσεις είναι τόσο έντονες που μας δημιουργούν αυτό το συναίσθημα. Τα καλά, δυστυχώς, όλο και λιγοστεύουν. Ακόμη και η φιλοξενία για την οποία κάποτε είμαστε τόσο περήφανοι, δείχνει σημάδια σοβαρής κάμψης. Ψάχνω με τον μεγεθυντικό φακό να τα βρω τα καλά αλλά, εκτός από την ομορφιά ης χώρας (που κι αυτήν βαλθήκαμε να την καταστρέψουμε), δυσκολεύομαι αφάνταστα. ΚΙ ΑΥΤΟ ΜΟΥ ΤΗ ΔΙΝΕΙ εμένα!

  3. j95 Says:

    Κι ο Σαββόπουλος επιμένει: “Το χειρότερο μέρος του Ελληνισμού στην Ελλάδα ζει”.

    Και ο Σαββόπουλος στην Ελλάδα ζει αλλά ο Goedel είναι Goedel.

  4. DCD Says:

    Ολοι φταιμε, καθ’οτι η ανοχη ειναι η συντηρηση της καταστασης αυτης.

  5. Crucila Says:

    J95 , ζωγράφισες!

    Κάπου διάβαζα ότι ” Οι Έλληνες είναι Τούρκοι που νομίζουν πως είναι Ιταλοί”. Βοηθάω καθόλου;

  6. maika Says:

    ..κάπου είχα διαβάσει πως οι σημερινοί έλληνες καμία σχέση δεν έχουν με τους αρχαίους έλληνες….. είμαστε εντελώς διαφορετική φυλή που τα χαρακτηριστικά της είναι αυτά που ξέρουμε (ωχ, αδερφέ, δεν βαριέσαι? ναι αμέ! , εγώ πληρώνω, εγώ σε πληρώνω,σιγά μην πληρώσω εγώ! ξέρεις ποιος είμαι εγώ? σιγά μην κάτσω εγώ στη σειρά,΄έξω τα σκουπίδια απο το σπίτι μου κι ας μαζεύονται μπροστά απο την πόρτα του διπλανού…. , αγενείς που νομίζουν πως είναι απλώς ειλικρινείς….,ξερόλες… κλπ κλπ)
    κάπως έτσι λοιπόν και η Ελλαδίτσα μας, σαν τα μούτρα μας…. (καλά,όχι όλων).
    Και φτάσαμε νομίζω να ζούμε σ΄ένα κράτος που τρώει φυσικά τους πολίτες του και φτύνει τα κουκούτσια στα μούτρα των υπολοίπων…..
    Αυτός ο ταύρος δεν πιάνεται με τίποτα….

    (λοιπόν ,ενώ έχω ξανάρθει κατά δω…. μόνο σήμερα είδα πως πάνω,πάνω αριστερά,στο προφίλ σου έγραφε my web page….. τσακάλι ε??)

  7. liodara Says:

    Ti na pei kaneis????? O Ellhnaras vrizei to skopiani kai leei oti einai valkanios kai tststs ti apaisioii tropoi, les kai zoun sta dentra oi an8rwpoi, enw o Eyrwpaios (peos) Ellhnas nomizei oti gennh8hke stis Versa;;ioes kai ema8e apo ta mikrata tou na trwei me 27 maxairopirouna, alla thn katallhlh stigmh , 8a st amolhsei to sur kai gamhs, opws t akouse ap ton patera toy, thn wra pou taize thn poliagaphmenh tou mosxara , th siouta….Phra fora kai kraniwsa… ton topo mas ton agapame oloi kai as mhn to paizoume proodeytikoi tou kwlou, kales einai kai oi paradoseis kai ola, mualo sto rhmadi to kefali na uphrxe, 8a mastam poli mprosta….

  8. petalida Says:

    profil? my webpage? de blepw tipote!

  9. heliotypon Says:

    >j95: Σωστή η παραπομπή στον Gödel αλλά δεν ισχύει στην περίπτωση. Μπορώ να πω ότι είμαι κακός έστω κι αν το λέω για τον εαυτόν μου.

    > DCD: Δεν ανεχόμαστε όλοι αλλά και πάλι δεν καταφέρνουμε πολλά. Χρειάζεται συνολική αντίδραση αλλά πώς να αντιδράσει αυτός που είναι ήδη φάουλ;

    >Crucila: Δεν το έχω ακούσει αλλά ακούγεται έξυπνο. ΄Εστω κι αν πονάει!

    >Maica: Δεν είναι φυλετικό το θέμα. Πολιτιστικό είναι. Που τα είδες όλα αυτά στο blog Μου; Ούτε εγώ τα βλέπω. Κι έχω πρόβλημα γιατί δεν μπορώ να βάλω about όπως υπάρχει σε άλλα blogia! Ούτε άλλα μπορώ να κάνω. Δεν μου δίνει καμμία δυνατότητα αυτός ο host! Πρέπει να κάνω μαθήματα μου φαίνεταιι!

    >liodara: Γενικά καλά τα λες κι αν δεν ήταν Grekkglish θα τα είχα καταλάβει καλλίτερα!!!

    >Petalida: Ούτε εγώ τα βλέπω… Κανά μάθημα παιδιά! Πώς βάζουν “about” εδώ;

  10. maika Says:

    …είμαι εντελώς άσχετη με τα κομπιουτερικά…
    όταν όμως κάνω κλικ πάνω στο όνομά σου (όταν μου αφήνεις σχόλιο)
    βγαίνω σε μια σελίδα που πάνω πάνω γράφει heliotypon και πάνω αριστερά
    γράφει
    email
    my web page
    κάνω κλικ στο my web page και σού ρχομαι!
    τι είναι το about??? ποιος είναι ο host?? μην είναι οι κάμποι μην είναι τ΄άσπαρτα ψηλά βουνά??? …. Η άσχετη λέμε….

  11. liodara Says:

    Για πάρτη σου το γύρισα στο ελληνικό αν ακι τόσα χρόνια, γράφω πάντα greeklish….περιμένω κανα νέο Post σου να χαρούμε και μεις τα παιδιά του Μάη λιγάκι…..Thanx για τα σχόλια στο blog μου….!

  12. attalanti Says:

    Διαλέγουμε να μείνουμε εδώ, επειδή την αγαπάμε… Απλά οι περισσότεροι πιστεύουν ότι θα συνεχίσει να μας προσφέρει απλόχερα η χώρα επειδή είμαστε εμείς… Αν ανοίξουν λίγο τα μάτια τους και δουν πόσα προσφέρει και σε άλλους, ίσως προσπαθήσουν λίγο περισσότερο… Άσε που δεν μοιράζονται όλοι τη μοναδική γνώση που φέρνουν τα ταξίδια. Προτείνω οργανωμένη εκδρομή όλων, μπας και δούμε καμιά αλλαγή. Επίσης προτείνω το σύστημα Kaizen που μας έλεγαν στη σχολή “μικρές αλλαγές σε μεγάλα καθημερινά πράγματα…” Είμαι αισιόδοξη ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση… Την καλημέρα μου!

  13. liliputanerin Says:

    Είναι απλό, ακολουθούμε το sm moto: “όσο με πληγώνεις, τόσο με πορώνεις!!!”.

  14. onomatodosia Says:

    ftaiei oti upotimoume tous allous epeidh eixame politismo kai nomizoume pws eimaste sunexistes tou.

  15. heliotypon Says:

    >Onomatodosia: Μια ματιά στα σκουπίδια μας, σκορπισμένα σε όλους τους δρόμους και στα παρτέρια, μιά ματιά στον τρόπο “εργασίας” των υπηρετών του πολίτη θα μας πείσει ότι μάλλον δεν είμαστε συνεχιστές κανενός πολιτισμού αλλά μάλλον καταστροφείς του!

  16. Nassos Says:

    Εάν διαβάσεις “Πλούταρχο” τα ίδια και χειρότερα γινόντουσαν και στην Αρχαία Ελλάδα επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

    Κάτι άλλο: Πράγματι, δεν προλάβαμε την Αναγεννήση

  17. mogwai Says:

    Λοιπόν είχα και εγώ την ίδια απορία.
    Και βέβαια οι απαντήσεις μπορεί να είναι πολλές και σωστές.
    Άρα τι έφταιξε περισσότερο θα ήταν καλύτερη ερώτηση.
    Χάσαμε την Αναγέννηση?? Τουρκοκρατία?? Μπαααα η σουηδοί και οι ιρλανδοί των αρχών του εικοστού αιώνα λιμοκτονούσαν και πεθαίναν ένας ένας από πνευμονίες.
    Άρα?
    Γι όλα φταίει ο Πλάτωνας! Ναι! Αυτός. Ο Γνωστός.
    Γιατί? Γιατί μίλησε για τον κόσμο των ιδεών – και οι δικές του ιδέες κάπως περάσαν στο DNA των κατοίκων αυτού του τόπου. Όλα λοιπόν αναγωνται εκεί. Στο κόλλημα του έλληνα για τις “Ιδέες”. Όλα μια “ιδέ” είναι.
    -Οι ξένοι είναι ξενέρωτοι
    – Έχουν κρύο έχουμε θάλασσα
    – Το φυσικό αέριο ανατινάζεται όταν το αγριοκοιτάξεις (πληρώστε πετρέλαιο)
    – Όταν χτίζαμε τον παρθενώνα κτλ κτλ κτλ
    Αυτό μας τρώει εδώ. Έχουμε για όλα μια εξήγηση που ανάγεται μάλιστα στη σφαίρα του ιδεατού – άρα δε κάνει να θέτει κανείς τέτοιες ερωτήσεις. Γιατί “ξέρουμε εμεις” ρε αδερφέ…………..άσε που σου λέω τώρα……

  18. heliotypon Says:

    >mogwai: Πρωτότυπη και …χαριτωμένη η ιδέα σου ότι φταίει ο Πλάτωνας! Αλλά το ερώτημα είναι πόσοι Έλληνες έχουν διαβάσει τον Πλάτωνα! Δεν ξέρω αλλά το κλίμα φαίνεται να παίζει κάποιον ρόλλο. Δες νότια Ιταλία, Πορτογαλία, Τουρκία, καθώς και όλες τις χώρες της Μ. Ανατολής, της Νότιας Αμερικής και της Ασίας που βρίσκονται στο ίδιο γεωγραφικό πλάτος… Πώς επιδρά το κλίμα δεν γνωρίζω αλλά φαίνεται ότι σχετίζεται…

Leave a Reply

