Καταναλωτισμός…


Πολύ ακούγεται η λέξη. Πολλοί κατηγορούν αλλήλους για καταναλωτισμό, όχι γιατί ξοδεύουν πολλά, αλλά επειδή αγοράζουν διαφορετικά καταναλωτικά “αγαθά” απ’ αυτούς, δηλαδή ξεσκίζουν το εισόδημά τους και φορτώνουν τις κάρτες τους αγοράζοντας διαφορετικά είδη ή υπηρεσίες απ΄ αυτά που γουστάρουν οι επιτιμητές! ‘Ετσι, κάποιος/α θεωρεί ότι είναι αναγκαίο να διαθέτει 4 συσκευές Plasma TV και 3 DVD στο σπίτι αλλά δεν βρίσκει ότι το ταξείδι στο Μπαλί είναι αναγκαίο για τον γείτονα! Και η κοκκέτα κυρία νομίζει ότι δεν είναι άσκοπο να ξοδέψει μερικές χιλιάδες € για διάφορα μπουκαλάκια καλλυντικών αλλά ότι η γειτόνισα που άλλαξε ψυγείο κουζίνα και πλυντήριο είναι φρικτή καταναλώτρια.

Νομίζω θα ήταν καλή ιδέα να  καταγράψουμε  τι θεωρούμε καταναλωτικό ξόδεμα ο/η καθένας/μία. Μην ντρέπεστε σύντροφοι/σες.  Ανώνυμα γράφετε και, στο κάτω-κάτω, ουδείς αναμάρτητος. ‘Ολοι μας έχουμε τα βίτσια μας και μαγκιά μας! Μήπως κλέβουμε κανέναν; Εμείς τα βγάζουμε εμείς τα ξοδεύουμε κι αν μας πάρουν το σπίτι ή το αυτοκίνητο οι πανάγαθες και τιμιότατες τράπεζες τι τον νοιάζει τον γείτονα; Εμείς θα κοιμώμαστε στο πάρκο και θα πηγαίνουμε στη δουλειά περπατώντας… Εμπρός λοιπόν, πάρτε το πληκτρολόγιο αγκαλιά και γράφτε!

26 Responses to “Καταναλωτισμός…”

  1. Lee Says:

    Ευτυχώς εχω κάνει εμβόλιο κατά αυτης της νόσου!
    Ο αντρας μου οχι. Πικ απ των 1200 ευρώ, δισκοι αμετρητοι, μικτης 700 ευρώ, MIDI, drum maschine, να συνεχίσω? Τωρα θέλει synthesizer!
    Mου αρέσει ομως που εχει ενα δημιουργικό χόμπυ.
    Το να ξοδεύω για να ξοδέψω δεν μου αρέσει καθόλου. Αν μου περίσσευαν βέβαια, θα τους ειχα ξεσκίσει το ταμτιριρι! :Ρ

  2. Crucilla Says:

    Μου τη δίνει αφόρητα να βλέπω νοικοκυρές να ξοδέυουν ποσά για καλοκαιρινές κουρτίνες, χειμωνιάτικες κουρτίνες, πετσετάκια σκατάκια παπαράκια από γαλλικές δαντέλες και επώνυμα ( μαη ας) είδη προικός. Και να μου τη λένε εμένα που δεν έχω τις ίδιες προτεραιότητες….Ξόδεψε τα τα ρημάδια, εγώ γιατί να κάνω το ίδιο;;

  3. Nassos Says:

    Κουστούμια όποτε έχω λεφτά. Αλλά έχω πολύ δρόμο μέχρι να αγοράσψ tailor-made των €3,000… 😦

  4. liodara Says:

    Καταναλωτικό όργιο με πιάνει συνήθως τέτοια εποχή…γιορτές κι έτσι ή και καλοκαίρι…Στόχο κυρίως βάζω παπούτσια, τσάντες, ρούχα, καλλυντικά όχι και τόσο…Γενικότερα δεν ντρέπομαι να παραδεκτώ ότι ειμαι καταναλωτικό , καμιά φορά υπέρ του δέοντος, ον ωστόσο σκέφτομαι και τι έγινε? αφου δεν τα τρώω όλα μέχρι δραχμής…και βγάζω αρκετά ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες μου…ας τα φάς βε αδερφέ….Μια ζωή την έχουμε!Μου τη σπάει όμως που μια ζωή βγαίνουν όλοι στα κανάλια και λένε δεν έχω να φάω κι έτσι…και εγώ στο δρόμο αμάξι παλιό δε βλέπω…όλα καινούργια είναι…επίσης πώς εξηγείται να είναι τα μπουζούκια κάθε βράδυ γεμάτα….μέχρι σκασμού…..?Είναι επειδή είναι όλοι πλούσιοι? Οχι βέβαια….είναι από άτομα, κατ΄εμέ, ηλίθια…που δεν ξέρουν τι θα πει να έχεις προτεραιότητες…κοιτάνε να πάνε στα μπουζούκια κι εκδρομές κι από δω κι από κει , χωρίς να έχουν πληρώσει νοίκι ή δάνειο, ή χωρίς να σκεφτονται τι θα φάνε τα παιδιά τους αύριο…άνθρωποι ρηχοί…άμυαλοι…Και τώρα θα πω το τετριμμένο…αλλά έτσι είναι ο Έλληνας, βρακί δεν έχει στον κώλο του, αλλά θα πάει να τα σκάσει στο Γονίδη….έτσι για το ου!

  5. αλκιμήδη Says:

    α, εγώ είμαι η θεά του καταναλωτισμού! Ξοδεύω ότι βγάζω (για αυτό δε τα βγάζω άλλωστε;), πιστεύω ότι το χρήμα είναι για να γυρίζει και αποφεύγω τους μίζερους. Και ναι, ο καθείς ας τα ξοδεύει όπως του γουστάρει (ή αν γουστάρει να μη τα ξοδεύει, θέμα του). Προσωπικά τα καταναλωτικά μου πάθη είναι βιβλια, CD, παπούτσια, ρούχα, και διασκεδάσεις. Α, και δώρα, αυτό από τα αγαπημένα μου, κι ένας από τους λόγους που λατρεύω τα Χριστούγεννα.

  6. Satya Says:

    Α εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα τέτοιο!! Δε με πιάνει καταναλωτικό όργιο γιατί δεν έχω λεφτά να καταναλώσω!!! Και τι να κάνω, βλέπω στο κοσμοπόλιταν ότι το σοπινγκ θέραπυ είναι μαστ, με παίρνουν και οι φίλες μου τηλέφωνο όταν χωρίζουν και θέλουν να με σύρουν στα μαγαζά, καταλαβαίνεις, νιώθω λίγο “τίποτα”, και τι να κάνω κι εγώ, το ρίχνω στο σεξ.

    (ωραίο μπλογκ, καλώς ήρθα)

  7. nosyparker Says:

    Εγώ λέω ότι ο καθένας απλώνει τα πόδια μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα 😉
    Δε θεωρώ τον εαυτό μου καθόλου καταναλωτικό άτομο. Μου επιτρέπω κάποιοες μικρές πολυτέλειες όταν περισσεύει κάτι από το μισθό κι αυτό είναι όλο. Έχω αδυναμία στα παπούτσια, αλλά δεν προβαίνω σε υπερβολές. Χτενίσματα, βαφές, μανικιούρ-πετικιούρ κι αποτριχώσεις τα κάνω όλα μόνη μου. 🙂

  8. Άβατον Says:

    Προς απάντηση:

    “ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙΣ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΣΑΙ?”

  9. ATHENA Says:

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΩ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΩ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΜΟΥ ΒΙΤΣΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ…

  10. Ηλιαχτίδα Says:

    Ωχ! Βαθειά πληγή έξυσες σήμερα καλέ μου!
    Οκ, είμαι υπερ-καταναλώτρια! Τί σας νιάζει εσάς; Εγώ δεν τα βγάζω; Αφού κάνω το κουμάντο μου, βάζω & στην “άκρη”, τα υπόλοιπα τους δίνω & καταλαβαίνουν! Και το κατ-ευχαριστιέμαι!
    Τα πάντα με τρελλαίνουν: Gadgets, βιβλία, Cds, ρουχο-παπούτσια, κοσμήματα, υπέροχα (κατ΄εμέ) πράγματα για το σπίτι μου που την καταβρίσκω να το αλλάζω συνέχεια, σε όσους ανήμπορους μπορώ να βοηθήσω (ξέρετε: σε ανώνυμο φακελάκι κάτω απ΄την πόρτα για να μη τους προσβάλλω κιόλας), πολλά-πολλά λουλούδια & φυσικά Δ Ω΄Ρ Α !!! Σε όλους! Σ΄αυτούς που αγαπώ για να τους το δείχνω, αλλά & σ΄αυτούς που αλληλοαντιπαθιόμαστε για να τους τη σπάω… Τρελοκομείο είμαι, ό,τι θέλω κάνω! Πάντως, ζηλόφθονα & κουτσομπόλικα, μη σπεύσετε να με κατηγορήσετε: ΌΧΙ, δεν έχω (πλέον) ούτε μία κάρτα ή δάνειο! Κάποτε την πάτησα, μετά τα έκλεισα όλα (μη με θεωρούνε & βλαμμένη) & τώρα ξοδεύω από αυτά που βγάζω! Αγαπούλες μου γλυκές η ζωή είναι μικρή! Γι΄αυτό & δεν μπορώ ούτε τους τσιγγούνηδες, ούτε τους μίζερους γύρω μου. Αφήστε που έχω & μια δική μου φιλοσοφία: “ο καλός Θεούλης, όσα πιό πολλά ξοδεύεις, τόσο σε βοηθά”… Στην περίπτωσή μου ισχύει! (Για την ώρα τουλάχιστον).
    Ματς – μούτς! Πολλά κι αυτά!

  11. Alitovios Says:

    Όταν κάποιος ξοδεύει κατ’ εξακολούθηση περισσότερα από τις οικονομικές δυνατότητες του. Αν το κάνεις μια-δύο φορές για το “δε γαμιέται” δεν τρέχει κάστανο. Όταν το κάνεις συστηματικά αρχίζει το πρόβλημα.

  12. philos Says:

    cd, cd, cd!!!
    Και ενίοτε ένα φουλ κομπλέ γεύμα σε gourmet εστιατόρια!

  13. heliotypon Says:

    Λοιπόν, αδέρφια, με το ποστ αυτό δεν θέλησα να κατηγορήσω κανέναν/μία σας για τα καταναλωτικά σας, ή μη, ήθη κι έθιμα. Δικά σας τα ευρώπουλα ό,τι θέλετε τα κάνετε. Προσπάθησα να πάρω τις γνώμες σας για το τι είναι καταναλωτισμός αλλά μάλλον πέτυχα να κάνετε τις εξομολογήσεις σας σχετικά με τι και πως. Δεν πειράζει, καλό είναι κι αυτό αλλά θα ρωτήσετε, “τι με κόφτει” εμένα τι νομίζετε. Αλλά, ξέρετε, κι εγώ (ο πάνσοφος…) πολλές φορές αναρωτιέμαι και ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας, ίσως για να ενισχύσω τη δική μου που δεν σας την είπα ακόμη και θα ήταν άσωστο να μην σας την πω.

    Λοιπόν, εγώ έχω την άποψη ότι καταναλωτισμός είναι, π.χ. όταν έχεις 32 φουστανάκια, όλα όμορφα κι ωραία, να αγοράζεις το #33+ έτσι γιατί σου γυάλισε. Να πηγαίνεις στο Μπαλί (ή στην Κούβα, αδιάφορο) όταν χρωστάς 15Κ€ σε κάρτες και άλλα 30Κ€ σε εορτοδάνεια, διακοποδάνεια, γαμοδάνεια, κλπ. κι ο μισθός σου μόλις φτάνει τα 1500€ κι έχεις δύο παιδιά στο γυμνάσιο κι ένα χρωστιμέϊκο αμάξι. Υπάρχουν πλούσιοι που θα ήταν παράλογο να απαιτείς να μην ξοδέψουν τα λεφτά τους για να κάνουν το κέφι τους και να ζουν όπως εσύ, των 900€ τον μήνα. Αλλά και οι πλούσιοι που ξοδεύουν για επίδειξη και glamor (υπερ)καταναλωτές είναι. Ο άνθρωπος έχει περιορισμένες δυνατότητες παραγωγής αγαθών κατ’ άτομο και τα πλούτη είναι αποτέλεσμα της (έστω νόμιμης) εκμετάλλευσης της εργασίας άλλων. Δεν υποστηρίζω την ισομοιρασιά των πόρων, όσο δίκαιο κι αν νομίζω ότι θα ήταν αυτό, αλλά η πρόκληση στην σπατάλη πόρων δεν είναι το ιδανικό μου. ‘Αλλωστε, οι ανάγκες μας καλύπτονται με πολύ λιγότερα απ’ όσα, συνήθως προκλητικά, ξοδεύουν οι περισσότεροι πλούσιοι. Γιατί δεν θεωρώ “ανάγκη” την glamorous δεξίωση των 1Μ €!σε 1000 άτομα σε “χτήμα” με γκαζόν και πισίνα (ή στον κήπο βίλας της Εκάλης). Ούτε την τέλεση γάμων στο Παρίσι με χλιδάτη δεξίωση, ιδίως αν είσαι πρώην κυβερνητικό στέλεχος και είναι φανερό ότι αυτά που ξοδεύεις τα έχεις κλέψει, γι αυτό και δεν τα λογαριάζεις! Ούτε την ύπαρξη 3 ή 4 πανάκριβων αυτοκινήτων όταν με μόνο ένα κάνεις τη δουλειά σου.

    Μ΄άλλα λόγια, αδέρφια, οι μακρυνοί παππούδες μας τα είπαν όλα. Και με λίγα λόγια. Κι είπαν “Μέτρον άριστον” (κι όχι “παν μέτρον κλπ). Κι αυτό μάλλον είναι ο πιό σίγουρος τρόπος να κρίνεις!

  14. bluesmartoulis Says:

    Λοιπόν. Έχω ακριβώς την φιλοσοφία της Ηλιαχτίδας. Μα ακριβώς. Μόνο που στην εικόνα έχουν προστεθεί ρούχα, παπούτσια και εσώρουχα των παιδιών μου και έχουν αφαιρεθεί τελείως οι “επεμβάσεις” στο σπίτι. Δεν είναι δυνατόν ν΄αντισταθώ σ΄ένα όμορφο πουκάμισο για τον γιό μου και σε απίθανα μπλουζάκια και φουστίτσες για τη μικρή.
    Επίσης, ο Αλητόβιος δίνει την πραγματική έννοια του καταναλωτισμού.
    Ωραία. Χαίρομαι που είπα την άποψή μου ξεκάθαρα. Χιχιχιχιχι

  15. Ηλιαχτίδα Says:

    PS: Ξέχασα & τα λατρεμένα μου ταξίδια! Όσο πιο συχνά μπορώ, με την καλύτερη παρέα του κόσμου!!!
    Φιλιά

  16. petalida Says:

    Βιβλία και παπούτσια. Αδύνατον να αντισταθώ!

  17. petalida Says:

    ΧΑ! ΑΤΗΕΝΑ, τι συμπτωση!

  18. heliotypon Says:

    Βρε παιδιά, καλά κάνετε και ξοδεύετε καταά το γούστο σας. Εγώ ρώτησα, τι είναι κατά τη γνώμη σας ο καταναλωτισμός και πώς εκδηλώνεται. ‘Εχετε γνώμη γι αυτό;

  19. Nassos Says:

    Καταναλωτισμός είναι ό,τι βγάζεις το ξοδεύεις χωρίς να αφήσεις ένα ποσό προς επένδυση (καταθέσεις κλπ.)

  20. atheofobos Says:

    Ο Νάσσος εγραψε την σωστότερη κουβέντα φτάνει βέβαια το εισοδημα σου να σου το επιτρέπει και η αποταμίευση να μην γίνεται αυτοσκοπός.

  21. Nassos Says:

    Καλά και ένα μικρό ποσό προς επένδυση να βάλεις φτάνει (ξέρεις, λίγο-λίγο να αποταμιεύεις σε προθεσμιακούς λογαριασμούς σε 40 χρόνια θα έχεις ένα 6 ψήφιο χρηματικό ποσό!)

  22. αλκιμήδη Says:

    Για εμέ καταναλωτισμός είναι να καταναλώνεις περισσότερα από αυτά που έχεις ανάγκη και που “θεωρούνται” ικανά να ικανοποιήσουν το μέσο άνθρωπο, ανεξαρτήτως του αν τα έχεις ή όχι. Γιατί να αγοράσω το βιβλίο που μπορώ να δανειστώ; Γιατί να θέλω να κατέχω όλα αυτά τα CD; Γιατί χρειάζομαι μεγαλύτερο σπίτι; Γιατί το αυτοκίνητο πρέπει να είναι κάπως κι όχι απλά λειτουργικό; Γιατί χρειάζομαι περισσότερες από πέντε έξι αλλαξιές ρούχα και γιατί να έχω είκοσι και ζευγάρια παπούτσια με τις ασορτί τσαντούλες; Όλα αυτά είναι καταναλωτισμός, κι ας μπορώ να τα χρηματοδοτήσω, και πιστεύω ότι ναι, ζούμε σε καταναλωτική κοινωνία και οι περισσότεροι από εμάς είμαστε (υπερ)καταναλωτές. Προσωπικά μου αρέσει.
    Σας καλύπτει αυτό αγαπητέ μου ηλιοτρόπιο;

  23. Nassos Says:

    Βασικά πλέον είμαστε υπερκαταναλωτές. Ξοδεύουμε περισσότερο από ότι παράγουμε (αρχίζουν και το παραδέχονται και οι κουφαλίτσες οι δημοσιογράφοι…)

  24. Ηλιαχτίδα Says:

    Mα βρε Heliotypon, κι εμείς σ΄αυτό σου απαντάμε! Σου εξηγούμε πως καταναλωτισμός είναι να ξοδεύουμε σε ό,τι σου γράφει ο καθένας μας τους οβολούς μας… Απλώς εμείς δεν κριτικάρουμε άλλους αλλά σου απαντά ο καθείς για τον εαυτό του. Θα συμπληρώσω όμως τώρα (αφού τώρα είδα πως θέλεις & τον ακριβή ορισμό) πως για μένα κατ/μός είναι να ξοδεύω σε πράγματα που δεν τα έχω ανάγκη, που δεν μου είναι απαραίτητα (γιατί ήδη π.χ. την ανάγκη μου να μην περπατώ ξυπόλυτη την έχω υπερκαλυμμένη αλλά παρόλ΄αυτά θα αγοράσω άλλο ένα ωραίο ζευγάρι μπότες που τις είδα & πολύ με …εμπνέουν!)

  25. madprofessorus Says:

    Καταναλωτισμός πιστεύω ότι είναι η ανάγκη που μας έχουν δημιουργήσει να αγοράζουμε όσο περισσότερα αγαθά μπορούμε,πολλές φορές υπερβαίνοντας την αγοραστική μας δύναμη (το μισθό μας κοινώς) οδηγούμενοι έτσι σε καταστάσεις άκρατου δανεισμού(κάρτες δάνεια κλπ).Το πόσο μπορεί ο καθένας μας να αντισταθεί σ’αυτή την κατεύθυνση εξαρτάται από τις προτεραιότητες που βάζει,κ κατα πόσον μπορεί να συγκρατήσει τα…χέρια του.

  26. Anonymous Says:

    tis brisies ti tis thes?

Leave a Reply

