…Η Τσούλα η Ιστορία… (από τραγούδι του Β. Παπακωνσταντίνου)


Νέα διαμάχη ξέσπασε για το βιβλίο της ιστορίας της 6ης δημοτικού. Δεν παίρνω μέρος αν και οι φήμες περί χρηματοδότησης του βιβλίου από τον κ. G. Soros (γιατί χρειαζόταν αυτή η χρηματοδότηση ενός σχολικού βιβλίου από ξένα ιδρύματα, άραγε;) δεν με γεμίζει και εμπιστοσύνη! Παρατηρήσεις και σκέψεις κάνω, προσπαθώντας να είμαι αμερόληπτος:

  • Η …τσούλα η ιστορία αλλάζει μορφή και περιεχόμενο ανάλογα με το ποιός την γράφει (ή το ποιός την χρηματοδοτεί, όκαι σημαντικότερο). Τα Τουρκικά, τα Βουλγαρικά, τα Ελληνικά, τα Αλβανικά, τα Σκοπιανά και άλλων λαών βιβλία ιστορίας δεν έχουν, προφανώς, καμία σχέση μεταξύ τους!
  • Ανάλογα με το ποιός νίκησε σ’ έναν πόλεμο, ή σε ποιανού τα σχολεία διδάσκονται αλλάζουν τα βιβλία ιστορίας περιεχόμενο αλλά και “αξίες”. Φαντάζεστε αν είχε νικήσει ο Χίτλερ και είχε καταλάβει όλη την Ευρώπη (όπως σκόπευε) πώς θα είχε γραφτεί η ιστορία εκείνης της εποχής; Και αν δεν είχε καταλάβει την Αμερική (όπως δεν σκόπευε) πώς θα διέφερε η Ευρωπαϊκή από την Αμερικάνικη έκδοση της ιστορίας;
  • Εκείνο που λείπει από τους λαούς κι απ’ αυτούς τους (συνήθως αχρείους) που τους διαφεντεύουν, είναι η ειλικρίνεια και η ευθυκρισία. Είναι η γεναιότητα και η τιμιότητα. Αντίθετα, περισσεύει η ψευτιά, η απάτη, η μικρότητα, η υποκρισία, η ψυχική κακομοιριά και πολλά άλλα …’προσόντα”! Με αυτά στο οπλοστάσιό τους διαστρέφουν την ιστορία (και όχι μόνο) για να την ταιριάξουν στα γελοία καλούπια της ψυχικής τους κακομοιριάς. Και βλέπουμε το παράδοξο, ακόμη και διάφορες πολιτικές παρατάξεις να βάζουν κάθε τόσο την ιστορία στο κρεβάτι του προκρούστη για χάρη και των κομματικών τους συμφερόντων ακόμη!
  • Δεν την γνωρίζω την πραγματική ιστορία, όπως και πολλοί άλλοι που δεν έχουν ειδικές γνώσεις ή δεν έχουν εντρυφήσει στη μελέτη της από πολλές και διάφορες πηγές. Αλλά με εξοργίζουν τα εξοφθάλμως ψεύτικα “ιστορικά γεγονότα” που φουρνίζονται ως ιστορία μόνο και μόνο για να χαϊδέψουν το εθνικό ή το θρησκευτικό αίσθημα του λαού, εις βάρος της αλήθειας. Ως λαός κάναμε και πολλά λάθη και πολλά ανοσιουργήματα ακόμη κι εγκλήματα. Κανείς δεν είναι άγιος και πολύ περισσότερο ολόκληροι λαοί. Δεν μπορεί, λοιπόν, να αποκρύπτονται τα αρνητικά μας με την παραποιίηση της ιστορίας! Κατηγορούν τους Τούρκους για διάφορες γενοκτονίες. Και εκείνοι αμύνονται λυσσωδώς. Λες και οι ίδιοι οι σημερινοί τούρκοι, από τους οποίους κανένας δεν είχε γεννηθεί, ευθύνονται για τα κρίματα των προγόνων τους. Οι τούρκοι κατηγορούν εμάς για ανοσιουργήματα που πρόγονοί μας, (όντως)  διέπραξαν κατά τη μικρασιατική εκστρατεία. Τι νόημα έχει η αναμόχλευση, από τη μιά και η άρνηση από την άλλη. Η απλή και ψύχραιμη διαπίστωση των γεγονότων του παρελθόντος, χωρίς φανατισμούς και χωρίς συναισθήματα  αποτελεί δείγμα πολιτισμού. Δείτε τους σημερινούς Γερμανούς που αναγνωρίζουν την θηριωδία του ναζισμού, παρόλο που αρκετοί από τους σημερινούς (υπερήλικες) Γερμανούς πήραν μέρος σ’ αυτήν.

Αυτές τις σκέψεις κάνω. Και πρέπει να είναι αρκετοί οι συμπολίτες μας που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Να δούμε πότε θα σκεφτούν έτσι και οι φανατίλες και οι υπερεθνικόφρονες (του κώλου) από κάθε μεριά!

23 Responses to “…Η Τσούλα η Ιστορία… (από τραγούδι του Β. Παπακωνσταντίνου)”

  1. nemertes Says:

    Εκείνο που μου προκαλεί τεράστια (ναι καλά) έκπληξη είναι όλοι αυτοί που βγαίνουν στα κανάλια και υπερασπίζονται το παλαιό βιβλίο. Βασικά αυτό που μας λένε είναι : “Θέλουμε να μαθαίνετε ψεύτικη ιστορία! Θέλουμε να σας λέμε ψέμματα!” Αλήθεια το έχει σκεφτεί κανείς δημοσιογράφος αυτό; Αν το έχει σκεφτεί γιατί δεν τους… μπουζουριάζει;;;

  2. Iliahtida-"Juliett" Says:

    Δεν διαφωνώ καθόλου κι εγώ καλέ μου, πως την ιστορία (την έρμη) τη διαχειρίζεται η εκάστοτε εξουσία κατά πώς τη βολεύει, δυστυχώς! Γι΄αυτό βέβαια κι όλοι εμείς οι “μικροί” δε θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια… Όσο για το βιβλίο, ακριβώς για τον παραπάνω λόγο δε θέλω να πάρω θέση, αφού δεν μπορώ να είμαι σίγουρη πως η ιστορία που πούλησαν τόσα χρόνια πριν σε μένα ήταν η πραγματική ιστορία του τόπου μου ή αυτή για παράδειγμα, που οι Τούρκοι διδάσκουν στα παιδιά τους;;;!
    Με προβηματίζει ωστόσο κι εμένα & με στεναχωρεί ιδιαίτερα το να μην ξέρω τί θα πρέπει να πω αύριο στο/α παιδιά μου! Κι όσο για τους διάφορους μαϊντανούς των καναλιών, αυτούς ούτως ή άλλως, κανείς δεν τους λογαριάζει καθώς όλοι ξέρουμε πως συμφέροντα κυνηγάνε!
    Φιλιά

  3. stefy Says:

    Κάποια γεγονότα είναι κοινά και θα΄πρεπε να λέγονται με τον ίδιο τρόπο σε όλους, είναι ιστορία και όχι παραμύθια.
    Όσο για τους φανατικούς, ας καταλάβουν πρώτα τα δικά τους λάθη και μετά να ρίχνουν ευθύνες αλλού.

  4. petalida Says:

    Ήταν κάποτε ένας φαντάρος πανικόβλητος γιατί θα πήγαινε στον Εβρο και έπρεπε να φυλάξει σκοπιά απεναντι από τους Τούρκους. Δεν του είχε περάσει από το νού ότι και αυτός που βρίσκεται από την άλλη μεριά της γραμμής νιώθει το ίδιο.

  5. anna Says:

    Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;

  6. nantia Says:

    Αυτό γινόταν πάντα και πάντα θα γίνεται..Ο κάθε λαός παρουσιάζει την ιστορία του όπως τον βολεύει όπως τον συμφέρει για να δημιουργήσει εθνική συνείδηση.Αυτό δεν μπορείς να το κάνεις άμα δεν δημιουρήσεις έναν “εχθρό” ,να δημιουργήσεις τους κακούς για να μπορέσει να αναδειχθεί μέσα από την αντιπαράθεση ότι εμείς είμαστε ανώτεροι και καλύτεροι.Όλα εξυπηρετούν κάπου..Και να σου πω την αλήθεια ποίος γνωρίζει και μπορεί να πει με απόλυτη βέβαιότητα τι έγινε?Ζούσε τότε?Ή βασίζεται σ ‘ αυτά που του χουν πει και έχει διαβάσει?και πόσο αμερόληπτοι και αντικειμενικοί ήταν αυτοί που τα γράφανε τότε?Μπορούμε πραγματικά να ξέρουμε?

    ——HISTORY LIES—-

  7. heliotypon Says:

    >Nemertes: Οι δημοσιογράφοι έχουν δικό τους τρόπο να βλέπουν τα πράγματα, συνήθως μέσα από τα κομματικά φίλτρα των ΜΜΕ που υπηρετούν ή τα οικονομικά φίλτρα των αφεντικών τους.

    >Iliahtida_Julliet: Δύσκολο ερώτημα. Σίγουρα ούτε οι Τούρκοι λένε την αλήθεια στα παιδιά τους. Και όσως η αλήθεια έχει χαθεί, αφού κανείς δεν την κατέγραψε όταν έπρεπε, Το σίγουρο είναι ότι αυτή αμφισβητείται, έστω κι αν προέρχεται από αξιόπιστες πηγές.

    >Stefy: Για να καταγραφεί η ιστορία με αντκειμενικότητα χρειάζεται επίπεδο που σπανίζει στην ανθρωπότητα. Θα περάσουν ακόμη πολλοί αιώνες (ή και χιλιετίες) μέχρι να ωριμάσει η ανθρωπότητα σε σημείο ώστε α) να μην αλληλοσκοτώνεται και να καταργήσει τη βία, β) να μην καταστρέφει το σπίτι της, τη γη και γ) να γράφει την ιστορία σωστά. Αν θέλεις αυτό είναι και το λιγότερο σημαντικό από τα τρία.

    >Petalida: Όταν η ανθρωπότητα θα ανακαλύψει ότι όλοι είμαστε από το ίδιο υλικό, ότι είμαστε κύματα της ίδιας θάλασσας, δεν θα χρειάζονται οι φρουροί!

    >anna: Χωρίς βαρβάρους δεν θα χρειάζονταν οι εξουσιαστές μας! ‘Αρα…

    >nantia: Δύσκολο να ξέρουμε, όντως. Μάλλον έχει χαθεί η γνώση της πραγμτατικής ιστορίας, μέσα από τόσες διαστροφικές αναφορές. Χρειάζεται πολύ προσεχτική μελέτη για να ανακαλύψεις τα “γεγονότα” και θέληση να το κάνεις.

  8. atheofobos Says:

    Όσο ανεβαίνει το μορφωτικό επίπεδο τόσο και μπορούν να φύγουν από την ιστορία οι διαφοροι εθνικοί μύθοι

  9. δροσουλιτης Says:

    Καθε ανθρωπος ζει την δικη του πραγματικοτητα αντλωντας πληροφοριες απο το περιβαλλον του .Τα ιδια γεγονοτα καθε ενας τα επεξεργαζεται διαφορετικα και βγαζει διαφορετικα συμπαιρασματα (αναλογα με τον επεξεργαστη του ) Ελαχιστα γεγονοτα ειναι παραδεκτα απο ολους Το εντυπωσιακο ειναι πως ενω ζει ο καθε ενας μας την δικια του εικονικη πραγματικοτητα προχωραει αυτος ο κοσμος !!! Για τον λογο αυτον ας μην ψαχνουμε για Ιστορια αλλα για αυτον που προσπαθει να μας την πει και ποιος ειναι ο σκοπος του .

  10. heliotypon Says:

    >atheofovos: Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιοί είναι οι μύθοι και ποιές οι αλήθειες στην ιστορά. Αυτό που ξέρω, όμως είναι ότι η αλήθεια δεν μπορεί να είναι πολυπρόσωπη όπως οι διάφοροι λαοί την διδάσκονται. Κε βέβαια, η ιστορία κάθε λαού τον βγάζει άγιο και κακούς όους τους άλλους, ιδίως τους παραδοσιακούς εχθρούς του! Ε, αυτό δεν μπορεί να είναι αλήθεια. Φυσικά η άνοδος του επιπέδου θα αλλάξει την διδασκόμενη ιστορία αλλά και θα κάνει τους λόγους της παραποίησης να εκλείψουν. Το υψηλό επίπεδο δεν είναι συμβατό με την εχθρότητα, τη βία και το ψέμμα.

    >δροσουλίτης: Όταν περάσουν τα χρόνια είναι, πράγματι, δύσκολο να γραφτεί η αληθινή ιστορία. Δύσκολο είναι να βρούμε ποιά πρόσωπα έγραψαν αυτήν που υπάρχει, αν και οι ιστορικοί είναι γνωστοί. Το σίγουρο είναι ότι οι ομάδες (π.χ. εθνικές ή φυλετικές) γράφουν την ιστορία με δυνατό επηρεασμό των ιστορικών ή των μεταγενεστέρων που τροποποιούν τα κείμενα των ιστορικών με κριτήριο τα (κακώς εννοούμενα) συμφέροντα της ομάδας.

  11. petalida Says:

    Και τώρα ηλιότυπο άγγιξες το αγαπημένο μου θέμα! : ) Ολα τα ζωντανά πλάσματα (ζώα, φυτα, μικρόβια) αγαπούν να φτιάχνουν ομάδες. Νιώθουν ασφάλεια στην ομάδα, τρέφονται, βρίσκουν όμοιούς τους για αναπαραγωγή, κοινωνικοποιούνται, ξεπερνάνε το φόβο, βιώνουν τη Ζωή.
    Και επειδή τους δίνει τόσα η ομάδα τους, οι άλλες ομάδες γίνονται κάτι ξένο, επικίνδυνο, εχθρικό. Και ξεκινάνε οι μάχες.
    Συμβαίνει και στους αθρώπους, μεταξύ λαών, μεταξύ κοινωνικών ομάδων, μεταξύ ανθρώπων με διαφορετική θρησκεία, διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό κλπ κλπ
    Μ αυτό που λες ουσιαστικά ζητάς από τον άνθρωπο να μην είναι ζώο σαν όλα τ’ αλλα, ε? ; – )

  12. heliotypon Says:

    >Petalida: Ο άνθρωπος ΕΙΝΑΙ ζώο σαν τα άλλα, στα βασικά σημεία της λειτουργίας του. Αλλά όσο τελειοποιείται η εγκεφαλική του λειτουργία (αν συμβαίνει αυτό) μέσα από την συλλογική εμπειρία που αποκτάται από τη ζωή εκατομμυρίων χρόνων πάνω στον πλανήτη, ο άνθρωπος πρέπει να αντιλαμβανεται όλο και πιό πολύ, ότι το “εγώ” (που είναι και το αρχέγονο στοιχείο ενδιαφέροντός του) δεν λειτουργεί προς το ευρύτερο συμφέρον του ατόμου και της ομάδας. Ότι το “εμείς” είναι ο στόχος, με την ευρύτερη έννοια, που κάποτε μέσα της θα ενταχθούν και τα ζώα, τα φυτά και όλα τα στοιχεία, οργανικά και ανόργανα, του σύνμπαντος. Δεν πιστεύω σε θρησκείες αλλά νομίζω ότι πολλά από τα θεωρούμενα “ιερά” βιβλία περιέχουν αλληγορίες που γράφτηκαν με απλοϊκό τρόπο από σοφούς για απλοϊκούς και που προσπάθησαν να κατευθύνουν τον νου προς έννοιες ακατάληπτες αν θα εκφράζονταν με το όνομά τους. Πέραν από και παρά τις παλινοδίες (το ABC το δίνει με “ω” αλλά αφού προέρχεται από το “οδός” γιατί το “ω”;) η γενική κατεύθυνση είναι προς το “εμείς”. Και αν ο πλανήτης δεν υποστεί βαρειά βλάβη από την ανθρώπινη δραστηριότητα ή κάποιον εξωγενή παράγοντα, μετά από πολλές χιλιάδες χρόνια, το “εμείς” θα έχει επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό και σε μεγάλη έκταση ώστε να αγκαλιάσει όλους τους ανθρώπους, τουλάχιστον!

  13. NanaTsouma Says:

    Εννοείται ότι ο κάθε ιστορικός καταγράφει την ιστορία όπως την αντιλαμβάνεται σύμφωνα με ότι έχει διαβάσει , που κι αυτα΄ειναι γραμμένα υποκειμενικά……θέλει συζήτηση;;;;
    Κι ο Ομηρος υποκειμενικά έγραψε…
    Κι αν σήμερα κληθούμε εμεις όλοι εδω που γράφουμε να διατυπώσουμε τη γνώμη μας π.χ. για την υπόθεση Βαρθολομαίου, διαφορετικά θα την πει ο καθένας!!
    Μια ψιλοσίγουρη μέθοδος είναι να διαβαζεις ιστορία από διαφορετικές πηγές.
    Πάντως το μόνο απολύτως σίγουρο είναι ότι επαναλαμβάνεται!!!!

  14. ange-ta Says:

    Το θέμα είναι πολύ πιο περίπλοκο, μα πάρα πολύ πιο περίπλοκο.
    Και δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Πολλοί λαοι αρνούνται να δούν την ιστορία τους, ήτοι την ταυτότητά τους, τις ρίζες τους, την ολική του ύπαρξη, την περηφάνια τους, σαν τα ροζ ρούχα που πλύθηκαν σε κοινό πλυντήριο της Ε.Ε.
    Ξέρεις σήμερα την περηφάνια των λαών δεν χρειάζεται να την σπάσουν με φυλακές. Υπάρχει η αυτοπειθαρχία που λένε κάποιοι μεμονωμένοι διανοούμενοι, που δεν έχουν ακόμα υπαχθεί στο pay roll, πραγματικό η βίρτουαλ της παγκόσμιας εξουσίας.
    Ο Κωνσταντίνος Ρωμανός, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, γράφει ενα εξαιρετικό αρθρο στην Κ. Ελευθεροτυπία και διαφωτίζει κάποιε πτυχές της σημερινής οργουελικής γραφής της ιστορίας. Επίσης ο Μίκης στην Καθημερινή.
    Οσο για την ιστορία αυτή καθαυτή, είναι ήδη γραμμένη.
    Και όποιος θέλει τη βρίσκει και τη διαβάζει. Γιατί αν δεν το κάνει τότε θα την επαναλάβει.
    Θα σου θυμίσω, ότι ο Ιουστινιανός και ο Θεοδόσιος, με πολύ αίμα διέγραψαν την ελληνική ιστορία. Πέρασαν πάνω από 1500 χρόνια για να τη ξαναθυμηθούμε. Σ αυτή την υπενθύμιση, που στην ουσία ήρθε από τους έλληνες του εξωτερικού, οφείλουμε σήμερα την ελευθερία μας.
    Σήμερα η Εξουσία είναι ιδιαίτερη σουπτίλ. Δεν χρησιμοποιεί αίμα. Δεν το έχει ανάγκη! Εμείς ακολουθούμε αυτοβούλως!!!!!
    Αρνούμαστε να δούμε, ότι ο νέος Μεσαίωνας έχει ήδη ξεκινήσει!!!

  15. petalida Says:

    Μα agne-ta, αν έχω καταλάβει σωστά τι λές, οι λαοί δεν ειναι μια συμπαγής οντότητα, σταθερή στο χώρο και το χρόνο. Ειναι αρκετα ρευστές δομές τόσο γενετικά όσο και πολιτιστικά. Και σίγουρα οι σημερινοί Ελληνες δεν ειναι οι Ελληνες του χρυσου 5ου αιώνα ούτε οι Χριστιανοί του Βυζαντίου. Ειναι κάτι ευρύτερο και πλουσιότερο. Ισως το μόνο σταθερό σημείο μας να ειναι η ομορφιά του τόπου μας.

  16. ange-ta Says:

    @ petalida,
    Ούτε εγώ είμαι ίδια με τη μάνα μου, αλλά έχω μαζί της ένα δεσμό, που δεν έχει σχεση ΜΟΝΟ με το σπίτι μου, ούτε με το αίμα μου, ή το ΔΝΑ μου. Οχι είναι όλα μαζί, μία ενότητα που δεν την πιάνει ο νούς. Αλλα εκεί είναι η καρδιά μας, εκεί η σκέψη μας, εκεί η συνείδησή μας. Και αυτό δεν θέλουμε να μας το στραπατσάρουνε. Ξέρεις γιατί οι εμιγγρέδες έχουν υψηλό ποσοστό εγγληματικότητας, γιατί είναι ξεριζωμένοι και τους λείπει αυτός ο συνεκτικός ιστός. Σήμερα ο μόνος συνεκτικός ιστός είναι το χρήμα.
    Προφανώς οι λαοί είναι κάτι ρευστό. Σήμερα η τεχνολογία τρέχει με τέτοια ταχύτητα που οι λαοί δεν ακολουθούνε. Τα σύνορα έχουν πέσει. Οι αποφάσεις δεν πέρνονται από τα κράτη έθνη. Εσύ ψηφίζεις ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ, αλλά αυτοί δεν παίρνουν πια καμία απόφαση. Και αυτή η πραγματικότητα πρέπει να περάσει στο επικοδόμημα, πρέπει να αλλάξουμε, να αλοτριωθούμε.
    Και πάλι σου λέω πεταλίδα μου, ότι το θέμα είναι πιο περίπλοκο και όχι οπωσδήποτε πλουσιότερο, αλλά πολύ φτωχότερο. Η ποικιλιά, η ιδιομορφία των λαών και των φυλών ποσοποιούνται με μέτρο το χρήμα. Μεγάλη φτώχια!

  17. tsopanis Says:

    Το ότι έγιναν εγκλήματα έγιναν και από τους Έλληνες και από τους Τούρκους. Άλλο όμως να λες ότι έγιναν τα εγκλήματα και άλλο να μην τα αναφέρεις λες και δεν έγιναν ποτέ. Γιατί μπορεί να μην έχουν ευθύνη οι Τούρκοι του σήμερα για τα εγκλήματα που έγιναν τα 400 χρόνια, ή κατά την διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής, αλλά πολλοί από αυτούς έχουν σχέση με όλα όσα έγιναν της δεκαετία του 50 ή του 70. Ο διωγμός έγινε μέχρι να φύγουν όλοι και δεν έγινε μόνο στις αρχές του αιώνα. Ναι, να βγουν οι αλήθειες, αλλά όχι να χαϊδεύουμε τα αφτιά των Τούρκων και πολύ περισσότερο τα δικά μας. Γιατί όταν η σφαγή στην Σμύρνη γίνεται «οι Τούρκοι έδιωξαν τους Έλληνες» υπάρχει πρόβλημα. Και, ναι μεν πρέπει να βγει η αλήθεια για τον ρόλο της εκκλησίας στην επανάσταση, αλλά πρέπει να βγει όλη η αλήθεια. Και ναι μεν πρέπει να βγει η σφαγή των Ποντίων αλλά πρέπει να βγουν και οι σφαγές και οι βιασμοί των Ελλήνων. Το να επιλέγεις όμως μια και δεν θέλεις να τα γράψεις, να τα σβήνεις τελείως είναι πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο. Μπορεί να μην υπήρξαν τα κρυφά σχολεία, αλλά υπήρχαν πολλά άλλα. Η τα γράφουμε όλα ή τίποτα;
    Ο Αθανάσιος Διάκος δεν σουβλίστηκε. Ο Διάκος, γαμήθηκε, γαμήθηκε μέχρι θανάτου. Αυτό βέβαια δεν μπορεί να γραφτεί σε ένα βιβλίο. Αυτό τι σημαίνει ότι πρέπει να το σβήσουμε;
    Όταν συμβαίνει ένα γεγονός δύο παρατηρητές θα σου δώσουν το σκηνικό ανάλογα από πια μεριά το έβλεπαν, χωρίς απαραίτητα να έχουν εμπλοκή με το γεγονός. Όταν ένα γεγονός αφορά τους ίδιους που καλούνται να περιγράψουν τότε υπάρχει πρόβλημα. Και μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι είναι μικρής σημασίας όλα αυτά, αλλά έχω μόνο να δανειστώ αυτά τα λόγια:

    “Για να εξαφανίσει κανείς ένα έθνος τού αφαιρεί πρώτα την μνήμη. Καταστρέφει τα βιβλία του, την παιδεία του, την ιστορία του. Και κάποιος τού γράφει άλλα βιβλία, τού μεταφυτεύει άλλη παιδεία και επινοεί άλλη ιστορία. Κατόπιν το έθνος αρχίζει σιγά σιγά να ξεχνάει ποιο είναι και ποιο ήταν. Ο κόσμος τριγύρω του θα το ξεχάσει πολύ γρήγορα.”

    Μίλαν Κούντερα

    Lykos.

  18. argyrenia Says:

    Αυτό το δεύτερο point σου με τον Χίτλερ με ανατρίχιασε.

  19. nastazia Says:

    Είχα γράψει για το ίδιο θέμα πριν λίγο καιρό και είχα πει ότι και οι Έλληνες έχουν διαπράξει εγκλήματα που ίσως αν τα ξέραμε δε θα μας φαινόντουσαν περίεργες κάποιες ενέργειες όπως η καταστροφή της Σμύρνης και η εισβολή στην Κύπρο. Προς Θεού δεν τις νομιμοποιώ και μάλιστα η προγιαγιά μου ήταν από την Σμύρνη και έζησε τον ξεριζωμό. Αλλά, δεν μπορούμε να λέμε ότι εμείς ήμασταν οι σωστοί και όλοι οι άλλοι λάθος.Προσωπικά προτιμώ να μη μαθαίνουμε να μισούμε αλλά να διδασκόμαστε ότι όλοι κάτω από ορισμένες συνθήκες μπορούμε να διαπράξουμε εγκλήματα και δεν είναι στη φύση ορισμένων αυτό.Δε γράφεται στο DNA.Αλλά είναι πολύ extreme κάτι τέτοιο για ορισμένους.

  20. fevis Says:

    Η ιστορία έχει πάντα δύο όψεις… Πολλές φορές έχει και περισσότερες αλλά εδώ με δύο και πάλι δεν καταφέρνουμε να βγάλουμε άκρη…

  21. goudaki Says:

    Οι απόψεις διίστανται κι εδώ όπως σε όλα τα θέματα…ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο σκέψης και την κριτική ικανότητα να επεξεργάζεται διαφορετικά τα γεγονότα. Πόσο μάλλον οι διαφορετικές χώρες και κυρίως όταν κρύβονται σθμφέροντα από πίσω. Δεν υπάρχει αντικειμενικότητα πιστεύω σε τέτοια ζητήματα.

  22. yparxo Says:

    αν θέλεις να διαβάσεις για τις περιπέτειες μου στην Πόλη δες το “tosalonakitouaxillea.blogspot.com”

  23. heliotypon Says:

    >Nana Tsouma: Δεν έχω αμφιβολία για την υποκειμενικότητα. Νομίζω, όμως, ότι ο ικανός ιστορικός πρέπει να είνα σε θέση να εντοπίσει την αντικειμενική αλήθεια, έστω με χρονική καθυστέρηση. Συμφωνώ: Η αναζήτηση πολλών και διαφορετικών πηγώνείναι ένας από τους τρόπους. Το ότι επαναλαμβάνεται είναι και στατιστικό δεδομένο…

    >Ange-ta: Πολύ ενημερωτικά τα όσα αναφέρεις. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ανθρώπων οδηγεί στη νόθευση της ιστορίας. Και ο νέος μεσαίωνας όντως έχει αρχίσει. Ενισχυμένος από την τεχνολογία…

    >Petalida: Αυτή η ομορφιά το τόπου μας δεν είναι το μόνο που μας δένει μ’ αυτόν. Απλώς είναι ο τόπος μας. Και ξερά βουνά σαν του Αφγανιστάν να ήταν (αυτά που βλέπουμε στην TV δηλαδή, γιατί δεν έχουμε δει και τίποτ’ άλλο) πάλι ο τόπος μας θα ήταν και υπέροχος στα μάτια μας. Αλλά αυτή η κατανόθευση της ιστορίας από όλους τους ενδιαφερόμενους είναι άλλη ιστορία!

    >Tsopanis: Να γράφεται η ιστορία αντικειμενικά. Όλων τα εγκλήματα να ανφέρονται και όχι μόνο των άλλων. Κι αν ο ήρωας γαμήθηκε αντί να σουβλιστεί πάλι να γράφεται. Δεν μειώνει την αξία του ανθρώπου το είδος του βασανιστηρίου του. Κι αυτοί που αλλοιώνουν την ιστορία εκτελώντας υστερόβουλες εντολές άλλων το ίδιο κακό κάνουν μ’ αυτούς που την αλλοιώνουν για να τονίσουν την υπερηφάνια το λαού.

    >Argyrenia: Σε ανατρίχιασε αλλά το ίδιο ανατριχιαστικές είναι μερικές εκδοχές της ιστορίας που γράφτηκαν με κριτήρια άλλα από την αλήθεια.

    >Nastazia: Συμφωνώ. H Αλήθεια, όποια και να είναι, είναι χρησιμότερη από την διαστροφή προς χάριν της σκοπιμότητας.

    >fevis: Γι αυτό η γραφή της είναι δύσκολη δουλειά και χρειάζεται ικανούς και ενάρετους ανθρώπους.

    >Goudaki: Μπορεί να υπάρξει αν το θελήσουμε. Αν αναδείξουμε την αλήθεια σε αξία.

    >yparxo: Ενδιαφέροντα και καλογραμμένα τα όσα γράφεις αλλά δεν θα τα έλεγα και “περιπέτειες”!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: