Η “καλή κοινωνία” και τα σύμβολά της…


Υπάρχει ένα περιοδικό που απευθύνεται στους “High” της Ελληνικής κοινωνίας. Τους ενημερώνει συστηματικά για τα ακριβά ποτά, τα ακριβά εστιατόρια, τα ακριβά ξενοδοχεία, τα ακριβά ρούχα, τα ακριβά πούρα, τα ακριβά αυτοκίνητα, τα ακριβά κοσμήματα, τα ακριβά ταξείδια και γενικώς, ό,τι θεωρείται ότι είναι “high” και αποτελεί, αυτό που στα …Ελληνικά λέμε: “Status Symbol”. Μέσα στα κείμενα βρίσκεις διάχυτο το ύφος της “γκλαμουριάς” που δεν μπορεί να πλησιάσει, νοητικά, η πλέμπα! Φρασεολογία, λέξεις, μάρκες που πρέπει να ανήκεις σ’ αυτήν την τάξη για να καταλάβεις! Φυσικά κυριαρχούν οι ξενικές ονομασίες και πάντα τα εισαγόμενα “high”, που στις χώρες παραγωγής τους είναι απλώς πολύ καλά προϊόντα και που σ’ εμάς είναι σύμβολα …γκλαμουριάς και “κοινωνικής ανωτερότητας”, που είναι ο κυριότερος λόγος για τη χρήση τους και, φυσικά, για την προβολή της χρήσης τους, με κάθε μέσον και σε κάθε ευκαιρία. Το ίδιο συμβαίνει και με ορισμένα αθλήματα (Ελληνικά: Sports) που σε άλλες χώρες απλώς τα κάνουν γιατί τους αρέσουν, ενώ εμείς τα κάνουμε για να προβληθούμε, αφού είναι (ή ήταν κάποτε) συνώνυμα με την οικονομική δύναμη. Πρωτεύουσες ή τόποι διακοπών, στα χείλη των “high” αποκτούν άλλη έννοια: “Εγώ μπορώ να πάω εκεί, να μείνω, να διασκεδάσω, να κάνω σπορ, να ψωνίσω ακριβά πράγματα ενώ εσύ δεν μπορείς. Είμαστε από άλλους κόσμους”! Κι αυτό το “είμαστε από άλλους κόσμους” κάνει κάποιους να αισθάνονται σημαντικοί κι ας είναι “άχθος αρούρης” από κάθε άποψη!
Εκτός από τα τοπωνύμια, σημαντικό ρόλο στην σημειολογία της γκλαμουριάς παίζουν και οι μάρκες ρούχων, παπουτσιών, τσαντών, πούρων, αυτοκινήτων, ποτών, στυλογράφων, ακόμη και εντύπων! Υπήρχε κάποιος τύπος που περιφερόταν στα κολωνακιώτικα στέκια κρατώντας μονίμως “Financial Times” που έκανε ότι διάβαζε, ενώ η γνώσεις του της Αγγλικής γλώσσας δεν έφταναν ούτε για να παραγγείλει καφέ! (Για σκεφτείτε τον συνδυασμό που σκοτώνει: Και Αγγλική και οικονομική εφημερίδα!). Μία δε χήρα «μεγάλου», κρατούσε μονίμως ένα Mont Blanc σε κάθε συνέντευξη στην TV (αλήθεια, τι έχει να πει στις συνεντεύξεις αυτό πλάσμα; Τι έχει να προσθέσει στις γνώσεις μας;)
Και, φυσικά, και ο τόπος διαμονής παίζει σημαντικό ρόλο για το ποιός και «πόσο high» είσαι: ‘Αλλο να μένεις στο Κολωνάκι ή στο Ψυχικό (παλαιό πάντα, ε;) κι άλλο στα Πετράλωνα ή στο Χαϊδάρι!
Λοιπόν, αδέρφια, αυτήν την υποκρισία (όπως και κάθε είδους υποκρισία) δεν την πάω καθόλου.
Ζητώ συγνώμη από τους τυχόν «high» επισκέπτες ή επισκέπτριες αλλά μου ήρθε να τα πω και τα είπα! Αφορμή μου έδωσε το γκλαμουρίστικο έντυπο.

7 Responses to “Η “καλή κοινωνία” και τα σύμβολά της…”

  1. Vouts Says:

    Υπάρχει ένα ποσοστό αυτής της χώρας το οποίο είτε “αξίζει” κατ’οιονδήποτε έννοια είτε όχι, μπορεί και ζει έτσι ή μπορεί να ξεγελάσει πως ζει έτσι. Πιστεύω η αγανάκτηση σας αφορά τους δήθεν αλλά και την υπερβολή, ίσως και την κολλητική μανία της μάζας να φανταστεί πως μπορεί να ζήσει έτσι..καλά κάνατε και τα είπατε διότι δεν θέλει και πολύ το μυαλό του ανθρώπου να πάρει αέρα.
    Καλησπέρα

  2. pasta Says:

    ¨Ολοι θα ζήσουμε κι αυτοί με τα πολλά κ’ εμείς με τα λίγα…

  3. Suspect Says:

    – Υπομονη ρε φιλε, θα ερθουν καλυτερες μερες.

    – και αν λειπω;

  4. Nemertes Says:

    Μετά τους Μεν και τους Δεν, οι Δήθεν. Αφιέρωμα στα κοζζζζζζζζζμο γκερλς πότε θα κάνεις;

  5. alitovios Says:

    Οι άνθρωποι που έχουν πολλά λεφτά δεν διαβάζουν ποτέ περιοδικά lifestyle. Αυτά τα περιοδικά τα διαβάζουν και τα γράφουν οι “wannabes”.

    Τα προϊόντα που για εμάς είναι σύμβολο κοινωνικής ανωτερότητας είναι και για τους ξένους. Κανείς δεν πληρώνει 10.000 για μια βαλίτσα Luis Vuitton επειδή είναι απλά ένα πολύ καλό προϊόν. Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να σταματήσουμε να νομίζουμε πως ψώνια υπάρχουν μόνο στο ελλάδα.

  6. espοir Says:

    Πρώτον, συμφωνώ με τον προ-λαλήσαντα.

    Δεύτερον, έχω να προσθέσω: είναι η αέναη προσπάθεια του καπιταλισμού να δημιουργεί “ανάγκες”. Αισθάνομαι την ΑΝΑΓΚΗ να έχω ακριβό ρολόι / γυαλί ηλίου / στυλό / βαλιτσάκι, μόνο και μόνο επειδή το είδα. Πριν το δω, δεν είχα αυτή την ανάγκη. Δεν υπήρχε. Μου τη δημιούργησαν.

    Τρίτον : Αν το κάθε “στέλεχος” δεν έχει ακριβούς στόχους (πούρα, αυτοκίνητα, εκδρομές, σκάφη) δεν θα διαθέτει το κίνητρο (Ελληνικά : Motive) για να κάνει όσα κάνει. Και όσο πιο πολύ κοστίζουν οι στόχοι, τόσο περισσότερα πτώματα είναι διατεθειμένο να πατήσει.

  7. heliotypon Says:

    >Vouts: Δεν είμαι κατά της καλοζωίας αλλά κατά της υποκρισίας και των “δήθεν”, όπως το αντελήφθης κι εσύ. Αλλά έχω τη γνώμη ότι γίνεται και εκμετάλλευση από τους εμπόρους της “ποιότητας” που απευθύνεται στα “ψώνια”.

    >Pasta: Δεν αμφιβάλλω γι αυτό.

    >Suspect: Να μην λείπεις… Φρόντισέ το!

    >Nemertes: Αν μου εξηγήσεις τι είναι τα “Κοζζζζζμο” girls…

    >Alitovios: “ισως να έχεις δίκιο. Δεν μπορώ να ξέρω αν το διαβάζουν οι “γνήσιοι” ή οι wannabes. Δεν αμφιβάλλω ότι και σε άλλες χώρες υπάρχουν ψώνια αλλά νομίζω ότι στη χώρα μας είναι εξαιρετικά πολλά.

    >Espoir: Γι αυτό οι κομμουνιστές ηγέτες είχαν κόψει τις γέφυρες επικοινωνίας με τη Δύση, ακριβώς για να μην βλέπουν οι πολίτες τους την δυτική καταναλωτική κοινωνία. Βέβαι εκεί η αθλιότητα περίσσευε αν και είχαν εξασφαλισμένα τα στοιχειώδη, που ο δυτικός φτωχός ΔΕΝ τα έχει! Θέμα επιλογής θα έλεγα αλλά ποιός έχει πλέον επιλογές σήμερα; ‘Ολα είναι ένα!

    >

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: