Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ….


 

 

Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού

‘Οχι, αδέρφια, δεν έγινα ξαφνικά θρήσκος, για να σας μεταφέρω ευαγγελικές περικοπές. Άφορμή για τούτο το ποστ είναι η ασθένεια του Χριστόδουλου. Δύσκολες οι ώρες του και, όπως και σε κάθε άνθρωπο που πάσχει, εύχομαι να ξεπεράσει τη δοκιμασία με επιτυχία. Όμως δεν μπορώ να μην επισημάνω την διαφορετική μεταχείριση ενός αρχιεπισκόπου από αυτήν ενός άλλου, «μη επώνυμου» ασθενούς. Για τον αρχιεπίσκοπο οι διασημότεροι γιατροί του κόσμου καλούνται στο πλάϊ του. Πανάκριβα ταξείδια και νοσηλεία ετοιμάζονται και δεν έχω αντίρρηση να γίνει παν το δυνατόν για να αυξηθούν οι πιθανότητες θεραπείας του. ‘Ομως γιατί δεν γίνεται το ίδιο και για τον κάθε ασθενή; Γιατί ένας κληρικός που, στην ουσία, τίποτε δεν προσφέρει στην ανθρωπότητα, που καμιά εργασία δεν κάνει, κανέναν δεν ωφελεί κατά τη διάρκεια της ενεργού ζωής του, απολαμβάνει τόσο μεγάλης φροντίδας, σε σύγκριση με τον εργάτη που παράγει, που αγωνίζεται σκληρά για να αναθρέψει τα παιδιά του, τον όποιον βιοπαλαιστή που αγωνίζεται ενάντια στα «θηρία» για να επιβιώσει και να ζήσει την οικογένειά του; Γιατί τέτοια διάκριση, αδέρφια; Από τα «δικά τους» κείμενα η παραπάνω περικοπή. Πώς δέχονται αυτήν τη διάκριση οι ίδιοι οι διδάσκοντες; Αυτή είναι η απορία μου αλλά ξέρω ότι δεν θα την απαντήσει κανείς…

Advertisements

17 Responses to “Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ….”

  1. atheofobos Says:

    Στην απορία σου έχω απαντήσει σε πρόσφατο ποστ που έγραψα για την ασθένεια του Χριστόδουλου.
    Είτε εργάτης είτε αρχιεπίσκοπος τα ίδια έχουν να γίνουν και η πορεία είναι από την αρχή προδιαγεγραμένη
    Όλα αυτά γίνονται γιατί έτσι μοιράζεται ή ευθύνη για την νοσηλεία του και δεν θα μπορεί κανείς μετα να βγεί να πεί ότι δεν κανατε ότι δυνατόν υπάρχει για τον αρχιεπίσκοπο.
    Και καλά κάνουν γιατί στην Ελλάδα όλοι γίνονται ανάλογα με την επικαιρότητα ,σεισμολόγοι,πυροσβέστες,αεροναυπηγοί,ιατροί κτλ

  2. Tiresias Says:

    Δημοκρατία είναι η ισότητα των πολιτών που απαρτίζουν μια χώρα!
    Στη χώρα μας (και όχι μόνο, αλλά και σε όλες τις δημοκρατικές λεγόμενες χώρες) κάποιοι πρέπει να είναι πιο «ίσοι» από τους άλλους!!! Πως να εξηγήσεις διαφορετικά την ταλαιπωρία του μεροκαματιάρη στο ΙΚΑ με αυτή ενός «επώνυμου» και την αντιμετώπιση που έχουν από τα κέντρα εξουσίας;
    Και αυτά τα λέει ένας άνθρωπος βαθειά θρησκευόμενος, που όμως έχει αποτινάξει από πάνω του την κατάντια της θρησκείας από το παπαδιλίκι.

  3. COLPOCOQUETTE Says:

    O Xristoloulos PREPEI na ginei kala gia na boresei etsi na diatubanisei to logo tou 8eou, se allous ftwxous san emas. Pou otan arrwsthsoume, xtupa ksulo, 8a mas dwsei th monadikh ekshghsh oti o 8eos esteile thn arrwstia spiti mas epeidh mas agapaei. Einai o tropos na mas deiksei oti uparxei, oti noiazetai gia mas kai oti ola sumvainoun gia kapoio pio megalo skopo. Ton opoio fusika o Xristodoulos den eksuphretei.

  4. minimalist Says:

    Εγώ έχω μια άλλη αφελή απορία: γιατί ο κ. Χριστόδουλος, κατέφυγε εσπευσμένα στην (ιατρική) επιστήμη, που συνεχίζει να αμφισβητεί, απορρίπτει, διαβάλλει (παλαιότερα και να καταδιώκει) η “θρησκεία” την οποία εκπροσωπεί και δεν προσέτρεξε, όπως ο ιδρυτής της διδάσκει, σε κάποιον “δαιμονοδιώκτη” μοναχό ή γέροντα “εξορκιστή”, από αυτούς που αφθονούν στο “άγιον όρος” και αλλαχού; Γιατί δε ζήτησε κι αυτός τη θεραπευτική βοήθεια “αγίων λειψάνων” ή “θαυματουργών” εικόνων, που μετά τόσης ευλαβείας συνήθιζε να περιφέρει από πόλεως εις πόλιν προς προσκύνησιν (με το αζημίωτο πάντα!) από το “ευσεβές ποίμνιο”;
    Δύο μέτρα και δύο σταθμά; Μα βέβαια, αυτός είναι “αρχιεπίσκοπος”, εμείς οι άλλοι, απλώς πρόβατα. Φέρτε, λοιπόν, σ’ αυτόν τους διασημότερους ογκολόγους και γιατρευτείτε εσείς οι άλλοι με…προσευχές και προσκυνήματα σε “άγιες εικόνες και τίμια λείψανα”!

  5. petalida Says:

    Αυτή η μανία εναντίον του Χρστόδουλου μου ειναι ανεξήγητη. Ο άνθρωπος πεθαίνει κι έχουν όλοι πέσει να τον “φάνε”. Ο άνθρωπος έχει καρκίνο κι εμείς σχεδόν χαιρόμαστε. Ουτε αγρια θηρία να ειμασταν.

    Αλλο πράγμα η προσωπική περιπέτεια ενός ανθρώπου που θα τον οδηγήσει στο θάνατο, άλλο η παθολογία του ελληνικού συστήματος υγείας και άλλο η ανισότητα του -όποιου- καπιταλισμού.

    Οταν αρρωστησε ο Παπανδρέου, η Μελίνα, ο Τρίτσης, ο Γεννηματάς, η Βουγιουκλάκη, όταν αρρωσταίνουν ευποροι άνθρωποι ή άνθρωποι με καλύτερη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας έτσι αντιδράμε?

    Και πότε αρνηθηκε η συγχρονη εκκλησία την επιστημη της ιατρικής? Και ποιος μας λέει οτι δεν προσευχεται σε όλους τους αγίους του χριστιανσμού? Και ποιος μας λεει οτι δεν πιστευει πως αυτη η ασθένειά του έχει κάποιον σκοπό?

    Τεσπα. Ούτε θρησκευόμενη ειμαι ούτε ευσεβής. Ούτε μ αρέσει κάποιοι να ευνοούνται περισσότερο από κάποιους άλλους από το συστημα. Αλλά κάπου νομίζω χάσαμε το μέτρο με τον καρκίνο του Χριστόδουλου.

    • Anonymous Says:

      Λένε ότι πάσχει από σεξουαλικώς μεταδιδόμενη νόσο (ηπατίτιδα) και μας έλεγε για τους άγγλους…\

  6. Διαγόρας ο Μήλιος Says:

    Όπως είχα πει και στου sfrang, “Δεν πράττω αυτά που κηρύσσω διότι δεν είμαι το είδος του ανθρώπου προς τον οποίο κηρύσσω” http://en.wikipedia.org/wiki/J.R._Bob_Dobbs

    Κατά τ’άλλα, το φαινόμενο είναι απολύτως αναμενόμενο σε μία καπιταλιστική κοινωνία σαν τη δική μας, όπως είπε και η Πεταλίδα.

  7. heliotypon Says:

    Αδέρφια το ποστ μου είναι σαφές. Καμία αντίρρηση δεν έχω για την προσπάθεια να θεραπευτεί ο Χριστόδουλος με κάθε τρόπο. Ούτε κι έχει θέση εδώ, στη δύσκολη στιγμή για τον άνθρωπο που δίνει τη μάχη για την ζωή του, η οποιαδήποτε μομφή. Οι σκέψεις μου αφορούν την τεράστια ανισότητα, σε αντίθεση με την ευαγγελική περικοπή, που χαρακτηρίζουν την κοινωνία μας. Από τη μιά μεριά οι “επώνυμοι” χρήσιμοι στο σύνολο ή άχρηστοι, αγαπητοί ή αντιπαθείς, κι από την άλλη ο “ανώνυμος” μετανάστης, εργάτης, αγρότης, στο θάλαμο των 8 ατόμων! Τίποτε πέραν απ’ αυτό. Ας σκεφτούμε, απλώς, το είδος της κοινωνίας που δημιουργήσαμε(νε).

  8. ο δείμος του πολίτη Says:

    Και καλά όλα τα άλλα -όποιος έχει δηλαδή λεφτά πορεύεται- την ηπατίτιδα C Πώς την κόλλησε;

  9. Debby Says:

    Έχεις δίκιο ότι χαίρει ειδικής μεταχείρισης. Πως θα μπορούσε να ήταν αλλιώς άραγε για ένα δημόσιο πρόσωπο της δικής του αναγνωρισιμότητας.
    Η διαφορά που έχει με έναν οποιοδήποτε άλλο ασθενή δεν είναι στο ότι θα του κάνουν ίσως κάτι παραπάνω, αλλά στο ότι αυτός δεν χρειάζεται να τρέξει, να ψάξει, να βρει, να κηνηγήσει για την θεραπεία του. Ότι είναι να γίνει θα γίνει σε πολύ σύντομοτερο χρονικό διάστημα από οποιονδήποτε άλλο “κοινό” ασθενή.
    Το μόνο σίγουρο πάντως είναι, ότι αν δεν περιοριστείς σε περικοπές, τα χριστιανικά κείμενα είναι γεμάτα διακρίσεις και ανισότητες που τις διαιωνίζουν μέχρι σήμερα με κάθε τρόπο, πάντα συγκαλυμμένα έτσι ώστε να μην ακούγονται “βάρβαρα” .
    Ομως διαφωνώ στο ότι δεν έχουν καμιά χρησιμότητα οι ιερείς. Αυτοί που είναι πραγματικοί ιερείς (και δεν εννοώ την πλειοψηφία των σημερινών παπάδων που είναι απλά καλοπληρωμένοι άχρηστοι δημόσιοι υπάλληλοι), επιτέλουν ένα πολύ σημαντικό έργο για τον άνθρωπο.
    Το οποίο είναι πολύ απλό. Ο ιερέας θα έπρεπε να είναι ο άνθρωπος που είναι πάντα εκεί, να σε ακούσει, όταν δεν υπάρχει κανείς άλλος να το κάνει…
    Οπως και ο ναός θα έπρεπε να είναι το μέρος που θα μπορούσες να πας όταν όλες οι άλλες πόρτες, σου είναι κλειστές…

  10. heliotypon Says:

    >Δείμος του Πολίτη: Το ότι πήρε ηπατίτιδα C δεν σημαίνει κάτι ιδιάιτερο. Θα μπορούσε να την πάρει με πολλούς τρόπους αλλά ακόμη κι αν την πήρε γιατί γάμησε δεν είναι μεμπτό, για μένα. Το μεμπτό για όλους είναι η υποκρισία αλλά σε άρρωστο άνθρωπο δεν θέλω να κάνω κριτική τώρα.

    >Debby: ‘Εχουμε ριζικές διαφορές απόψεων ως προς την χρησιμότητα της θρησκείας, γενικώς. Εγώ πιστεύω ότι είναι ένας κατασκευασμένος εξουσιαστικός θεσμός και όχι μόνο άχρηστος αλλά και άκρως επιβλαβής για το ανθρώπινο είδος. Απόδειξη οι χιλιάδες πόλεμοι, σφαγές και βασανιστήρια που έχουν προκαλέσει και προκαλούν ανά τους αιώνες. Δεν μπορώ να παρακολουθήσω το σκεπτικό σου αν εννοείς ότι η θρησκεία και οι υπηρέτες της ιερείς μπορούν να προσαφέρουν κάτι στον άνθρωπο. Τύφλωση στην πραγματικότητα, παράλογες επιταγές και παραλογισμό, γενικώς, προσφέρουν. τίποτε άλλο. Γνώμη μου είναι. Αν έχεις άλλη γνώμη τη σέβομαι αλλά δεν την συμμερίζομαι και μου πήρε αρκετά χρόνια για να ξεφύγω από τις απόψεις που σήμερα εκφράζεις.

  11. Dark_Maiden Says:

    Χαίρομαι, που γινόμαστε πολύ, όσοι απορούμε.
    Η απάντηση είναι απλή: γιατί ακόμα και μπροστά στην αρρώστια δεν είμαστε όλοι ίσοι.
    Δυστυχώς…..

  12. Suspect Says:

    ολα τα δαχτυλα δεν ειναι ιδια.

    εχει πλακα να πιανεις το τζοκερ αλλα ακομα μεγαλυτερη πλακα εχει να χαιρεσαι για εναν ανθρωπο που μπορει να διαφωνεις αλλα πεθαινει….

  13. icarus Says:

    Δεν θέλω να μπω στο μύλο της φιλολογίας και των “δήθεν” ερωτημάτων γύρω από την ασθένεια του Αρχιεπισκόπου, ούτε πολύ περισσότερο σε ότι έχει να κάνει με τους ιερείς και την χρησιμότητά τους ή μη στην κοινωνία, ή για το αν οι παπάδες ξεκίνησαν τους πολέμους ή οι εκάστοτε Μπους μαζί με το όπλο σήκωναν και μια κραυγή του στυλ “ο Θεός έτσι θέλει”. άλλωστε η Ιστορία δεν είναι προϊόν του μπλέντερ, όπως απλά η Δημοκρατία δεν είναι η ίδια στην Ελλάδα και π.χ. στη Γερμανία και είναι τουλάχιστον αναχρονιστικό να συγκρίνει κανείς τη Γαλλική Επανάσταση με το κίνημα των μπολσεβίκων… Η συζήτηση μάλιστα είναι ανώφελη, ειδικά όταν οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ήδη προκαθορίσει τη στάση μας απέναντι σε αυτό που συμβατικά ονομάζουμε “Θεό” και τα βάζουμε απλά με όσους τον “εκπροσωπούν”.
    Ο λόγος που γράφω είναι να σας πω για ένα φίλο μου, που στα 22 του έμαθε πως είχε καρκίνο στον εγκέφαλο. παιδί αγροτικής οικογένειας με χαμηλό εισόδημα, με το που πήρε το πτυχίο από την ΑΣΣΟΕ άρχισε μια ατέρμπονη κούρσα. Δύο φορές πήγε στην Αγγλία όπου έμεινε πολλούς μήνες για διάφορες θεραπείες και τελικά την επέμβαση την έκανε στην Αμερική. Το οικονομικό βάρος όλης αυτής της περιπέτειας το πλήρωσε κατά κύριο λόγο η οικογένειά του -πήρανε δάνειο, πουλήσαν κάποιο χωράφι, μάζεψε κάποια χρήματα και ο παπάς του χωριού του- και μέχρι σήμερα, 15 χρόνια μετά την επέμβαση, παλεύει καθημερινά γιατί δυο χρόνια μετά την εγχείρηση άρχισε να παραλύει πρώτα στα πόδια και έπειτα στα χέρια.
    Τα γράφω αυτά γιατί όποιος δεν έχει ζήσει από κοντά, δεν ξέρει τί σημαίναι καρκίνος και τί σημαίναι να αγωνίζεσαι για τη ζωή. Γιατί επίσης όλοι μας, αν μας χτυπήσει την πόρτα η ασθένεια, τρέχουμε να βρούμε τους καλύτερους γιατρούς και είμαστε πρόθυμοι να δώσουμε το “φακελλάκι” προκειμένου όλα να πάνε καλά. γιατί και ο φτωχός έχει δικαίωμα στη ζωή και το παλεύει όσο μπορεί και ακόμα περισσότερο.
    Με δεδομένο το τελευταίο, απορώ γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν πήγε κατευθείαν στο εξωτερικό όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε πιο πάνω για τον Παπανδρέου κλπ. Απορώ επίσης που κανείς δεν μπήκε στη διαδικασία να το σκεφτεί. Ίσως γιατί ξέρει καλύτερα τί “πρόβατα” είμαστε… θυμηθείτε τα σχόλια που γινόντουσαν όταν είχε αρρωστήσει η Αγγελοπούλου…
    Τώρα, αν οι γιατροί επιδεικνύουν υπερβάλλοντα ζήλο γιατί ο Αρχιεπίσκοπος εκπροσωπεί ένα θεσμό της χώρας μας ή γιατί θέλουν να καλύψουν τα ιατρικά λάθη που έκαναν ΚΑΙ σε αυτή την περίπτωση (το ξέρω από μέσα) και ευθύνονται για την μακροχρόνια νοσηλεία του για μια “επέμβαση ρουτίνας”, αυτό ασφαλώς δεν θα το μάθουμε ποτέ, ειδικά από τον Τύπο..
    Τέλος, ας σκεφτούμε τί θα κάναμε εμείς στην περίπτωση του Χριστόδουλου. πόσο θα τρέχαμε να γιατρευτούμε… δεν κάνει κάτι διαφορετικό, ή μάλλον, το κάνει με πιο αργά βήματα.
    ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

  14. ντριν Says:

    Όλοι είμαστε ίσιοι και κατά τη θρησκεία του Χριστόδουλου και κατά το σύνταγμα…
    Άρα …
    Όποιος αρρωστήσει να περιμένει ότι θα περάσει να τον εξετάσει η αφρόκρεμα του ιατρικού κόσμου…
    Κι αν κάτσει καμιά στραβή και χρειαστεί να πεταχτεί μέχρι την Αμερική …
    κανένα πρόβλημα, το πρωθυπουργικό αεροπλάνο θα’ ναι έτοιμο με τις μηχανές ανάμενες … αφού ανήκει σε όλους μας , πληρώνεται από τους φόρους μας…
    Κι από μόσχευμα..??? θα βρεθεί στη στιγμή…
    Ποιος θα πληρώσει ??? ασφαλώς οι φορολογούμενοι…
    Ο Χριστόδουλος άνοιξε το δρόμο … πως λένε υπάρχει δεδικασμένο…
    Του ευχόμαστε όλοι οι έλληνες ότι καλύτερο γιατί μας έδειξε ένα δρόμο που δεν τον ξέραμε τώρα τον μάθαμε …
    Άρα…
    Κοιμηθείτε ήσυχοι.

  15. Selith Says:

    Ο αρχιεπισκοπος όπως ο κάθε άνθρωπος στην ύστατη στιγμή προσπαθεί με κάθε τρόπο ν΄αποφύγει το αναπόφευκτο. Ατύχως χρησιμοποιεί τα μέσα που χρησιμοποιούν οι λαϊκοί και όχι μόνο. Το Σωστό θα ήταν να αφεθεί στο θέλημα του ΘΕΟΥ όπως θα έκανε ένας άγιος. Βέβαια ο αρχιεπίσκοπος δεν είναι ούτε θα υπάρξει άγιος και το γνωρίζει. Φοβάται τον Θάνατο για δύο λόγους πρώτον γιατί έχει αμφιβολίες για το αν τα πραγματα είναι όπως κυρρήτει απο άμβωνος, καθώς τότε μπορεί οι πιθανότητες να οδηγηθεί στην πύλη της Γέενα να είναι περισσότερες απο το να οδηγηθεί στην πύλη της Εδέμ. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί αν δεν είναι έτσι τα πράγματα η ανυπαρξία και η απώλεια των απολαύσεων της υποτιθέμενης ασκητικής του ζωής τον τρομοκρατεί. Ατυχώς δεν γνωρίζει ότι η ασθένεια του είναι συνέπεια των επιλογων της ζωής του ¨Δούναι και Λαβείν”

  16. heliotypon Says:

    >Icarus: Το ποστ αναφέςρεται στη διαφορά μεταχείρησης μεταξύ “ανωνύμων” και “επωνύμων”. Δεν έχω καμία αντίρρηση για οποιονδήποτε άνθρωπο να επιδιώξει την ίασή του με κάθε πρόσφορο τρόπο. Αλλά με εξοργίζει το (όποιο) σύστημα που κάνει τέτοιες διακρίσεις και δεν βλέπει την αξία “άνθρωπος” αλλά την αξία “αξίωμα”.

    >ντριν: Σωστά. τώρα κοιμάμαι ήσυχος. Αν μου προκύψει κάτι κακό θα τηλεφωνήσω στον Κωστάκη να μου δανείσει το Jet.

    >Selith: Δεν ξέρω αν πιστεύει ή όχι σε όσα κηρύσσει ο Χ. ή ο οποιοσδήποτε κληρικός. Μπορεί να πιστεύουν ή όχι αλλά είναι και άνθρωποι με τα ένστικτά τους σε λειτουργία και σωστάκάνουν και επιδιώκουν την επιβίωση. Είναι συγκλονιστικό να ξέρεις ότι αναχωρείς για τοι άγνωστο, για την ανυπαρξία. Ο μεταφυσικός φόβος, το αιώνιο αίτιο της θρησκευτικής μυθολογίας. Ακόμη κι αυτοί που μας λένε ότι θα μεταβούμε σε τόπο χλοερό και παραδεισένιο δεν μπορούν να πιστέψουν τα ίδια τους τα λόγια όταν πρόκειται για τους ίδιους. Δεν ξέρω αν και πως μπορεί να λειτουργήσει το “δούναι και λαβείν” στο οποίο αναφέρεσαι. Προφανώς εννοείς το “κάρμα” των βουδιστών. Δεν έχω γνώμη για κανένα μεταφυσικό πρόβλημα!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: