H Πορνεία…


…Ούτε με την πορνεία έχω πρόβλημα. Κανένα. Αλλά το να χρησιμοποιεί η εκκλησία αυτήν την έκφραση ως ύβρι (γιατί ως ύβρι την χρησιμοποιεί) εναντίον όλου του μέρους της κοινωνίας που δεν συμπλέει με την εκκλησία και την πίστη της, είναι το άκρο άωτο του θράσους! Η εκκλησία, θεσμός αναχρονιστικός, σκοτεινός και συχνά πολύ βρώμικος (και δεν αναφέρομαι στις σεξουαλικές τους δραστηριότητες αλλά στις αντιανθρώπινες), έχει την αίσθηση ότι υπερβαίνει όλους τους κοινωνικούς θεσμούς και ότι δικαιούται να κανοναρχεί επί των πάντων. Οι εκπρόσωποί της τοποθετούν εαυτούς πάνω από επιστήμονες, καλλιτέχνες, διαννοούμενους, πολιτικούς και εργαζόμενους σε κάθε περιοχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, πάνω από κάθε ευφυές ανθρώπινο πλάσμα, πάνω από κάθε χρήσιμο ον (γιατί αυτοί είναι εντελώς άχρηστοι) και έχουν το απύθμενο θράσος , την αναίδεια να υβρίζουν με αυτόν τον τρόπο. Μήπως είναι καιρός να ξαναδούμε αυτόν τον θεσμό, με άλλα μάτια, πιο ψύχραιμα και με κριτήριο τη λογική και όχι τον μεταφυσικό φόβο; Πολλοί μπορεί να αναρωτιούνται τι έχω με την εκκλησία και τη θρησκεία. Μπορεί και να με θεωρήσουν ως θεωρητικό διώκτη τους. Δεν θα έχουν πέσει πολύ έξω. Είμαι εναντίον κάθε παραλογισμού και ιδίως κάθε αντιανθρώπινου παραλογισμού που έχει γίνει αιτία για πάρα πολλή ανθρώπινη δυστυχία…

16 Responses to “H Πορνεία…”

  1. hypatia Says:

    Θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι πολλές φορές οι εκπρόσωποι της εκκλησίας θέτουν εαυτούς πιο πάνω από τα υπόλοιπα μέλη της κοινωνίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αλαζονείας είναι το γεγονός ότι οι μητροπολίτες αποκαλούνται μεταξύ τους με το όνομα Άγιος !!

    Ευτυχώς δεν είναι όλοι έτσι. Στην εκκλησία υπάρχουν και κληρικοί που προσφέρουν έργο ανθρωπιστικό και συμπληρώνουν σημαντικά κενά της ανύπαρκτης στην Ελλάδα κοινωνικής πρόνοιας.

    Θα διαφωνήσω μαζί σου στο μέγεθος του αντίκτυπου που έχει η εκκλησία στην κοινωνία, ιδίως στις ηλικίες κάτω των σαράντα.
    Η εκκλησία είναι γεγονός ότι είναι ένας θεσμός που έχει μείνει πίσω σε εποχές άλλες, στην εποχή της Τουρκοκρατίας, όπου τότε απλά δεν υπήρχαν άλλοι θεσμοί. Τότε ήταν ένας θεσμός αναμφισβήτητα πανίσχυρος.
    Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Η εκκλησία παραβρίσκεται εθιμοτυπικά στα γεγονότα παρά ουσιαστικά.

    Το τί λέει η εκκλησία, πιστεύω ότι επηρρεάζει τους ανθρώπους μόνο σε μικρό ποσοστό. Από κει και πέρα ο καθένας λαμβάνει τις αποφάσεις του σύμφωνα με τη δική του κρίση. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει πλέον ο κοινωνικός αποκλεισμός που υπήρχε πριν δέκα-δεκαπέντε χρόνια, που κάθε άποψη διαφορετική από αυτή της εκκλησίας, θεωρούνταν αιρετική και οι υποστηρικτές της περιθωριοποιούνταν.

    Δεν ξέρω αν το άρθρο σου βασίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός.

  2. Zoranter Says:

    Απ’οτι άκουσα οι άλλοι επίσκοποι κατηγόρησαν τον Άνθιμο για παραποίηση των λεγομένων τους και οτι ποτέ δεν είπαν κάτι τέτοιο. Η απάντηση του Άνθιμού ήταν οτι….αυτό κατάλαβε γι’αυτό και το έβαλε.

  3. πρεζα Tv Says:

    Δυστυχως η Ορθοδοξη Εκκλησια με αυτες τις αποψεις που συνεχιζει να ασπαζεται παραμενει σε περιοδο σκοταδισμου.
    Δυστυχως….

  4. piece de resistance Says:

    ναι μπορεις μπορεις αρκει να βαλεις αναφορα credit photo copyright piece de reistance και σχετικο λινκ στο μπλογκ doresist.blogspot.com..επισης πριν την αναρτησεις να συμφωνησουμε ποια θα ειναι στειλε μου ποια προτιμας απο ποια αναρτηση με ενδειξη πρωτη δευτερη τριτη απο επανω κλπ για να συμφωνησουμε

  5. patatoula Says:

    Η πιστη μας (σε οτι κι αν πιστευουμε) ειναι μεσα μας.
    Τους “οικους του Θεου” που εχουν φτιαξει στην Ελλαδα δυστυχως δεν τους δεχομαι. Ουτε φυσικα τους εκπροσωπους του…
    Δεν νομιζω οτι ειναι τυχαιο που η πιστη σε αυτους και τις εκκλησιες σταματησε στην εποχη των γιαγιαδων μας!!
    Ολα γινονται για το χρημα…

  6. Αθανασία Says:

    Γειάσου αγαπητέ φίλε….ούφ ναί δεν μ αρέσει που το λέω αυτό αλλά θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά σου…έχεις δίκιο…πολύ έχει τραβήξει αυτό το βιολάκι (να το πώ έτσι)…με τις συνεχείς άστοχες παρεμβάσεις και αυτό το συνεχές εκνευριστικό ανακάτεμα της εκκλησίας στα κοινά και στα κοινωνικά θέματα…γιατί ορισμένα θέματα είναι καθαρά κοινωνικά…και τίποτε άλλο…και πάρα πολύ λεπτά (όπως είναι τώρα και το θέμα των gay) νομίζω ότι η εκκλησία θα πρέπει να δείχνει περισσότερο σεβασμό σε ορισμένα τέτοια θέματα και σε άλλα επίσης το ίδιο λεπτά…και να πάψει αυτές τις τόσο χοντροκομμένες παρεμβάσεις της και τις άστοχες επικρίσεις της και κρίσεις και κατακρίσεις που ασκεί κατά καιρούς στους πάντες και τα πάντα και για τους πάντες και τα πάντα…ας κοιτάξει να διωρθόσει και λίγο τη βρωμιά που υπάρχει μέσα στον ίδιο το χώρο της και μετά να βγεί να κρίνει και πάραέξω και τους άλλους….ούφ πιά….Αθανασία.

  7. isabellas Says:

    Είμαστε ακόμα πολλά χρόνια πίσω… τι να πω!
    καλό απόγευμα

  8. NanaTsouma Says:

    Με το ένα δεν εχεις πρόβλημα με το άλλο δεν εχεις πρόβλημα…πες μας με τι έχεις να το κουβεντιάσουμε….
    Καλο βράδυ

  9. Bollocks Says:

    ουουουουουουο 666!!!!!!!!!! ουουουουουουυ σιξ σιξ σιξ!!!!! γουι ντονντ γουανντ παπ!!!

    για τα πανηγυρια ειναι και αυτοι…. μιλανε οι αγιοι ανθρωποι, οι δασκαλοι της ορθοδοξιας που και αυτοι ειναι μεχρι το λαιμο στο βουρκο!!!

  10. heliotypon Says:

    >hypatia: Ναι, άγιοι! Και τι είναι άραγε η αγιοσύνη; Υπάρχει τέτοιο concept; Το ανθρωπιστικό έργο είναι δουλειά της (σωστής) πολιτείας και όχι κάτι που πρέπει να μένει στη διάθεση του όποιου ρασοφόρου ή ακόμη και του πολίτη. Δεν τους χρειαζόμαστε του παπάδες (θεωρητικά) ούτε για ανθρωπιστικό έργο ούτε για ότιδήποτε άλλο. Βέβαια, όταν δείχνουν ότι υποκαθιστούν την πολιτεία στο έργο της, κάνοντας φιλανθρωπίες, κερδίζουν σε δημοτικότητα αλλά αν βαλουμε το πράγμα στη σωτή του θέση δεν κερδίζουν. ‘Αλλωστε οι “άγιοι” ζούν πολυτελή βίο και η περιουσία της εκκλησίας είναι τεράστια. Στην ουσία ψίχουλα δίνουν! Και η εκκλησία επηρρεάζει έστω και κάποιοες ηλικίες. ‘Ολες οι σημερινές διαστροφικές θεωρήσεις περί “ηθικής” από τον θρησκευτικό επηρρεασμό προέρχονται.

    >zoranter: Γιατί ασχολείσαι με τους καυγάδες των “αγίων”;

    >Πρέζα TV: ‘Οχι μόνο η “ορθοδοξία” (τι αλαζωνία!). ‘Ολές οι εκκλησίες και όλες οι θρησκείες σκοταδισμός είναι.

    >Piece de resistance: ΟΚ Στο επόμενο…

    >patatoula: Η εξερεύνηση των πιθανών μεταφυσικών χώρων είναι ατομική υπόθεση και όχι μιας οργανωμένης κάστας που δεν έχει τίποτε να μας πει γι’ αυτούς (ή μάλλον λέει αλλά τα διικά της παράλογα παραμύθια). Φυσικά το χρήμα είναι από τα πιο αγαπημένα τους ενδιαφέροντα.

    >Αθανασία: Η εκκλησία, απλώς, πρέπει να πάψει να υπάρχει. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι σε κάποιους απώτερους χρόνους, όταν η λογική θα εδραιωθεί ως λειτουργία στο ανθρώπινο γένος, οι άνθρωποι εκείνης της εποχής θα γελούν με το δικό μας χάλι!

    >Isabellas: Αυτό ακριβώς λέω πιο πάνω στην Αθανασία…

    >NanaTsouma: Αν δεν κατάλαβες ακόμη με ποιά πράγματα έχω πρόβλημα, ή δεν με διαβάζεις καθόλου ή …με δουλεύεις! 🙂

    >Bollocks: Το είδα αυτό το φιλμάκι στο Youtube! Απόλαυση ήταν! Αυτήν τη γουστάρω ως κωμικό! Το τι γέλια κάνω μαζί της δεν λέγεται!

  11. anna Says:

    Όσο οι δημοσιογράφοι συνεχίζουν να καλούν τους παπάδες στα παράθυρα να εκφράσουν τις απόψεις τους για κοινωνικά θέματα, θα υπάρχουν τέτοιες και χειρότερες απόψεις.
    Κάποια στιγμή πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως χρειάζεται να γίνει ο χωρισμός κράτους-εκκλησίας (στον 21ο αιώνα φτάσαμε πια!), και οι απόψεις της κάθε εκκλησίας είναι σεβαστές μέσα το χώρο της.
    Ακούμε πχ τις απόψεις του Βατικανού για τις εκτρώσεις και την αντισύλληψη, έχουμε μάθει όμως να μην μας αγγίζουν. Όπως και φρικάρουμε με τις απόψεις της Σαρίας και των Ταλιμπάν. Το ίδιο πρέπει να (μάθουμε να) αισθανόμαστε και για τις απόψεις της Ιεράς Συνόδου. Μπορούμε να τις σχολιάζουμε, να φρικάρουμε, να γελάμε, αλλά δεν πρέπει να τις παίρνουμε και τοις μετρητοίς…

  12. Ο Αιρετικός Says:

    Κακά τα ψέμματα, ζούμε σε μια θεοκρατία, η οποία πρόδωσε στεγνά το πνεύμα της Επανάστασης του ’21 (η οποία μάλιστα αφορίσθηκε από την εκκλησία, όπως και ο Κολοκοτρώνης, ο Λασκαράτος, ο Ρήγας και τόσοι άλλοι). Οι “θέσεις” της “ιεράς” συνόδου επί του θέματος περιέχουν τουλάχιστον τέσσερις παραβάσεις του Ποινικού Κώδικα και πρέπει να βρεθεί σύσσωμος η “ιεραρχία” στο εδώλιο του κατηγορουμένου.

  13. π.Σπυρίδων Says:

    Aποκαλείς την Εκκλησία θεσμό αναχρονιστικό-σκοτεινό-βρώμικο.
    Θεωρείς τους “εκπροσώπους” της υπερόπτες-μή χρήσιμα όντα-κατώτερα κοινωνικά άτομα.
    ΕΚΚΛΗΣΙΑ είμαστε όλοι μας λαϊκοί και κληρικοί βαπτισμένοι στο όνομα του Χριστού και αν θέλουμε να λεγόμαστε χριστιανοί πρέπει τουλάχιστον να ακολουθούμε την διδασκαλία του.Είναι βρώμικη η Εκκλησία που κυρήσσει Χριστό?Είναι σκοτεινή?Είναι αναχρονιστική επειδή στηρίζεται σε κανόνες και ηθική?Δεν υποχρεώνει κανέναν ο Χριστός να τον αποδεχθεί.Ελα και δες,μας λέει.Αν η σύγχρονη κοινωνία θέλει να ζήσει χωρίς Χριστό και ηθική,η Εκκλησία δεν οφείλει να την ακολουθήσει.
    Οσον αφορά τους εκπροσώπους της,όπως λες,δεν νομίζω να υστερούν ούτε σε γνώσεις,ούτε σε εμπειρίααφού πολλοί απο αυτούς είναι μορφωμένοι σε όλα τα επίπεδα.

  14. heliotypon Says:

    >anna: Οι κρατούντες ξέρουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του λαού, με βάση τον μεταφυσικό φόβο, έχει εξαπατηθεί από τους θρησκευτικούς μύθους και “πιστεύει” ή, τουλάχιστον, προσπαθεί να εξαπατήσει τον ευατόν του και την υπερφυσική “υπερδύναμη” για να εξασφαλίσει οικοπεδάκι στον θρυλούμενο “παράδεισο”! ‘Ετσι, δεν τολμούν να χωρίσουν την εκκλησία από το κράτος γιατί ξέρουν ότι αυτό θα τους στοιχίσει ψήφους. Γι’ αυτό παρακολουθολυν λειτουργίες, λιτανείες, κάνουν μακρυούς σταυρούς και υποκρίνονται τους ευσεβείς (οι περισσότεροι απ’ αυτούς).

    >Αιρετικός: Το ψέμμα ήταν πάντα το εργαλείο του παραπλανητή του λαού. Και τα ψέμματα που μας έχουν αραδιάσει οι κληρικοί, σχετικά με το 1821 είναι πλέον φανερά, αφού υπήρξαν θαρραλέοι επιστήμονες που απεκάλυψαν την αλήθεια. Αυτούς, βέβαια, πολύ θα τους ήθελαν κρεμασμένους, αλλά η αλήθεια κατακτά έδαφος όσο ο λαός ξυπνάει.

    >π. Σπυρίδων: Αδελφέ η γνώμη μου είναι αυτή που, με πολλούς τρόπους, εκφράζω από αυτό το βήμα. Μπορεί κάποιος να είναι ό,τι θέλει και να πιστεύει ό,τι του αρέσει και τον κάνει να ελπίζει σε μιά μεταθανάτια ευδαιμονία. Εγώ δεν ανήκω στους πιστούς και δεν αισθάνομαι υποχρεωμένος να καταπίνω αβασάνιστα αυτά που θεωρώ μυθεύματα. ΚΑΜΜΙΑ απόδειξη δεν έχω για την αλήθεια των όσων διακηρύσσετε. Και τα κείμενα που εσείς θεωρείτε ιστορικά εγώ δεν έχω πεισθεί ότι είναι τέτοια και ότι δεν αντιπροσωπεύουν εργαλεία χειραγώγησης λαών.

    Είναι αναχρονιστική η εκκλησία γιατί δεν διδάσκει ηθική αλλά απλώς παραλογισμό. Δεν είναι βρώμικη γιατί κηρύσσει (και όχι “κΥρΗσσει”) Χριστό που κανείς δεν ξέρει αν υπήρξε και αν υπήρξε ΤΙ υπήρξε αλλά γιατί δεν στηρίζεται σε ηθικούς κανόνες. Γιατί ηθική είναι ό,τι κηρύσσει τη χαρά της ζωής και όχι το σκοτάδι της απάρνησης της ζωής. Και ό,τι βελτιώνει τη ζωή των ανθρώπων (αλλά και των άλλων εμβίων) πάνω σε τούτη τη φλούδα γης. Χαρακτηριστικό είναι το ότι καταφέρεστε με τόσο λαύρο τρόπο εναντίον του ερωτικού ενστίκτου και της απόλαυσής του. Εξαπολύετε μύδρους εναντίον της δημόσιας προβολής του, ενώ δεν σας έχω δει ποτέ να καταφέρεστε εναντίον της δημόσιας προβολής της βίας που καταστρέφει ζωή (ενώ το ερωτικό στοιχείο δημιουργεί ζωή). Σας ενοχλεί η προβολή μιάς ερωτικής σκηνής ή ενός ελκυστικού γυναικείου σώματος αλλά δεν σας ενοχλεί καθόλου η προβολή φόνων, αιματηρών και φρικιαστικών σκηνών, ούτε οι διαφημίσεις για βίαια και τερατόμορφα παιχνίδια που βρίσκουν δρόμο προς τα τρυφερά παιδικά χέρια! Αν αυτό δεν είναι υποκρισία τι είναι; Και η γενικότερα υποκριτική και υστερική στάση αυτή των κληρικών, μαζί με την παντελή έλλειψη προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο (γιατί βέβαια ΔΕΝ είναι δουλειά η εκτέλεση ιερουργιών…) με κάνει να τους θεωρώ μή χρήσιμα όντα. “Κατώτερα κοινωνικά άτομα” ή άλλως πως δεν είπα, γιατί δεν θεωρώ κανένα δημιούργημα της φύσης κατώτερο.

    Και οι “ηθικοί κανόνες” της εκκλησίας, παρ’ όλον ότι συχνά αλληλεπικαλύπτονται με τους κοινωνικούς ηθικούς κανόνες, δεν είναι, σε μεγάλο μέρος τους, κοινωνικά συμβατοί αφού δεν συνοδεύονται από λογική αλλά απλώς από “επιταγές” κάποιου, υποτιθέμενα υπερτάτου όντος!

    Πολλοί εκπρόσωποι της εκκλησίας είναι όντως μορφωμένα άτομα αλλά το σχήμα τους και ο χώρος στον οποίον ευρίσκονται επαγγελματικά εγκλωβισμένοι, τους καθιστούν, συχνά, ανίκανους να σκεφτούν (ή να εκφραστούν) ρελιστικά και χωρίς τις θρησκευτικές προκαταλήψεις. Πάντως η υστερία και η αντικοινωνική προκατάληψη είναι εμφανείς σχεδόν σε κάθε δημόσια εμφάνιση κληρικού.

    Και, φυσικά, όταν ένα τόσο μεγάλο πλήθος ατόμων δεν παράγει κανενός είδους έργο αλλά πληρώνεται από το κοινωνικό σύνολο και όταν η εκκλησία κατέχει μιά τόσο μεγάλη περιουσία (προς τι;), ενοχοποιείται και για αντιοικονομική (δηλαδή αντικοινωνική) λειτουργία. Δεν θα επεκταθώ στις πάσης φύσεως ατασθαλίες (οικονομικές και άλλες) που βγαίνουν, κατά καιρούς στη δημοσιότητα, γιατί αυτά τα θεωρώ μεμονωμένα περιστατικά. Ούτε η ιδιωτική ζωή των κληρικών με απασχολεί γιατί θεωρώ δικαίωμά τους (και κάθε όντος) την ερωτική αυτοδιάθεση.

  15. anonimi Says:

    Προς τον αιρετικό: ο Ρήγας δεν αφορίσθηκε από την Εκκλησία, διότι είχε παρθεί κάποια καταδικαστική απόφαση απέναντί του, απλά ο τότε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης είχε γράψει μια επιστολή “ποιμαντικού χαρακτήρα” στη οποία έλεγε ότι το Σύνταγμα του Ρήγα είναι καταδικαστέο και δεν πρέπει να το διαβάζουν οι πιστοί.
    Για του λόγου το αληθές, δίνω τον σύνδεσμο από την επιστολή που στάλθηκε στο Πατριαρχείο με σκοπό να αρθεί η καταδικαστική απόφαση και την απάντηση του.

    http://karaberopoulos.gr/karaberopoulos/b_r5.asp

    Καλημέρες!

  16. anonimi Says:

    Μια διόρθωση: …ο Ρήγας δεν αφορίσθηκε από την Εκκλησία, διότι δεν είχε παρθεί κάποια καταδικαστική απόφαση απέναντί του…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: