“Γνωστός και μη εξαιρετέος…”


Μιά φράση έχει γίνει καραμέλλα σε στόματα πολλών, ιδίως ανθρώπων του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης.: “…γνωστός και μη εξαιρετέος…” Πανηλίθια φράση, έτσι όπως χρησιμοποιείται, που δεν έχει καμιά σχέση με τις οποιεσδήποτε αναφορές σε πρόσωπα ή πράγματα (ναι, την χρησιμοποιούν και για πράγματα!) και που δεν εκφράζει απολύτως τίποτε σε μη νομικά κείμενα ή λεγόμενα.

Η φράση αυτή προέρχεται από τα συμβολαιογραφικά κείμενα. Σε παλιότερες εποχές οι προσερχόμενοι στον συμβολαιογράφο για να κάνουν ένα συμβόλαιο μεταξύ τους, δεν χρειάζονταν να αποδείξουν την ταυτότητά τους (ίσως δεν υπήρχαν και τέτοια αποδεικτικά έγγραφα τότε) γιατί ήσαν, συνήθως, γνωστοί στον συμβολαιογράφο. Γι’ αυτό ο συμβολαιογράφος έγραφε στο συμβόλαιο ότι, π.χ.  “… στο γραφείον μου προσήλθεν ο γνωστός μοι και μη εξαιρετέος Χαράλαμπος Τραμπάκουλας…” Το “μη εξαιρετέος” αναφερόταν στην δικαιοπρακτική ικανότητα του συμβαλλόμενου, δηλαδή δήλωνε ότι ο νόμος δεν του απαγόρευε να κάνει συμβόλαιο (ό νόμος δεν επιτρέπει σε μερικές κατηγορίες πολιτών να συμβληθούν, όπως, π.χ. στους ανηλίκους, στους ψυχοπαθείς κ.ά.). Αυτή η φράση χρησιμοποιείται, από τους σύγχρονους παραγωγούς εκπομπών (και όχι μόνο. Την βρίσκεις σε αφθονία και σε διαδικτυακά κείμενα), για να προσδώσει κύρος στα λεγόμενα ενώ, στην ουσία, είναι εντελώς άσχετη και χαζή, έτσι όπως χρησιμοποιείται!

Ακόμη ένα δείγμα αγραμματωσύνης, ή αδιαφορίας για τη σωστή χρήση της γλώσσας.

ΥΓ: ‘Οχι, δεν είμαι νομικός αλλά τις πληροφορίες τις πήρα από νομικό.

11 Responses to ““Γνωστός και μη εξαιρετέος…””

  1. Σοφια Says:

    Ο γνωστός και μη? εξαιρετέος Γεώργιος θα βάλει υποψηφιότητα για προθυπουργός!

  2. Rizobreaker Says:

    Χαχαχα! Σωστή η παρατήρηση στο κείμενο, σωστή κι η απορία της Σοφίας στο ανωτέρω σχόλιο!! ;p

  3. Artanis Says:

    Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που δεν την γνώριζα…Θα τη χρησιμοποιήσω…Σε ποιον πληρώνω δικαιώματα;
    (ούτε και ‘γω είμαι νομικός όπως ξέρεις…)
    Καλημέρα, φιλιά…

  4. Eva Stamou Says:

    Αυτό το μπλογκ είναι πολύ διδακτικό και πολύπλευρο. Ωραίο το σημερινό κείμενο και δεν θέτει σε κίνδυνο την σωματική μας ακεραιότητα, όπως τα προηγούμενα που μας…τσάκισαν τη μέση! (Πλάκα κάνω. Δεν έχεις ακούσει ότι σε εμάς τους ψυχολόγους αρέσει να διαβάζουμε και να συζητάμε για το σεξ;)

  5. exofthalmi Says:

    τι μαθαινει κανεις στα 22 του….πω πω…

  6. Αλέξανδρος Ζήβας Says:

    Π ρ ό τ α σ η…..

    Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες bloggers….:
    βλέποντας κι ακούγοντας…., με μεγάλη μου λύπη κι εγώ…., κυρίως, τα εφηβάκια –μας
    να τραγουδούν ‘’φτηνά’’ τραγούδια…., ως επί το πλείστον, της ερωτ’’αγάπης’’….,
    και ξέροντας, ως όλοι μας, τη δύναμη που έχει το τραγούδι
    στη διαμόρφωση χαρακτήρα και συμπεριφοράς…., κι όχι, μόνο, της ερωταγαπικής….,
    κάτι που με ανευθυνότητα τους το ‘’επιβάλλουν’’….: δισκογραφικές εταιρείες,
    ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί,….. λες και σε συμπαιγνία….,
    τολμώ….,
    αν και ξέρω πως…., και, μ’ αυτό…., θα ενοχληθούν’’ μερικοί και μερικές bloggers….,
    να σας κάνω μια ‘’ανάλογη’’ πρόταση….!

    Έχοντας…., ήδη….. και με ‘’ανάλογη’’ πρόταση…., προσφέρει
    1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου….,
    και, σχετικής θεματολογίας μέσα απ’ το μπλογκ μου….: URL : http://www.alexandros-zivas.gr….,
    κάτι σαν ‘’αντίπραξη’’ στη ‘’συμπαιγνία’’ των ως άνω αναφερόμενων παραγόντων….,
    προτείνω…., πάντα, για τον ίδιο σκοπό….,
    να δημιουργήσουμε μια ‘’Τράπεζα στίχων προσφοράς’’….,
    όπου Έλληνες στιχουργοί και ποιητές να τους προσφέρουν…., αφιλοκερδώς κι αυτοί….,
    είτε για επιτραπέζια ημερολόγια προσφοράς….. είτε για τη δημιουργία μουσικών CD’s….!

    Ίσως….. να φανεί αφελής και ουτοπική η πρότασή μου….,
    ή κι εγώ….. αφελής…. κι ονειροπόλος ουτοπιστής….,
    αλλά….. ας σκεφτούμε τη δύναμη που μας προσφέρει η ‘’Μπλογκόσφαιρα’’….,
    που….. από ‘’βαβελική’’ Κατάρα…., ως ‘’μερικοί’’ ‘’μοιροπλάστες’’ –μας τη θέλουν….,
    μπορούμε…., και, με ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’ της ‘’τρελής’’ λογικής…., ή και λογικής ‘’τρέλας’’….,
    να την κάνουμε Ευλογία….!

    Έτσι…., καθώς πιστεύω πως….,
    ως παλαιότεροί μου bloggers…., που, μόλις, 3 μηνών blogger εγώ….,
    είστε οργανωμένοι, και, για ‘’τέτοια’’ : ‘’τρελά’’….,
    ελπίζω…., κι εάν, βέβαια, βρίσκετε ενδιαφέρουσα κι εφικτή την πρότασή μου αυτή….,
    να συναποφασίσετε…., πάντα, για ‘’τέτοιον’’ σκοπό….,
    για τα περί μιας ‘’Τράπεζας στίχων προσφοράς’’….!

    Και…., εάν…., πάλι και γι’ αυτό, τότε….,
    σαφώς, κι αφού το συναποφασίσετε…., είτε για ‘’επιτραπέζιο ημερολόγιο’’ είτε για CD….,
    τολμήσετε να ανοίξετε και τραπεζικό λογαριασμό….,
    σας υπόσχομαι πως…., ως πρώτη προσφορά χρημάτων από πλευράς μου….,
    θα συνεισφέρω στην ευλογητή προσπάθειά –σας, –μας, 300 Ευρώ….,
    που, πιθανόν, να βρεθούν και εξωμπλογκοσφαιρικοί χορηγοί….!

    Μα θα χαρώ, ‘’το ίδιο’’, και, εάν κάποιοι μουσικοσυνθέτες ή κάποιες μουσικοσυνθέτριες….,
    συνάδελφοι ή συναδέλφισσες μπλόγκερ….. ή μη….,
    ανταποκριθούν στην ανάλογη πρότασή μου….. που υπάρχει στο μπλογκ μου….,
    όπου, το ξαναλέω, προσφέρω αφιλοκερδώς και για όποιον φιλανθρωπικό σκοπό
    1095 τραγούδια και ‘’τραγούδια’’ –μου…., αφ’ ενός για τη δημιουργία
    3 επιτραπέζιων ημερολογίων….. για τα έτη….: 2010, 2011 και 2012….,
    κι αφ’ ετέρου για τη δημιουργία ενός, ή και πλέον, CD….!

    Φυσικά, το 2ο, εφόσον τυχόν μουσικοσυνθέτες/θέτριες κρίνουν κάποια άξια μελοποίησης….,
    πάλι, για τον ίδιο σκοπό…., κι εγώ…., μα κι οι ανταποκριθησόμενοι/σόμενες αυτοί/αυτές….,
    όπου, τότε, θα έχω…., κι εγώ κι εκεί…., συμμετοχή και με δικιά μου μουσική και στίχο….,
    ενώ, αργότερα κι έτσι και γι’ αυτό, και με τραγούδια –μου σε στίχο στην αγγλική γλώσσα….!

    Εάν δε σας ενοχλεί το παρόν μήνυμά μου…., μπορείτε να το διαγράψετε….,
    ναι, και διόλου δεν θα με πειράξει….!
    Σας ευχαριστώ πολύ….. και, προπαντός, γεια….: Αλέξανδρος Ζήβας…..

  7. heliotypon Says:

    >Σοφία: Είχες αμφιβολίες αγαπητή Σοφία; Πώς θα μπορούσε να αψηφήσει την πατρική εντολή (νομίζω ότι έχει δοθεί) και τη μητρική επιταγή;

    >Rizobreaker: Συμφωνώ.

    >Artanis: Θα σου στείλω λογαριασμό… Φιλιά. 🙂

    >Eva Stamou: Αφού έκανες τις σχετικές προσπάθειες θα θέλαμε, εγώ και το πολυπληθές κοινό μου (Από τη Πάνια το πήρα) να ακούσουμε τα αποτελέσματα. Μιά εποχή είχα, κι εγώ, σχεδόν σπουδάσει ψυχολογία αλλά δεν είχα παραιτηθεί της πρακτικής εξάσκησης του σεξ, παρ’ ότι συζητούσα για σεξ και διάβαζα σχετικά κείμενα… Εσύ;

    >exofthalmi: Αν μαθαίνεις στα 22 σου φαντάσου τι θα ξέρεις στα 44! 🙂

    >Αλέξανδρος Ζήβας: Αδερφέ, πέραν του άσχετου με την ανάρτηση σχολίου σου, δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα πολλά. Μέσες άκρες (νομίζω ότι) κατάλαβα ότι δεν σε ικανοποιούν οι στίχοι των σύγχρονων τραγουδιών και προτείνεις κάτι εναλλακτικό (δεν κατάλαβα τι ακριβώς). Οϋτε κι εμένα με ικανοποιούν, ούτε οι στίχοι ούτε (πολύ περισσότερο) η μουσική τους (π.χ. φρικιώ με Πλούταρχο, Βοσκόπουλο, Πάριο και πολλούς άλλους που αποφεύγω σαν τον διάολο το λιβάνι). ‘Ομως δεν βρίσκω ενδιαφέρον στο θέμα που θίγεις, αλλά μπορεί άλλοι να βρουν. Μια σύσταση: Απόφευγε τα μακροσκελή και πολύπλοκα κείμενα. Δεν είναι εύκολα κατανοητά.

  8. Αλέξανδρος Ζήβας Says:

    ….. ε, λάθος κατάλαβες, φίλε…., υπάρχουν πάρα πολλά αξιοθαύμαστα τραγούδια…., και ως προς τη μουσική και ως προς τον στίχο…., ακόμα και ωραιότατα ””σκυλάδικα”…., που θα ήθελα πολύ να μπορούσα να τα είχα γράψει εγώ….!
    Απλά, διαφωνώ ως προς την αναλογία ”παιξίματός” -τους από τα ραδιόφωνα και τις τηλεοράσεις…., περισσότερο τα ”φτηνά” και λιγότερο τα ”ακριβά”….! Να ‘σαι καλά, πάντως…., α, και όντως, η ”αδυναμία” μου στο γράψιμο είναι αυτό που επισημαίνεις στην τελευταία σειρά του σχολίου σου….!
    Γεια και καλή δουλειά….: Αλέξανδρος Ζήβας….!

  9. Eva Stamou Says:

    Καλημέρα. Μου αρέσει να διαβάζω και να συζητάω για το σεξ επειδή είναι κάτι που απολαμβάνω κι όχι από περιέργεια λόγω της έλλειψής του. Άλλωστε εσείς ως καθηγητής/τρια πρέπει να γνωρίζετε ότι η θεωρία αποκτά αληθινή αξία με την πρακτική.

  10. heliotypon Says:

    >Eva Stamou: a) Δεν είμαι καθηγητής (καθηγήτρια δεν θα μπορούσα να είμαι εκτός κι αν έκανα …αλλαγή φύλου, πράγμα που δεν σκοπεύω να κάνω). β) Νομίζω ότι σε όλους τους ανθρώπους αρέσει να ασχολούνται με το σεξ, είτε διαβάζοντας, συζητώντας ή κάνοντάς το, που είναι και το πιο ευχάριστο. γ) Δεν υπαινίχθηκα έλλειψή του. Απλώς μιά ερώτηση έκανα…

  11. Με νόημα Says:

    Θα αναφέρω ένα ακόμα ωραίο που νομίζω δικονομικά συνεχίζεται (χωρίς ωα είμαι γιαυτό βέβαιος), που υπήρχε στα έντυπα μαρτυρικών καταθέσεων και αποτελούσε την τελευταία ερώτηση που γινόταν στον μάρτυρα: “Έχεις άλλο τί να προσθέσεις και γράμματα γνωρίζεις;”και ο μάρτυρας που προηγουμένως μπορεί να είχε δηλώσει επάγγελμα “Αστροφυσικός” απαντούσε: “Αλλο τί δέν έχω να προσθέσω και γράμματα γμνωρίζω”….

Leave a Reply

