Οι Ιστολόγοι (Bloggers)


Από τον Καλαμίτση (ΕΡΑ ΙΙ, 105,8 ΜΗΖ) στην πρωινή καθημερινή (και πολύ ενδιαφέρουσα εκπομπή του, 6-9) άκουσα κάποια, όχι και τόσο θετικά, σχόλια για τους Bloggers. Εκτιμώ ιδιαίτερα το μυαλό (και το χιούμορ) του Καλαμίτση και γι’ αυτό και τον ακούω, και σε πάρα πολλά συμφωνώ μαζί του. ‘Ομως, θα μου επιτρέψει να διαφωνήσω με τη άποψή του περί Bloggers. Να γιατί:

  1. Η ανάγνωση των ιστολογίων είναι προαιρετική και τίποτε δεν υποχρεώνει κάποιον να διαβάζει ιστολόγια που δεν τον ενδιαφέρουν ή τον ενοχλούν, ή να γράφει σχόλια. Επί πλέον, η ανάγνωση και σχολιασμός είναι δωρεάν, σε αντιδιαστολή με την εφημερίδα που την πληρώνεις (εκτός του ότι φορτώνετσαι και με μερικά κιλά χαρτούρα), κι αν δεν σου αρέσει ό,τι γράφει έχασες τα λεφτά σου…
  2. Μέσα από τα ιστολόγια έχουν αναδειχτεί ταλέντα στο γράψιμο.  Αν οι άνθρωποι δεν είχαν αυτή τη διέξοδο, ίσως να μην είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με το γράψιμο ή να μην είχαν αντιληφθεί ότι έχουν το ταλέντο.
  3. Η ανωνυμία δεν είναι, κατ’ ανάγκη, αρνητικό στοιχείο. Μόνο στις περιπτώσεις επιθετικής ή συκοφαντικής συμπεριφοράς θα μπορούσε να είναι, αλλά και σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η ταυτότητα του ιστολόγου μπορεί να αποκαλυφθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες (όπως έγινε σε τόσο πολλές περιπτώσεις), αν η δραστηριότητά του γίνει βλαπτική. Αλλά οι ελάχιστες αρνητικές εξαιρέσεις δεν μπορούν να αμαυρώσουν τις πάμπολλες θετικές πλευρές ενός θεσμού.
  4. Όπως συμβαίνει και με όλα τα μέσα και με όλους τους χώρους, υπάρχουν καλοί και κακοί, ενδιαφέροντες και μη, ενοχλητικοί και ευχάριστοι. Το ίδιο νομίζω συμβαίνει και με τα ιστολόγια. Υπάρχουν κάποια ιστολόγια που τα διαβάζω με μανία, γιατί τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα, κάποια που έχουν μικρό, για μένα, ενδιαφέρουν κι άλλα που με εκνευρίζουν. Ευτυχώς ο …νόμος της πικοιλίας (υπάρχει, άραγε, τέτοιος ή να τον φτιάξουμε;) λειτουργεί κι εδώ και υπάρχουν ιστολόγια για όλα τα γούστα και όλα τα ενδιαφέροντα.
  5. Τα ιστολόγια καλλιεργούν την διάθεση για επικοινωνία και την διευκολύνουν αφάνταστα. Αντί να περιμένεις την ευκαιρία που θα σου δώσει(;) ένας εκδότης για να γράφεις π.χ. χρονογραφήματα, τα γράφεις με την άνεσή σου και όποτε μπορείς, χωρίς πίεση, χωρίς περιορισμούς (π.χ. πολιτικούς) και με ευρύ πεδίο θεματολογίας. Αν γράφεις ενδιαφέροντα πράγματα θα αποκτήσεις πολλούς αναγνώστες. Αν είσαι “μάπα-χρονογράφος”  εσύ θα τα γράφεις εσύ θα τα διαβάζεις!
  6. Η διαδικασία της ανάγνωσης αναρτήσεων και σχολίων, καθώς και της συγγραφής αναρτήσεων άλλων ιστολόγων και σχολίων, καλλιεργεί και οργανώνει τη σκέψη, αναδιατάσσει και διαμορφώνει τις απόψεις, “αποστάζει”  τα νοήματα και συμβάλλει στην προοδευτική βελτίωση της ικανότητας να διαβάζεις και να γράφεις. ‘Ετσι, τουλάχιστον, εγώ νομίζω (βλ. προηγούμενη ανάρτησή μου)
  7. Η “ακτιβιστική” πλευρά των ιστολογίων δεν είναι ασήμαντη. Αν και παρατράγουδα πάντα μπορεί να υπάρξουν, πολλοί αναγνώστες (και συγγραφείς) ιστολογίων ευαισθητοποιήθηκαν από τα μηνύματα των ιστολόγων σε τομείς, όπως, το περιβάλλον, η περίθαλψη, η πολιτική, η τέχνη, κ.α.
  8. Προτιμώ αυτήν την ασχολία των νέων, ιδίως, ανθρώπων, από άλλες ενασχολήσεις, που δεν θα πρόσφεραν τίποτε άλλο από χαζό σκότωμα του χρόνου σε μπαρ, εκκλησίες, μαγαζιά της νύχτας, ή κερκίδες γηπέδων (για να μην αναφέρω και επικίνδυνες “ψυχαγωγίες” όπως οι “ουσίες”).
  9. Προτρέπω τον Καλαμίτση να γίνει ιστολόγος, επώνυμα ή ανώνυμα. Πάντα θα έχει κάτι θετικό να προσφέρει με τον ανατρεπτικό λόγο του!
  10. Τέλος, επειδή έχω επισκεφτεί πάρα πολλά ιστολόγια, μπορώ να πω ότι υπάρχει ποιότητα, γενικά, στους ανθρώπους που τα γράφουν. Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπου άνθρωποι, καλυπτόμενοι πίσω από την ανωνυμία του ιστολογίου, εκτρέπονται σε θλιβερές συγγραφικές πράξεις.

Ελπίζω να διαβάσει και να σχολιάσει την ανάρτηση ο φίλος  “Χειρηλάτης”.

21 Responses to “Οι Ιστολόγοι (Bloggers)”

  1. Σοφια Says:

    Καλημέρα,
    συμφωνώ απολύτως με όσα γράφεις. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο αρνητικοί. Αποκλείεται να μην έχουν διαβάσει διάφορα ιστολόγια. Γιατί στέκοντε μόνο σε λίγα αρνητικά?

  2. Artanis Says:

    Το μπλογκ σου δίνει μεγάλην ελευθερία έκφρασης…Το πως θα την χρησιμοποιήσεις, είναι άλλο ζήτημα…Πάντως πιστευω πως γενικά βγάινουν όμορφα και θετικά πράγματα μέσα από τα ιστολόγια…
    Στο κάτω-κάτω όπως λες κι εσύ, μπορεί αν γίνει κι εκείνος, αν νομίζει πως έχει να προσφέρει κάτι καλύτερο…
    Καλημέρα κιόλας…

  3. Με νόημα Says:

    Ίσως κάποιοι να αναπολούν τις παλιές καλές εποχές της λογοκρισίας και του φιμώματος. Το διαδύκτιο δείνει την δυνατότητα σε όλους να εκφράσουν τις σκέψεις τους ή να κάνουν την κριτική τους στις αναρτήσεις που εμφανίζονται χωρίς φόβο. Πάντα και παντού συμβαίνει η κατάχρηση της ελευθερίας, αλλά ο ιστοναύτης, εχει την διακριτική ευχέρια να μήν μπεί, ή να μήν διαβάσει αυτά που εμφανίζοται απο εκείνους που δέν σέβονται τους στοιχειώδεις κανόνες της συμπεριφοράς, και σεβασμού των άλλων. Είναι ακόμα ένας τόπος που όποιοι απο εμάς δέν έχουν τον χρόνο να δημιουργήασουν δικό τους blog, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον…κόπο άλλων για να εκφράσουν κι εκείνοι τις απόψεις τους.

  4. Vany Says:

    Το μαγαζάκι του καθένα είναι προσωπική υπόθεση.Το να γράφεις αυτά που έχεις στο μυαλό σου,βοηθάει στην ανασυγκρότηση των σκέψεών σου.Τα βάζεις όλα σε μια τάξη και ξεκαθαρίζει λίγο το τοπίο.Κάποιοι γράφουν για να εκτονωθούν,άλλοι για να προκαλέσουν,άλλοι για να έχουν πολλά σχόλια.
    Περί ορέξεως λοιπόν.Υπάρχουν και κάφροι στα Blogs όπως υπάρχουν και δίπλα μας.Από κει και πέρα,ελευθερία του λόγου έχουμε (υποτίθεται τουλάχιστον).Θες να γράψεις για κάτι;Να το κάνεις.Προσωπικά,δε θα ‘θελα να γράφω όταν δεν έχω κάτι να πω,όπως και δε θα’θελα να γράφω και να τα διαβάζω μόνο εγώ.Επιλογές είναι αυτές.Προσφορά και ζήτηση.

  5. zwaki Says:

    Όσα μέσα βοηθούν στην πραγμάτωση της ελευθερίας λόγου και έκφρασης είναι άξια προστασίας.
    Αυτό που προσωπικά με ενοχλεί είναι η ανωνυμία των λεγόμενων μπλόκερ. Είναι τόσο δύσκολο να γράφεται το ονοματεπώνυμό σας? Δηλαδή ο μόνος τρόπος για να μιλάει κανείς ελεύθερα είναι να φοράει μάσκα? Η διατήρηση ανωνυμίας από μόνη της ακυρώνει εν μέρει τον άνώνυμο μπλόγκερ και δημιουργεί ερωτηματικά. Άντε, αν κάποιος π.χ. θέλει να κρυφτεί από τη γυναίκα του δικαιολογημένα θα κρατήσει την ανωνυμία του δημιουργώντας ένα μπλοκ με τίτλο ” είμαι η ξανθιά Τζίνα και αναζητώ καυτό αγόρι”. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τι εξυπηρετεί η ανωνυμία? Δεν έχετε το θάρρος της γνώμης σας? Έχετε ενοχές? Αυτολογοκρίνεστε?
    Προσωπικά γουστάρω να ξέρω με ποιον μιλάω.

  6. xpsil Says:

    zwaki για ρώτα έναν ομοφυλόφιλο, έναν άθεο, έναν αριστερό που εργάζεται για έναν φασίστα π.χ. ;

    Κάνω ένα γενναίο paste από τον Talo (σόρι για το χώρο αλλά αξίζει):

    Κατ’ αρχάς σπεύδω να διευκρινίσω πως οι λόγοι για τους οποίους διάλεξα την ψευδωνυμία, καμία σχέση δεν έχουν με την δυνατότητα εκβίασης του οιουδήποτε, ή με την διασπορά ψευδών ειδήσεων, ούτε καν με την υπονόμευση του πολιτεύματος. Στην πράξη το όνομά μου ως υπεύθυνου για το Ιστολόγιον, έχει δημοσιευτεί τουλάχιστον σε ένα βιβλίο, κάποιες εφημερίδες και αρκετά σάιτ, και το γράφω σε κάθε άνθρωπο που μου στέλνει λογικό mail με αφορμή ή για το Ιστολόγιο. Δεν είναι δηλαδή μυστικό επί της ουσίας. Κάθε άλλο. Το διατηρώ όμως και το διαφυλάττω για τρεις βασικά λόγους:

    – Το talos προϋπήρχε του Ιστολογίου, και του Histologion, καθώς ήταν το ψευδώνυμό μου στο Metafilter. Εκεί συνοδευόταν, στην προσωπική μου σελίδα μέλους, από το όνομα και το email μου, ορατά αμφότερα από κάθε άλλο μέλος του metafilter, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα κοινοτικά ιστολόγια στον κόσμο (και του οποίου η εκ της κοινότητας καθοδηγούμενη αυτορρύθμιση είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και ενδιαφέρουσα – άλλη συζήτηση όμως αυτή). Όταν αποφάσισα να ξεκινήσω δικό μου ιστολόγιο, το ξεκίνησα στα αγγλικά αρχικά, προκειμένου να μπορώ να γράφω ποστ γνώμης κτλ που δεν χώραγαν στο Metafilter, όπου η ταυτότητά μου είχε καθιερωθεί ως talos και ήταν αδιανόητο να την αλλάξω στο δικό μου μπλογκ. Έτσι, αφενός υπάρχουν “ιστορικοί” λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή να γράφω με ψευδώνυμο. Το talos ήταν διαδικτυακά ουσιαστικότερη ταυτότητα από ότι το όνομά μου…

    – Η παράνοια για την άντληση και την συλλογή προσωπικών πληροφοριών από διάφορους, πάσης φύσης οργανισμούς (από το Google, μέχρι την NSA, και από τις τράπεζες ως τους σπαμερς), με οδηγεί να μην αναρτώ εύκολα online το όνομά μου. Αυτό ήταν πιο έντονο προ πενταετίας από ότι είναι σήμερα (καθώς είναι πλέον δεδομένη η εν δυνάμει εξαφάνιση κάθε είδους απορρήτου στον ηλεκτρονικό κόσμο). Εν τέλει όσοι θεωρούν πως επιβάλλεται οι μπλόγκερ να γράφουν με ονοματεπώνυμο, εκτιμώ πως ανήκουν ως επί το πλείστον σε τέσσερις κατηγορίες: εκείνους που γράφουν δημόσια επαγγελματικά, εκείνους που έχουν ούτως ή άλλως δημόσια παρουσία στο διαδίκτυο, τους δημοσιογράφους και τους πιτσιρικάδες συνήθως εκείνους, που θεωρούν ότι το να γράφεις παντού επώνυμα είναι κάποιου είδους χρέος. Εγώ από την πλευρά μου καθώς έχω διαμορφωθεί ως χαρακτήρας προδιαδικτυακά, φρικάρω στην ιδέα ότι όλες σου οι απόψεις, η οικογενειακή ζωή, οι διαθέσεις κοκ είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα σε οποιονδήποτε τύχει να γνωρίσεις. Είναι σαν να γνωρίζεις κάποιον επαγγελματικά ή τυχαία και μαζί με το όνομά σου να του δίνεις ένα βιβλιαράκι που περιέχει αναλυτικά τις πολιτικές, θρησκευτικές – όλες τις απόψεις και τις σκέψεις ή διαθέσεις σου (ανάλογα με το ύφος/είδος του ιστολόγιου που έχεις). Μετανεωτερικό δεν λέω, αλλά αποπνικτικό και απάνθρωπο μου φαίνεται.

    Επαγγελματικά και μόνο να το δεις, πόσο θέλεις κάθε πελάτης / εργοδότης / συνεργάτης / υπάλληλος ανεξάρτητα από την οικειότητα που έχεις μαζί του να γνωρίζει τις θρησκευτικές σου αντιλήψεις; Πόσο θα ήθελες η αθεΐα που σε διακατέχει να σταθεί (ως μη όφειλε) εμπόδιο στο να πάρει μια δουλειά μια εταιρεία με την οποία συνεργάζεσαι καθώς ο υπεύθυνος για το έργο είναι π.χ. υπερορθόδοξος, ή πόσο θέλεις τα πολιτικά σου πιστεύω να χαντακώσουν κάθε πιθανό συνεργάτη σου (τα παραδείγματα δεν είναι τυχαία). Τουλάχιστον με την “ελαφρά” ψευδωνυμία βάζεις μερικά χαλαρά φίλτρα (εξοικείωσης με το διαδίκτυο και νοημοσύνης) σε όποιον ενδιαφερθεί, που μετριάζουν αρκετά την γενικότητα της δημόσιας ανάρτησης των πιστεύω σου.

    – Τέλος για τα δικά μου γούστα, το να βάζεις το όνομα και την φάτσα σου σε ένα σάιτ, φόρα μόστρα, παραείναι επιδεικτικό και αυτοδιαφημιστικό, όταν ουσιαστικά διακινείς υποστηρίζεις, απορρίπτεις και συζητάς πολιτικές ιδέες. Και ναι, πρόκειται για είδος έμμεσου πνευματικού κολλεκτιβισμού. Κάθε τι άλλο θα με έκανε να νιώθω παραγοντίστικα – χωρίς να μέμφομαι κανέναν που πράττει διαφορετικά. Εμένα (που είμαι γενικά ενοχικός τύπος) δεν μου πάει. Τονίζω και επαναλαμβάνω πως δεν το λέω αυτό ως μομφή για κανέναν φυσικά. Καθένας νιώθει διαφορετικά τέτοια ζητήματα και δεν έχουμε βγει όλοι από το ίδιο μηχάνημα. Είναι δικό μου κόλλημα, που το νιώθω πιο έντονα στο διαδίκτυο και στο Ιστολόγιο από ότι σε άλλες μορφές δημοσίευσης, ίσως επειδή το χάρτινο, εκδοτικό ισοδύναμο του προσωπικού επώνυμου ιστολογίου θα ήταν υποθέτω να βγάζεις ένα περιοδικό με τίτλο (ή έστω υπότιτλο) το όνομά σου.

    όλο το κείμενο εδώ:
    http://histologion-gr.blogspot.com/

  7. xpsil Says:

    A, και φιλιά! 😀

  8. atheofobos Says:

    Προσυπογράφω και τα 10!
    Απλά πιστεύω ότι οι δημοσιογράφοι εχουν την αίσθηση ότι απειλούνται από τους μπλογκερς που κάνουν κάτι σαν δημοσιογραφία αλλά στο τσάμπα!

  9. maya Says:

    μαζί σου.

    και γω εκτιμώ τον καλαμίτση.
    δεν τον άκουσα σήμερα αλλά σκέφτομαι ότι με τους χρόνους που διαθετει
    πιθανώς η μόνη του τριβή με μπλογκς
    να είναι τα ‘γνωστά’ τύπου press.gr (δεν είναι μπλογκ αυτό? που έδειχνε τον τύπο που έπεσε μετά το βίντεο? ούτε θυμάμαι…) ή πρέζα.τβ κλπ.

    τεσπα.

    όσο για την ανωνυμία που αντιδράει ο/η zwaki…
    zwaki …είναι ονοματεπώνυμο?

    σοβαρά τώρα,
    και γω γράφω ‘ημι-ανώνυμα’ αλλά είμαι εγώ,
    απόλυτα σταθερή και πραγματική.
    σε μένα και την περσόνα μου. το ίδιο και το αυτό.
    και δεν κρύβομαι απο την γυναίκα μου!
    είναι επιλογή μου κι έχω πολλούς φίλους έτσι στην μπλογκόσφαιρα.
    το ίδιο ειλικρινείς με μένα.
    μαρέσει αυτή η πλευρά του μπλογκινγκ, η ελευθερία αυτή
    να μην κρινόμαστε απο ό,τι πριν.
    μόνο απ’ό,τι καταθέτουμε κι εκφράζουμε με κείμενα τώρα.

    πολύ ωραία τάπες πάλι.
    πολύχρωμη καλησπέρα
    χχχχχχχχχχχχχχ

  10. χειρηλάτης Says:

    Με αδίκησες και οδήγησες και τους άλλους να εκφράζουν απόψεις πάνω σε κάτι που εγώ δεν είπα.
    Εγώ διάβασα κείμενο από συγκεκριμένο δημοσίευμα σε μπλογκ, ψευδωνύμου “σχολιαστή” και διάβασα και την απάντησησ την οποία ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΕ να αποστείλει η κυρία για την οποίαν είχαν γραφεί οι ¨πληροφορίες” (γιατί πρέπει να έχει υποχρεωθεί να στέλνει απαντήσεις, επειδή κάποιος ψευδώνυμος δημοσίευσε αναληθείς πληροφορίες και μάλιστα για ένα θέμα το οποίο ενέπλεκε την κυρία στην υπόθεση Βατοπεδίου -και γιατί να τραβιέται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, για να βρει ποιός είναι ο πληροφοριοδότης;)

    Εγώ συνέχισα λέγοντας “Σε κάθε κριτική, όσο κακή και να είναι, υπάρχουν πάντα στοιχεία από τα οποία μπορείς να “διδαχθείς”… εχει όμως σημασία να ξέρεις ποιός έχει κάνει την κριτική, για να αξιολογήσεις και τις σκέψεις του.
    Γνωρίζοντας ποιός είναι, κρίνεις την βαρύτητα των σχολίων και της κριτικής του..

    ΄ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΣ ΓΕΝΙΚΩΣ.
    ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑ ΣΤΑ ΜΠΛΟΓΚΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΟΝΟ ΣΚΟΠΟ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΧΛΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΥΣΤΟΜΠΟΛΙΣΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ.

    Πράγματι δεν έχω απεριόριστο χρόνο για να διαβάζω όοοολα τα μπλογκς.
    Ξέρεις όμως ότι διαβάζω εσένα κι αφού με ακούς θα έχεις προσέξει πως συχνά αναφέρομαι στον Πετεφρή και στο Ασπρηπετραξέξασπρη, αλλά μόνο μία φορά αναφέρθηκα στο Τροκτικό -επειδή έγραφε για τον Κοίλιαρη.

    Συμπέρασμα: ας γράφουν όσοι θέλουν, ό,τι θέλουν, αλλά θα ήθελα τα “καταγγελτικά” κείμενα να είναι με ονοματεπώνυμα, όπως ήσαν κάποτε και οι σοκολάτες!

    ΥΓ, Εχω γράψει δεκάδες τραγούδια με ψευδώνυμο, όπως και τηλεοπτικές σειρές, πάλι με άλλο ψευδώνυμο… αλλά στον δημιουργικό χώρο (οπως και σε ίδιου τύπου μπλογκς) εκεί που γράφονται ιδέες και απόψεις, δεν γίνονται καταγγελίες.
    Οταν επιτίθεσαι, σε κάποιον, τότε βάζεις όνομα!

  11. heliotypon Says:

    >Σοφία: Ο Καλαμίτσης έχει διαβάσει και διαβάζει Blogs. Δεν κάνει επιπόλαιες κρίσεις αλλά μου έδωσε την εντύπωση ότι διάκειται κάπως δυσμενώς προς τον θεσμό των ιστολογίων. Γι’ αυτό και έγραψα αυτήν την ανάρτηση.

    >Artanis: Το ελπίζω να αποφασίσει κάποτε να …μπλοκγάρει. Πάντως προσφέρει πολλά ήδη από το δικό του πόστο.

    >Με νόημα: Αναγκάζομαι να υπερασπίζομαι τον Καλαμίτση εδώ, πράγμα που τον αδικεί. Δεν είναι νοσταλγός της λογοκρισίας και του φιμώματος ο Κ. Μήν το τραβάμε το πράγμα. Εϊναι δημοκρατικότατος άνθρωπος, από όσο έχω καταλάβει από τις εκπομπές του που παρακολουθώ πολλά χρόνια (από τον Ωχ FM!) και με καθαρή ματιά. Το ότι εξέφρασε τη γνώμη του, που κατά την αντίληψή μου ήταν ενάντια στους Bloggers, δεν σημαίνει ότι νοσταλγεί τη λογοκρισία!!! Φυσικά και πρέπει να τηρείται η δεοντολογία σε κάθε δημόσια εκδήλωση αλλά νομίζω ότι, σε σχέση με τον αριθμό των Blogger οι “κακοί” είναι μιά εξαιρετικά μικρή ομάδα.

    >Vany: Κάπως έτσι είναι. Μια μικρογραφική εικόνα της κοινωνίας είναι και οι Bloggers. Καλοί και κακοί. Μάλιστα θα έλεγα ότι οι καλοί βρίσκονται εδώ σε μεγαλύτερο ποσοστό. Νομίζω αυτό είναι προφανές.

    >Zwaki: Μπορεί να έχει πολλούς λόγους κάποιος για να γράφει ανώνυμα. Ακριβώς επειδή υπάρχουν οι κοινωνικές αγκυλώσεις και είναι εύκολο να υπάρξουν ατυχείς εκτιμήσεις, πολλοί αισθάνονται ότι προστατεύονται με τη χρήση της ανωνυμίας. Αν κάποιος συκοφαντεί επώνυμα δεν κάνει λιγότερο κακό. Μάλλον περισσότερο γιατί προσδίδει κύρος η επωνυμία…

    >xpsil: Ευχαριστώ. Ανταποδίδω…

    >atheofobos: Ο Καλαμίτσης δεν είναι δημοσιογράφος και ούτε προκατειλημένος, νομίζω. ‘Ισως για τους δικούς του, θεωρητικούς, λόγους δεν πολυσυμπαθεί τον θεσμό. Αυτή είναι η εντύπωσή μου αλλά μπορεί να κάνω και λάθος! Διάβασε το σχόλιό του.

    >Maya: Δεν ξέρω ακριβώς πώς έχει διαμορφωθεί η αντίληψη του Καλαμίτση σχετικά με τα Blogs. Καλλίτερα να διαβάσεις το δικό του σχόλιο. Η ανωνυμία, όταν είναι κάποιος προσεκτικός με αυτά που γράφει και με το τι γράφει σχετικά με τους άλλους, είναι ανώδυνη. Από τη στιγμή που εκτρέπεται αρχίζουν τα προβήματα…

    >Χειρηλάτης: Σύντροφε ίσως να σε αδίκησα και ζητώ συγνώμη. ‘Ομως έχω την αίσθηση, από αυτά που λες στις εκπομπές σου, ότι δεν είσαι υπέρ του θεσμού των ιστολογίων. Αναντίρρητα η συκοφαντία είναι ένα πρόβλημα που εμφανίζεται σε πολλά πεδία της έκφρασης, με τρόπους άμεσους και (πολύ χειρότερα) έμμεσους! Στην ανάρτηση ήθελα να τονίσω τα θετικά που έχει ο θεσμός, κατ’ εμέ, πολύ περισσότερα των ελάχιστων κακόηθων αναφορών σε πρόσωπα. Φυσικά και συμφωνώ με την εναντίωσή σου στα κακοήθη ιστολόγια, που κάνουν το ίδιο κακό όσο και τα κουτσομπολίστικα έντυπα και τηλεοτπικά προγράμματα. Επίτρεψέ μου να πιστεύω ότι η επώνυμη συκοφαντία ελάχιστα διαφέρει από την ανώνυμη. ‘Ισως μάλιστα συνοφαντώντας ή σπιλώνοντας επώνυμα, ο συκοφάντης προσδίδει και κύρος στην πράξη του… (“το είπε ο τάδε, άρα θα ξέρει τι λέει”).

  12. Με νόημα Says:

    Δέν θέλω να παρεξηγούμαι, γενικά μίλησα και όχι για τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο (υποθέτω πως αυτή είναι η ιδιότητά του) τον οποίο, εδώ στου διαόλου τη μάνα που βρίσκομαι, δέν γνωρίζω, ούτε φυσικά διαβάζω ή ακούω. Πιστεύω όμως πως όσοι είναι αντίθετοι στην, με οποιοδήποτε τρόπο, εκδήλωση των σκέψεων των άλλων, είναι είτε φορείς, είτε θιασώτες της λογοκρισίας και του φιμώματος.

  13. heliotypon Says:

    >Με νόημα: ‘Οπως γράφω και πιο πάνω. ο Καλαμίτσης δεν είναι δημοσιογράφος. Θεατρικός συγγραφέας και στιχουργός είναι, και από τους πιο προικισμένους. Και αν διαβάσεις την δική του απάντηση (“Χειρηλάτης”) πριν από το δικό μου σχόλιο, που είναι σαφέστατη, θα δες ότι κάθε άλλο παρά εναντίον της ελεύθερης έκφρασης είναι. ‘Αλλωστε ούτε κι εγώ έγραψα κάτι τέτοιο στην ανάρτηση και δεν πρέπει να υπάρξει τέτοια παρανόηση. Απλώς, εγώ σχημάτισα την εντύπωση ότι δεν συμπαθεί τον θεσμό του Blogging. Μέχρι εκεί. Τίποτε παραπάνω και λυπάμαι αν η ανάρτησή μου έγινε αφορμή για τέτοιες παρανοήσεις.

  14. heliotypon Says:

    >Xpsil: Το σχόλιό σου είχε μπει στα “σπαμ”, προφανώς λόγω των δεσμών που περιέχει.
    Πολύ σωστά αυτά. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες είναι εντελώς θεμιτή η ανωνυμία. Δεν έχεις κανένα λόγο να εκτίθεσαι σε φανατικούς και υστερικούς της μιάς ή της άλλης μορφής. Αντίθετα, επιβάλλεται η προστασία του ατόμου από πιθανές αυθαιρεσίες των εν λόγω.

  15. χειρηλάτης Says:

    μια τελευταία “λέξη”:
    πιστεύω πως οι κακοήεις δεν θα δημοσίευαν αν ήσαν υποχρεωμένοι να έχουν ονοματεπώνυμο…
    η ανωνυμία τους οπλίζει…
    σαν τα υβριστικά τηλεφωνήματα από “άγνωστες” τηλεφωνικές συνδέσεις…
    όσο για τον Με νόημα: δεν μπορώ, ειλικρινώς, να καταλάβω πώς οδηγείσαι σε αυτά τα συμπεράσματα;
    Δεν κάνεις τον κόπο να ξαναδιαβάσεις όσα έγραψα;
    εγώ πάντως, κι εδώ που, κατα καιρούς, στέλνω κανα μηνυματάκι, δεν γνωρίζω ποιός είναι ο ιστολόγος, και δεν με νοιάζει…
    το επίπεδο του συγκεκριμένου μπλογκ με έλκει και με καλύπτει…
    το ίδιο συνέβαινε και παλιά, στα διάφορα τσατς, στα οποία όλοι με ψευδώνυμα έγραφαν, αλλά διατηρούσαν ένα άλλο ύφος από τα υπόλοιπα…

  16. ευα Says:

    λεω να φτιαξω ενα μπλουζακι που θα λεει ειμαι μπλογκερ,πυροβοληστε με!
    απο κατω θα εχει και το νικ μου.Τοση επωνυμια,φτανει;
    Ξερω πολλους και κυριως πολλες που δε θα χασουν την ευκαιρια και μαλιστα μεσα στην Αριστοτελους. 🙂

  17. Astarty Says:

    Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη στην ιστοσελίδα μου.
    Κάποια στιγμή θα επανέλθω. Τώρα νιώθω άδειες τις μπαταρίες μου.

  18. Με νόημα Says:

    Κάθε άλλο παρά διαφωνώ με τον τρόπο που εξηγεί ο Κ. την δική του πλευρά. Εφ΄όσον γίνονται δηλώσεις, καταγγελίες ή υπαινιγμοί που αναφέρονται σε πρόσωπα, πρέπει να γίνονται επώνυμα και εν γνώσει των συναιπειών του νόμου. Η ανωνυμία, αρμόζει μόνον σε συκοφάντες, ψεύτες και δειλούς, που έτσι, εκ του ασφαλούς μπορούν ατιμώρητοι να διαδίδουν ότι θέλουν. Απλά εγώ επέκτεινα το θέμα και λίγο παραπέρα.

  19. madprofessorus Says:

    τελικά αποκαταστάθηκε η τάξη…θα μου έκανε εντύπωση ο συμπαθέστατος κατ εμε κ.Καλαμίτσης να μιλάει αρνητικά για τα ιστολόγια…σίγουρα πίσω από την ανωνυμία ο καθένας μπορεί να γράφει ότι θέλει,κ αυτό ενίοτε μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα,απο κ και πέρα υπάρχει η ελευθερία επιλογής,στο τι θέλουμε να διαβάσουμε,κάποια στιγμή οι κακοήθεις θα περιθωριοποιηθούν.

  20. heliotypon Says:

    >Χειρηλάτης: Σύντροφε συμφωνώ απολύτως. Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το Blog μου. Κάνω ό,τι μπορώ…

    >ευα: Δεν νομίζω ότι μας μισούν τόσο πολύ πια! Απλώς κάποιοι διαφωνούν με τον θεσμό, κάποιοι άλλοι μας βλέπουν ως ελέυθερους δημοσιογράφους (που νομίζω ότι είμαστε, σε κάποιο μέτρο) και όταν διαφωνούν με αυτά που λέμε δημόσια, έστω και χωρίς μεγάλη εμβέλεια γραφής, μπορεί να φάμε και καμιά αδέσποτη. Εγώ δεν έχω φάει ακόμα, εκτός από κάποιες σποραδικές ροχάλες, που με θεωρούν ψώνιο, βλάκα, ηλίθιο, διεφθαρμένο κλπ. (και που μπορεί να είμαι κιόλας…)

    >Astarty: ‘Οποτε θέλεις. Μην ζορίζεσαι. Φιλιά.

    >Με νόημα: Ξέρεις, συμβαίνει συχνά να μην μπορούμε να διαβάσουμε όλα τα σχόλια ή τις απαντήσεις (είναι πολλά τα γαμημένα…). ‘Ετσι, ίσως κι εσύ δεν πρόλαβες να διαβάσεις το σχόλιο του Κ. και τα δικά μου. Δεν διαφωνούμε, νομίζω, στο θέμα “επώνυμες οι καταγγελίες”.

    >madprofessorus: Ευτυχώς δεν μας υποχρεώνουν (ακόμη…) να διαβάζουμε, να ακούμε ή να βλέπουμε ο,τιδήποτε. Βέβαια προσπαθούν με έμμεσους τρόπους να το κάνουν τα κανάλια αλλά εκείνα τα κουμπάκια (on/off και channel) του κοντρόλ είναι θαυματουργά!

  21. Γιώργης Χολιαστός Says:

    ΈΡΑ, ΚΟΥΊΚ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΆΤΕΣ

    “Αλήτες”, “μπάσταρδοι”, “καθάρματα”,
    “της κοινωνίας αποβράσματα”
    τέτοια ωραία λόγια ακούμε
    κάθε πρωί όταν ξυπνούμε.

    Μα εγώ που αγαπώ τους τρομοκράτες
    (όπως βεβαίως όλοι οι δημοκράτες)
    ν’ ακούω δε θέλω κάποιος να τους βρίζει-
    πολύ αυτό το πράγμα με ξενίζει.

    Δεν δέχομαι δημόσιο ένα στόμα
    γαλάζιο ή όποιο άλλο να ’χει χρώμα:
    Δημόσιο ίσον αικό ένα κάτι
    κι όχι δοκάρι στου Λαού το μάτι.

    Και επειδή καλό παιδάκι είμαι
    κι όχι καθώς εσείς θηρίο ανήμε
    ρο, κι ό,τι δω άτοπο μέσα στην πλάση
    στον τόπο του το στέλνω ν’ απαγκιάσει,

    κι ύβρεις να βλέπω κάποιους ν΄αραδιάζουν
    στους εαυτούς τους μόνο που ταιριάζουν
    στον εαυτό μου δεν το επιτρέπω,
    γι αυτούς ό,τι είπατε, σας το επιστρέφω.

    Γιώργης Χολιαστός

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: