Νίκου Δήμου εγκώμιον.


Μετά από  προτροπή επισκέπτη του Blog, προμηθεύτηκα το βιβλίο του φιλόσοφου και συγγραφέα Νίκου Δήμου “Ασκήσεις  Ελευθερίας“. Την συγγραφική δραστηριότητα του Ν.Δ. παρακαλουθώ από πολλά χρόνια και μπορώ να πω ότι οι ιδέες του πολύ επέδρασαν στη διαμόρφωση των δικών μου ιδεών. Συχνά επαινούμε συγγραφείς γα την δεινότητά τους στον χειρισμό του λόγου, για την ικανότητά τους να μας μεταφέρουν εικόνες, γεγονότα και ιδέες με τρόπο εύληπτο κι ευχάριστο. Ο Δήμου δεν είναι αυτή η περίπτωση. Η γραφή του, πέραν από την αρτιότητα, διαθέτει και ουσιαστικό περιεχόμενο. Μεταφέρει στον αναγνώστη έναν ολόκληρο κόσμο ιδεών, με ατσάλινη λογική και από εντελώς ανθρώπινη σκοπιά. Ενδελεχής κοινωνός των ανθρωπιστικών και δημοκρατικών αξιών της Ευρώπης, της περιοχής του κόσμου που πήρε τη σκυτάλη από την αρχαία Ελλάδα, που ανεκάλυψε, ανέδειξε και καταξίωσε την Ελληνική αρχαιότητα, ο Δήμου σκιαγραφεί, σ’ αυτό το βιβλίο, την σύγχρονη πραγματικότητα και τα Ελληνικά δρώμενα με εκπληκτική σαφήνεια, κρυστάλλινη διαφάνεια και διαπεραστική ματιά. Αν και πολλά από τα κείμενα έχουν γραφεί πριν πολλά χρόνια, όλα έχουν μια φρεσκάδα που εντυπωσιάζει.

Το βιβλίο είναι μια επιτυχημένη παράθεση επιλεγμένων αντιπροσωπευτικών κειμένων του Ν. Δήμου, που επισημαίνουν και αναλύουν φαινόμενα και καταστάσεις της διεθνούς αλλά, κυρίως, της Ελληνικής πραγματικότητας. Κάθε φορά που διαβάζω κείμενα του Δήμου κάτι αλλάζει στον τρόπο που βλέπω τον κόσμο. Του είμαι ευγνώμων γιατί μπορεί να μεταφέρει σε κείμενα το κριτικό και φιλοσοφικό του βλέμμα και βοηθά τον αναγνώστη να σκεφτεί  με κριτήριο περισσότερο τον ορθό λόγο και λιγότερο  την καλλιεργημένη υστερία.

Σας προτείνω να το διαβάσετε.

8 Responses to “Νίκου Δήμου εγκώμιον.”

  1. Με νόημα Says:

    Δυστιχώς έχω μείνει πίσω και ….αδιάβαστος.
    Έτσι περνάω να πώ καλημέρα και χωρίς σχόλια.

  2. exofthalmi Says:

    αφου το προτεινεις, γιατι οχι.

  3. despinarion Says:

    Μονο στο μπλογκ του διαβαζα παλια κειμενα, συμφωνω με την κριτικη του ανθρωπου και του συγγραφεα. Το βιβλιο δεν το ειχα υπ’ οψη μου.

  4. fuzzyburlesque Says:

    εξαιρετικο ειναι.

  5. houlk Says:

    Μου αρέσει ο Δήμου.
    Θα το έχω υπ΄ όψιν μου για τις διακοπές.
    Δυστυχώς, μόνο τότε έχω τη δυνατότητα να διαβάσω απερίσπαστη.

  6. Αόρατη Μελάνη Says:

    Καλός ο Δήμου, ευφυέστατος, κι εγώ τον διαβάζω συχνά με απόλαυση, έχω και τις “Κοινοτυπίες” του στη βιβλιοθήκη μου. Μερικές φορές όμως κλίνει προς το εξυπνάκιας και με εκνευρίζει. Ας κατέβει λίγο από το καλάμι, δε βλάφτει.

  7. Ναπολέων Παπαδόπουλος Says:

    Αρχικά είχα διαβάσει το «Η δυστυχία να είσαι έλληνας»
    Μετά διάβαζα τα άρθρα του στην “Καθημερινή”, ώσπου τον «έκοψαν» από εκεί ως …εξωκλιματικό…
    Θα το πάρω το βιβλίο που προτείνεις και θα σού πώ.
    Έχει πάντως λίγο το “χούϊ” που επισημαίνει η «Αόρατη Μελάνη».

    α-α-ε
    Ν.

  8. heliotypon Says:

    >Με νόημα: Φαντάζομαι δύσκολα θα έβρισκες Ελληνικά βιβλία εκεί πέρα. Αλλά όλο και θα έρχεσαι στην πατρίδα…

    >Exofthalmi: Δεν θα μετανοιώσεις.

    >despinarion: Είναι πολυγραφότατος. Πολλά από τα κείμενά του βρίσκονται και στο διαδίκτυο, στον ιστότοπό του.

    >Fuzzyburlesque: Υποθέτω το διάβασες κι εσύ.

    >houlk: Κρίμα που δεν έχεις χρόνο για διάβασμα… Εστω, στις διακοπές …

    >Αόρατη Μελάνη: Δεν έχω την ίδια γνώμη. Ο άνθρωπος ΕΙΝΑΙ έξυπνος. Πάντως εγώ δεν έχω διαβάσει κάτι που δείχνει εξυπνακισμό. Και πολύ ειλικρινής για τον εαυτόν του.

    >Ναπολέων Παπαδόπουλος: Αυτό το βιβλίο του έγινε θρυλικό πια! Τα έντυπα εξυπηρετούν σκοπιμότητες. Αν δεν πας με την πολιτική τους κόβεσαι!

Leave a Reply

