Οι επίορκοι…


Ειδικός στα νομικά δεν είμαι, αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να τα καταλάβεις. ‘Ολοι οι υπουργοί, υφυπουργοί και ο πρωθυπουργός, ορκίζονται με τον πλέον επίσημο τρόπο και με την παρουσία του ανώτατου άρχοντα,  δηλ. του Προέδρου της Δημοκρατίας (δυστυχώς και με την παρουσία παπάδων…), πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους. Ορκίζονται να τηρούν το Σύνταγμα και τους Νόμους και να υπηρετήσουν ευσυνείδητα τον λαό.

Φυσικά, ακόμη και τα …νήπια γνωρίζουν πόσο τηρούν αυτόν τον όρκο οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) οι “υπηρέτες” του λαού (Σημ. αυτό ακριβώς σημαίνει “υπουργός” “υπηρέτης”). Οι Νόμοι ΚΑΙ το Σύνταγμα καταπατούνται ξεδιάντροπα και τα νόμιμα συμφέροντα του πολίτη προσβάλλονται αδιάκοπα από τους επίορκους υπουργούς και πρωθυπουργούς. Και καλά, γι’  αυτόν που διαπράττει ψευδορκία στο δικαστήριο, είναι γνωστό ότι η νομοθεσία τον τιμωρεί και μάλιστα αυστηρά.

Το δικό μου ερώτημα (προς τους γνωρίζοντες τα νομικά) είναι: Τι ευθύνη έχει και πώς τιμωρείται ο επίορκος, δηλαδή, αυτός που δεν τηρεί τον όρκο του;  Και μην μου πείτε ότι υπάρχει νομοθεσία “περί ευθύνης υπουργών”, γιατί αυτή μόνο πολιτικούς σκοπούς εξυπηρετεί και καμιά πρόβλεψη δεν έχει κάνει για την καταπάτηση του όρκου. Εδώ μιλάμε για τρανταχτές περιπτώσεις επιορκίας (ναι, υπάρχει η λέξη) για τις οποίες κανείς δεν μιλά. Και τι δυνατότητα έχει ο πολίτης που θίγεται από την καταπάτηση των νόμων από τους υπουργούς, να προσφύγει στη δικαιοσύνη ζητώντας την ποινική τιμωρία του επίορκου; ‘Η μήπως θα πρέπει να περιμένουμε να τιμωρηθεί ο επίορκος στην …άλλη ζωή, μιά και ο όρκος του είναι θρησκευτικός (στην θεοκρατική Ελλάδα!!!);

Και για λίγο (πικρό) χιούμορ,  αντιγράφω από το ιστόλογιο  “Η Κοπριά“:

orkomosia

Ορκίζομαι να κοιτώ το συμφέρον μου.

Ορκίζομαι να αντιπροσωπεύω τα συμφέροντα των πλούσιων και ισχυρών που στηρίζουν την εκλογή μου.

Ορκίζομαι να διαπλέκομαι με τις εξουσίες που χρειάζεται για να στηρίζω το κεφάλαιο.

Ορκίζομαι να εκπληρώσω τη ματαιοδοξία μου για δόξα και δύναμη και άλλο να μη λογιάζω.

Ορκίζομαι να γράφω στα παλαιότερα των υποδημάτων μου το Σύνταγμα και τους Νόμους του κράτους προς όφελος των κολλητών και ισχυρών, φίλων και συγγενών.

Πολύ επιτυχημένο!

ΥΓ: Μ’ αρέσει που τρεις ακουμπάνε τα δάχτυλα στο ευαγγέλιο και οι άλλοι σχηματίζουν αλυσίδα επαφής μ’ αυτό,  ακουμπώντας την παλάμη τους στον μπροστινό. ‘Ετσι επικοινωνούν με τα “θεία”  στα οποία ορκίζονται. Λες και πρόκειται για ηλεκτρικό ρεύμα που μεταδίδεται με την επαφή! Η υποκρισία στο κατακόρυφο!

13 Responses to “Οι επίορκοι…”

  1. tougo Says:

    εγώ βλέπω 6 να ακουμπάνε όχι τρεις…αν και μόνο 2 βλέπω να το εννούν

  2. koulpa Says:

    axaxa για γέλια και για κλάματα.. αλλά προβλέψημο δεν είναι; σε ότι πίστέυει ο καθένας ορκίζεται..:):)
    την καλησπέρα μου:):)

  3. twilight Says:

    Τσκ, τσκ…

    Τι θυμήθηκα τώρα…
    3 δάχτυλα, 6 άτομα = 36 =>
    1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11+12+13+14+15+16+17+18+19+20+21+22+23+24+25+26+27+28+29+30+31+32+33+34+35+36 = 666 !

  4. Θέμης Says:

    Την καλησπέρα μου! Έχεις μπει κι εσύ στο “χορό” των εκλογών ή μου φαίνεται; 😉

    Εγώ πάλι αυτό το “- Ορκίσου/ – Ορκίζομαι” δεν το καταλάβαινα ούτε μικρός, ούτε τώρα που μεγάλωσα κάπως.. (στα μυαλά ίσως να έμεινα ίδιος, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα :-)).
    Δηλαδή αν ορκιστώ (στο Θεό υποτίθεται) και τελικά δεν τηρήσω τον όρκο μου, τι θα με κάνει ο Θεός; Θα με κρίνει στη 2α παρουσία;.. ε.. θά λεγα τίποτα τώρα αλλά σέβομαι τη φιλοξενία… στο κάτω κάτω απ ότι ξέρω ο “δικός μας” ο θεός δεν είναι τιμωρός, αλλά από την άλλη είναι και πανταχού παρών και κρινόμαστε συνεχώς.. Επομένως, τι νόημα έχει ο θρησκευτικός όρκος;

    Ας αφήσουμε τα θρησκευτικά και τις φιλοσοφικές αναζητήσεις όμως.. Επί της ουσίας, διαφωνώ κατηγορηματικά με τη διαδικασία του όρκου που καταντά να γίνεται μια γελοία διαδικασία εθιμοτυπικό χαρακτήρα και απλά θα ήθελα να είναι όλοι ίσοι απέναντι στο νόμο (πλούσιοι και φτωχοί, άσημοι και διάσημοι, έλληνες και αλλοδαποί…). Πώς μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο όμως, όταν υπάρχουν νόμοι που δεν το επιτρέπουν αυτό;;; δε χρειάζεται να πάμε σε “δύσκολα” θέματα που κουκουλώνονται με προσχήματα του τύπου ‘για λόγους “Εθνικής σημασίας’… Κάτι που μου ήρθε στο μυαλό είναι πως αν σας γράψουν για παράνομη στάθμευση και σας πάρουν πινακίδες, μπορείτε να τις πάρετε πίσω στο μισό χρόνο από τον προβλεπόμενο, αρκεί να πληρώσετε το διπλάσιο πρόστιμο.. Ή ότι αν χρωστάτε πολλά εκατομμύρια στην εφορία, τότε σας κάνουν έκπτωση (σας χαρίζουν) αρκετά εκατομμύρια, αρκεί να πληρώσετε έστω ένα ποσό… ενώ αντιθέτως, αν ξεχάσετε ή αργήσατε να κάνετε ΜΗΔΕΝΙΚΗ δήλωση ΦΠΑ επειδή δε βγάλατε ούτε ένα ευρό, πληρώνετε πρόστιμο 40 ευρώ :-).

  5. menoima Says:

    Η απάντηση στην ερώτηση αν τιμωτούνται οι επίορκοι υπουργοί κ.λ.π. είναι απλή. Δέν τιμωρούνται. Δέν τιμωρούνται γιαυτό ή οποιοδήποτε άλλο αδίκημα του κοινού ποινικού κώδικα, διότι κατα την διάρκεια της θητείας τους στο κοινοβούλιο, έχουν ασηλία, εκτός αν το ίδιο κοινοβούλιο την άρη. Τώρα κόρακας κοράκου, λιγάκι δύσκολο.

  6. Artanis Says:

    Εγώ μετράω 5, αλλά δεν έχει και τόση σημασία…Αμα έχεις δει έναν τους, τους ξέρεις όλους…
    Καλή βδομάδα καλέ μου…

  7. exofthalmi Says:

    ο ορκος ενας κωδικας τιμης ειναι, ετσι το βλεπω. Ορκιζομαι, δηδλαδη σου δινω το λογο μου οτι….κτλ τκλ κτλ.
    Εμεις φταιμε ομως με το τροπο που τους φερομαστε. Εαν τον καθε υπουργο που εκανε καταχρηση ή καταπατηση εξουσια-νομων τον τιμωρουσαμε με εξοστρακισμο, σου λεω πως μετα φοβου οι υπολοιποι θα ασκουσαν τα…..”καθηκοντα” τους.

  8. wilma Says:

    Μήπως δεν ακουμπούν για να ορκιστούν αλλά παίζουν Πάρ’τον παπά?

  9. marianaonice Says:

    Ακριβώς αυτό τον όρκο έπρεπε να δίνουν για να μην ήταν επίορκοι τουλάχιστον!!
    Χαχαχα!!!

  10. dsquared Says:

    Α, και εγω νομιζα οτι επαιζαν μπιζ!

    din

  11. Μαύρος Γάτος Says:

    Η απάντηση στο ερώτημά σου είναι αυτονόητη! μα φυσικά, καίγονται εις το πυρ το εξώτερο, εις τους αιώνας των αιώνων, αμήν, τέκνον μου… οι επίορκοι, δλδ….

    +ευλόγησον+

  12. Αόρατη Μελάνη Says:

    dsquared, με πρόλαβες! κι εγώ αυτό νόμιζα!

  13. Κλείτωρ Says:

    εγώ ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πιάνουν ο ένας τον ώμο του άλλου και όχι τον κώλο. Θα ήταν ρεαλιστικότερο.

Leave a Reply

