Οδικά…


  1. Πήγα μέχρι την Πύλο χτες, μέσω του “νέου” δρόμου Κορίνθου-Τρίπολης. Σ’ όλη τη διαδρομή ο δρόμος ξαναφτιαχνόταν εκ βάθρων. Νέα, ψηλά στηθαία, εκσκαφές στα πρανή για να μην πέφτουν χώματα και βράχια στο οδόστρωμα,  ρείθρα για τα νερά, αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα, κ.α.  Κι αν μεν επρόκειτο για συντήρηση ρουτίνας, κανένα πρόβλημα. Αλλά εδώ τον ξαναφτιάχνουν σχεδόν από την αρχή! Ο δρόμος είναι περίπου 10 ετών, δηλαδή καινούργιος. Και ερωτώ εγώ, ο αφελής: ‘Οταν  έγινε ο δρόμος, με λεφτά δικά μας και των υπόλοιπων ευρωπαίων,  γιατί δεν έγιναν όλα αυτά που σήμερα φτιάχνονται; Και απαντώ κιόλας: Μάλλον γιατί η μελέτη έγινε στο γόνατο. Και όταν ο δρόμος λειτούργησε φάνηκαν τα κουσούρια του, που οφείλονταν στην μαλακία του μελετητή και αποφάσισαν (καλώς) να τον ξαναφτιάξουν!  ‘Ομως τα λεφτά τα πληρώσαμε και τα ξαναπληρώνουμε και ο κύριος μελετητής δεν εκλήθη, φαντάζομαι, όχι να πληρώσει, αλλά ούτε κάν να εξηγήσει τι σόϊ μελέτη ήταν αυτή που χρειάστηκε να ξαναγίνει και να ξαναφτιαχτεί ο δρόμος με σπάσιμο των δικών μας νεύρων και ξόδεμα εκατομμυρίων!
  2. Αυτά τα όρια ταχύτητας στους δρόμους, αναρωτιέμαι με τι κριτήρια και ποιοί πανηλίθιοι τα αποφασίζουν!  Αν τους βάλεις αυτούς να τα ακολουθήσουν ασφαλώς δεν θα το κάνουν.  Γιατί δεν μπορείς, σε ένα δρόμο κανονικό, χωρίς κανένα εμπόδιο ή κίνδυνο, να τρέχεις με π.χ.  40 ή 30 χμ/ώρα! Κανείς δεν το κάνει και σωστά. Αλλά αν βρεθεί εκεί σπαζοκαύλης χωροφύλακας, έχασες πινακίδες και δίπλωμα! ‘Ενας έμπειρος οδηγός καταλαβαίνει αμέσως την ασχετοσύνη αυτών των ορίων (και το έχουν κάνει και στην Αττική οδό, οι άθλιοι). ‘Ασε που σε πολλά σημεία υπάρχει μια τρελλή κατάσταση, με όρια που αλλάζουν στα 50 μέτρα! Από 5ο γίνεται 80 για πολύ μικρή απόσταση κι αμέσως μετά 30 και σε 40 μέτρα 60 και μετά από άλλα 50 μέτρα 30 κ.ο.κ.  Βρε θα μας τρελλάνετε κωλο- τι είσαστε δεν ξέρω, αλλά ηλίθιοι είσαστε στα σίγουρα! Αν αποφασίσεις να συμμορφωθείς με τα όρια σε λίγο θα παραμιλάς από τα νεύρα που θα σού’χουν γίνει κομματάκια! Και φυσικά, επειδή όλοι βλέπουν ότι τα όρια είναι μαλακίες, τα γράφουν εκεί που πρέπει κι έτσι  εξανεμίζεται η πολύτιμη έννοια του ορίου ταχύτητας που πρέπει να είναι λογικό για να είναι σεβαστό!

9 Responses to “Οδικά…”

  1. zoyzoy Says:

    Το άλλο με την οδοσύμανση τι σου λέει που έχουν πινακίδες απ’την μια κατεύθυνση του δρόμου λες και όλοι πάνε προς μια πρέπει να κάνεις επι τόπου στροφή για να διαβάσεις και να δείς αν πηγαίνεις στον προορισμό σου.
    Μιλάμε για “χοντρές λαλακίες” !

    Καλή μέρα με φιλιά θαλασσινά!!

  2. geokalp Says:

    μάλλον ο Σταθάκης – που συνεχίζεινα κατεβαίνει – φταίει

  3. Εξερευνητής Says:

    Το πιο “ωραίο” το έχω συναντήσει στην περιφερειακή του Αιγίου (2+2, διαχωρισμένες, λωρίδες και σχεδόν ευθύγραμμο τμήμα με πλήρη ορατότητα):
    Με γενικό όριο 100 (κοντά στο πρατήριο έχει και ένα 90) από Πάτρα προς Αθήνα σε ένα σημείο έχουν στήσει πινακίδα με όριο 70!!!
    Αν έχεις ένα φορτηγό, λεωφορείο ή βανάκι δίπλα, στην δεξιά λωρίδα, ούτε την βλέπεις κάν την πινακίδα γιατί έχουν μόνο μία δεξιά!!!
    Και ούτε την υποψιάζεσαι βέβαια, αφού σε ευθυγραμμία τετραπλού δρόμου βρίσκεσαι.
    Συχνά-πυκνά την στήνουν οι τροχονόμοι εκεί και …δώστου ροζ χαρτάκια…
    Δοξάστε τους!

    Αλλά να προσέχετε κιόλας γιατί ο εκνευρισμός μικραίνει τη ζωή.

  4. kostas-sofia-squirt Says:

    Apo to periodiko 4trohoi pigan me to orio tahititos Athina-Thesaloniki
    na valo kouiz poses ores ekanan??

    apantisi—– 12,20` 12ores+20` !!!!!!!!!!!

  5. Μαύρος Γάτος Says:

    Πριν κάμποσα χρόνια οι 4 Τροχοί νομίζω είχαν κάνει ένα πείραμα: Ξεκίνησαν από τη Σαλονίκη για την Αθήνα ακολουθώντας πιστά τα όρια ταχύτητας. Μάντεψε πόσο έκαναν! κάπου δώδεκα ώρες, αν θυμάμαι καλά.

    Μουνί, φίλε μου, μουνί. Γερασμένο, ελεινό, τρισάθλιο, μολυσμένο, σάπιο. Όχι από τα άλλα. Κι ύστερα λεέι ο Γιωργάκης θα φέρει τη νέα αλλαγή…

    ΥΓ: Ζουζού παιδί μου σταμάτα να διαβάζεις FREE και μάθε να μιλάς ελληνικά. Δεν λέμε “χοντρές λαλακίες”, λέμε ΧΟΝΤΡΕΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ, χωρίς εισαγωγικά.

  6. zoyzoy Says:

    Τώρα που σ’εκανα add άλλαξες όνομα και βγήκες και με άλλο blog?
    Αφού σ’ενοχλεί θα μιλώ απλά όπως σ’αρέσει!

    Καλή Κυριακή με φιλιά θαλασσινά!

  7. menoima Says:

    Έχουμε κι εδώ στην Ιαπωνία υπαλλήλους του…. Ελληνικού Υπουργείου μεταφορών. Βάζουν 40χιλ. όριο σε δρόμους διπλής λωρίδας (εκτός πόλεων) που συνήθως εκεί την στήνουν με ραντάρ. Δέν σταματούν όμως εκεί, όοοχι, επειδ’η βέβαια με έλλάχιστες εξαιρέσεις, κανένας δέν πηγαίνει με 40, είναι οργανωμένοι. Έχουν κλιμάκιο περίου 25-20 μπάτσων, που συνήθως σε κοντινό οικόπεδο στήνουν τραπεζάκια, όπου οδηγούνται οι παραβάτες. ποιός μίλησε για εισπρακτικά κίνητρα;…

  8. heliotypon Says:

    >zoyzoy: Tο αντιμετώπισα και αυτό που λες σε κάποιο σημείο της διαδρομής μου… Φιλιά κι από μένα (στεριανά, δυστυχώς… 🙂 ) Σου έστειλα e-mail.

    >geokalp: Ο Σταθάκης καλά τα λέει. Μακάρι να τον άκουγαν, αλλά αυτοί τον νού τους τον έχουν αλλού…

    >Εξερευνητής: Πολλές τέτοιες περιπτώσεις έχω συναντήσει. Κάποτε είχα συσκευή ανίχνευσης του ραντάρ στο αυτοκίνητο, αλλά τώρα έχουν πονηρέψει. Από τη μια την απαγόρεψαν με ποινή την κατάσχεση του οχήματος και από την άλλη έχουν αγοράσει τα εξελιγμένα ραντάρ που δεν εκπέμπουν συνεχώς αλλά στιγμιαία, ώστε δεν προλαβαίνεις να τους ανιχνεύσεις. Αν τους πιάσεις σε έχουν πιάσει πρώτοι αυτοί… Πονηροί οι βλάχοι!

    >Kostas-Sofia Squirt: Ναι, το έχω ακούσει κι εγώ. Το επιβεβαιώνει και ο Μαύρος Γάτος…

    >Μαύρος Γάτος: Ναι, το άκουσε κι εγώ. Το “μουνί” μην το χρησιμοποιείς απαξιωτικά. Ξεχνάς σε ποιό μπλογκ βρίσκεσαι; 🙂

    >menoima: Πολλές ομοιότητες των γιαπωνέζων με τους Έλληνες βλέπω! Μήπως έχουμε συγγένεια με αυτόν τον λαό; Μήπως έρχονται κι αυτοί από την …Ανδρομέδα; 🙂

  9. madprofessorus Says:

    οι δρόμοι μας δυστυχώς οι περισσότεροι έχουν μείνει στη δεκαετία…του 50 κ πιο πίσω,αλλά τα ελληνικά κυβερνητικά λαμόγια τα αφήνουν όπως είναι για να κονομάνε από τα πρόστιμα κ τις κλήσεις,ξέρουν αυτοί τι κάνουν…

Leave a reply to menoima Cancel reply