Το μπέρδεμα…


Ως λαός, νομίζω είμαστε πολύ μπερδεμένοι.  Αν και η Ελληνική γλώσσα φημίζεται για τη σαφήνεια και την ακρίβεια της έννοιας  των λέξεων, εμείς φαίνεται να μπερδεύουμε οικτρά πολλές έννοιες. ‘Ετσι, έννοιες όπως, ανθρωπισμός, δημοκρατία, παιδεία, εργασία, κράτος, κυβέρνηση, βουλή, συνδικαλισμός, νόμος, σύνταγμα και πολλές άλλες που μου διαφεύγουν τώρα, έχουν περιεχόμενο που ποικίλει από άτομο σε άτομο και από ομάδα σε ομάδα και που επηρρεάζεται έντονα από τις πολιτικές, ή άλλες ιδέες μας. Και το μεν μπέρδεμα της “βούρτσας με την πούτσα” δεν μας χαλάει και πολύ, τα άλλα μπερδέματα όμως δημιουργούν σοβαρά προβλήματα. Η γλώσσα είναι για να συνεννοούμαστε μεν, αλλά σε μας είναι μάλλον για να λειτουργούμε σαν τους κτίστες του πύργου της Βαβέλ, αφού έχουμε επιτύχει την τέλεια ασυνεννοησία.

Ας πάρουμε μιά-μιά κάποιες απ’ τις παρεξηγημένες έννοιες:

  • Ανθρωπισμός: Γνωστή και σεβαστή έννοια. Αναφέρεται στην έννοια “άνθρωπος” που εξ ορισμού είναι αξία. ‘Ομως, συγχέεται, από πολλούς με την ανοχή στο έγκλημα και το χάος. Αναφέρομαι στην στάση των αριστερών κομμάτων και οργανώσεων που, (παρά την αντίθεση του Μαρξ προς την μετανάστευση εργατικού δυναμικού),  έχουν αυτοανακηρυχθεί σε προστάτες των (λαθρο)μεταναστών και τις εγκληματικές συνήθειες που μας κουβάλησαν, που έχουν πλημμυρίσει τη χώρα και μας έχουν κάνει πρώτους σε λίστες βίας.
  • Δημοκρατία: Την μπερδεύουμε με τη ασυδοσία,  την έλλειψη κράτους που να υπηρετεί τον πολίτη, με την έλλειψη δικαιοσύνης, με ανήθικους πολιτικούς που κλέβουν ασύστολα, με άσχετους με τα πάντα αφισοκολλητές που νομοθετούν στο γόνατο!
  • Παιδεία: Την μπερδεύουμε με το κακώς εννούμενο άσυλο (για κακοποιούς), με τις καταλήψεις, με τις αποχές από τα μαθήματα… Μπερδεύουμε τη σπουδή με τα πτυχία που τα απαιτούμε χωρίς την (πραγματική)  σπουδή. Ακόμα μπερδεύουμε τους τοίχους ενός σχολείου με τα πανώ και τις αφίσες!
  •  Εργασία: Την μπερδεύουμε με τις τζάμπα επιδοτήσεις, με την αργομισθία σε υπουργεία, ΔΕΚΟ και οργανισμούς κοινής (αν)ωφελείας. Την μπερδεύουμε με την πρέφα στο καφενείο, με το διάβασμα της εφημερίδας στα δημόσια γραφεία, με τα ατέλειωτα προσωπικά τηλεφωνήματα, με την κοπάνα, με τι μίζα και τη ρουφιανιά, με το ρουσφέτι, με την οσφυοκαμψία και με την ψήφο στον βουλευτή που μας διόρισε… (Αυτά στο δημόσιο). Στον ιδιωτικό τομέα δεν υπάρχουν περιθώρια για τα παραπάνω!
  • Κράτος: Εδώ κι αν είναι το μεγάλο μπέρδεμα! Στη θεωρία “κράτος” είναι το οργανωμένο σύνολο των υπηρεσιών και ανθρώπων που σκοπό έχουν την εξυπηρέτηση των αναγκών του πολίτη, την προστασία του από κάθε είδους απειλή και την προαγωγή της ευτυχίας του (δικός μου ο ορισμός). Στο μπέρδεμα το κράτος γίνεται καταφύγιο επιβίωσης ακαμάτων και ανικάνων (υπάρχουν κι εξαιρέσεις), για εξυπηρέτηση προσωπικών επιδιώξεων, για παράνομο πλουτισμό (μίζες) και για κομματικό όφελος, όπου η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν υπάρχει πουθενά ως έννοια.
  • Κυβέρνηση: Στη θεωρία ένα (μικρό) σύνολο επιλεγμένων ικανών managers της ζωής μας. Στην πράξη: Ένα (τεράστιο) σύνολο ανίκανων τυχοδιωκτών και τέως κομματικών αφισσοκολλητών που, επί πλέον, μας γεμίζουν και ψέματα για να μην αντιληφθούμε την ανικανότητά τους και την κρυφή τους επιδίωξη να πλουτίσουν! Φυσικά εμείς φταίμε που τους εκλέγουμε. Που εκλέγουμε παντελώς ανίκανους, αρκεί να είναι γνωστοί από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο ή τις αθλητικές εφημερίδες!
  • Βουλή: Στη θεωρία οι εκπρόσωποι της θέλησής μας (της “βουλής” μας), που ψηφίζουν κατά συνείδηση. Στην πράξη άνθρωποι που δεν έχουν κανένα δικαίωμα έκφρασης με την ψήφο που τους δώσαμε εμείς, αλλά είναι αιχμάλωτοι της “κομματικής πειθαρχίας”  που τους υπαγορεύει την έκφραση της θέλησης του αρχηγού και όχι της δικής μας! Φυσικά πληρώνονται αδρά για την “υπηρεσία” που επιτελούν και διαθέτουν και επιτελεία αδρά πληρωμένων βοηθών στο “δύσκολο έργο τους”.
  • Συνδικαλισμός: Στη θεωρία ένωση εργαζομένων σ’ έναν τομέα, για την προαγωγή και προάσπιση των συμφερόντων τους. Στην πράξη κομματικά παρακλάδια που λειτουργούν δικτατορικά πάνω στο κοινωνικό σύνολο, με πράξεις που είναι παράνομες μεν, αλλά δεν διώκονται, μιά και οι συνδικαλιστές είναι, συνήθως, κομματόσκυλα και προαλείφονται και για βουλευτικές και υπουργικές θέσεις.
  • Νόμος: ΤΟ μπέρδεμα! Υποτίθεται ότι δημιουργείται με μιά ορθολογική και διαδικασία, από πολύ έμπειρους και ενημερωμένους, σοφούς ανθρώπους (που τους λέμε και “νομοθέτες”) και που έξυπηρετεί κοινωνικές ανάγκες. Στην πράξη ένα κείμενο γραμμένο στο γόνατο από πολιτικάντηδες και αφισσοκολητές, συχνά “πυροσβεστικής” χρήσης, με πολλές γκρίζες περιοχές και αντινομίες, που αγνοεί όλα τα μέχρι τότε ισχύοντα, που συχνότατα δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί, αφού σου ζητά, π.χ. να κλειδώσεις το συρτάρι αφού ρίξεις το κλειδί μέσα σ’ αυτό, ή να βρίσκεσαι  ταυτόχρονα στην Αγουλινίτσα και στο Κρυονέρι και να κρατάς κι’ ένα γάϊδαρο ψηλά με το ένα χέρι! Υποτίθεται ότι οι νόμοι τηρούνται (το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε😉. Κι επειδή πολλοί, πάρα πολλοί, νόμοι είναι γελοίοι κανείς (ούτε οι “νομοθέτες”) δεν ενδιαφέρται για την τήρησή τους κι αυτό συμπαρασύρει και τους μή γελοίους νόμους!
  • Σύνταγμα: Εκτός από …πλατεία είναι και ο καταστατικός χάρτης της χώρας που, στη θεωρία, προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών και ορίζει το πλαίσιο της νομοθεσίας. Στην πράξη ένα λαστιχένιο κατασκεύασμα που έγινε, κι αυτό, στο γόνατο και που τεντώνεται κατά τη βούληση των αρχόντων για να εξυπηρετήσει τις δικές τους πολιτικές ή άλλες ανάγκες.

Κάθε προσθήκη και παρατήρηση καλοδεχούμενη.

ά

9 Responses to “Το μπέρδεμα…”

  1. menoima Says:

    Με ένα λόγο, Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, ή Κομματικό Κράτος, ή μπάτε σκύλοι αλέστε, ή μπουρδέλο και τα συνώνυμα.

  2. sofia Says:

    Έτσι έιναι…δυστυχώς..
    Καλημέρα!

  3. Ηώς Says:

    Δεν συγχέουμε τις έννοιες αγαπητέ Ηλιότυπε… απλά τις αναβαθμίζουμε σε Ελληνικού τύπου εφαρμογές. Για παράδειγμα βλέπε συνδικαλισμός, σοσιαλισμός, κομμουνισμός κλπ κλπ

  4. kaliadni Says:

    Μια ένσταση μόνο φίλε ηλιότυπε σχετικά με την παιδεία.Δεν θεωρώ ότι η παιδεία στην Ελλάδα πάσχει μόνο από τα προβλήματα του ασύλου και των κομμάτων, αν και πολύ σοβαρά.Αυτά είναι απόρροιες ενός συστήματος που παρασιτεί εις βάρος της παιδείας.Η παιδεία σχετίζεται με κύκλο σπουδών ανταπόκριση των μαθημάτων στην επαγγελματική αποκατάσταση κλπ.Ας μην επικεντρωνόμαστε μόνο στα προβλήματα που προβάλουν τα ΜΜΕ αλλά να δούμε και την ουσία, όπως για παράδειγμα ότι υπάρχουν τμήματα που δεν συνδέονται με κανέναν επαγγελματικό χώρο ή ότι τα σχολεία δεν προσφέρουν πραγματική γνώση αλλά εφήμερη μόνο για τις εξετάσεις, δεν προσφέρουν επαγγελματικό προσανατολισμό, δεν υπάρχει πλάνο από τις κυβερνήσεις για το πόσα άτομα μπορούν να απορροφηθούν μετά το πέρας των σπουδών τους σε θέσεις δημοσίου, είτε ιδιωτικού φορέα.

  5. Αθηνά... Says:

    Ποιος Τοτός (βλέπε § Νόμος στο κείμενο) και πράσινα άλογα. Εδώ να δεις ανέκδοτο που σου έχω:
    Ε.Σ.Υ. τουτέστιν Εθνικό Σύστημα Υγείας!
    Το οποίο υποτίθεται ότι εφαρμόζει την υγειονομική πολιτική της Ελλάδας, βάζοντας το συμφέρον του πολίτη πάντα μπροστά. Σύμφωνα, πάντα, με τη διακήρυξη της δημιουργίας του Εθνικού Συστήματος Υγείας από το ίδιο το Υπουργείο Υγείας.
    Αλλά μάλλον έχει γίνει κάποιο μπέρδεμα οπότε στην πραγματικότητα η εφαρμογή τόσο των παροχών όσο και των υπηρεσιών του, έχει ως σκοπό να διαχωρίζει τους πολίτες με κριτήρια οικονομικά και κοινωνικά, να διαιωνίζει το φακελάκι στους γιατρούς, να τροφοδοτεί τα ΜΜΕ με θέματα της επικαιρότητας. Για να μην αναφερθώ στην ψυχαγωγία και την διασκέδαση και των ασθενών με πρωτότυπα παιχνίδια όπως τα: «περνά, περνά η νοσηλεύτρια»”, “μάντεψε ποιος θα γίνει καλά” και “το κυνήγι του χαμένου αντιβιοτικού”.

  6. heliotypon Says:

    >menoima: Κι όσο πάει γίνεται χειρότερη η κατάσταση… Τα μηνύματα είναι απογοητευτικά. Δεν καταλαβαίνουν τίποτα οι πολιτικοί. Αυτό φαίνεται κι από τις πρόσφατες εξελίξεις. Αρνούνται να συνεννοηθούν. Καλά κάνουν οι διαδηλωτές στο σύνταγμα και τους βρίζουν και φασκελώνουν ομαδηδόν…

    >Sofia: Ναι, δυστυχώς…

    >Ηώς: Βεβαίως, εμείς έχουμε τους δικούς μας ορισμούς για όλες τις λέξεις. Μαγκιά!

    >kaliadni: Αναφέρθηκα μόνο σε ελάχιστα από τα προβλήματα της παιδείας. Δεν είναι τα μόνα… Κι όλα όσα αναφέρεςι είναι σωστά. Απλώς οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου ήθελαν να δημιουργήσουν σχολές μόνο για να τις δημιουργήσουν και να φτιάξουν νέα ΤΕΙ και πανεπιστήμια και να κάνουν ρουσφέτια για τις διάφορες πόλεις που είχαν συμφέρον. Δεν τους απασχόλησε που θα βρει δουλειά ο απόφοιτος π.χ. της σχολής αστροναυτικής ή …βαβυλωνιακής φιλολογίας! Και δεν κατοχύρωσε και τα επαγγελματικά δικαιώματα ακόμη και σημαντικών κλάδων, όπως π.χ. των μηχανικών περιβάλλοντος!

    >Αθηνά: Τώρα να δεις τι συμβαίνει με τις περικοπές. ‘Οπως πάντα, μπερδεύουμε την βούρτσα με τη π. Αντί να μπουν στην ουσία του προβλήματος των δαπανών υγείας (πολύπλοκο το θέμα) έμειναν στην επιφάνεια. Και περιέκοψαν πολύτιμες εξετάσεις, φάρμακα και υλικά. Αποτέλεσμα: Ελλιπής περίθαλψη στα νοσοκομεία, χωρίς να φταίνε οι γιατροί αυτή τη φορά. Απλώς δεν έχουν υλικά να κάνουν τη δουλειά τους πλέον. Βέβαια, απ’ αυτή την κατάσταση αναμένεται να προκύψει και κάποιο “όφελος” για τα κρατικά έξοδα, μιά και πολλοί συνταξιούχοι θα αναχωρήσουν για τα θυμαράκια κι έτσι θα έχουμε οικονομία στις συντάξεις! Λίγο είναι αυτό;

  7. marianaonice Says:

    Υποτίθεται ότι οι νόμοι τηρούνται (το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;). Κι επειδή πολλοί, πάρα πολλοί, νόμοι είναι γελοίοι κανείς (ούτε οι “νομοθέτες”) δεν ενδιαφέρται για την τήρησή τους κι αυτό συμπαρασύρει και τους μή γελοίους νόμους!

    Πολύ εύστοχο και όλες οι επισημάνσεις σου!!
    :))

  8. heliotypon Says:

    >marianaonice: Σ’ ευχαριστώ.

  9. tromaktiko Says:

    tromaktiko…

    […]Το μπέρδεμα… « Μουνί[…]…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: