Κτητικότητα και αποκλειστικότητα…


Με αφορμή πρόσφατο σχόλιο και παρότρυνση της επισκέπτριας “Vallia” (δεν διαθέτω διεύθυνση του Blog της) στην πρόσφατη ανάρτηση (Ε) με τίτλο “Swinging” προτείνω συζήτηση για το μεγάλο θέμα της αποκλειστικότητας της ερωτικής σχέσης και της κτητικότητας που εκδηλώνεται από ένα τεράστιο μέρος του πληθυσμού προς τον ερωτικό σύντροφο.

Αν δούμε το θέμα με την ψυχρή λογική (αν υποθέσουμε ότι μπορεί να ισχύει η ψυχρή λογική στις ερωτικές καταστάσεις) θα έχουμε τα εξής δεδομένα-παραδοχές:

  • ‘Ολα τα ζώα (ΚΑΙ) ο άνθρωπος είναι, από ένστικτο, άκρως εγωιστικά. Τα θέλουν όλα για τον εαυτόν τους και δεν δέχονται να μοιραστούν την τροφή, τον σύντροφο και τα υπόλοιπα αγαθά με άλλα άτομα της κοινότητες.
  • Το ένστικτο της διαιώνισης του είδους υπάγεται στον κανόνα της “εγωιστικής” συμπεριφοράς του (αρσενικού) ατόμου, που επιθυμεί την αναπαραγωγή των δικών του γενετικών χαρακτηριστικών μέσω του αποκλεισμού άλλων ατόμων από την αναπαραγωγική διαδικασία με το επιλεγμένο θηλυκό.
  • Από τα παραπάνω, αλλά και από κοινωνικούς θεσμούς που διαφέρουν από το ένα πολιτισμικό περιβάλλον στο άλλο, προκύπτει στους ανθρώπους η έντονη διάθεση της αποκλειστικής “νομής” του άλλου προσώπου με την έννοια της “κτήσης” του. Είναι ο “δικός” της και είναι η “δικιά” του. Η πρόσβαση τρίτου ατόμου θεωρείται κοινωνικά απαγορευμένη και επικίνδυνη για τη σχέση. Παρά τις κοινωνικές και συχνότατα ακόμη και νομικές απαγορεύσεις, τα άτομα έχουν την διάθεση να …ξενοπερπατούν, προσπαθώντας ταυτόχρνονα να καλύψουν τα ίχνη τέτοιων πράξεων ή προσπαθειών τους, ενώ αντιτίθενται έντονα στις αντίστοιχες κινήσεις του άλλου προσώπου!
  • Είναι γνωστές οι πολύπλοκες καταστάσεις, ακόμα και δράματα που προέκυψαν, ανά τους αιώνες, από αυτό το θεσμικό ιδιοκτησιακό καθεστώς και του αισθήματος της ζήλειας που το συνοδεύει.

Η δική μου θέση (αν δεν είναι σαφής από τα μέχρι σήμερα γραφόμενά μου) είναι ότι όλη αυτή η φιλολογία της κτητικότητας και της αποκλειστικότητας είναι τεχνητή, προέρχεται από την κατάρα της ανθρωπότητας που λέγεται “θρησκεία” και δεν εξυπηρετεί κανέναν ουσιαστικό σκοπό πλέον (ίσως κάποτε να είχε μια κοινωνική χρησιμότητα). Δεν βλέπω κανένα λόγο να έχουμε ανθρώπους στην ιδιοκτησία μας, ούτε να θέλουμε να μας είναι αποκλειστικός ο ερωτικός μας σύντροφος. Κι επειδή δεν βλέπω κανέναν λόγο δεν υιοθετώ αυτές τις θέσεις. Το ότι είναι παραδοσιακές και αποτελούν μέρος του κοινωνικού μας περιβάλλοντος και των αξιών μας δεν με πείθει ότι πρέπει να τις ασπαστώ.

Κάθε άποψη ευπρόσδεκτη.

11 Responses to “Κτητικότητα και αποκλειστικότητα…”

  1. kaliadni Says:

    Γεια σου φίλε ηλιότυπε καλως ήρθες πάλι στη ζούγκλα της Αθήνας.
    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.Με μια μικρή ένσταση,ότι η θρησκεία δεν είναι κατάρα αλλά το μεγαλύτερο όπλο που έχει δημιουργήσει η ανθρωπότητα.Επίσης να προσθέσω στο χάλι που περιγράφεις αυτά του ισλάμ που ακολουθούν το παράδειγμα του προφήτη τους νομιμοποιώντας ακόμα και την παιδεραστεία.Από τα τελευταία που άκουσα ηταν για τον εφήμερο γάμο κατά τον οποίο ο πατέρας έδωσε την 12χρονη κόρη του σε ιμάμη για μια νύχτα.Βλέπεις είναι ιερό το καυλί, μετά συγχωρήσεως, του ιερέα.
    Η θρησκεία είναι η πιο πετυχημένη συνταγή διακυβέρνησης.Πάνω από όλα τα συστήματα, κομμουνισμούς καπιταλισμούς σοσιαλισμούς και ότι άλλους -ισμούς είναι το εννιαίο σύστημα της θρησκείας.2000 χρόνια και βάλε έχει επιβάλει το βούρδουλά της με απίστευτη επιτυχία.Και εν συνεχεία έχουν κατασκευάσει και συνειδήσεις όπως αυτές που περιγράφεις.Όπως είπε και ο Dawkins, μέσω του προφορικού και γραπτού λόγου όσο περνάει ο χρόνος τα ίδια λεγόμενα παγιώνονται και αποτελούν κατεστημένο κοινά αποδεκτό από την κοινωνία.Και δυστυχώς το θέμα της κτήσης της γυναίκας καλά κρατεί.

  2. nefelokokkugia Says:

    Σε γενικές γραμμές ο Kaliandi, με κάλυψε με τις θέσεις του.
    Είναι τόσα πολλά χρόνια παγιωμένες αυτές οι ιδέες που είναι δύσκολο να τις αλλάξεις.Κανείς βέβαια δεν μπορεί να σου επιβάλει να τις ασπαστείς, αλλά δυστυχώς είναι και πολύ δύσκολο να βρεις ανθρώπους να τις αποδεχτούν.
    Χαίρομαι που είσαι πίσω στο blog σου.
    Φιλιά και καλά να περνάς.

  3. Vallia Says:

    Εξαιρετικό θέμα heliotypon, κι ένα από τ’αγαπημένα μου σε παρέες και ειδικά με ζευγάρια!! Διασκεδάζω να βλέπω (γυναίκες συνήθως) να προσπαθούν να πείσουν την παρέα οτι η κτητικότητα και η αποκλειστικότητα που ζητούν/απαιτούν δεν είναι τίποτ’ αλλο παρά η έκφραση της αγάπης τους προς το σύντροφο τους!

    Η εντύπωση ότι από έναν σύντροφο, μπορείς να αποκομίσεις όσα επιθυμείς, ισοδυναμεί με ψευδαίσθηση κατά την άποψη μου. Εδώ φυσικά σηκώνει και πολύ μεγάλη κουβέντα το «όσα επιθυμείς».

    Γιατί άραγε αν πάρω τηλέφωνο το σύντροφο μου απο το γραφείο που έχω ξεμείνει και δουλεύω ως αργά και του πω οτι πεινάσα και επειδή δεν μπορούσα να περιμένω μέχρι να γυρίσω σπίτι έφαγα κάτι έξω, θα το θεωρήσει φυσιολογικό, ενώ αν τον πάρω και του πω οτι είχα κάτι καύλες και το κάνα με το συνάδελφο δεν είναι;

    Η θρησκεία, και ειδικά η χριστιανική θρησκεία στη δυτική κοινωνία, έχει σίγουρα παίξει έναν πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό μιας και το αντίθετο θα προκαλούσε σοβαρό κλονισμό στη δομή της κοινωνίας μας. Πρέπει να μπορούμε να ελέγχουμε την απόλαυση μας, εκεί νομίζω έγκειται το θέμα, στη διαχείριση. Ετσι επιδιώκουμε μια ισσοροπία επενδύωντας την ερωτική μας ενέργεια μας σε άλλους τομείς όπως την καριέρα, την οικογένεια,τον πόλεμο κλπ.

    Τίποτα βέβαια δε μας εμποδίζει στο να δημιουργούμαι κατα καιρούς μικρές οάσεις απόλαυσης. Παραμένουν φυσικά στο περιθώριο της κοινωνίας ή ακόμα και στο περιθώριο των τεσσάρων τοιχών!

    Η διαχείριση της απόλαυσης πιστεύω οτι είναι το πιο κεντρικό σημείο στην ατομική, διαπροσωπική και κοινωνική ζωή ενός ανθρώπου. Σίγουρα, είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο!

    @heliotypon δεν έχω blog🙂

  4. maria i. Says:

    αν πιστέψω την κοιν. ανθρωπολογία, συναντιόμαστε οι του αντιθέτου τουλάχιστον φύλου με σκοπό την αναπαραγωγή. (οι μεν γυναίκες επιλέγουν τον “καλό κυνηγό’ που θα φέρει τροφή στη σπηλιά, οι δε άντρες με βάση την φυσιολογία της γυναίκας που θα φέρει στον κόσμο τα παιδιά τους).
    Θα το εύρισκα πολύ αναμενόμενο αν κάθε φορά που ολοκληρωνόταν η ανατροφή των παίδων -γύρω στην εφηβεία τους δηλ., για να μην πω πιο νωρίς- τα ζευγάρια να αυτοδιαλύονταν ειρηνικά προκειμένου να πάνε παρακάτω(χοντρά πολύ τα λέω..)
    αλλά επειδή η κοινωνία και η θρησκεία έχει βάλει θεσμούς στο πήδημα και όλα τ΄ άλλα, υποτίθεται ότι αυτή η επιλογή είναι ισόβια.
    φυσικό δεν είναι αλλά η κοινωνία και η κουλτούρα του καθένα ενδέχεται να κάνει κάτι τέτοιες εξαιρέσεις η φύση και μερικά ζευγάρια να χτίζουν άλλους δεσμούς -με βάση τα κοινά παιδιά ή τα δημιουργήματα, την ιδεολογική και ψυχική κοινή εξέλιξη και άλλα πολλά που πολλοί θα βρουν, είμαι σίγουρη, ξενέρωτα και ντεκαυλέ.
    διαλέγετε και παίρνετε, ο καθείς όποιο μοντέλο προτιμά, χωρίς να εννοώ ότι κάποια από τις δύο είναι “ανώτερη”.
    Swinging, ωστόσο είναι η ανταλλαγή και μάλιστα οργανωμένη. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος…
    Κοινή συναινέσει και σε κλειστό κύκλο, ίσως να είναι μία διέξοδος. Προσωπικά πιστέυω όμως ότι άμα τον έχεις βαρεθεί τον άλλον/ην, η παρτουζα ή η ανταλλαγή ως πόσο θα σε κρατήσει σε φόρμα;
    Νομίζω ότι απλά αναπαράγει το ίδιο πρότυπο με την κτητικότητα. ότι βλέποντας τον σύντροφό σου σε άλλη αγκαλιά κινητοποιείται μέσα σου η ζήλια και επόμενα ο πόθος. αλλά για να υπάρχει ζήλια, προϋποτίθεται ιδιοκτησία… οπότε;

    αυτά.

  5. Ηώς Says:

    Αγαπητέ μου Ηλιότυπε, τελικά τί ισχυρίζεσαι, ότι η κτητικότητα πηγάζει από την (εγωιστική) ανθρώπινη φύση, άρα είναι κάτι που δεν μπορούμε να αποφύγουμε ή από την (επίκτητη) θρησκεία; Μπερδεύτηκα η ξανθιά… Ή μήπως είναι από την φύση μας και απλώς η θρησκεία το επιτείνει;
    Στο θέμα της αποκλειστικότητας του συντρόφου διαφωνώ κάθετα μαζί σου. Κατ’ αρχάς στην σύγχρονη εποχή δεν προλαβαίνουμε να εξερευνήσουμε αρκετά την σεξουαλικότητά μας με τον σύντροφό μας λόγω ποικίλλων προβλημάτων που καταρρακώνουν την λίμπιντο. οπότε γιατί μιλάμε για επέκταση αυτής; Είναι σαν να ονειρεύεσαι να γυρίσεις όλο τον κόσμο χωρίς να έχεις πάει καν στο διπλανό χωριό. Και να τον γυρίσεις, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δεις τίποτα :))
    Εν δευτέροις, μου φαίνεται πολύ διασκεδαστικό το γεγονός ότι οι άνθρωποι δέχονται πως σε όλους τους τομείς μιας οργανωμένης κοινωνίας οφείλουν να υπάρχουν κανόνες (πχ το ου φονεύσεις- δεν θα βρεις λογικό άνθρωπο να ισχυρίζεται ότι πρέπει να σκοτώνουμε αβέρτα κουβέρτα), αλλά ώ, στο όνομα του σύμπαντος, μην προσπαθήσεις να περιορίσεις το πουλί (ή το μουνί) τους! Θα πέσουν να σε φάνε! Γιατί; Μήπως επειδή απλά δεν τους βολεύει να βάλουν ίδιους φραγμούς; Μήπως επειδή προτιμούν να ξεχνούν ότι οφείλουμε να βάζουμε όρια στον εαυτό μας; Αν θέλουμε να ζούμε σε οργανωμένη κοινωνία δηλαδή. Όποιος δεν θέλει, ο δρόμος ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα.
    Τα σέβη μου φίλε μου.

  6. heliotypon Says:

    >Kaliadni: Είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος. Από Ιρανή γνωστή έχω ακούσει περί της δικτατορίας των αγιατολάδων. Τις όμορφες γυναίκες έπρεπε να τις ξεπαρθενέψουν αυτοί για να είναι …ευλογημένος ο γάμος τους! Και οι των άλλων θρησκειών δεν πάνε πίσω. ‘Ολο και κάποιους τρόπους βρίσκουν να επιβάλονται στο “ποίμνιο”!

    >nefelokokkugia: Σωστά τα λες…

    >Vallia: Η σύντομη ζωή μας πρέπει να είναι πηγή χαράς και απόλαυσης για τους ανθρώπους. Η κτητικότητα δεν βοηθάει. Ούτε οι άλλες πληγές της ερωτικής ζωής, που πηγάζουν από τον εγωισμό και που εξέθρεψαν οι κάθε είδους εξουσιαστές. Συμφωνώ απόλυτα με το παράδειγμα που παρουσιάζεις. Σε διαβεβαιώνω ότι εγώ εφαρμώζω απόλυτα αυτές τις αρχές ερωτικής ελευθερίας στις σχέσεις μου και αυτές γίνονται μαγικά όμορφες!

    >mar;ia i.: Ναι κάπως έτσι τα βλέπω κι εγώ τα πράγματα ως προς την αναπαραγωγή και τη σχέση. ‘Αν δεν υπήρχαν οι κοινωνικοί (και συχνά και πρακτικοί) περιορισμοί τα περισσότερα ζευγάρια θα διαλύονταν μερικά χρόνια μετά την αναπαραγωγή. Σωστά τα λες για το swinging. Σχεδιασμένη (αλλά συχνά και αυτόρμητη) διαδικασία είναι. Και λειτουργεί τονωτικά για όσους επιλέγουν να κρατήσουν τη σχέση. Σε νορμάλ καταστάσεις δεν υπάρχει ζήλια στο swinging, αν και η ανθρώπινη ψυχή ποτέ δεν είναι 100% προβλέψιμη και είναι πιθανό να υπάρξουν και τέτοιες, αλλά όχι κατά κανόνα.

    >Ηώς: Μα το λέω ότι είναι στη φύση μας. Η θρησκείες, απλώς το θεσμοποίησαν. Μα αν θέλεις να εξερευνήσεις τη σεξουαλικότητα του συντρόφου σου δεν βλέπω τα εμπόδια. Συνήθως η επιθυμία για αλλαγή και ανταλλαγή προκύπτει μετά από την εξερεύνηση της σεξουαλικότητας των συντρόφων και της σχέσης τους, Οι κανόνες να υπάρχουν εάν έχουν πρακτικούς λόγους ύπαρξης. Στο ερωτικό πεδίο γιατί να υπάρχουν; Ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι ελεύθερος να εξερευνά τη σεξουαλικότητά του. Γιατί να του βάλουμε περιορισμούς, μόνο κα μόνο για να υπάρχουν; Υπάρχουν τόσοι άλλοι σημαντικοί περιορισμοί που αναγκαστικά πρέπει να υπάρχουν στις οργανωμένες κοινωνίες που νομίζω αρκούν. Ας αφήσουμε το ερωτικό στοιχείο να εκφραστεί ελεύθερα. Καλές διακοπές.

  7. Anonymous Says:

    Φιλε ενταξει και μεις αθεοι ειμαστε αλλα πολλες φορες το παρακανεις. Δεν μπορει να φταιει η θρησκεια για ολα στα στραβα και αναποδα ετουτου ματαιου κοσμου. Σιγουρα εχει σημαντικα ερισματα αλλα καποια πραγματα αποτελουν κοινωνικη ηθικη και οχι θρησκευτικη. Το οτι αυτες οι 2 ηθικες εχουν κοινα πεδια δρασης δεν λεει κατι. Επισης λεγοντας αυτα μαλλον θεωρεις σαν ιδανικο οτι το να μην υπαρχουν σχεσεις και απλα βλεπουμε καποιον/α μας αρεσει τον πηδαμε παμε σε αλλον κλπ. Αν γινοταν αυτο ο θεσμος της οικογενειας θα ηταν τοσο χαλαρος που θα ηπηρχαν παιδια που δε θα ειχαν ουτε μανα ουτε πατερα γιατι θα ειχαν βαρεθει και θα ειχαν βρει κατι αλλο. Αν μπουμε σε αυτον τον τροπο σκεψης θα πρεπει να κανουμε μετα το ιδιο και αλλου πχ στην οικονομια και να συμπερανουμε γιατι να υπαρχουν κανονες θα εχουμε εντελως ελευθερη αγορα ο καθενας θα δουλευει οσο του λεει ο αλλος και αν του αρεσει αν δε του αρεσει ας πεθανει απο την πεινα. Μ αυτο θελω να πω οτι γενικα οι κανονες που θετουμε ειναι οχι γιατι ειναι αγιοι και θα σωσουν την ψυχη μας αλλα γιατι μας κανουν να συμβιωνουμε καλυτερα. Κατα την γνωμη μου λοιπον η κτητικοτητα δεν προερχεται απο την καταραμενη θρησκεια αλλα απο αυτη σε συνδιασμο με την κοινωνικη ηθικη.

  8. περαστική Says:

    Πόσο καταπιεσμένος μπορεί να είσαι… Αυτό βγάζεις γιατί κρίνω κι από άλλες αναρτήσεις σου. Ό,τι κι αν λες/γράφεις περιστρέφεται γύρω από τη γυναίκα που θέλει να σε δεσμεύσει.Δε σ’αρέσει κάτι, δεν το κάνεις. Βρες μια που να μη θέλει να σε δεσμεύσει και τέλος.Τέλος. Γιατί πρέπει να το αναλύεις κιόλας; Γιατί ν’απασχολείς τον εγκέφαλο με κάτι που δε σ’αρέσει; Βαρετό στην καλύτερη περίπτωση κι αυτοκαταστροφικό.
    Μου θυμίζεις έναν μαλάκα που βγήκαμε για ποτό (εγώ βγήκα για ποτό + σεξ αρχικώς αλλά δεν απέκλεισα ούτε σχέση ούτε τίποτα, αρκεί να κολλούσαμε) και στα καλά των καθουμένων μου είπε πως δε θέλει σχέσεις κλπ. Με ζάλισε ο τύπος στα τηλέφωνα το επόμενο διάστημα κι αφού είδα πως δεν καταλάβαινε του είπα “σε περιπτώσεις μη σχέσεων εγώ χτυπάω μια φορά και φεύγω”. Όχι ότι τον εκδικήθηκα, αλήθεια έλεγα. Και τη βλακεία να μην έλεγε πάλι δε μ’ενδιέφερε, δεν ήταν ο τύπος μου. Και το’χω αρχή άνδρας που είναι για σεξ μια φορά και τέλος γιατί μετά χάνει και το όποιο ενδιαφέρον. Ε πόσο ηλίθιος φάνηκε που του είπα ότι χτυπάω μια φορά. Δεν ξέρω αν τον πείραξε πιο πολύ το ρήμα ή το ότι δεν πάω 2η φορά. Κι είναι πολλοί άνδρες έτσι ρηχοί κι αδύναμοι. Από τη μια σε θέλουν γτπ αλλά θέλουν και 2η και 3η φορά κι αν τους εξηγηθείς “ανδρικά” παθαίνουν και σοκ. Μερικοί γράφουν και σε μπλογκ για να πολλαπλασιάσουν την ηδονή του ότι δε δεσμεύονται. Ελεος,φίλε. Δε ζούμε στην εποχή της μαμάς σου που οι γυναίκες θα σε ήθελαν με το ζόρι για να εξσφαλίσουν τα προς το ζην. Χαλάρωσε

  9. περαστική Says:

    Καλά κι αλλιώς να το δούμε ο τίτλος του μπλογκ σου δείχνει επίσης μια εμμονή. Αν μη τι άλλο κανείς δεν είναι σκέτο μουνί ή σκέτος πούτσος. Ακόμη και τα ερωτικά βοηθήματα κυκλοφορούν σε ολόκληρη βερσιόν. Τα μεν για τις γυναίκες βέβαια είναι απομονωμένα αλλά ίσως γιατί δεν αξίζει το υπόλοιπο κομμάτι αλλά κι αυτό είναι σχετικό.

  10. Vallia Says:

    Πάντα πίστευα οτι όταν κάποιος θα κάνει τον κόπο να ποστάρει σε κάποιο blog/forum θα είναι γιατί θα θέλει να πει τη γνώμη του πάνω στο θέμα, να συμφωνήσει, να διαφωνήσει, να συζητήσει. Ποτέ δε κατάλαβα την επιθετική “μανία” που πιάνει ορισμένους να επιτίθονται σε άγνωστα θεωρητικά άτομα με προσωπικούς χαρακτηρισμούς για το ποιοι είναι στη ζωή τους. Γιατί συνεχίζουν και διαβάζουν αν η θεματολογία δεν είναι της αρεσκείας τους; Η και το αντίθετο, εκφράζει κάποιος την διαφορετική του άποψη πάνω στο θέμα και δέχεται μια επιθεση απο τον αρχικό “συγγραφέα”, του τύπου τι είναι αυτά που λες και δεν καταλαβαίνεις κλπ. Σπάνια ως ποτέ το συναντώ αυτό σε blog/forum του εξωτερικού όσο “ακραίες” κι αν είναι οι απόψεις που εκφράζονται. Υπάρχει ένας στοιχειώδης σεβασμός προς τον κάθε συνομιλητή.

    Εκφραση προσωπικής αγανάκτησης/παραπόνου/απορίας είναι το παραπάνω. Sorry heliotypon για την κατάχρηση χώρου.

  11. heliotypon Says:

    >Anonymous: Δεν βρίσκω ότι η ηθική έχει οποιαδήποτε σχέση με τις δεσμεύσεις στη σεξουαλική έκφραση. Οι θρησκείες, θεσμοί τεχνητοί που εξυπηρετούν σκοπιμότητες, κατ’ εμένα, ίσως διαφορετικές σε κάθε εποχή, ενοχοποίησαν το σεξ χωρίς λόγο. Απλώς, βρήκαν ότι αυτό έχει πολύ μεγάλη δύναμη και την χρησιμοποίησαν με αρνητικό τρόπο. Δεν υποστήριξα ότι δεν πρέπει να έχουμε κανόνες συμβίωσης και ηθική στην κοινωνία, αλλά δεν βρίσκω τι σχέση έχει η ηθική με το σεξ! Γι’ αυτό λέω ότι είναι τεχνητή, αυτού του είδους η “ηθική”.

    >περαστική: Δεν ξέρω πώς έβγαλες όλα αυτά τα συμπεράσματα. Δεν αποκλείω να έχεις δίκιο για μένα, αλλά συνειδητά δεν μοιάζει να έχω τις προθέσεις ή να συντρέχουν οι συνθήκες που περιγράφεις. Πάντως έχω μιά σχέση που δεν είναι δεσμευτική ούτε κτητική, ακριβώς γιατί έτσι νοιώθω καλλίτερα. Το θέμα μου ήταν η κτητικότητα και η αποκλειστικότητα που δεν μπορώ να τις εξηγήσω με τον μικρό μου τον εγκέφαλο. Πάντως καταγράφω αυτά που λες γιατί βρίσκω ενδιαφέρουσα τη ματιά σου. ‘Οσο για τον τίτλο του Blog, νομίζω εξηγώ το γιατί στην ανάρτηση “Γιατί Μουνί” και νομίζω ότι ό,τι λέω εκεί είναι λογικά και πάντως, αντιπροσωπεύουν την συνειδητή αυτή επιλογή. Υπάρχει βέβαια και το ασυνείδητο, αλλά ποιός μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα γι’ αυτό!

    Χρήσιμα κι αυτά που γράφεις για τον “μαλάκα” που σου θυμίζω. Θα τα έχω υπόψη μου σε πιθανή συνάντηση με γυναίκα που έχει παρόμοιες απόψεις. Βλέπεις, κάθε άνθρωπος έχει τις ιδιομορφίες του και τα χούγια του.

    Σ’ ευχαριστώ για το σχόλιο.

    >Vallia: Η “περαστική” μας λέει την άποψή της όπως την νοιώθει. Αν αυτά τα συμπεράσματα βγάζει για μένα δεν με ενοχλεί να μου τα πει, ασχέτως αν συμφωνώ μαζί της ή όχι. Προτιμώ να είναι ειλικρινής μαζί μου παρά να μου λέει κάτι που δεν πιστεύει.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: