Sex και “ηθική”…


Το θέμα της σχέσης του σεξ με την ηθική είναι πανάρχαιο και ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να ταλανίζει τις κοινωνίες με διάφορους τρόπους και μορφές και είναι ιδωμένο από διάφορες γωνίες. Δεν ισχυρίζομαι ότι το θέμα σας είναι άγνωστο και θέλω να σας μορφώσω, αλλά θα προσπαθήσω να συνοψίσω με την προσωπική μου (και όχι μόνο δική μου) ματιά, τους λόγους που το έκαναν να είναι αντικείμενο κριτικής. Το σεξ, θεμελιωδώς λειτουργία της αναπαραγωγής, συνοδεύεται και από έντονη ηδονή, που το κάνει επιθυμητό, συνειδητά ή ασυνείδητα από όλα τα ζώα. Αλλά γιατί αυτή η λειτουργία έγινε κατ’ εξοχήν στόχος κρτιτικής αντιμετώπισης, σε αντίθεση με άλλες βιολογικές λειτουργίες που είναι αντικείμενο μόνο της ιατρικής; Γιατί μια βιολογική λειτουργία έγινε το επίκεντρο ισχυρών κοινωνικών “σεισμών”; Δεν φιλοδοξώ να κομίσω γλαύκες στην Αθήνα ούτε να το παίξω ερευνητής. Απλώς, οργανώνω τις σκέψεις μου σχετικά με τη σύνδεση του σεξ με την “ηθική”.

  • Το σεξ, η γεννετήσια συνεύρεση, που σε πολλές περιπτώσεις καταλήγει και σε αναπαραγωγή του είδους, συνδέεται με την στενή επαφή δύο ατόμων και συνοδεύεται από μεγάλου μεγέθους σωματική ηδονή, που ξεπερνάει σε ένταση άλλου είδους ηδονές.  Βιολογικά έχει συνδεθεί και με γενετικές διαδικασίες. Πέραν από τις φυσικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά που κληρονομούνται, υπάρχει και το φαινόμενο της εκφυλιστικής εξέλιξης, που προκύπτει αν γονείς με κοινά βιολογικά ελαττώματα, έστω και σε λανθάνουσα κατάσταση, αποκτήσουν απογόνους. Τότε τα ελαττώματα αυτά εμφανίζονται στους απογόνους. Αυτή η λειτουργία, προφανώς, έγινε και η αιτία να απαγορεύεται η αναπαραγωγή (και προληπτικά το σεξ και ο γάμος) μεταξύ στενών συγγενών (αιμομιξία). Δεν απαγορευόταν πάντα η αιμομιξία, αλλά φαίνεται ότι κάποτε έγιναν γνωστές οι επιπτώσεις της και απαγορεύτηκε με διάφορα μέσα, κυριότερο από τα οποία ήταν η απαγόρευση μέσω “επιταγών του θεού”, δηλαδή μέσω θρησκευτικών κανονισμών, σε κοινωνίες που η θρησκεία είχε (ή έχει)  πρωταρχικό κανονιστικό ρόλλο. Και νομίζω είναι ένας από τους λόγους που το ελεύθερο σεξ πολεμήθηκε τόσο από τις κοινωνίες. Κι αυτό γιατί το ανεξέλεγτο σεξ και χωρίς αντισύλληψη, σε μικρές κοινωνίες θα οδηγούσε στο να είναι όλα τα άτομα αδέρφια (ή στενοί συγγενείς) σε δύο ή τρεις γενιές, αφού το σεξ δεν θα ήταν περιορισμένο σε μιά οικογένεια, αλλά καθένας θα μπορούσε να συνουσιάζεται με την κάθε μία. Και, φυσικά, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τον βιολογικό εκφυλισμό της ομάδας.
  • ‘Αλλος λόγος της σύνδεσης του σεξ με την “ηθική” άρα και τον περιορισμό του, ήταν τα ένστικτα των ατόμων που θέλουν να διαιωνίσουν το δικό τους κύτταρο. Το βλέπουμε και στον αγώνα και στις μάχες που δίνουν πολλά αρσενικά ζώα για την διαιώνιση, ανταγωνιζόμενα μέχρι θανάτου τα άλλα αρσενικά. Δεν ξέρω εάν βασικό κίνητρο, σε τέτοιες μάχες, είναι η αναμενόμενη ηδονή από την κατάκτηση του θηλυκού, και ο ερωτικός παροξυσμός του αρσενικού, ή είναι η εκδήλωση του ενστίκτου της εγωιστικής αναπαραγωγής του ατόμου και της μεταβίβασης των γενετικών του χαρακτηριστικών. Νομίζω έχουν διατυπωθεί και οι δύο απόψεις. ‘Ετσι το ανθρώπινο αρσενικό αγωνίζεται να διαιωνιστεί το ίδιο και απαγορεύει στο θηλυκό “του” να είναι το όχημα της αναπαραγωγής του κυττάρου άλλου αρσενικού. Αυτό έγινε κώδικας “ηθικής”!
  • Πριν την διαθεσιμότητα αντισυλληπτικών μέσων και ιδίως του προφυλλακτικού, κάθε ερωτική συνεύρεση υπέκρυπτε την πιθανότητα της εγκυμοσύνης. Η εγκυμοσύνη δεν ήταν πάντα ευπρόσδεκτη, μιά και συνδεόταν με άλλες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Οι παράγοντες μιάς κοινωνίας (γονείς, άρχοντες, αφεντικά) που ήθελε να αποφεύγει τις ανεξέλεγκτες εγκυμοσύνες είχαν κάθε λόγο να θεσπίσουν απαγορεύσεις “ηθικής” φύσης στο ανεξέλεγκτο σεξ των ατόμων της.
  • Φαίνεται ότι η μετάδοση ασθενειών με το σεξ είχε γίνει αντιληπτή από πολύ παλιά. ‘Ενα πλήθος από μολυσματικές ασθένειες, μυκητικάσεις, ακόμη και σήμερα απειλούν τα άτομα που δεν προφυλάσσονται στο σεξ. Βέβαια οι περισσότερες αντιμετωπίζονται σχετικά εύκολα σήμερα, αλλά εξακολουθούν να απειλούν την υγεία μας, χωρίς να υπολογίσουμε και τη μάστιγα του aids! Αυτός ο κίνδυνος ίσως ήταν ένας από τους λόγους της επιβολής περιορισμών στο σεξ, που, βέβαια, για ομάδες με χαμηλό επίπεδο, μεταφραζόταν σε θεϊκή επιταγή!
  • Οι εξουσιαστές των κοινωνιών πάντα αναζητούσαν τρόπους επιβολής της θελησής τους. Εκτός από τους φυσικούς “άρχοντες” (εκλεγμένους ή μη) της κάθε κοινωνίας, εξουσία σκούν και οι θρησκευτικοί άρχοντες, που εγκαθίδρυσαν με το “έτσι θέλω” την κυριαρχία τους, με τις απειλές μεταθανάτιας τιμωρίας για όσουν δεν πειθαρχούν σ’ αυτούς και στις φανταστικές εντολές της “θεότητας”. Δεν ήταν σπάνιες οι συγκρούσεις μεταξύ των φυσικών και των θρησκευτικών αρχόντων στις οποίες, συχνότατα, κέρδιζαν οι παπάδες! Αυτοί, λοιπόν, με τον έλεγχο της απόλαυσης των ανθρώπων και ιδιαίτερα της ερωτικής που είναι και η ισχυρότερη, αποκτούν έλεγχο επί της ομάδας, γενικότερα. Ο έλεγχος εκτείνεται και πέραν από την ερωτική επαφή, αφού οι θρησκείες (ίσως όχι όλες) προσπαθούν να ελέγξουν και κάθε άλλη ερωτική έκφραση, αφού ακόμη και τον αυνανισμό τον εκήρυξαν “αμαρτία” και τον τιμωρούν με ένα πλήθος από ηλίθιες διαδικασίες. Ακόμη και στη σημερινή εποχή, που το σεξ μπορεί να είναι απαλλαγμένο από τις περισσότερες “παρενέργειες”, οι παπάδες εξακολουθούν να απαιτούν να ελέγχουν αυτή την υπέροχη λειτουργία
  • Νομίζω ότι πρέπει να γίνει σαφές σε διανοητικώς προηγμένα άτομα, ότι το σεξ καμία σχέση δεν έχει με την ηθική. Αν μου ζητούσαν να ορίσω τον όρο “ηθική” θα έλεγα ότι αυτός συνοψίζεται σε μία μικρή φράση και αυτή είναι “ο σεβασμός του συνανθρώπου και της φύσης”. Ακόμη κι αν πιστεύει κάποιος/α σε μεταφυσικές οντότητες (θεούς, διαβόλους, αγίους, αγγέλους, κ.α.) θα πρέπει να του/της είναι σαφές ότι αυτές οι οντότηες, ακόμη κι αν υπήρχαν, δεν θα είχαν κανέναν λόγο να ασχολούνται με το “πήδημα” κάθε είδους και μορφής ή με την σεξουαλική αυτοϊκανοποίηση των ανθρώπων! Το σεξ είναι μιά καθαρά προσωπική υπόθεση και εφ’ όσον δεν επιβάλλεται σε άλλα άτομα αλλά ασκείται με σεβασμό στον άλλον και με σύνεση, δεν μπορεί να είναι αντικείμενο ηθικής αξιολόγησης, όπως δεν είναι η κατανάλωση φαγητού, το κολύμπι, το ποδήλατο, η άσκηση, η ανάγνωση εντύπων, η ακρόαση μουσικής και ένα πλήθος άλλες προσωπικές ασχολίες. Με γνώση των ενδεχόμενων παρενεργειών του σεξ, καθώς και των κινδύνων για την υγεία που πιθανόν να υπάρχουν (και σε άλλες δραστηριότητες υπάρχουν, άλλωστε), ας ξεχάσουμε τα περί “ηθικής” κι ας χαρούμε αυτή την υπέρτατη απόλαυση χωρίς ενοχές και αναστολές.

18 Responses to “Sex και “ηθική”…”

  1. menia Says:

    χαχα…ωραίο το θέμα και ωραία το κάλυψες…από όλες τις απόψεις!😉
    η άποψη σου είναι πολύ προχωρημένη και ανοιχτόμυαλη (κάτι στο οποίο είμαι πάντα ανοιχτή)…πιστεύω λοιπόν πως έχεις δίκιο…
    1. η ηθική είναι κάτι διαφορετικό για κάθε άτομο και ο “σεβασμός προς τον συνάνθρωπο και τη φύση” νομίζω πως είναι ένας από τους σωστότερους ορισμούς…2. είναι πραγματικά κρίμα που ο Χριστιανισμός απαγορεύει ένα σωρό απολαύσεις…δεν είναι μόνο το σεξ εκτός γάμου, αλλά και κάθε τι που έχει να κάνει με τη σωματική ευχαρίστηση…ποτέ δεν το κατάλαβα αυτό…
    δεν είμαι ιδιαίτερα θρησκόληπτη αλλά μου αρέσει να πιστεύω ότι υπάρχει Θεός…δε μπορώ να γνωρίζω αν υπάρχει ζωή μετά θάνατον, αλλά αν υπάρχει θέλω να πιστεύω πως δε θα κριθούμε με βάση την υπακοή μας ή όχι σε ανούσιους κανόνες, αλλά με βάση το αν ήμασταν σωστοί άνθρωποι…(π.χ. έντιμοι, ειλικρινείς κτλ κτλ…)
    συγνώμη αν κούρασα με τις φιλοσοφικές μου ανησυχίες…;p
    φιλάκια…

  2. maya Says:

    καλημέρα!
    πολύ ωραία τάπες, καιρό έχω να διαβάσω ολόκληρη ανάρτηση!

    με ενοχλεί αφάνταστα κάθε είδους επιβολή που πηγάζει απο φόβο/αμάθεια/ημιμάθεια/φθόνο με ασπίδα την ηθική.
    η ηθική είναι (ή δεν είναι) μες τα κύτταρα μας. δεν έχει σχέση με την όποια θρησκεία.
    και ο χάρτης του καθένα για την ευτυχία ΤΟΣΟ προσωπική υπόθεση!! αλίμονο αν δεν έχουμε την ελευθερία να ορίζουμε την ζωή μας…

    καλό μας σ/κ🙂

  3. tonia Says:

    καλυτερα να μη σχολιασω… :Ρ

  4. heliotypon Says:

    >menia: Ευχάριστο να συμφωνούν μαζί σου. Κακώς κι έχεις φιλοσοφικές ανησυχίες και δεν με κούρασες. Διαβάζω με ενδιαφέρον όλες τις απόψεις.

    >maya: Από αυτό πάσχουμε ως άτομα και ως έθνη: Από την προσπάθεια επιβολής ο ένας στον άλλον, ή οι μεν στους δε. Αυτή η έννοια της ελευθερίας, πόσο κακοποιημένη είναι!

    >tonia: Γιατί να μην σχολιάσεις; Να σχολιάσεις έστω κι αν δεν συμφωνείς. Ιδιαίτερα αν δεν συμφωνείς…

  5. tonia Says:

    “η ηθική είναι κάτι διαφορετικό για κάθε άτομο”

    οχι μουνι μου δε θα σχολιασω…! :Ρ υπαγε οπισω μου σαταναααα! :Ρ
    παντως διαφωνω με τα περισσοτερα. δε θεωρω οτι η αναγκη για ερωτικη συνευρεση εχει την ιδια βαρυτητα με την αναγκη για φαγητο κ.λ.π. αφενος γιατι απο την ερωτικη συνευρεση μπορεις να δημιουργησεις μια ζωη και αφετερου γιατι οπως και μονος λες ειναι η μοναδικη λειτουργεια που δινει την υπερτατη ηδονη…σωματικη και ΨΥΧΙΚΗ…

  6. ViSta Says:

    οι απόψεις μας για το θέμα συμπίπτουν… ανήθικο είναι μόνον οταν το σεξ αν και σε συννεση προκαλεί πόνο και στεναχώρια σε άλλους. Βλέπε σεξ με άλλον/η και οχι με αυτόν/η που ειναι μόνιμος σύντροφος σου, σε εμπιστεύεται και σε αγαπάει και υποτίθεται πως και εσυ αγαπάς και σέβεσαι.

  7. tonia Says:

    ολοι συμφωνειται, αλλα ολοι εχετε ηδη θεσει κ απο εναν περιορισμο… πως γινεται αυτο…

  8. heliotypon Says:

    >tonia: Αν βλέπεις τα πράγματα από την άποψη της θρησκείας, δηλαδή της παραδοσιακής “ηθικής” θα εξορκίζεις τον σατανά για “υπάγει οπίσω σου.” Αν αφεθείς να δεις μέσα από ένα καθαρό γυαλί, χωρίς τους κοινωνικοθρησκευτικούς επηρρεασμούς ίσως αλλάξει η οπτική σου κάπως! Φυσικά και μπαίνουν περιορισμοί. όπως σε όλα τα πράγματα. Αν φας ή πιείς μέχρι σκασμού ή αφασίας ή αν περπατήσεις 500 χλμ. κάτι αρνητικό θα σου συμβεί. ‘Ετσι και στο σεξ υπάρχει κάποιο μέτρο!

    >vista: Αν όλοι έβλεπαν το σεξ με ψύχραιμο μάτι, ανεξάρτητα από συναισθηματικές παραμέτρους, αυτό δεν θα αποτελούσε αιτία να πληγωθεί κάποιος/α. Το “μόνιμος σύντροφος” μπορεί να λειτουργεί για ένα πλήθος καταστάσεις, αλλά γιατί και για το σεξ; ‘Οπως μπορείς π.χ. να χορέψεις με κάποιον, χωρίς να ενοχληθεί ο μόνιμος σύντροφος, έτσι θα μπορούσες να κάνεις και σεξ μαζί του. Το ότι πληγώνεται είναι αποτέλεσμα του κοινωνικού επηρρεασμού που συνδέει το σεξ με αξίες, ενώ είναι μιά τόσο πιο απλή λειτουργία!

  9. ViSta Says:

    Πρέπει μάλλον να διορθώσω γιατί δεν είμαι σίγουρη πως έγραψα αυτό που εννοούσα… ανήθικο είναι για μένα να πληγώνεις τον άλλο όταν ξέρεις πως αυτό που κάνεις τον πληγώνει. Αυτό μπορεί να είναι να διαδίδει κανείς ψέματα για τον άλλο, ή να λέει μυστικά που του εκμυστηρεύθηκαν ή και αν μιλάμε για σεξ… το σεξ εκτός σχέσης… αν η αποκληστικότητα στο σεξ ήταν ένας από τους κανόνες της σχέσης (ανείπωτος ή μη).

    Αν στη σχέση αυτή η αποκληστικότητα δεν ήταν ένας από τους όρους του παιχνιδιού, τότε το σεξ με τρίτους δεν είναι εκτός κανόνων, άρα και αυτός που το πράτει εκτός σχέσεως δεν πληγώνει κανένα.

    Προσωπικά πρέπει να ομολογήσω πως παρόλο που για μένα ήταν ένας σημαντικός κανόνας, ετυχε στη ζωή μου και σε διαφορετικές σχέσεις συχνά να τον καταπατήσω… όμως τελικά αναγνωρίζω πως και αυτό ανθρώπινο είναι… και κατέληξα αν κάνω κάτι να προσπαθώ να κρατώ τις συνέπειες στο ελλάχιστο.

  10. tonia Says:

    Φυσικά και μπαίνουν περιορισμοί. όπως σε όλα τα πράγματα. Αν φας ή πιείς μέχρι σκασμού ή αφασίας ή αν περπατήσεις 500 χλμ. κάτι αρνητικό θα σου συμβεί. ‘Ετσι και στο σεξ υπάρχει κάποιο μέτρο!

    θα με τρελανεις… στο φαγητο και στο ποτο και στο τρεξιμο, βαζεις ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ περιορισμο. στο σεξ ομως λες: σεβασμος. βιολογικα, μπορεις να κανεις παιδι με τον αντρα της αδερφης σου. αυτο ομως ειναι σεβασμος?! πως να σεβαστεις τους αλλους οταν δε σεβεσαι τον ιδιο σου τον εαυτο ΠΡΩΤΑ, δε τον καταλαβαινεις και τον εκθετεις?
    ουδεποτε βλεπω με θρησκευτικη σκοπια τετοιου ειδους θεματα.

  11. heliotypon Says:

    >vista: Μιά σχέση μπορεί να περιλαμβάνει ένα σωρό όρους, χωρίς αυτοί να αξιολογούνται ηθικά. Το θέμα είναι αν το σεξ, αυτό καθεαυτό και εκτός “γάμου”, περιλαμβάνει ηθικές αξίες. Σε μιά σχέση μπορείς να κάνεις (ή να μηνκάνεις) διάφορα για να ικανοποιήσεις ή να μην ενοχλήσεις, αλλά δεν τίθεται για όλα αυτά θέμα ηθικό. Σπας ή δεν σπας μιά συμφωνία, χωρίς ταμπέλες.

    >tonia: Σεβασμός σημαίνει π.χ. να μην βιάσεις να μην ταλαιπωρήσεις, να μην εκθέσεις, να προσέξεις για να πάρει απόλαυση και ο/η σύντροφος, κλπ. Γι’ αυτά μιλάω, όχι για αντοχές.

  12. ViSta Says:

    τότε μάλλον πρέπει να προσδιορίσω τι εννοώ με “ηθική”. Για μένα είναι κανόνες συμπεριφοράς που δημιούγησαν οι άνθρωποι, για να ελέγξουν την ανθρώπινη συμπεριφορά και οι συνήθειες και τα έθιμα που δημιουργήθηκαν από αυτά. Ανήθικο είναι αυτό που σπάει θεμητά τους κανόνες.

    Αν όμως κάποιος δεν γνωρίζει τους κανόνες, ή αν κάποιοι κανόνες δεν ισχύουν δεν είναι ανήθικο να τους σπάς, αφού δεν υπάρχουν στην συνείδησή σου ως κανόνες. Για αυτό και τα παιδιά δεν είναι ανήθικα όταν κάνουν κάτι που εμείς θα θεωρούσαμε εκτώς κανόνων όσο δεν γνωρίζουν τους “κανόνες” της κοινωνίας μας.

    Οι ταμπέλες υπάρχουν τότε ανεξάρτητα περιεχομένου του κανόνα.
    Και κάθε κοινωνία βάζει τους δικούς της κανόνες.

    Και για να ξεκαθαρίσω.. το σεξ ειναι ένα ένστικτο και θαυμάσιο όταν συμβαίνει. Στα ένστικτα δεν μπορείς να βάλεις κορσέδες. Υπάρχουν τόσα άλλα στη ζωή μας που μας καταδυναστεύουν και μας κάνουν να χάνουμε τη χαρά για τη ζωή, μη βάζουμε τεχνιτούς φραγμούς (στο γάμο ή χωρίς, σε σχέση ή χωρίς) και σε αυτό. Aπολαμβάνετε κυρίες και κύριοι με σεβασμό προς τον τους άλλους… όπου και όποτε σας συμβεί🙂

    Καλημέρα🙂

  13. ViSta Says:

    …με σεβασμό προς τον εαυτό σας και τους άλλους…

  14. nicolaos demonicos Says:

    «Κι αυτό γιατί το ανεξέλεγτο σεξ και χωρίς αντισύλληψη, σε μικρές κοινωνίες θα οδηγούσε στο να είναι όλα τα άτομα αδέρφια (ή στενοί συγγενείς) σε δύο ή τρεις γενιές, αφού το σεξ δεν θα ήταν περιορισμένο σε μιά οικογένεια, αλλά καθένας θα μπορούσε να συνουσιάζεται με την κάθε μία. Και, φυσικά, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τον βιολογικό εκφυλισμό της ομάδας».
    Ηλιότυπον, και τότε περισσότερο και σήμερα το ενδοοικογενειακό σεξ δεν απαγορεύθηκε για λόγους ηθικής. Αν αμφιβάλλης, δεν έχεις παρά να ρίξης μια ματιά στην Γένεσιν (ιθ΄ 30-38), όπου οι θυγατέρες του Λωτ μέθυσαν τον πατέρα τους… «και συνέλαβον αι δύο θυγατέρες Λωτ εκ του πατρός αυτών. και έτεκεν η πρεσβυτέρα υιόν και εκάλεσε το όνομα αυτού Μωάβ λέγουσα· εκ του πατρός μου· ούτος πατήρ Μωαβιτών έως της σήμερον ημέρας. έτεκε δε και η νεωτέρα υιόν και εκάλεσε το όνομα αυτού Αμμάν, λέγουσα· υιός γένους μου· ούτος πατήρ Αμμανιτών έως της σήμερον ημέρας». Αλλά και στα ιβ (4-16) και ιζ΄ (15-19) θα ιδής τον γενάρχη των Εβραίων να ισχυρίζεται προς δύο βασιλείς ότι η Σάρρα είναι αδελφή του. Και ανεξαρτήτως του αν ήταν αληθές ή πρόφασις προκειμένου να κονομήση ο άνθρωπος του θεού (όπως και κονόμησε), γεγονός παραμένει ότι δεν μπορεί να ήταν αντίθετη προς τα θεία επιτάγματα μια τέτοια σκέψις/δράσις, διότι ο καλός θεός, ο πανταχού παρών και τα πάντα γιγνώσκων, δεν σηκώνει κάτι τέτοια. Έτσι δεν είναι;
    Το πρόβλημα τότε και έκτοτε εναπόκειται στο ότι η όποια μεταδιδόμενη κληρονομικώς ασθένεια, άγνωστη στους φορείς της, θα μετεδίδετο ενισχυμένη στους κατιόντες, όπως συμβαίνει π.χ. με την μεσογειακή αναιμία. Δεν ήταν λοιπόν καμμία ηθική επιταγή, απλώς η θρησκεία επέβαλε ως ανήθικη την αιμομειξία, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες εξαφανίσεως μιας ολόκληρης γενιάς. Βέβαια αργότερα παρεισέφρησαν και άλλοι λόγοι, αλλά ας μείμη στην άκρη. Εξ άλλου δεν υπήρχαν τότε τρόποι αντισυλλήψεως ή προστασίας από την μεταδοτικότητα μέσω του σεξ ή του αίματος μιας ασθενείας.
    Όσον αφορά στην δεύτερη παράγραφο, το αρσενικό που σκοτώνει τα μικρά του θηλυκού προβαίνει σε τούτο ώστε να φέρη το θηλυκό σε οίστρο και έτσι να μεταδώση τα γονίδιά του. Και αυτό καθίσταται εμφανές εκ του γεγονότος ότι δεν σκοτώνει τους δικούς του απογόνους, ώστε να ξαναφέρη το θηλυκό σε οίστρο. Άρα δεν είναι το σεξ σκοπός και μέσον ηδονής, είναι το δεύτερο: «…η εκδήλωση του ενστίκτου της εγωιστικής αναπαραγωγής του ατόμου και της μεταβίβασης των γενετικών του χαρακτηριστικών».
    Έχοντας το μικρόβιο, όπως ίσως θυμάσαι, της γλώσσας, θα διορθώσω την έκφραση «για όσουν δεν πειθαρχούν σ’ αυτούς και στις φανταστικές εντολές της “θεότητας”» σε «για όσουν δεν πειθαρχούν σ’ αυτούς στις εντολές της φανταστικής “θεότητας”». Διότι οι εντολές κάθε άλλο παρά φανταστικές (μπρρρρ) ήσαν. Η θεότητα; Ε, ας μη το συζητήσουμε.
    Και βεβαιότατα ουδεμία σχέσις σεξ και ηθικής. Όπως ακριβώς το διατυπώνεις, αυτό συνιστά την ηθική. Τα υπόλοιπα ανάγονται στην κατασκευή καλουπιών, μέσα από τα οποία μας περνούν από την νηπιακή, μη και πω βρεφική, ηλικία, ώστε να πάρουμε το σχήμα που «πρέπει». Τούβλα – άντε μη και μου ξεφύγη τίποτε χειρότερο.
    Υ.Γ. Δεν θα καταπιαστώ να σου πω πόση ανηθικότητα μπορεί να υποκρύπτεται «στο φαΐ, το κολύμπι, το ποδήλατο, την άσκηση, την ανάγνωση εντύπων, την ακρόαση μουσικής και ένα πλήθος άλλες προσωπικές ασχολίες», διότι πιθανόν να με βρίσης. Το οποίον και θα ήταν ανήθικο.

  15. tonia Says:

    ο σεβασμος λοιπον ειναι η ηθικη. εσυ μουνι λες οτι κανεις σεξ με σεβασμο. οπως ολοι μας.. αρα σαφως και εχει σχεση το σεξ με την ηθικη κατα τη δικη μου αποψη.
    απο την αλλη, μπορεις και χωρις ηθικη…. εχεις την επιλογη να γινεις παιδεραστης, βιαστης κ οτι αλλο εσυ θες. αλλα προπαντως με σεβασμο ε, που ειναι οτιδηποτε αλλο εκτος απο ηθικη!
    τιποτα τιποτα! πρεπει να συμφωνησω με τον απο πανω! ΤΟΥΒΛΑ ΤΟΥΒΛΑ ΤΟΥΒΛΑ! προσθετω και κτηνοι!

  16. ViSta Says:

    Το σεξ με παιδιά ή με βία δεν περιέχει σεβασμό προς τους άλλους, και αν μη τι άλλο είναι παράνομο άρα δεν είναι περιεχόμενο της συζήτησής μας. Αν δεν κάνω λάθος μιλάμε εδώ για την ελευθερία του καθενός να διαλέγει τι κάνει ή όχι μέσα πάντα στα όρια του νόμιμου.

    Καλημέρα.

  17. Αναστάσιος Says:

    Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο,όχι γιατί με συμφέρει αλλά για το ότι με εκφράζει! Όπως έλεγε και ο Σωκράτης στο Κρίτωνα (άμα το μπαούλο είναι γεμάτο δε χωρά άλλα μέσα…πρέπει να βγάλεις κάμποσα).

  18. Theo Says:

    Αδερφέ, δεν ξέρω τι θα κάνεις αλλά διατηρήσου εν ζωή για πολύ ακόμη, πρέπει να αλλάξουμε τον κόσμο. (και δεν το λέω στην πλάκα).
    Συμφωνώ 100% με τον τρόπο σκέψης σου. Γιατί είναι Ανθρώπινος, ελεύθερος, όχι υποκριτικός-κοινωνικός-“καθώςπρεπειστικός”. Πριν μόλις 2 χρόνια είχα άλλες αντιλήψεις, όχι και ακραία συντηριτικές, κάπου στο ενδιάμεσο θα μπορούσε να πεί κανείς. Αλλά σε κάποια φάση είναι ανάγκη να ανεξαρτητοποιήσαι και νοητικά. Μεγαλώνουμε όλοι σε ένα περιβάλλον υιοθετώντας συγκεκριμένα “πιστεύω” και τρόπους σκέψεις. Είναι καλό σε κάποια φάση να σκεφτόμαστε με την λογική μας και να αναρωτιόμαστε πραγματικά για όλα αυτά. Τότε θα δούμε τι αξίζει να κρατήσουμε και τί να πετάξουμε. Το σέξ πέρα απο απόλαυση είναι και ανάγκη κι απ’την στιγμή που μπορούμε να το κάνουμε χωρίς να φέρνουμε κάθε φορά κι απο έναν απόγονο δεν έχει τίποτε το αρνητικό, ίσα ίσα.
    Είναι ανάγκη το να κοιμάσαι, το να τρώς, το να πλένεσαι, να ψυχαγωγείσαι. Μπορεί κανείς να σε κρίνει αρνητικά για τέτοιες ανθρώπινες ανάγκες? Το ίδιο ισχύει και για το σέξ. Εφόσον είναι επιθυμητό τουλάχιστον απο 2, δεν μπορεί να είναι ποτέ κακό.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: