Φρέσκια ρίγανη…


Τώρα θα μου πείτε πώς μου κατέβηκε να σας απασχολήσω με τη ρίγανη! Ε, να μη λέμε συνέχεια τα ίδια δυσάρεστα. Για να είμαι ειλικρινής κουράστηκα να γκρινιάζω. Κι όσο δεν το κάνω στη καθημερινότητά μου, ανακαλύπτω ότι τόσο το κάνω στα γραφτά μου. Φαίνεται ότι κάπου πρέπει να διοχετεύσω το απόθεμα της γκρίνιας που διαθέτω…

Λοιπόν τη ρίγανη, όπως συνήθως την ξέρουμε, ξερή, φυλλαγμένη σ’ ένα κουτάκι ή φακελάκι, την χρησιμοποιούσα πάντα στις σαλάτες και σε διάφορα είδη εδεσμάτων. Πριν από ένα χρόνο περίπου φύτεψα δύο ρίζες ρίγανης στον κήπο, περισσότερο για διακόσμηση, παρά για χρήση.  Τα φυτά φούντωσαν και τα καμάρωνα, αλλά μου πήρε κάπου ένα χρόνο για να δοκιμάσω τη φρέσκια ρίγανη. Οποία αποκάλυψις! Το άρωμα και η γεύση της φρέσκιας δεν έχει καμία σχέση με της ξερής! Μόλις πριν μιά ώρα έκοψα μιά τομάτα σε κομμάτια και την πασπάλισα με αλάτι και με μπόλικα φυλλαράκια φρέσκιας ρίγανης. ‘Ηταν η γευστικότερη τομάτα που είχα δοκιμάσει σ’ όλη την …πολυτάραχη ζωή μου! Αν δεν έχετε κήπο υπάρχουν και οι γλάστρες. Μην διστάσετε να την βάλετε σε μεγάλη γλάστρα. Μεγαλώνει πολύ.

9 Responses to “Φρέσκια ρίγανη…”

  1. Άθεος Says:

    Θα το δοκιμάσω!
    Πικάντικο ,μπαχαρικό, δεν λέω, αλλά δεν βάζεις και κανένα πικάντικο θεματάκι… ξέρεις εσύ!

  2. heliotypon Says:

    >’Αθεος: Μπαχαρικό δεν θα την έλεγα τη ρίγανη. Βοτάνι ίσως. Πικάντικο, ξέρω τι λες, αλλά η έμπνευσή μου περνάει …κρίση! Η άλλη κρίση με έχει επηρρεάσει σοβαρά φαίνεται. ‘Ιδωμεν πάντως…

  3. ria Says:

    εμείς την έχουμε στον κήπο μας στο χωριό. και τη μαζεύουμε και άγρια…

  4. Θεία Λένα Says:

    Χαίρομαι που διάβασα για τη ρίγανή σου. Αφού μαγειρεύεις κιόλας, βάλε αειθαλη κατ’ αρχήν μυρωδικά στα παρτέρια, θέλουν απλά λίγο νεράκι και σε λίγο θα έχεις πέρα απο φουντωτή ρίγανη, θάμνους με μέντα, δύοσμο, μαϊντανό, δένδρα απο δενδρολίβανο. Ανάμεσά τους φύτεψε αρχές ανοίξεως πλατύφυλλους βασιλικούς και σγουρό μαϊντανό, φασκόμηλο, μελισσόχορτο (γεύση λεμονιού-σαλάτες, μακαρονάδες), θυμάρι (αειθαλές) και μετά κρεμμύδια, σκόρδα. Ολα θα μπαίνουν στις κατσαρόλες σου και θα μακαρίζεις τη τύχη σου για τις μυρωδιές και τις γεύσεις. Φιλάκια

  5. ViSta Says:

    ήδη διαβάζοντας τον τίτλο άρχιζα να φτερνίζομαι (με πιάνει αλλεργία όταν την μυρίζω)  ;) αλλά μέχρι τώρα μόνον ξερή την ξέρω, ίσως στην χλωρή να μην αντιδρώ έτσι. Φαντάζομαι ίσως την έντονη γεύση…🙂
    Eμένα στις ντομάτες που αρέσει ο φρέσκος βασιλικός. Κατά προτίμηση αυτός που μεγάλωσε κάτω από τον ήλιο της Ελλάδας.

  6. menia Says:

    κι εμείς πρέπει να έχουμε στο μπαλκόνι μας…και είναι γεγονός πως αυτό που το φτιάχνεις μόνος σου δεν συγκρίνεται με τίποτα με αυτό που αγοράζεις!!! άλλο πράμα!!!
    κι έχω διαβάσει πως είναι πολύ υγιεινή…κρίμα που δεν μ αρέσει.

  7. heliotypon Says:

    >ria: Εννοείς ότι υπάρχει άγρια και ήμερη ρίγανη; Νόμιζα ότι ένα είδος υπάρχει…

    >Θεία Λένα: ‘Εχω αρκετά μυρωδικά στον κήπο. Δυόσμο, φασκόμηλο, λεβάντα, ρίγανη, δεντρολίβανο. Αγόρασα και γλάστρα με θυμάρι και βασιλικούς και θα τα φυτέψω. Με τον βασιλικό προβληματίζομαι γιατί δεν κρατά τον χειμώνα. Το φθινόπωρο προσπάθησα να κρατήσω ένα βασιλικό που μου είπαν ότι είναι και χειμωνιάτικος, αλλά ξεράθηκε… Κρεμύδια και σκόρδα δεν έβαλα, μιά και βολεύει να τα παίρνω έτοιμα. Δεν έχω τόση κατανάλωση και θα χαλάσουν…

    >Vista: Κρίμα που σου προκαλεί αλλεργία η φρέσκια! Βασιλικό δεν έχω δοκιμάσει με τις τομάτες, αλλά θα το κάνω σύντομα.

    >menia: Πράγματι, κρίμα που δεν σ’ αρέσει…

  8. armenaki Says:

    Το κακό με τη ρίγανη είναι ο,τι απλώνεται παντού!
    Αυτήν την εποχή της αλλάζω τα φώτα στις σαλάτες μου!

    Κολοκύθια με τη φρέσκια ρίγανη έχεις φάει:)

    Τα θαλασσινά μου για καλό μήνα!

  9. Anonymous Says:

    ντοματούλα για πρωϊνό! σλουρπ!

Leave a Reply

