Η ορθογραφία και πώς να την προσεγγίσετε…


‘Οσοι/ες  κάνουν τον κόπο να με διαβάζουν ίσως έχουν αντιληφθεί την ευαισθησία μου στη γλώσσα μας και την απέχθειά μου στα greekglish (άλλωστε μοστράρω και τη σχετική δήλωση …πρώτο τραπέζι πίστα!). Από το πολύ όμορφο Blog Ανθομέλι αντιγράφω σχετικότατη ανάρτηση και παροτρύνω όσους/ες έχουν πρόβλημα με το σωστό γράψιμο να ακολουθήσουν τις οδηγίες :

Αυτή την ανάρτηση θέλω εδώ και πολύ καιρό να την κάνω!
Αφορμή όμως είναι η επίσκεψή μου σε ορισμένα blog που…δεν τα πάνε και πολύ καλά με την ορθογραφία!
Και μην με παρεξηγήσετε ….τα αγαπάω πολύ…αλλά θα δώσω “μυστικό” που ίσως βοηθήσει και πολλούς από εσάς!
Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ ότι τα greeklish άρχισαν να μειώνονται αλλά αυξάνονται τα ορθογραφικά λάθη τα οποία κάποιες φορές βέβαια οφείλονται και στην γρήγορη πληκτρολόγηση!

Εγώ λοιπόν έκανα το εξής και έχω ήσυχο το κεφάλι μου!

Για την πλοήγησή μου στο διαδίκτυο χρησιμοποιώ τον Mozzila Firefox!
Εδώ λοιπόν βρήκα έναν ελληνικό ορθογράφο ο οποίος με βοηθάει ελέγχοντάς με καθημερινά! Με διορθώνει παντού! Στο blogging, στο facebook, στα σχόλια των blogs κλπ κλπ!!
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να πατήσετε το πράσινο κουμπί που γράφει “προσθήκη στον firefox” και θα βλέπετε τις λάθος λέξεις υπογραμμισμένες! Με δεξί κλικ διαλέγετε την σωστή από τις προτεινόμενες λέξεις  και όλα καλά!

Αν πάλι θέλετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Online Ορθογράφο της Neurolingo.
Σε αυτή τη σελίδα μπορείτε να πληκτρολογήσετε ή να επικολλήσετε το κείμενο που θέλετε να ελέγξετε και πατώντας “έλεγχος ορθογραφίας” σας υπογραμμίζει τις λάθος λέξεις. Πατώντας πάνω στην κάθε λάθος λέξη, σας εμφανίζει μια λίστα πιθανών λέξεων που θα μπορούσατε να την αντικαταστήσετε. Αμέσως μετά πατάτε επιστροφή στην επεξεργασία. Επιλέγετε το κείμενό σας (αριστερό πατημένο και σέρνετε πάνω στο κείμενο), δεξί κλικ  -αντιγραφή, και κάνετε επικόλληση εκεί που θέλετε!!!
Αποθηκεύστε αυτή  την σελίδα στα Αγαπημένα ή στους Σελιδοδείκτες σας (ανάλογα με τον πλοηγό που χρησιμοποιείτε), για να την ανοίγετε σε ένα νέο παράθυρο κάθε φορά που θα την χρειάζεστε!

Δείτε επίσης κι εδώ  σχετικά με ένα toolbar για το Internet Explorer και για τον Firefox (δεν το έχω χρησιμοποιήσει!).

Ελπίζω να βοήθησα! Κι αν κάτι δεν το εξήγησα σωστό γιατί ίσως το θεώρησα αυτονόητο για μένα…μην διστάσετε να με ρωτήσετε για να το ξεκαθαρίσω!

Kathy

18 Responses to “Η ορθογραφία και πώς να την προσεγγίσετε…”

  1. Δάφνη Χρονοπούλου Says:

    Χμ… τώρα κατάλαβα γιατί πια συγχαίονται τα συνώνυμα, και τύποι ενεργητικής -παθητικής φωνής.. (συγχέετε-συγχέεται) και άλλα κωμικά.
    Σωτήριοι οι ορθογράφοι – κυρίως για ‘αβλεψίες’ (δηλαδή βιασύνες) μα δεν αντικαθιστούν απόλυτα τη γνώση αν δεν κάνουμε τον κόπο να κοιτάζουμε τα λάθη που διορθώνουν και να μαθαίνουμε από αυτά..

    Καλημέρα Μ..!

  2. Άθη Says:

    Αχαααααααααααααααααααααααχααααχααααααχααααααα! ε,εμ κι εγώ χρησιμοποιώ τον firefox καλέ μου…αν και μου τη σπάει κατά καιρούς όταν κολλάει..και μου’ρχεται,να σπάσω το πισί μου..αλλά ντάξει (ε,εμ πρέπει να κάνω,κάτι με τα νεύρα μου ε?,ε,το ξέρω είναι πολύυ τεντωμένα,τελευταία δ ε λέω χοοοοχοοοχοοοοοχο!)ε,εμ τώρα όσο για την απίστευτη ‘κακοποίηση’ που έχει,υποστεί έως τώρα η πανέμορφη ελληνική μας γλώσσα άστα να πάνε! και νομίζω, η ταμπέλα που πιθανόν έγραψε κάποιος βλαχάκος χ ω ρίς ιδιαίτερη μώρφοση και ιδιαίτερη ‘κλήση’στην ορθογραφία…είναι το λιγότερο..που να πας μια βόλτα στην Αθήνα, να δείς επιγραφές με άκρως κακοποιημένη την ελληνική γλώσσα,να φρίξεις..(π.χ ‘ταχυφαγείο,μεζεδοπωλείο’,κ.α, κ.α πολλά)…απίστευτη κακοποίηση…ε,έχεις δίκιο..πάντως…..πολύ δίκιο…ωραίο ποστάκι…φιλάκια…

  3. menia Says:

    πολύ συμπαθητική φαίνεται η Kathy! μ άρεσε!🙂
    θέλω να ελπίζω πως δεν έχω πρόβλημα με την ορθογραφία…λόγω και της δικής μου αγάπης για την γλώσσα…
    υ.γ. τι ήταν αυτό το πράγμα, στην φωτογραφία??? ο Χριστός και η Παναγία! (ξέρω ότι δεν πιστεύεις στους τελευταίους…χρησιμοποιώ την έκφραση για να “δείξω” την έκπληξη μου! ;P). Με το ζόρι την διάβασα! Η πλάκα είναι ότι αν ξέρεις ορθογραφία, δυσκολεύεσαι πολύ να διαβάσεις ανορθόγραφες λέξεις!
    τα φιλιά μου…

  4. Astero Says:

    Διλαδί πώσω κάθετη ίστε ρε πεδή μου με το θαίμα τις σοστίς ορθωγραφήας?

    PS Άθη έχεις γράψει λάθος τη μόρφωση και η κλίση-έφεση γράφεται με “ι”, η άλλη είναι η κλήση του τροχονόμου, χιχιχι! Χωρίς παρεξήγηση, εννοείται ότι σε όλους μας ξεφεύγουν λαθάκια! Ιδίως όταν κράζουμε τα λάθη των άλλων, Νόμος του Μέρφυ και τα σχετικά. Επίσης, προς όλους, τα “τον, την, στον, στην, δεν, μην” παίρνουν “ν” στο τέλος μόνο όταν η λέξη που ακολουθεί είναι φωνήεν ή ξενικά από κ, π, ή τ.

    Ελπίζω να μη με βρίσετε όλοι μαζί και πάθω ψυχολογικά, Ευχαριστώ πολύ, η ξαδέρφη του Μπαμπινιώτη :)))))))

  5. Astero Says:

    Αχαχαχαχα και σιγά μη δεν την πάταγα κι εγώ! Αντί για ξεκινά έγραψα ξενικά! Άτιμε Μέρφυ!!!

  6. Άθη Says:

    Αααααααααχααααααααααχααααααααααααχααααααααχααχαχαααααα! στο καλό έσκασα,στα γέλια πρωϊνιάτικα!! να’σε καλά αγαπητή Αατέρω!(μα τι ωραίο νικ!) ε,εεε και τώρα θα με βάλετε,τιμωρία κυρία???:roll: να το γράψω 200φορές ότι δ ε θα ξανάκάνω αυτά,τα λάθη???:roll: χοοοοχοοοοοοχοοοοοχοοοοοχοοοο!,εμ,ναί πλάκα-πλάκα καλό είναι να διορθωνόμαστε εδώ μέσα…και να διευκρινίζουμε ο ένας τα λάθη του στον άλλο,γιατί αυτό μας βελτιώνει, κατά κάποιο τρόπο…πλάκα-πλάκα αν μπείς σε διάφορα μπλόγκς και δείς, π ω ς γράφουν θα πάθεις πλάκα…καλημέρες αγαπητή Αστέρω…και φίλοι!!…και…ευχαριστώ…

  7. Astero Says:

    Αχ πολύ χαίρομαι που έχεις χιούμορ και δε με παρεξήγησες, καλημέρες κι από μένα!!!

    • menia Says:

      αγαπητή Αστέρω…
      θα ήθελα να σου εκφράσω πόσο πολύ ΛΑΤΡΕΥΩ το χιούμορ σου! πάντα απολαμβάνω να διαβάζω τα σχόλια σου!🙂
      και τι λέει αυτός ο Μέρφυ, για να έχουμε και καλό ‘ρώτημα???

  8. Christa Says:

    χαχαααααααααααααα….τέλεια η αφίσα!!!Εδώ να δεις τι γίνεται,αλλά όταν τις εντοπίζω,δεν έχω την μηχανή μαζί μου.
    καλή συνέχεια-)))

  9. Astero Says:

    Μένια δεν ξέρεις το Μέρφυ?!!! Ιμπόσιμπλ!
    Εν συντομία, είναι ο κύριος που διατύπωσε τους νόμους που διέπουν τη γκαντεμιά που σε δέρνει όταν, ας πούμε, περιμένεις άσκοπα όλη μέρα πάνω από το τηλέφωνο να σε πάρει ο γκόμενος και το τηλέφωνο χτυπάει ακριβώς και μόνο τη στιγμή που κάθεσαι στη λεκάνη της τουαλέτας γιατί σε έπιασε κόψιμο.

    Παραθέτω απόσπασμα από Φρικηπαίδεια:
    “Ο Νόμος του Μέρφυ είναι μια σειρά κανόνων οι οποίοι αναφέρονται στην “καλή” τύχη και έχει πρώτο κανόνα την φράση Αν κάτι μπορεί να πάει στραβά, θα πάει”.

    Πάρε και ένα link τρία χιλιόμετρα να σου βρίσκεται:
    http://frikipaideia.wikia.com/wiki/%CE%9D%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9C%CE%AD%CF%81%CF%86%CF%85

  10. heliotypon Says:

    >Δάφνη Χρονοπούλου: Φυσικά δεν την αντικαθιστούν, αλλά κάπως βοηθούν… Περαστικά!

    >Αθη: “Ταχυφαγείο” και “μεζεδοπωλείο” δεν τα βρίσκω κακά. Ισχύουν οι όροι. ‘Αλλα είναι τα μεμπτά…
    ΥΓ: Μήπως παλιά έγραφες ως “athanasia”;)

    >Astero: Ως ξαδέρφη του Μαμπινιώτη τη γλίτωσες…🙂

    >menia: Εντάξει, ξέρω, ότι είναι έκφραση αυτή…🙂 Δεν κολλάω σε τέτοια, άσχετα αν δεν τα χρησιμοποιώ ο ίδιος. Ναι, καλή η kathy.

    >Christa: Να βρεις μιά μικρούλα μηχανή να την κουβαλάς παντού. Εν ανάγκη χρησιμοποίησε το κινητό σου. Δεν πρέπει να τις χάνεις. 🙂

  11. Άθη Says:

    Ε,καλημέρα καλέ μου…ε,όχι…δεν έχω γράψει πο-τέ με το όνομα μου με αγγλικούς,χαρακτήρες…όπως μου το δείχνεις εκεί…απλώς έγραφα ως Αθανασία…αυτό…αλλά αποφάσισα να το αλλάξω για λόγους ασφαλείας επειδή, με ανακάλυψε πέρσυ ένα άτομο της οικογενείας μου …βρήκε το μπλόγκ μου..το διάβασε τσακωθήκαμε και με αυτό,και με τους γονείς μου…και’γινε χαμός.το’κλεισα άνοιξα άλλο,και γιανά μη πάθω, ξανά τα ίδια αποφάσισα να αλλάξω κάπως το νίκ μου και να βάλω ρύθμιση στο μπλόγκ μου να μ ην εμφανίζεται σε κα μί α μηχανή αναζήτησης…(να μ η μπορεί κάποιος να το βρεί πουθενά)…αυτό για τί αυτή η ερώτηση καλέ μου?….καλημέρες…

  12. kempap Says:

    Από εδώ και πέρα μόνο με Mozzila Firefox λοιπόν …

  13. armenaki Says:

    Αν σου πω ότι όταν γράφω χωρίς τον ορθογραφικό έλεγχο νοιώθω σαν να’μαι γυμνή στον δρόμο!

  14. Άθη Says:

    Χαααααχααααααααχαααααααααααααχαααααααααααχαχαααααααααα! ε,εμ έχεις δίκιο καλέ μου ο κάθε ένας μας,εδώ μέσα είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ απλά,και αυτό το προδίδει έντονα,ο τρόπος που γράφει!! οπότε ό,τι και να κάνω δ ε πρόκεται να καταφέρω να κρυφτώ με τίποτε…ε,κακό που έπαθα με’σένα…χααααχαχααχααα! πάντως ό χι από όσο, με ξέρει ΔΕΝ έχω αφήσει πο-τέ σχόλιο κάπου με το όνομά μου,με αγγλικούς χαρακτήρες…..φιλάκια…καλησπέρες…

  15. Κατασκευή ιστοσελίδων Says:

    γοιδοπρωβατα χαχαχ, μια χαρά είναι ο τσομπάνης

Leave a Reply

