Η βλακεία κι εμείς…


Δεν μπορείς να κάνεις πολλά για την βλακεία, αλλά μπορείς να την ...ψηφίσεις!

Δεν μπορείς να κάνεις πολλά για την βλακεία, αλλά μπορείς να την …ψηφίσεις!

Με αφομή χαρακτηρισμού μου ως “βλάκα” από επισκέπτη του blog που αποφάσισε να το κάνει με e-mail και όχι με σχόλιο (λες και θα με πείραζε…) αποφάσισα να κάνω μιά προσπάθεια να εξερευνήσω το αν πράγματι είμαι βλάκας. Δεν είναι απλό να το κάνεις για τον εαυτόν σου, έστω κι αν προσπαθείς πάντα να είσαι αντικειμενικός. ‘Ετσι διάβασα μερικά βιβλία που πραγματεύονται τη βλακεία σε κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο. Συχνά γράφω ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται σε νηπιακό σημείο ανάπτυξης και αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από το ότι η βλακεία είναι πολύ διαδεδομένη στην ανθρωπότητα. Αυτό, σε συνδυασμό με την τεχνολογική ανάπτυξη που προέρχεται από τους ευφυέστερους του πληθυσμού, δημιουργεί θανάσιμους κινδύνους για την ανθρωπότητα. Από τα βιβλία που διάβασα διαλέγω: α) Ιερές Βλακείες του Στέλιου Κανάκη β) Η Βλακεία   ως παράγων του ανθρώπινου βίου του Θόδωρου Καρζή και γ) Εγχειρίδιο Βλακείας του Διονύση Χαριτόπουλου (γι’ αυτό έχω γράψει εδώ). Σήμερα, με την άδεια του συγγραφέα, θα σας παρουσιάσω αποσπάσματα από το βιβλίο “Ιερές Βλακείες” που το θεωρώ εξαιρετικά πετυχημένο στην …αντιμετώπιση της θρησκευτικής βλακείας. Τα αποσπάσματα είναι σκαναρισμένα από το βιβλίο και έγιναν αρχεία Word μέσω OCR. Είναι χαρακτηριστικά της βλακείας των “ιερών” κειμένων και είναι ελάχιστα από τα πολλά συγκλονιστικά που θα διαβάσετε και θα σας κλονίσουν την “πίστη” στα θρησκευτικά παραμύθια, ΕΑΝ θέλετε να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά…

Σελ. 39:  Ακόμη, ο χριστιανισμός έρχεται να ανακηρύξει θεόπνευστους τους αυτοκράτορες και κάθε εξουσία, ανεξαρτήτως του βαθμού εκμετάλλευσης που επιβάλλει στις μάζες και του τρόπου αναρρίχησης σ’ αυτήν. Αποδέχεται την ύπαρξη των εκμεταλλευτριών τάξεων, ευχόμενος απλά να είναι φιλάνθρωπες κατά την άσκηση της εξουσίας τους επί των καταπιεζό­μενων. Κατά το χριστιανισμό, όλα τα δεινά που υφίστανται οι εκμεταλλευόμενοι δεν είναι τίποτα περισσότερο από την εξόφληση του χρέους τους για το προπατορικό αμάρτημα και άλλες αμαρτίες που ο πάνσοφος θεός του επιβάλλει για τον εξαγνισμό μας. Ο χριστιανισμός κηρύσσει την υποταγή, τη δου­λοπρέπεια, την αμορφωσιά, την περιφρόνηση του σώματος. Διαμορφώνει άβουλα, αμαθή, μισόζωα και μισάνθρωπα όντα, θύματα των γελοιωδέστερων δοξασιών και προκαταλήψεων.

Σελ.  41: Σχετικά με τους πρωτόπλαστους, στη Γένεση γίνεται λίγο της… τρελής. Κατά την έκτη μέρα: “Και εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον […] άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς.” (Γένεσις Α’ 26). Φαίνεται όμως πως, λόγω φόρτου εργασίας ίσως, ο θεός ξέχασε πως έπλασε και τους δύο κι έτσι την έβδομη μέρα διαπιστώνει πως “ου καλόν είναι τον άνθρωπον είναι μόνον· ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν“, και άντε ξανά την Εύα εις διπλούν, από το πλευρό του αυτή τη φορά, διά πάσαν χρήσιν και πάσαν…

Σελ. 175: Από το εργαστήριο των μισάνθρωπων του χριστιανισμού παρήχθησαν ο μισογυνισμός, ο ρατσισμός, η γενοκτονία και η μαζική εξαφάνιση λαών, πολιτισμών, αιρετικών, αλλόθρησκων και άθρησκων. Χιλιάδες γυναίκες, από τον 4° αιώνα κι εντεύθεν, βασα­νίστηκαν, μαστιγώθηκαν, διαπομπεύτηκαν ή ακόμη και θά­φτηκαν ζωντανές ως μοιχαλίδες, πόρνες ή μάγισσες από τα ανθρωποειδή του Γιαχβέ και του γιου του. Κορυφαίοι γυναι- κοφάγοι της εποχής, που ο μισογυνισμός εδραιώνεται ως ιδεο­λογία των εκκλησιών, αλλά και πρόδρομοι της Ιεράς Εξέτασης είναι ο Ιερώνυμος, ο Αμβρόσιος και ο μαθητής του τελευταίου, Αυγουστίνος. 

Σελ. 176: Έτσι ο χριστιανισμός, ενάντια και στην εξελικτική διαδικασία, κατάφερε να δημιουργήσει ένα σωρό εκτροπές από τη φυσιο­λογική ανθρώπινη ζωή, οδηγώντας χιλιάδες ανθρώπους σ’ ό,τι ανωμαλία μπορεί να φανταστεί κανείς και βεβαίως σε χιλιάδες δολοφονίες και διώξεις γυναικών. Η γυναίκα που είναι    κόρη της αμαρτίας, σκουλήκι στην καρδιά του άντρα, πρόδρομος της κόλασης, πεισματάρα γαϊδούρα κατά τον Ιωάννη Δαμασκηνό,

πόρτα που οδηγεί στον σατανά κατά τον έτερο ανώμαλο Τερτυλλιανό,

ενσαρκωμένη κακία, θύρα κολάσεως, φονική γοητεία, οικιακός κίνδυνος, επιτάφιος πλάκα, αναγκαίον κακόν, πουδραρισμένη μάστιγα για τον Ιωάννη Χρυσόστομο.

Αξίζει να περιδιαβούμε για λίγο ακόμη αυτήν την όζουσα και διαστροφική απέχθεια προς τη γυναίκα.

Τερτυλλιανός: Κάθε γυναίκα είναι μία Εύα. Η θύρα του κακού. Εσείς οι γυναίκες καταστρέψατε με τόση επιμέλεια τον άν­θρωπο, την εικόνα του Θεού. Γιατί χάρη σε εσάς έπρε­πε να πεθάνει κι αυτός ο Υιός του Θεού.

Σελ. 207: Όσο για τους Έλληνες, από τα πρώτα του βήματα ακόμη ο χριστιανισμός έδειξε την απέχθεια του προς αυτούς και τον πολιτισμό τους. Ο Μάρκος βάζει τον ήρωά του να αποκαλεί τους τότε Έλληνες “κυνάρια” (σκυλάκια) και να αρνείται να θεραπεύσει δαιμονισμένη Ελληνίδα:

Άφες πρώτον χορτασ&ήναι τα τέκνα (Ισραήλ)· ου γαρ έστι καλόν λαβείν τον άρτον των τέκνων και βαλείν τοις κυναρίοις… (Μάρκ. Ζ’, 26).

Έτσι, μόνο ειρωνικά μειδιάματα μπορεί να προκαλεί το τραγε­λαφικό, ανιστόρητο και τερατσγέννητο περί “ελληνοχριστιανικού πολιτισμού” των σημερινών παπαδο-κυβερνώντων και του σκο­ταδισμού που επέβαλαν στους υπόδουλους υπηκόους τους.

Εδώ συνέβη το εξής παράδοξο: 0 χριστιανισμός, χωρίς την ελληνική γλώσσα, όχι μόνο δε θα εξαπλωνόταν, αλλά ούτε τα πόδια του θα έβρεχε στην πλησιέστερη θάλασσα. Η γλώσσα και ο πολιτισμός των τότε Ελλήνων συνετέλεσε τα μέγιστα στη διάδοση κι εξάπλωση του χριστιανισμού. Το αποτέλεσμα όμως ήταν ολέθριο. Ο θρησκευτικός φανατισμός των χριστια­νών έγινε η αιτία να ριχτεί στην πυρά αυτός ο πολιτισμός και να καταστεί το “Έλληνας” συνώνυμο του ειδωλολάτρη.

Tags: , , , , , , , , , ,

11 Responses to “Η βλακεία κι εμείς…”

  1. γρηγορησ Says:

    τα αποσπασματα που παραθετεις δεν αποδεικνυουν τιποτα. δεν εισαι υποχρεωμενος να πιστευεις. η υπαρξη του θεου δεν αποδεικνυεται, αποκαλυπτεται. αν νομιζεις οτι οι χριστιανοι δεν αμαρτανουν ξανασκεψου. θα σου προτεινα να δεις αυτον http://atheofobos2.blogspot.gr/2012/12/blog-post_19.html για να παρηγορηθεις απ την εκλεκτη συντροφια στον χωρο της βλακειας. επισης ελπιζω να σου δωσει ιδεες για να αντιμετωπιζεις με χιουμορ αναλογες προσβολες στο μελλον.
    με εκτιμηση
    ενας ακομα βλακας, ολιγον χριστιανος-καθολου αγιος.

  2. menia Says:

    καλά…η Αγία Γραφή λέει πολλές βλακείες…αυτό το ήξερα…και αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι ότι αν ρωτήσεις έναν θεολόγο να σου δώσει την απόδειξη για ένα γεγονός σε παραπέμπει στην Αγία Γραφή!!! λες και αυτή δεν είναι ανθρώπινο δημιούργημα και δεν μπορεί να την έβγαλε κάποιος από το μυαλό του και να έγραφε ό,τι στο διάολο ήθελε! (με συγχωρείτε…)
    προσωπικά -το έχω ξαναπεί- θέλω να πιστεύω στον Θεό, αλλά περιφρονώ αυτές τις αηδίες περί 10 εντολών, νόμων και κανόνων που δεν έχουν νόημα και σε ενθαρρύνουν να ζήσεις μια περιορισμένη, αποστειρωμένη και συνεπώς μισή ζωή!
    Υ.Γ. Αυτό με τις γυναίκες, πια…τι το τόσο κακό σας έχουμε κάνει? τόσο μισητές είμαστε?😛
    τα φιλιά μου!

  3. Zouzouna Says:

    Eμ επισκέπτης, εμ βλάκας? αααα, δεν πάμε καλά εδώ μέσα !!! Φώναξε τον να τα διαβάσει !
    την καλησπέρα μου!

  4. Ωκεανός Says:

    Πολυ καλό..
    Στείλε μας τα στοιχεία του βλάκα που σε αποκάλεσε βλάκα..

  5. Eva Says:

    χε χε… είναι η εποχή των προσβλητικών μηνυμάτων φαίνεται… Μη σκάς! Οι βλάκες, έλεγε η μάνα μου, ζούνε περισσότερο!
    Εμένα πάντως, μ’ αρέσουν όσα γράφεις.🙂

  6. liselotte85 Says:

    Καλημέρα και καλή χρονιά. Είναι η εποχή που οι μπλόγκερς αλληλο-βλακώνονται. Αντί για άλλο σχόλιο, αντί για μία ευγενική αντιπαράθεση, σου φοράνε ένα χαρακτηρισμό τύπου “είσαι ένας βλάκας και μισός” παίρνουν το καπελλάκι τους και πάνε αλλού να πούν τα ίδια.
    Οι Αγγλοσάξωνες λένε “it takes one to know one” που σημαίνει κάτι σαν “είπε ο γάϊδαρος το πετεινό κεφάλα”. Το να σε λένε βλάκα τη σήμερον ημέρα σημαίνει ότι σκέφτεσαι διαφορετικά απο τη πλειοψηφία που ακολουθεί της γραμμή άλλων. Οπότε εφόσον πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα, τι θα κάνει το ρεύμα για να σε συνετίσει αφού με τις λέξεις και αντιπαραθέσεις δεν το πετυχαίνει ; Θα σε βρίσει. Μερικώς το πέτυχε με εσένα εδώ γιατί τσαντίστηκες και του/της αφιέρωσες ολόκληρο άρθρο..
    Στη θέση σου, θα γέλαγα με όσους με χαρακτήριζαν ηλίθιο. Θα χαιρόμουνα που τα γραφτά μου τους μπαίνουν στη μύτη.

  7. aswtosyios Says:

    αν και τον χαριτοπουλο δεν τον συμπαθβ το βιβλιο ειναι καλο
    ασε που αμα σε χαρακτηρισουν βλακα , σημαινει κατι, εξαρταται ποιος το λεει και γιατι!
    εγω παντως δηλανων πριν απ ολους βλακξ σε πολλα και δε με νοιαει και καθολου
    παλα να ξερεις , οτι αυτα που γραφει καποιος για σενα χαρακτηριζουν πρωτιστως αυτον που τα γραφει
    εχω ακουσει εγω….

  8. heliotypon Says:

    >γρηγόρης: Δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα (πιθανώς βλαξ ων), Την “αποκάλυψη” ποτέ δεν την κατάλαβα. Ποιός αποκαλύπτει τι και πώς; Δηλαδή αν σου “αποκαλύψω” εγώ ότι ένα ροζ τέρας που ζει στο φεγγάρι κυβερνά τη γή θα το πιστέψεις; Αυτοί που “αποκαλύπτουν” με τι εχέγγυα το πράττουν; Και ποιός από τους “αποκαλύπτοντες” έχουν δίκιο ο Μωάμεθ, ο Μωϋσής ή ο Χριστός (για να μην αναφέρουμε τους χιλιάδες άλλους θρησκευτικούς δασκάλους που δεν τους ξέρουμε κιόλας).

    >menia: Τι θα πει πιστεύεις στον θεό; Οι “διαθήκες” σου λένε για τον θεό κι αυτές είναι γεμάτες ψέματα και βλακείες. Δηλαδή παραδέχεσαι τη βλακεία τους αλλά πιστεύεις σ’ αυτό που σου λένε…🙂 ‘Οσο για τις γυναίκες, κήρυσσαν εναντίον τους γιατί ήξεραν ότι έτσι βρίσκονται σε συμφωνία με το πνεύμα της εποχής (ίσως και της σημερινής σε κάποιο βαθμό) που θεωρούσε τη γυναίκα κατώτερο πλάσμα. Κάτι μεταξύ ζώου και ανθρώπου, συχνά θεωρούμενο λιγότερο πολύτιμο και από το ζώο! ‘Αει πίστευε εσύ τώρα…

    >Zouzouna: Δεν με ενοχλεί το ότι με είπε βλάκα. Ο ίδιος παραδέχομαι ότι ένα μεγάλο ποσοστό βλακείας το διαθέτω. ‘Ομως με ενοχλεί το ότι η ανθρωπότητα πορεύεται με αυτή της τη βλακεία… και νομίζει ότι, επειδή είναι πλειοψηφία οι βλάκες, πρέπει να κουμαντάρουν… Για ρίξε μιά ματιά στη φυσιογνωμία της φωτογραφίας…

    >Ωκεανός: Δεν τα απεκάλυπτα ποτέ. ‘Αλλωστε δεν αποκλείω το να είμαι πράγματι βλάκας. Δεν έχω αυταπάτες!

    >Eva: Παρηγορητικός ο λόγος σου. Με γεμίζει ελπίδες ότι μπορεί και να μην είμαι τόσο βλάκας όσο φαίνομαι!

    >Liselotte:Δεν με ενοχλεί αυτό. Ούτε με εξόργισε. Από πολλά χρόνια αναρωτιέμαι πόσο βλάκας μπορεί να είμαι. ‘Εχω διαπράξει άπειρες βλακείες και κάθε τόσο ανακαλύπτω και νέες. Με απασχολεί σοβαρά το θέμα και ψάχνομαι. Σ’ αυτό το πλαίσιο έγραψα αυτή την ανάρτηση.

    >aswtosyios: Καλώς ήλθες συνάδελφε…🙂

  9. VaD Says:

    Στους ευκολους χαρακτηρισμούς μπορεις να απαντησεις με το εξαιρετικο και πάντα επίκαιρο πόνημα του Λεμπέση…http://users.uoa.gr/~nektar/arts/prose/evangelos_lempesis_idiots.htm

  10. menia Says:

    heliotypon…μην εξάπτεσαι…
    αν διαβάσεις προσεκτικά το σχόλιο μου, θα δεις ότι λέω πως “θέλω να πιστεύω” στον Θεό…δες το ως μια αδυναμία μου…απλά θέλω να πιστεύω ότι υπάρχει κάτι στο οποίο μπορώ να στραφώ στις δύσκολες στιγμές ή ότι υπάρχει κάτι μετά τον θάνατο…τον Θεό όμως δεν τον εννοώ ως ένα πνεύμα που μου επιτρέπει να κάνω κάποια πράγματα και μου απαγορεύει να κάνω κάποια άλλα, ούτε ως κάποιον που θα με τιμωρήσει…απλά, ως μια ανώτερη ιδέα…μια έννοια…δεν μπορώ να το εξηγήσω ακριβώς, αλλά δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει και κανέναν ιδιαίτερα…είναι προσωπικό το θέμα…

  11. heliotypon Says:

    >VaD: Το διαβάζω αυτόν τον καιρό. ‘Ηταν ένα από τα σχετικά με τη βλακεία βιβλία που αγόρασα… Πολύ αξιόλογο.

    >menia: Δεν εξάπτομαι. Καταλαβαίνω τι λες. ‘Ισως παρενόησα το σχόλιό σου.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: