Χιούμορ;;;


We are Greeks‘Οπως έγραφα και σε (πολύ) παλιά ανάρτηση, το χιούμορ φαίνεται ότι μας έχει εγκαταλείψει, ως λαό. Είχαμε μεγάλους συγγραφείς με χιούμορ (Τσιφόρος, Ψαθάς, Βασιλειάδης, Παπαδούκας, Γιαννακόπουλος, Μποστ, Σακελλάριος, κ.α.) και όλοι έγραφαν χιουμοριστικά κείμενα, που γίνονταν ευθυμογραφήματα, θεατρικά έργα ή κινηματογραφικές ταινίες. Σήμερα ποιός γράφει χιούμορ; ‘Ετσι κι εγώ σε πρόσφατη επίσκεψή μου σε βιβλιοπωλείο βρήκα μπροστά μου το βιβλίο της εικόνας και με την ελπίδα να “σκάσει λίγο τ’ αχείλι μου” το αγόρασα, παρά του ότι μου ήταν άγνωστος ο συγγραφέας, επειδή γράφει ότι περιέχει 70 σατιρικά κείμενα. Η ελπίδα μου διαψεύστηκε φριχτά!  Ανιαρότερο βιβλίο δεν έχω διαβάσει! Είναι απιθάνως φλύαρο και προσπαθεί να προκαλέσει το γέλιο αναμασώντας καθημερινές, κοινότυπες κουβέντες και προσθέτοντας άνοστες “αστείες” φράσεις και άνοστες παραγράφους! Θύμωσα με τον εαυτόν μου γιατί παρασύρθηκα και το αγόρασα.

Λυπάμαι που κάνω αρνητική κριτική σε βιβλίο και μάλιστα σε υποτιθέμενο με χιούμορ (στο οποίο έχω ιδιαίτερη ευαισθησία), αλλά νομίζω είναι καλλίτερα να μην γράφουμε όταν δεν έχουμε κάτι να πούμε, ιδίως στον χώρο του χιούμορ που είναι εξαιρετικά δύσκολο είδος και προϋποθέτει το σχετικό ταλέντο.

Αδερφέ, αν με διαβάζεις, σου εύχομαι καλλίτερο αποτέλεσμα σε μελλοντικές σου προσπάθειες, αν τις κάνεις.

16 Responses to “Χιούμορ;;;”

  1. giorgos Says:

    Κρίμα , Ωραίο καί άπολαυστικό βιβλίο είναι κατά τή γνώμη μου ή “κωμικοτραγική ίστορία τού νεοελληνικού κράτους ” τού Βασίλη Ραφαηλίδη , έκτός τού ότι έχει μπόλικο ύλικό άπό τήν έλληνική ίστορία είναι καί γραμμένο μέ πολύ χιούμορ .

  2. koulpa Says:

    αποφεύγω τις κακές κριτικές.. δε βρίσκω νόημα να αποτρέψω κάποιον από το να δοκιμάσει κάτι.. δε μου αρέσουν τα χόρτα.. αλλά αρέσουν σε τόσους άλλους.. σιχαίνομαι τον σεφερλή στα θεατρικά.. αλλά σε τόσο κόσμο αρέσει.. που έλεγε μια παλιά παριμία.. μη κάνετε στους άλλους ότι θα θέλατε να σας κάνουν.. μπορεί να έχουν άλλα βίτσια..🙂🙂
    α δε το έχω διαβάσει το συγκεκριμένο του ραφαηλίδη.. θα το αναζητήσω άμεσα..🙂🙂
    καλό καλοκαίρι🙂🙂

  3. Ioanna Says:

    Το χιούμορ απαιτεί πολλές συγγραφικές αρετές και πάνω απ’ όλα οξύ πνεύμα. Το ίδιο απαιτεί και η κατανόησή του από τους αναγνώστες. Το δεύτερο λειτουργεί ώς υποκειμενικός παράγοντας βέβαια, μπαίνει στο καλούπι του “έτσι είναι αν έτσι νομίζετε” …
    Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν το διάβασα, αλλά είναι η δεύτερη αρνητική κριτική που ακούω…

  4. Δάφνη Χρονοπούλου Says:

    Οι αρνητικές κριτικές είναι εξ ίσου χρήσιμες με τις καλές (παρότι κάθε δημοσιότητα είναι διαφήμιση και μπλα μπλα μπλα..).
    Συμφωνώ με τον πρώτο σχολιαστή: Ο Ραφαηλίδης με την πικρή του σάτυρα και αυτοειρωνία είναι πάντα απολαυστικός ακόμα και στα σοβαρά του.
    Φοβάμαι ότι οι καινούγιοι κωμικοί (σαν τους τηλεοπτικούς) όλο και πιο πολύ θα κλέβουν από το Twitter (που κλέβει από τα αλλόγλωσσα)…

  5. armenaki Says:

    Πολύ καλά κάνεις και παραθέτεις την αρνητική κριτική σου.Και’γω είμαι δύσκολη στο γέλιο ας πούμε, όπως είπε και ο Κούπλα πιο πάνω στου Σεφερλή τα αστεία δεν γελώ σε όλα και με κουράζει αφάνταστα να τον ακούω για 2ώρες!
    Ωστόσω δεν κυνηγώ και βιβλία με χιουμορ προτιμώ ένα best seller που θα με ξεμυαλίσει!!

  6. heliotypon Says:

    >giorgos: Του Ραφαηλιδη τα έχω διαβάσει σχεδόν όλα τα βιβλία, περιλαμβανομένου και αυτού που αναφέρεις. Είναι απολαυστικό. Ο Ραφαηλίδης ήταν μιά ιδιαίτερη προσωπικότητα, με καυστικό χιούμορ και όχι μόνο. ‘Εχω κάνει ανάρτηση για τον Ραφαηλίδη, η οποία έχει και υψηλή επισκεψιμότητα.

    >Koulpa: ‘Εχω κάνει και πολύ καλές κριτικές. Στα περισσότερα βιβλία που διαβάζω δεν κάνω κριτική και δεν παριστάνω τον κριτικό. Σπάνια, απλώς μεταφέρω τις εντυπώσεις μου. Σ’ αυτό με ενόχλησε η παντελής έλλειψη (κατά την άποψή μου) χιούμορ, σ’ ένα βιβλίο που ο συγγραφέας του το αποκαλεί σατιρικό. Η σάτιρα εννοείται ότι περιέχει και χιούμορ από το οποίο, εκτός των άλλων, περιμένεις να ευθυμήσεις και λίγο. Εδώ απογοητεύτηκα και θέλησα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.

    >Ioanna: Σίγουρα το να γράφεις με χιούμορ απαιτεί ταλέντο και η υποκειμενική του αντίληψη είναι σημαντικός παράγων. Αυτό που με ενοχλεί είναι το ότι φαίνεται να εκλείπει από τη νεοελληνική ζωή.

    >Δάφνη Χρονοπούλου: Μπορεί άλλοι να το βρουν καλό το βιβλίο. ‘Οποιος ενδιαφέρεται ας το προσπαθήσει. Δεν είναι και πολύ ακριβό, άλλωστε. Νομίζω κι εγώ ότι πρέπει να γίνεται κριτική και προς τις δυό κατευθύνσεις. Επειδή το χιούμορ σπανίζει, θέλω τα περιγραφόμενα ως χιουμοριστικά να είναι πράγματι τέτοια. Και δεν αφθονούν. Παρεμπιπτόντως, έχω βρει ότι πάρα πολλά από τα βιβλία τύπου δοκιμίου, είναι κακής ποιότητας και εν πολλοίς επαναλαμβανόμενα. Συγγραφείς (ιδιαίτερα αμερικανοί) έχουν την τάση, αφού καταγράψουν τις θέσεις τους, να τις επαναλαμβάνουν με άλλα (ή συχνά και με τα ίδια) λόγια, ή να σου γεμίζουν εκατοντάδες σελίδες με καταγραφές περιπτώσεων που “αποδεικνύουν” τις θέσεις τους (π.χ. Ο κ. Σμιθ από το Τέξας…. η κ Μπλακ από τη Λουιζιάνα, κ.ο.κ.). Κι αυτά τα αφήνω στη μέση. Συχνά παίρνεις ένα βιβλίο 300 σελίδων ενώ το θέμα του εξαντλείται στις 20 πρώτες σελίδες…

    >armenaki: Νομίζω ότι ο Σεφερλής (μιά και τον έφερε η κουβέντα) δεν είναι κακός κωμικός, αλλά οι ρόλλοι που του γράφουν συχνά τον αδικούν. Κι όπως είπα και πιο πάνω, καλοί χιουμορίστες συγγραφείς μάλλον δεν υπάρχουν πλέον. Αν έχουν μείνει 2-3 είναι ζήτημα. Τα “Best sellers” (“Ευπώλητα” το έχουν μεταφράσει) αν είναι μυθιστόρημα ή κάτι τέτοιο δεν με ενδιαφέρει. Προσωπικά διαβάζω αυτό που λέμε “δοκίμια”, δηλαδή έκθεση απόψεων ή έρευνας σε διάφορα πεδία (ιστορικά, κοινωνιολογικά, πολιτικά, επιστημονικά). Δεν βρίσκω τον λόγο να διαβάσω μιά ιστορία που έβγαλε κάποιος από τη φαντασία του, τουλάχιστον αν δεν έχει ένα κάποιο σημαντικό μήνυμα να μου περάσει. Το να μάθω ότι “ο δολοφόνος ήταν ο γιατρός”, π.χ. τι μου προσφέρει;

  7. giorgos Says:

    Καλημέρα σέ όλους ,έχω σέ μορφή bdf ένα σπάνιο βιβλίο τού Βασίλη Ραφαηλίδη “Ελληνες καί Νεοέλληνες ” είναι ό τίτλος , άν θέλετε μπορώ νά σάς τό στείλω .

  8. heliotypon Says:

    >Giorgos: Κύτταξα και δεν το έχω. Αν θέλεις στείλ΄το μου. Ευχαριστώ.

  9. giorgos Says:

    Ναί ! θά ήταν πολύ παράξενο νά τό είχες αύτό τό βιβλίο , είναι τό μοναδικό βιβλίο του Β.Ρ. πού δέν έχει άναδημοσιευθεί ποτέ ! Οταν τό διαβάσεις θά καταλάβεις γιατί . Πάντως σού ύπόσχομαι ότι κι΄αύτό είναι πάρα πολύ απολαυστικό λόγω τού ίδιότυπου χιούμορ τού Β,Ρ. καί έπίσης λειτουργεί καί σάν ΜΠΛΟΚ ! στό τέλος τού βιβλίου φιλοξενεί καί σχόλια τών άναγνωστών . Θά τό στείλω τό βραδάκι ή αύριο τό πρωί .

  10. koulpa Says:

    γιώργο ετοιμαζόμουν να σου πω στείλτο διαβάζοντας το πρώτο σχόλειο.. αλλά με το δεύτερο μου κίνησες περισσότερο την περιέργια.. στείλτο οπωσδήποτε!🙂🙂

  11. koulpa Says:

    όσο για το σεφερλή.. στις συνεντεύξεις φαίνεται ιδιαιτέρως πνευματώδης.. νομίζω ότι ο ίδιος γράφει τα κείμενα.. πιθανολογώ ότι τα προσαρμόζει να λειτουργούν στο μεγαλήτερο ποσοστό του κοινού.. χωρίς να ξέρω βέβαια..🙂🙂
    δεν κρίνω την κριτική σου.. ή την αναφορά σου.. ίσως έχεις δίκιο και προειδοποιείς.. για ένα λάθος πλασάρισμα του βιβλίου.. απλά περιγράφω τον δικό μου τρόπο.. και το γεγονός ότι μπορεί κάποιος άλλος να το βρεί αστείο.. όσο για τους συγγραφείς στο είδος.. πραγματικά λείπουν..🙂🙂
    την καλησπέρα μου🙂🙂

  12. giorgos Says:

    Τό έστειλα , πιστεύω ότι τό έστειλα σωστά

  13. koulpa Says:

    το ελαβα γιώργο ευχαριστώ πολύ.. το είδα από το κινητό γιατί το λαπτοπ έχει αναποδασει.. μώλις το φτιάξω θα τα κατεβάσω και θα σου πω τι έλαβα κι είναι εντάξη🙂🙂

  14. maria i. Says:

    Αρκετά ετεροχρονισμένα, συνιστώ με χέρια, πόδια, μάτια και -κυρίως- ψυχή αναγνωστική τον Αύγουστο Κορτώ, ως χιουμοριστικό ανάγνωσμα. Στα χνάρια Τσιφόρου και Μποστ, σε σύγχρονη θεματολογία και αντίληψη. Συκώτι καινούργιο, εγγυημένα.

Leave a Reply

