Πάλι ο Νίκος Δήμου… (υπέρ της “πορνογραφίας”)


Erotic Khajuraho Temples of northern India

Erotic Khajuraho Temples of northern India

Με τον πρόσφατο ανασχηματισμό θύμωσα πολύ! Θύμωσα γιατί είδα το ίδιο σενάριο να επαναλαμβάνεται. Ανίκανα έως επικίνδυνα άτομα διορίστηκαν υπουργοί και υφυπουργοί, προφανώς για να μην λακίσουν από το κυβερνητικό στρατόπεδο και κινδυνέψει να πέσει η κυβέρνηση. ‘Οχι ότι θέλω να πέσει ούτε ότι μου αρέσει ο Σαμαράς. Αλλά η αρχαιοελληνική ρήση  “…το μη χείρον βέλτιστον” ισχύει ακόμη.  ‘Ημουν έτοιμος να γράψω κάτι σχετικό, ειδικά σχετικά με γελοιωδέστατο πρόσωπο για το οποίο είχα γράψει πρόσφατα και που εισέπραξε υφυπουργείο! ‘Ομως όταν διάβασα το, σχετικά, πρόσφατο δημοσίευμα του φίλου μου Νίκου Δήμου (τον θεωρώ φίλο κι ας μη με γνωρίζει), άλλαξα σχέδια και αποφάσισα να το “κλέψω”, εκμεταλλευόμενος τη …μόνιμη άδεια να τον αναδημοσιεύω, που μου έχει δώσει.

Υπέρ της “πορνογραφίας”
Πέμπτη, 15 Μαΐου 2014 3:00 πμ

Ας ξεκαθαρίσω πρώτα ότι θεωρώ τον όρο «πορνογραφία» συκοφαντικό, υβριστικό και προκατειλημμένο. Αν τον χρησιμοποίησα στον τίτλο το έκανα διότι έτσι γίνομαι κατανοητός από τους πολλούς, που έχουν μάθει να τον χρησιμοποιούν.

Ο σωστός όρος είναι: «ερωτική τέχνη». Η τέχνη που απεικονίζει την πιο τρυφερή και εκστατική ανθρώπινη στιγμή και που έχει δώσει χιλιάδες αριστουργήματα σε πολλούς πολιτισμούς: τον αρχαίο ελληνικό, τον ινδικό, τον κινεζικό και ιαπωνικό.

Οι πολιτισμοί αυτοί δεν είχαν σεμνοτυφίες και «ηθικές» αναστολές. Απεικόνιζαν την ερωτική πράξη σε όλη της την δόξα, με πολλαπλούς και περίτεχνους τρόπους. Αργότερα ήρθε ο χριστιανισμός να θεωρήσει το ανθρώπινο σώμα μιαρό, την ερωτική πράξη βρώμικη και να καλύψει κάθε ηδονή με την βαριά λέξη «αμαρτία».

Θα έπρεπε να ντρεπόμαστε ακόμα και για τη χρήση της λέξης «πορνογραφία», που λερώνει ότι πιο ωραίο μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος. Μια επινόηση της βικτωριανής σεμνοτυφίας που εξισώνει κάθε τι ερωτικό με πόρνες και πουτάνες!

Έτσι λοιπόν φτάσαμε να θεωρούμε θεμιτή την καθημερινή βία στην τηλεόραση και να κλειδώνουμε την λήψη των ερωτικών ταινιών της. (Μην και τις δουν τα παιδιά!) Και τι θα πάθουν τα παιδιά αν δούνε μία ερωτική ταινία; Η βία τους κάνει την πραγματική ζημιά. Αντίθετα οι σοφοί παλιοί πολιτισμοί όχι μόνο δεν κλείδωναν την ερωτική τέχνη – αλλά έδιναν στα παιδιά και τους έφηβους καλαίσθητα βιβλία με «πορνογραφικές» εικόνες και ποιήματα, για να τους βοηθήσουν να γίνουν καλύτεροι εραστές.

Μα οι πορνό τσόντες είναι χυδαίες!

Όχι όλες. Σε κάθε τέχνη υπάρχουν καλά και κακά δημιουργήματα (οι μισές ποιητικές συλλογές που μου έρχονται κάθε μέρα είναι αισθητικά χυδαίες – για πέταμα). Όπως παντού, κι εκεί, πρέπει να μάθει κανείς να ξεχωρίζει και να επιλέγει.

Οι κήρυκες της ηθικής, ονομάζοντας τον έρωτα ανήθικο και αμαρτωλό, εξορίζοντάς τον από τη ζωή, μας εξώθησαν στη βία. Την ζωική μας ορμή την έκαναν γροθιά. Κι έτσι πια ζούμε σε ένα πολιτισμό της ωμής δύναμης.

Ας προωθήσουμε την καλαίσθητη ερωτική τέχνη. Προτείνω να ανοιχτούμε προς ένα πολιτισμό του έρωτα. Του αθώου πόθου, της τρυφερότητας, του χαδιού και του φιλιού. Σίγουρα θα είναι πιο γλυκός και πιο όμορφος…

12 Responses to “Πάλι ο Νίκος Δήμου… (υπέρ της “πορνογραφίας”)”

  1. menia Says:

    από το να μιλήσουμε για τον ανασχηματισμό, πολύ καλύτερα να μιλήσουμε για την “ερωτική τέχνη”! σωστά τα λέει ο άνθρωπος…γιατί να ντρεπόμαστε για κάτι που είναι μέρος της φύσης μας? γιατί να καταπιέζουμε τις ορμές μας? για να ξεσπάμε κάπου αλλού? ο άνθρωπος που αγκαλιάζει τη φύση του και φροντίζει να μην στερείται χωρίς λόγο τις απολαύσεις (είτε του φαγητού, είτε του ποτού, είτε του έρωτα, με μέτρο βέβαια) είναι και ο ευτυχισμένος! εξάλλου, η ευτυχία προέρχεται από μικρά καθημερινά πράγματα!
    τα φιλιά μου! (καιρό έχω να κάνω σχόλιο…εξετάσεις, βλέπεις!)

    • heliotypon Says:

      Η θρησκευτική υποκρισία και η προσπάθεια για εξουσιασμό των μαζών είναι το πρόβλημα.

  2. Astero Says:

    Και στη Ρώμη άφηναν ελεύθερο τον ερωτισμό και έγιναν μια μεγάλη παρτούζα -στη χυδαιότερη έκφανσή της. Το πρόβλημα δεν είναι, φυσικά, ο ερωτισμός, ούτε ο γελοίος συντηριτισμός των κοινωνιών μας που επιτρέπουν τα χειρότερα αίσχη (και δεν αναφέρομαι σε σεξουαλικές δραστηριότητες) κάνοντας πως δεν βλέπουν, αλλά η φύση του ανθρώπου.

    Κοινώς, αν ο άνθρωπος είναι ένα πλάσμα διεφθαρμένο, ανήθικο, διψασμένο για εξουσία, χωρίς ένα ουσιώδες σύστημα αξιών, ό,τι και να του προσφερθεί, χυδαίο θα καταλήξει.

    Έχω πάθει απαισιοδοξία με το ανθρώπινο γένος.

    • heliotypon Says:

      Το ότι έγιναν μια μεγάλη παρτούζα δεν είναι το πρόβλημα. Η βία ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ρώμης, αν το δεις από την πλευρά ηθικών αξιών. Η φύση του ανθρώπου είναι ίδια με τη φύση των ζώων, χωρίς την παιδεία. Οι άνθρωποι με παιδεία διαφέρουν. Δεν είναι ιδιοι με τους απαίδευτους. Και με το “παιδεία” δεν εννοώ την μόρφωση. “Παιδεία’ είναι κάτι πολύ παραπάνω από τη μόρφωση, που βοηθά βέβαια, αλλά δεν φτάνει. Σχετίζεται με τις αξίες που θα πάρει κάποιος από το εκάστοτε περιβάλλον του (οικογένεια, σχολείο, πολιτεία) και με την δική του προσωπική δουλειά, διαβάσματα (όχι “Άρλεκιν” και αθλητικές εφημερίδες, βέβαια) και προσπάθεια να κατανοήσει τον κόσμο και τον εαυτόν του.

  3. kostas australia Says:

    τελεια η μεγαλη παρτουζα..με την βια εχω προβλημα!!..
    αλλα η βια ειναι αποτελεσμα της μικρης η ανυπαρκτης προσωπικοτητας του ανθρωπου που την επιβαλλει…
    και ΝΑΙ ο ερωτισμος ειναι κατι υπεροχο..χωρις ετικετες και με ολες τις ιδιαιτεροτητες του!!
    — φιλια κ την αγαπη μου–

  4. Ψονθομφανήχ Says:

    αν έγινε μόνο υφυπουργός… πάλι καλά να λες!

    • heliotypon Says:

      Κι όμως, κι ως υφυπουργός τη ζημιά του θα την κάνει. Χώρια το ρεζίλι του να έχουμε ένα τέτοιο υποκείμενο στην κυβέρνηση…

  5. nicolaos demonicos Says:

    Εντάξει, ίσως το μικρότερο των κακών τα οποία προξένησε ο Χριστιανισμός είναι ο χαρακτηρισμός του σώματος ως «μιαρής φυλακής της ανηκούσης στον θεό-δημιουργό της ψυχής» (αναρωτιέμαι σε ποιον ανήκει μια διαβολική ψυχή, αλλά ποιον να ρωτήσω;), και του έρωτος ως πράξεως «γεμούσης αμαρτίας», διά την διάπραξιν της οποίας θα δώσουμε λόγο κατά την χ, ψ, ω Παρουσία, εάν και εφ’ όσον δεν επρόκειτο διά την αναγκαίαν (φτού, γαμώτο) τεκνοποίησιν προς διατήρησιν του είδους (φτού σου, πούστη!), πολλώ δε μάλλον εάν «την διάπραξιν της περί ης ο λόγος πράξεως διεπράτταμεν» επανειλημμένως και επιμόνως.
    Όσον αφορά στο θεμιτό (ή όχι) της λεπτομερούς απεικονίσεως παντός είδους βίας με θεατές ανήλικα ή όχι παιδιά –και πάντως ΠΑΙΔΙΑ–, καιρός είναι εσύ και ο ΝΔ, αγαπητό Ηλιότυπον, να μάθετε ότι το πολύ πορνό είναι που οπλίζει τουλάχιστον άπαξ της εβδομάδος το χέρι κάποιου πιτσιρικά στας Αμέρικας, ο οποίος πλήρης ερωτικής μανιοκαταθλίψεως εισβάλλει στο σχολείο του (και ξένο να είναι, δεν πειράζει, ουδείς θα τον μηνύση γι’ αυτό) κραυγάζοντας «I’ll fuck you, cocksuckers» και ρίχνει όσες σφαίρες διαθέτει, αν βεβαίως προλάβη.
    Η φράσις «I’ll fuck you, cocksuckers» (ή και «motherfuckers», «sonavabitches», «asskissers» κ.λπ.) μεταφραζομένη στην Ελληνική σημαίνει: «θα σας γαμήσω, ψωλογλείφτες», και δεν είναι δυνατόν να υπάρξη έλλογο ον το οποίον δεν θα αποφανθή, κατόπιν ωρίμου βεβαίως σκέψεως, ότι αυτό το «I’ll fuck you, cocksuckers» ή «motherfuckers», ή «sonavabitches», ή «asskissers» ή ό,τι άλλο του ιδίου ανηθίκου επιπέδου δεν ωφείλεται εις την αδιάλειπτον παρακολούθησιν τοιουτοταύτης υφής τηλεοπτικών έργων γεμόντων πορνογραφικού περιεχομένου διαλόγων.
    Ό.έ.δ., ο ερωτικός πόθος, η ερωτική διάθεσις, ο ερωτισμός γενικώς και αποδεδειγμένως συνιστά την αιτία της βιαίας συμπεριφοράς των εν Αμέρικα (αλλά και αλλού) διαβιούντων νέων, νεωτέρων, νεωτάτων και ηλικιωμένων πάσης ηλικιακής κλίμακος.

    • heliotypon Says:

      Δεν θα συμφωνήσω ότι το χέρι του serial killer οπλίζζει η πορνογραφία. Οι σεξ όροι που χρησιμοποιεί δεν προέρχονται από την πορνογραφία, αλλά από τις σκηνές βίας όπου αφθονούν κι από όπου τις αντιγράφει, δεδομένου ότι δεν τις εφευρίσκει ο ίδιος. Στην πορνογραφία δεν χρησιμοποιούνται τέτοιοι όροι. Η πορνογραφία, πέραν από το ότι αποτελεί το καταφύγιο του ερωτικά αδύναμου, συχνά δημιουργεί και το ερέθισμα για την αναζήτηση ερωτικής δραστηριότητας. ‘Αλλωστε με την πορνεία, που παντού είναι διαθέσιμη, ο καθέναςερωτικά στερημένος (ή και μη) μπορεί, έναντι μικρού σχετικά, αντιτίμου, να ικανοποιήσει την ερωτική ορμή του, χωρίς να χρειαστεί να την υποκαταστήσει με βία. Οι διάλογοι στους οποίους αναφέρεσαι περιέχονται σαφώςστις σκηνές βίας και όχι στις ερωτικές. Στις ερωτικές θ’ ακούσεις εντελώς διαφορετικές φράσεις, που μπορεί να τις χρησιμοποιεί κάποιος ανώδυνα και που, σε μερικούς ανθρώπους, προκαλούν διέγερση. Μιά αναζήτηση στα γνωστά πορνο sites θα στο επιβεβαιώσει.

  6. TheTeteel Says:

    {Οι κήρυκες της ηθικής, ονομάζοντας τον έρωτα ανήθικο και αμαρτωλό, εξορίζοντάς τον από τη ζωή, μας εξώθησαν στη βία. Την ζωική μας ορμή την έκαναν γροθιά. Κι έτσι πια ζούμε σε ένα πολιτισμό της ωμής δύναμης.}
    Συμφωνώ, τα ίδια πιστεύω κι εγώ.
    Να είσαι Καλά, φιλιά στην Μ.

  7. nicolaos demonicos Says:

    Ηλιότυπον, ήπιες καφέ; Ξύπνησες; Διότι όταν απαντούσες στο σχόλιό μου -μη το αρνηθής!- κοιμόσουν ακόμη αλλά με ανοιχτά μάτια.
    Φυσικά και ειρωνεύομαι, ακραίως ίσως, την «κοινωνική» σεμνοτυφική υποκρισία, η οποία δεν θα διστάση να στείλη στο πυρ το εξώτερον ένα threesome μεταξύ ενηλίκων την ώρα που οπλίζει η ίδια το χέρι του πιτσιρικά, ο οποίος σε γνωστό σ’ αυτόν χώρο θα δράση, σε γνωστούς και «φίλους» θα ξεσπάση την οργή του, αν από το σπίτι εκείνη την στιγμή της τρέλας απουσιάζουν οι κυρίως υπαίτιοι.
    Εικόνα: Ο σεμνότυφος πρωινός άμα και νυκτερινός της εκκλησίας πιστός επισκέπτης πόρνος, την παίζει παρακολουθώντας κάποιαν Λίντα να καταπίνη πύθωνες. Χτυπά το τηλέψωνο και η φωνή από την άλλη άκρη του σύρματος λέγει:
    «Ο Μ. του Π. φιλιότανε με την Χ. του Κ.! Ακουουουούς; Τέτοιες ντροπές!»
    Αλλά ο σεμνότυφος πόρνος είχε περάσει το σημείο χωρίς επιστροφή. Και όπως πιτσιλούσε την οθόνη της τηλεοράσεως, άρχισε να ουρλιάζη:
    «Πάρτα… πάρτε τους και φέρτε τους εδώ τους αλήτες!»

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: