Γιατί…


%ce%b2%ce%b1%cf%81%ce%ba%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%b1-%cf%87%ce%ac%cf%81%cf%84%ce%b9%ce%bd%ce%b7

Οι τακτοποιημένοι, (και οι ελπίζοντες σε τακτοποίηση) έχουν κλείσει τα μάτια και ιδίιως τα αυτιά, σφιχτά, σε ότιδήποτε αρνητικό διαπράττουν τα περίεργα όντα που κυβερνούν. Γιατί δεν είναι δυνατόν να συλλαμβάνουν τα απειροελάχιστα δείγματα μαλακίας των ΜΗ κυβερνόντων και να περνούν από μπροστά τους δεινοσαυρικής κλίμακας ανοσιουργήματα των κυβερνόντων και οι συμπολίτες μας αυτοί να σφυρίζουν αδιάφορα έως να πλέκουν δάφνινα στεφάνια για τα κυβερνώντα κατακάθια.

‘Οσοι είχαν την κακή συνήθεια να συχνάζουν σ’ αυτό εδώ το διαδυκτιακό μαγαζάκι κι έχουν παρακολουθήσει, έστω λίγα από τα 600++ “κουρελογραφήματά” μου (έτσι τα χαρακτήρισε κάποιος κάποτε και μπορεί και να είχε δίκιο), θα έχει καταλάβει ότι δεν πρόσκειμαι σε κανένα απολύτως κόμμα. ‘Ολους τους έχω σκυλοβρίσει και μάλιστα με όρους που θα σήκωναν άνετα και μηνύσεις για εξύβριση, το λιγότερο. ‘Αρα δεν τρέφω κανενός είδους κομματικές προτιμήσεις ή αντιπάθειες, αλλά κρίνω εκ των λόγων και των πράξεων και μόνο. Δεν “ανήκω” σε κανέναν ούτε κόμμα, ούτε σε “ομάδα”, ούτε σε σωματείο ούτε σε άλλο τι. ‘Ισως στον εαυτόν μου ανήκω και αυτό δεν είναι και σίγουρο.

Αναμφισβήτητα η χώρα περνάει μιά πρωτόγνωρη κρίση που είχε πολλές δεκαετίες να ζήσει. Ακόμη και με βάση τα επίπεδα του 1950, υπάρχουν άνθρωποι που βιώνουν τη στέρηση και τη φτώχεια εκείνης της μακρυνής εποχής. Από την άλλη μεριά, κάθε τι δημόσιο καταρρέει. Αδυναμία επενδύσεων για συντήρηση οποιουδήποτε δημόσιου κτηρίου ή εγκαταστάσεων, με εξαίρεση όσα έχουν καταφέρει να απορροφήσουν κοινοτικά χρήματα. Τα κρατικά οχήματα κυκλοφορούν με φθαρμένα λάστιχα, με ασυντήρητες μηχανές. (Εξαίρεση τα αστραφτερά υπουργικά και πρωθυπουργικά αυτοκίνητα!). Τα πανεπιστήμια αδυνατούν να αγοράσουν ή να συντηρήσουν εξοπλισμό και προβλέπω ότι γυρνάμε με γρήγορα βήματα στη δεκαετία του 1950, όπως την βλέπουμε αποτυπωμένη σε παλιές ασπρόμαυρες ταινίες.

Η κυβέρνηση, αντί να δημιουργήσει νέες πηγές κρατικών εισοδημάτων, προσπαθεί να μαζέψει έσοδα από αυξημένη φορολογία, αλλά αυτό οδηγεί σε αδιέξοδο. Πέραν από το ότι οι πολίτες αρνούνται (ακόμη και αν έχουν τη δυνατότητα) να πληρώσουν φόρους, αφού τίποτα δεν παίρνουν από αυτή τη φορολογία, κάποτε θα υπάρχξει πλήρης εξάντληση του πολίτη και ακόμη κι αν τον φυλακίσουν δεν θα έχει να πληρώσει.

Ας δούμε, στα γρήγορα, γιατί το Ελληνικό κράτος έφτασε εδώ. Πολλές αναλύσεις επιχειρούνται, αλλά συχνά αγνοούνται βασικές και βαθύτερες αιτίες, που ανάγονται στην δημιουργία του Ελληνικού κράτους-οπερέτας μετά την επανάσταση του 1821.  Η υπόλοιπη Ευρώπη πέρασε πολλά εξελικτικά στάδια για να φτάσει στη σημερινή κατάσταση. Μπορεί να πήδαγαν “από κλαρί σε κλαρί” και να “έτρωγαν βελανίδια” όπως λένε οι έξυπνοι ελληναράδες, αλλά εκείνοι πέρασαν από μεσαίωνα, αναγέννηση, φεουδαρχία, διαφωτισμό, καπιταλισμό, αγροτική επανάσταση, βιομηχανική επανάσταση, εθνικές συγκρούσεις, επαναστάσεις, εμφυλίους. Ανέπτυξαν εμπόριο, βιομηχανία, επιστήμες, τέχνες, λογοτεχνία, φιλοσοφία. Τίποτε από αυτά δεν άγγιξε την Ελλάδα, αλλά και τις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων που ζούσαν περισσότερο ή λιγότερο σε καθεστώς απομονωτισμού από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. 2000+ χρόνια υποδούλωσης πέρασε η Ελλάδα, ή αυτή η περιοχή που σήμερα ονομάζουμε Ελλάδα. Ξεκινώντας με την κατάκτηση από τους Ρωμαίους, συνεχίστηκε με το Βυζάντιο (που δεν ήταν Ελλάδα, όπως θέλουν να μας πείσουν, αλλά το ανατολικό κομμάτι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας) και τελείωσε με τους χειρότερους απ’ όλους τους κατακτητές, την απολίτιστη (για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα) Οθωμανική αυτοκρατορία!

(Συνεχίζεται…)

19 Responses to “Γιατί…”

  1. Τραπαλης Αθανασιος Says:

    Πρωτον χαιρετώ έννεκα της “μακροχρόνιας” απουσίας μου απο τα δρώμενα αυτου εδώ του blog διότι είχα μπλεξει με το face book και το twitter επι ένα χρόνο και προσπαθούσα να δώσω τα “φωτα μου” στους κατα συντρηπτικήν πλειοψηφεία αποβλακωμένους χρήστες αυτών των ιστότοπων.Περνουσα απο δω και μη βλέποντας κανένα ερεθιστικό (για μένα) ανάρτημα προχωρουσα στα άλλα.Σήμερα βέποντας αυτη εδώ την αναρτηση με ομολουγουμένως χιλιοειπωμένα θέματα μου δημιουργήθηκε μια απορία για σένα Heliotypon την οποία βασικά την είχα απο καιρό.Λές ότι δέν ανήκεις σε κανένα πολιτικό κόμμα η σωματείο και δεν έχεις καθόλου πολιτικές συμπαθειες η αντιπάθειες!Θα ήθελα πολύ να ξέρω (άν επιτρέπεται) τι θα ψήφιζες αν γινόντουσαν εκλογές σε ενα μήνα,εκτός εάν δέν πήγαινες να ψηφίσεις καθόλου!Επί πλέον δέ,θα ήθελα να γνωρίζω τι ιδεολογικές συμπάθιες έχεις διότι δέν γίνεται να μην έχεις καθόλου.Εγώ φερ ειπείν επειδή έζησα στην Σουηδία πολλά χρόνια και τα ξέρω απο πρώτο χέρι,είμαι ιδεολογικά προσανατολισμένος στην σοσιαλδημοκρατία διότι ειδα τα πολλά καλά της(τουλάχιστον όπως εφαρμόζεται εκεί και όχι όπως προσπαθησε να την εφαρμόσει ο Αντρέας Παπανδρέου στήν Ελλάδα)!Δέν είναι ντροπή να το πείς,ούτε κρατικό μυστικό!!!!Επειδή όμως οι καταστασεις αλλάζουν χρονικά,τοπικά και διεθνώς,δέν είμαι κολλημένος με την σοσιαλδημοκρατία και αρχίζω και φλερτάρω και με άλλες θεωρίες για την παρούσα κατασταση της Ελλάδος.Εχω μαλιστα κάνει και πολλές συζητησεις με διαφόρους!

    • heliotypon Says:

      Αδελφέ Θανάση σε καλωσορίζω. Είναι δύσκολο τα έργο της διαφώτισης ανθρώπων που, με πολύ μειωμένο βαθμό ευφυίας, νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα και θέλουν να έχουν γνώμη (και μάλιστα βαρύνουσα) για τα πάντα. Και το κυριότερο δεν έχουν καμία σχέση με τη λογική τα επιχειρήματα και ο τρόπος που σκέπτονται.

      ‘Έρχομαι στο ερώτημά σου: Δεν ανήκω όντως, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ψηφίζω. Η ψήφος μου εξαρτάται κυρίως από το ποιό είναι το μή χείρον κόμμα, κατά την κρίση μου, ή από κάποιες σκοπιμότητες (όχι προσωπικές) που μπορεί να εξυπηρετούνται εκάστοτε. ‘Ετσι κάποτε ψήφιζα ΚΚΕ για να υπάρχει στη Βουλή μιά τίμια φωνή υπέρ των εργαζομένων, εκτιμώντας ότι δεν θα υπήρχε περίπτωση να περιπέσουμε σε καθεστώς κομμουνιστικής δικτατορίας. Αρχικά ψήφισα και 1 φορά πασοκ νομίζοντας ότι είναι κόμμα σοσιαλιστικό, αλλά αυτό απεδείχθη …σοσιαληστρικό. Τλευταία ψήφισα ΝΔ για να μην βγει το αισχρό, απατεωνίστικο, ανίκανο και ψευδολόγο σύριζα. Ίσως κάποια άλλα κόμματα θα μπορούσαν να είναι επιλογή μου εφόσον θα μπορούσε να αποτραπεί η επανεκλογή των ανίκανων και επικίνδυνων απατεώνων.

      Πολιτικά συμφωνώ με το σκανδιναυικό μοντέλλο, αλλά δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα. Οι προβαλλομενες θέσεις των κομμάτων είναι απατηλές και τα “δεξιά”, “αριστερά”, “σοσιαλισμός” κλπ δεν αντιπροσωπεύουν τίποτε, αλλά είναι απλώς ταμπέλες χωρίς πολιτικό, αλλά προσωπικό αντίκρυσμα. Κύριο χαρακτηριστικό τους οι προσωπικές φιλοδοξίες τους και το ατομικό (ή συντεχνιακό) συμφέρον. Δεν υπάρχει ιδεολογία (το είδαμε και από τα στελέχη του πασόκ και την πολιτική του Α. Παπανδρέου)! Όπως βλέπεις, πράγματι δεν ανήκω.

  2. aswtosyiostosg Says:

    ζουμε το απολυτο αδιεξοδο! και δε βλεπω φως

  3. giorgos Says:

    “«Ενα γεναίο βήμα πού θά έλυνε τό μεγαλύτερο πρόβλημα τής Ελλάδος– τόν έκσυγχρονισμό τού Κράτους ,θά ήταν νά παραδώση πλήρως τήν έλληνική Οίκονομία στό ξένο Κεφάλαιο ! Τούτο θά ήταν ή ούσιώδης προυπόθεση γιά μιάν έξωτερική πολιτική μεγάλου βεληνεκούς .
    Χωρίς Κράτος έσωτερικά , τί έξωτερική πολιτική νά κάνη κανείς ? Παραδόξως τό παρόν κόμμα άρχισε άπό έκεί πού άρχίζουν όλοι οί ύπανάπτυκτοι : άπό τήν «άναμόρφωση τών δομών» . Μέγα λάθος καί μάταιον μέ άναλλοίωτη τήν ίδεολογία . Μόνον όταν άλλάζουν οί ίδέες άλλάζουν καί οί δομές , γιατί , κι’ άν άκόμα άλλάξουν κατά κάποιον μαγικό τρόπο οί δομές ( δέν ύπάρχει στήν ίστορία παράδειγμα χώρας πού ή «άλλαγή τής βάσης» νά έφερε «άλλαγή τού έποικοδομήματος» ) , έφ’ όσον οί ίδέες παραμένουν άμετάβλητες , ξαναγίνονται .
    Δομές καί ίδεολογία είναι ποσά συμμεταβλητά , καί προηγείται πάντα ή ίδεολογία .
    Απόδειξη γι’ αύτό είναι όλόκληρη ή εύρωπαική ίστορία . Απόδειξη περί τού άντιθέτου είναι όλόκληρη ή βυζαντινή : οί δομές στό Βυζάντιο άλλαξαν άπό έποικήσεις , άλλαξαν άπό κατακτήσεις , διαλύθηκαν άπ’ τίς Σταυροφορίες κλπ. , άλλά , έπειδή ή ίδεολογία έμενε άναλλοίωτη , οί δομές κατά τήν γενική τους φύση ξαναγίνονταν . Καί ένας έμμεσος άλλά άποτελεσματικός τρόπος άλλαγής ήταν άκριβώς ή «παράδοση» στό ξένο κεφάλαιο . Δέν θά άπαντήσωμε τώρα στούς «ύγιειώς» σκεπτομένους , πού ξέρομε τί σκέπτονται , άλλά θά φέρωμε ένα άπλό παράδειγμα : είσπράττομε τίς είσφορές τών αύτοκινήτων καί τών άνταλλακτικών , τό κυριώτερο όμως «άνταλλακτικό» τους ούτε κάν τό είσάγωμε . Καί αύτό είναι ή άσφαλιστική κάλυψη τής τροχαίας κυκλοφορίας .
    Είσάγομε μέν τό τροχαίο καθεστώς , πού είναι ώς σύνολο προιόν είσαγωγής , άφού έμείς δέν άναπτύξαμε ίστορικά ούτε τό είδος ούτε τό προιόν , άφήνομε όμως τήν άσφαλιστική διαδικασία γι’ αύτό νά λειτουργή μέσα στήν φρικτή δυσμορφία τού έλληνικού δικαίου . Αφήνομε δηλαδή τό είδος τών άνθρωπίνων σχέσεων , πού μετατρέπει τό προιόν σέ άγαθό , έρμαιο μιάς έγχωρίου πολιτιστικής δομής , ξένης πρός τό προιόν , νά τό μεταβάλη σέ περαιτέρω συντελεστή κοινωνικής ύποβάθμισης .
    Μπορεί ή έκδίκαση τροχαίων άτυχημάτων νά συμβαίνη έπί πολυετούς βάσεως , όταν τό αύτοκίνητο σήμερα είναι τό κυριώτερο έργαλείο τής καθημερινής ζωής ? Τό ίδιο θά μπορούσε νά γίνη σέ όλους τούς τομείς καί ίδιαίτερα σ’ έκείνους τής παιδείας καί τής ίδεολογίας , κατ’ έξοχήν δέ στόν «χώρο τού βιβλίου» .
    Θά βλέπαμε έτσι ξαφνικά , ότι ό έκσυγχρονισμός μας ώς κράτους δέν έγκειται στήν μέ δικά μας μέσα «άνάπτυξη» –άπαίτηση όλων τών έκτός Εύρώπης τεχνολογικώς ύπαναπτύκτων– άλλά στήν άσυζητητί παράδοση τής όποιας ίστορικής χρησιμότητός μας στούς «έταίρους» μας , άφήνοντας τούς των νά δράσουν όσο πιό έλεύθερα γινόταν στόν στατικό μας χώρο .
    Επί τέλους αύτό θά ήταν καί ή έμπειρία μιάς ίστορικής έναλλακτικής λύσης , ύστερ’ άπό δύο σχεδόν αίώνες «άμύνης» , «έλληνοχριστιανισμού» καί ίστορικής στασιμότητας .»
    Απόσπασμα από τό βιβλίο “Επί τής Δομής τού Νεοελληνικού Κράτους”

    • Τραπαλης Αθανασιος Says:

      Δέν ξέρω τίνος είναι το βιβλίο και ποτε ακριβώς εγράφη αλλά αυτό που λέει σαν κύρια ιδέα έχω την εντύπωση ότι ηδη γίνεται στην χώρα αυτή από το 2010 με το πρώτο μνημόνιο.Η αναδιάρθωση της ιδεολογιας απαιτεί χρόνια για να μπεί στην ζωή των κατοίκων μέσω παιδείας στα σχολεία,μέσω τροπου συμπεριφοράς μεταξύ των (αλληλοεπιδραση δημοσίων υπηρεσιων και πολίτη η πολιτών μεταξύ τους),μέσω επιρεασμου απο τα ΜΜΕ κ,λ,π,ενώ η αναδιαρθωση των δομών που είναι υψίστης σημασίας μπορεί να γίνει μέσα σε μερικές ημέρες(απολυταρχικά καθεστώτα) η σε μερικά μόνον χρόνια.σε δημοκρατικά καθεστώτα.Ο κόσμος δέν μπορεί όμως να περιμένει 20 η 30 η 40 χρόνια για να δεί τα αποτελέσματα μιάς αλλαγμένης ιδεολογίας διότι ΤΩΡΑ πεινάει!!! .Θέλει εδώ και τώρα να δεί τις δομές αλλαγμένες για να αλλάξει και το βιοτικό του επιπεδο τώρα όσο είναι εν ζωή και όχι όταν θα είναι στον άλλο κόσμο!!Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι μέσω μιάς γρήγορης αλλαγής των δομών(μνημόνια) θα υπάρξει και μια γρήγορη σχετικά αλλαγή των ιδεολογιών προς το καλύτερο.Φυσικά χωρίς να σπάσεις αυγά δεν γίνεται ομελετα αλλά δεν γίνεται αλλιώς.Η τρόικα δεν είναι τίποτα άλλο απο αυτό που γράφει το βιβλίο.Φυσικά υπάρχει και μια υστεροβουλία σε αυτά που κάνει διότι φροντιζει να εισπράτονται και οι τόκοι και τα χρεολύσια των ομολόγων του δημοσιου απο αυτούς τούς ίδιους που είναι και δανειστες μας συγχρόνως.Αυτό δημιουργεί οικονομική υφεση και ο λαός υποφέρει.Οι μεταρρυθμίσεις ομολογουμένως προχωρούν αλλά με
      πείνα και δάκρυα!Αυτή τη στιγμή το δημόσιο χρέος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας και με αυτο πάνω απο τα κεφάλια μας ΤΙΠΟΤΑ δέν μπορεί να αλλάξει και αυτή η κατασταση θα διαιωνίζεται!!Εφ όσον δέν υπάρχει παραγωγή βιομηχανικών αγαθών εδώ αλλά και ούτε πρόκειται να υπάρξει απο μια μικρή χώρα σαν την Ελλάδα την στιγμή μάλιστα που αυτά που θεωρούμε σημαντικά βιομηχανικά αγαθά παραγονται στην ποίό τέλεια μορφή τους απο τους μεγάλους και προηγμένους ,πρέπει να αρκεσθούμε σε αυτά τα αγαθά πού ηδη παράγουμε και τον τουρισμό με μια αλλαγμένη μορφη δομών αλλά σαν απαραίτητη προυπόθεση η απόσβεση η μεγάλη ελάφρυνση του χρέους!!ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ αλλιώς!Φιλολογικά και φιλοσοφικά μπορούμε να λέμε πολλά(όπως ο Βαρουφάκης και ο Τσίπρας) αλλά υπο την παρούσα κατασταση τι μέλει γενεσθαι ΤΩΡΑ!!!!

  4. ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ Says:

    ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΕΙΟ ΑΛΛΑ ΕΧΕΤΕ ΕΜΠΛΑΚΕΙ …καπου παραπανω δεχεστε οτι οι σημερινοι ελληνες τα ξερουν ολα και εχουν γνωμη για ολα …ΤΟ ΑΥΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΩ και για τους δυο σας..ο μεν ενας θυμα ολων των κομματων μια που με την θεωρια του ΜΗ ΧΕΙΡΟΝ ΒΕΛΤΙΣΤΟΝ τον εκμεταλευονται και πηγαινει το πραγμα εκει που εχουν σχεδιασει Ο ΔΕ ΑΛΛΟΣ ζει το απολυτο αδιεξοδο και δεν βλεπει φως …..ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ —τα συμπερασματα σας δεν αποικαλυπτουν οτι σκεφτεστε οπως αυτοι που κατηγορειται ;;;;;ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ;;;; επιδη εσεις δεν την ανακαλυψατε ;;; ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΕΙΟ αλλα ετσι μονο θα ανακαλυψουμε γιατι μας αγουν και μας φερουν τοσο ευκολα !!!! ολοι οι ανθρωποι πιστευουν οτι ΜΟΝΟ αυτοι βλεπουν βαθυτερα τα ζητηματα ( το εξ ιδιων τα αλλωτρια ) τυχαιο ειναι ;;;
    efarmogi-dhmokratias.gr

    • Τραπαλης Αθανασιος Says:

      Κ.Μιχαλόπουλε εδώ πρέπει να αναφέρεσθε σε συγκεκριμένα ονόματα όταν κάνετε σχόλια για αυτούς που σχολιάζουν όπως κανω εγώ τώρα με εσάς για να γνωρίζουμε σε ποιούς απεθύνεσθε και όχι να δημιουργείτε μια απορία η οποια να πλαναται αίολος.Τώρα θα ήθελα να σας ερωτήσω ,και εφ όσον εσείς απο όσα γράφετε, έχετε την λύση του οικονομικού προβλήματος της Ελλάδος στό μικρό σας το τσεπάκι και σαφώς γνωρίζετε τον τρόπο που θα βγούμε απο το αδιέξοδο και μάλιστα(από όσο αφίνετε να εννοήσουμε) αβρόχοις ποσοίν,γιατί δεν τήν λέτε και σε μάς εδώ τούς φτωχούς τω πνεύματι να διαπιστώσουμε ιδίοις όμασι πόσον μακράν της αληθείας και πεπλανημένοι ήμεθα????Επί πλέον δε, έχω την εντύπωση ότι εάν πράγματι η λύση που θα προτείνετε είναι αναγκαία και ικανή(όπως λένε οι μαθηματικοί) και βγαλει την ελλάδα απο τον εφιάλτη που ζεί τώρα,θά πρέπει να σάς στήσουν αδριάντα στην μέση της πλατείας Συντάγματος(αφού πρωτα γκρεμίσουν το υπάρχον συντριβάνι)καί να σας μνημονεύουν τα βιβλια ιστορίας και των τριών βαθμίδων σάν μέγα ευεργέτη του εθνους ισάξιον του Γέρου του Μωριά!!!Προσέξτε όμως μήν πείτε τίποτα ηδη γνωστα εδώ ,γιατι βλέπω είστε καινούργιος σε αυτο εδώ το blog και δεν γνωρίζετε υποθέτω παλαιότερες αναρτήσεις!Τέλος θα ήθελα να προσθέσω (διότι δεν έχει αναφερθή εδώ) ότι η λύση τών τεθωρακισμένων(δικτατορία) δεν είναι καθόλου πολλά υποσχόμενη και βιώσιμη δια πολλούς λόγους και αρκετα επικύνδυνη όπως π.χ. η έξοδος απο το ευρώ,σταση πληρωμών του δημοσίου χρέους μονομελώς,επιστροφή στη δραχμή κ,λ,π,σε μια μικρή χώρα όπως η Ελλάδα που δεν παραγει σχεδόν τίποτα και έχει ανάγκη της πάσης φύσεως εισαγωγές για να επιβιώσει(ενέργεια ,τροφές ,φάρμακα,πρώτες ύλες)!!!!!!!!
      Αναμένουμε το σχόλιο σας ευελπιστώντες!!!!

    • heliotypon Says:

      Πήγα στον ιστότοπο της κίνησης “Εφαρμογή Δημοκρατίας”. Λόγω πίεσης χρόνου δεν διάβασα ολόκληρο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της διακήρυξης. Δεν διαφωνώ με την κεντρική ιδέα, αλλά βρίκσω ότι για να γίνει πράξη αυτή η θεωρητική τοποθέτηση σε μιά κοινωνία, θα πρέπει οι πολίτες της και επιφορτισμένοι με την εφαρμογή των ιδεών αυτών, να έχουν απαλλαγεί από τις προσωπικές τους οφελιμιστικές επιδίωξεις. Δηλαδή προϋποθέτει μιά κοινωνία με υψηλό βαθμό παιδείας, ας πούμε μιά ιδανική “κοινωνία αγγέλων” πού πόρρω απέχει από τη σημερινή μορφή και σύνθεση της κοινωνίας.

  5. giorgos Says:

    Εγώ νομίζω ότι καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση απ’ αυτές πού έχουν πρότεινει οί ξένοι δέν έχει γίνει . Οταν πρίν μερικά χρόνια επρότειναν μεταρρύθμιση στήν Δικαιοσύνη,πού είναι ένας από τούς βασικούς μοχλούς τής υπανάπτυξης , ό Δικηγορικός Σύλλογος προκύρηξε απεργία θεωρώντας ότι πρόκειται γιά παρέμβαση στά εσωτερικά τής χώρας !
    Επίσης ή πρόταση τής Τρόικας νά μήν πληρώνονται οί παπάδες από τό κράτος δέν εγινε δεκτή από κανένα !
    Ε…μετά από αυτά καί βλέποντας κι’ αυτοί ότι δέν υπάρχει ελπίδα …λογικό είναι νά λειτουργούν έτσι…υστερόβουλα .
    (Τό βιβλίο γραφτηκε από τόν Γ.Κακλαμάνη τό 1986)

  6. heliotypon Says:

    Η μεταβολή της νοοτροπίας είναι αυτό που χρειαζόμαστε, αλλά αυτό το φαινόμενο είναι εξαιρετικά αργό, απαιτεί παδεία και απαιτεί και εμπνευσμένους ηγέτες που δεν τους διαθέτουμε. Το κλειδί είναι η ανταγωνιστική παραγωγή που δεν γνωρίζουμε (ή δεν μας ενδιαφέρει) να κάνουμε. Μάθαμε να είμαστε έμποροι, άντε και κατασκευαστές οικοδομών, αλλά παραγωγοί βιομηχανικών προϊόντων δεν γίναμε. Ούτε γεωργικών και κτηνοτροφικών, παρά την ιστορία μας ως αγροτικής χώρας. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις δεν βοηθούν σημαντικά την οικονομία. Επίσης μιλάμε πολύ και πράττουμε πολύ λίγο. Και όσο κι αν φαίνεται άσχετο αυτό, προδίδει το είδος της νοοτροπίας που τείνει προς την κλαψούρα παρά στην δράση.

  7. Nicolaos Demonicos Says:

    Κατ’ αρχάς δεν πρόκειται να εκφέρω κρίσεις επί των απόψεων που εκφράζονται από το Ηλιότυπον στο κείμενο, απλώς και μόνον διότι θα ήθελα να το διαβάσω ωλοκληρωμένο.
    Θα σχολιάσω όμως θέσεις σχολιαστών.
    Προς Τράπαλην Αθανάσιον: Σε ποιον ή τι αφορά το αν ο συντάκτης του κειμένου «ανήκει» σε κάποιον πολιτικό ή «ιδεολογικό» (άλλη φληναφολογία αυτή η περί… ιδεολογιών, ακριβώς ως και το πράσσειν άλογα κατέληξε στο «πράσινα άλογα») χώρο; Έχει κάποια βαρύνουσα σημασία για την αντιπαράθεση προς τα εκφραζόμενα διά του κειμένου η πολιτική ή «ιδεολογική» τοποθέτησις του κειμενογράφου; Από την άλλη, δεν αντιλαμβάνομαι τι προσπαθείτε να δηλώσετε διά του «Ο κόσμος δέν μπορεί όμως να περιμένει 20 η 30 η 40 χρόνια για να δει τα αποτελέσματα μιας αλλαγμένης ιδεολογίας διότι ΤΩΡΑ πεινάει». Τι σημαίνει «αλλαγμένη ιδεολογία»; Υφίσταται δηλαδή μια παγκοίνως και απολύτως αποδεκτή βάσις μιας κάποιας ιδεολογίας με εφαρμογή της στο οικονομικό επίπεδο, η αλλαγή (ως προς τι;) της οποίας είναι ΒΕΒΑΙΟΝ ότι θα επιφέρει θετικού χαρακτήρος ΟΙΙΚΟΝΟΜΙΚΑ αποτελέσματα, αλλά τούτο θα χρειαστή 20 ή 30 ή 40 χρόνια προκειμένου να αποδώση τους ΒΕΒΑΙΟΥΣ καρπούς; Ποια είναι λοιπόν αυτή, διότι είναι εμφανές ότι το γνωρίζετε. Έπειτα πώς νομίζετε ότι είναι δυνατόν να αλλάξουν (προς το καλλίτερο βεβαίως) οι όποιες δομές μιας κοινωνίας (η αλλαγή των οποίων θα συντείνη στην βελτίωση του βιοτικού επιπέδου) ανθρώπων οι οποίοι, κατά βάση και πλειοψηφία, αδιαφορούν για την Παιδεία (βλ. παντελή απουσία λαϊκής αντιδράσεως στην κατάργηση της γλώσσας από τον αθλιώτατο Αντρίκο στις 11.01.1982), τον Πολιτισμό, το Περιβάλλον. δεν ανησυχούν όταν εν μια νυκτί διπλασιάζωνται οι αποδοχές τους και οι ασφαλιστικές εισφορές με τις γνωστές σε όλους για την όποιας τάξεως βιομηχανία της χώρας συνέπειες, αλλά «οργίζονται» όταν τους αγγίζης την τσέπη; Μήπως, αγαπητέ φίλε, ανήκετε σε εκείνους που «έπεσαν από τα σύννεφα» με όσα συνέβησαν τα τελευταία (θα έλεγα περισσότερα, θα περιοριστώ όμως ένεκα των απτών πλέον συνεπειών) επτά (7) χρόνια; Ελπίζω πως όχι, διότι δεν συνέβη κάτι το αναπάντεχο, τίποτε έξω από την φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, όπως δεν είναι αφύσικο ή περίεργο να σπείρης σιτάρι και να θερίσης σιτάρι. Το πρόβλημα γεννάται από την στιγμή που ενώ φύτεψες μηλιά, πίστεψες ότι μπορεί ναι να φυτρώση πορτοκαλιά.
    Εν ολίγοις: Ενώ ΟΛΟΙ ΜΑΣ, χωρίς εξαιρέσεις και περικοκλάδες, σπείραμε ή επιτρέψαμε να σπαρούν ανέμοι, τώρα οδυρόμεθα διότι θερίζουμε θύελλες. Φοβούμαι –και το απεύχομαι– ότι σύντομα θα κληθούμε να θερίζουμε τυφώνες.

    • Τραπαλης Αθανασιος Says:

      Κύριε Νικόλαε,πρώτον χαίρομαι ιδιαιτέρωςπού συναντιόμαστε ξανα σε αυτό εδώ το blog παρά τις όποιες αντιπαραθέσεις που κατα καιρούς είχαμε σε διαφορα μεταφυσικά κυρίως θέματα διότι εις τα πολιτικά θέματα έχω την εντύπωση ότι συμφωνούμε.Ειμαστε και οι δύο μεγαλης ηλικίας και όπως λέει και ο Ομηρος “πολλών δ’ ανθρώπων οίδων(εμείς οίδωμεν) άστεα και νόον έγνω” εν αντιθέσει με την πλειοψηφεία των ατόμων που σχολιάζουν στο face book τα οποία πασχουν εκ του συνδρόμου της μογγολοειδούς ιδιωτίας εις την καλύτερη περιπτωση, για να μήν πω “διανοητικώς λοβοτομημένα”!
      Ελεγα τόσον καιρό:Τί να γίνεται ο Νικόλαος και δέν ακούγεται?Μήπως του χάλασε ο υπολογιστής?Μήπως δεν βρίσκεται στην Ελλάδα?Αυτός δεν άφινε μύγα στο σπαθί του και τώρα τηρεί σιγήν ιχθύος(σιγή ασυρματου όπως λένε στο στρατό)??Τώρα αντιλαμβάνομαι ότι παραμόνευες στό σκοταδι σαν το λύκο για να δείς όλα τα σχόλια.Το ίδιο κάνει και ο ηλιότυπος αλλα αυτός είναι υποχρεωμένος να το κάνει διότι πρέπει να απαντησει στους επισκέπτες διότι αυτός έγραψε την ανάρτηση η οποια ομολογουμενως μου άρεσε πολύ.Τώρα,το ότι τον ρώτησα ποιάς ιδεολογίας είναι δεν νομίζω ότι είναι επιλήψιμο!Δέν παρεξηγήθηκε και δεν απεφυγε την ερώτηση(που πράγματι το είχα απορία) και μου απαντησε με μεγάλη ειλικρήνεια χωρίς να δυστροπήσει όπως κάνουν οι γυναίκες αν τολμήσεις και τις ρωτησεις τήν ηλικία τους.Εσύ το παρεξηγείς αυτό διότι θυμάμαι καποτε που σε ρώτησα με τρόπο,με κατσαδιασες!
      Με ρωτάς για τα 30 και 40 χρόνια που είπα για να αλλάξει η ιδεολογία των Ελλήνων προς το καλύτερον.Βασικά μιλούσαμε για το βιβλίο του Κακλαμανη με τον Γιώργο και ο οποίος Κακλαμάνης χρησιμοποιεί αυτόν τον όρο αντι του όρου “νοοτροπία” που είναι ο σωστός και όπου αυτόν χρησιμοποίησε και ο ηλιότυπος στην σχολίασή του.Ναί ,βέβαια,εάν αλλάξει η νοοτροπία των Ελλήνων θα υπαρχει και μια τρομερή οικονομική αλλαγη προς το καλύτερο!!Ποιά είναι αυτή?Πρώτον,θα πληρώνουν όλοι τους φόρους τους στο κράτος και θα παύση αυτό το ολυμπιακό άθλημα στη χώρα μας όπου είμαστε πρωταθλητές,δηλαδή η φοροδιαφυγή!Διότι υπαρχουσης και διαιωνιζομένης της φοροδιαφυγής,μύρια κακά έπονται!!!Δεύτερον,θα πάψει αυτή η ιδιότητα που έχουν όλοι οι Ελληνες κατα το μάλλον η ητον και την οποίαν εγώ ονομάζω “λαμογιοσύνη”.’οπως λέμε δηλαδή “ρωμιοσύνη”.Φαίνεται ότι η ρωμιοσυνη πάει πακέτο με την λαμογιοσύνη!Η εξάλειψης αυτής της νοοτροπίας(η οποια ομολουγουμένως απαιτεί πολλά χρόνια),θα εξαφάνιζε έναν περίδρομο κακά πού μαστίζουν την χώρα εδώ και διακόσια χρόνια!
      Υπάρχουν και άλλα που περιέχονται στο πακέτο της “νοοτροπίας” αλλά εγώ θα ηθελα στο σημείο αυτό να αναφέρω κάτι που συνεβη 35 χρόνια πρίν.Βρισκόμουν με έναν γνωστό μου στο πρώτο κινέζικο ρεστωράν που είχε ανοίξει στην Πλάκα μαζί με μια κυρία απο την Αγγλία.Τρώγαμε και συζητούσαμε.Σε μια στιγμή η Αγγλίδα μετα απο συνεχείς αναφορές του γνωστού μου στην “γκαντεμιά” που έχει αυτη εδώ η χώρα,ρώτησε:”Τότε πώς επιβιώνετε εδώ?” Καί ο γνωστός μου απάντησε με μια μεγαλη υπερηφάνεια να φουσκώνει το στήθος του:”We are nine millions here in Greece.We are nine million crooks!That is the way we survive!” “Eιμαστε εννέα εκατομμύρια εδώ στην Ελλαδα.Ε,είμαστε εννέα εκατομμύρια απατεώνες!Γι αυτο επιβιώνουμε!”Η κυρία έμεινε με το στόμα ανοικτό μετα απο μια τέποια κυνική απαντηση.Εγώ αρκέστηκα να του πώ στα Ελληνικά:Μήν λές τέτοιες βλακείες στην ξένη γυναίκα.Ηταν όμως μια πραγματικότης!
      Οσο για το άν έπεσα απο τα σύννεφα το 2010,κατα κάποιο τρόπο έπεσα διότι δέν περίμενα η χώρα να ευρίσκετο σε τέτοια κατασταση και τα πουλημενα ΜΜΕ να μην μας λένε τίποτα για πολλα χρόνια πίσω.Τα αρνητικά τα έβλεπα καθημερινώς.Ετρωγαν και έπιναν όλοι και κανείς δεν μίλαγε.Εβλεπα την γεωργία να πηγαίνει κατα διαβόλου διοτι οι αγρότες περναν τις επειδόσεις απο την ΕΕ (κατα παράνομο τρόπο) και ο μηνας έχει εννιά!!Εβλεπα στα σχολεία και στα πανεπιστημια συνεχείς καταλήψεις σπάσιμο και πλιατσικόλόγημα της περιουσίας των και μια παιδεία σε αθλιοτατην μορφήν.Εβλεπα το κράτος να προσλαμβάνει συνεχώς άτομα δια μελλοντικούς ψηφοφόρους.Εκείνο όμως που δεν έβλεπα γιατι το κρύβανε επιμελώς όλοι, ηταν τα τρομακτικά δάνεια που έπερνε η χώρα συνεχώς απο τότε που μπήκαμε στο ευρώ και μετά.Αυτό ηταν ο κύριος λογος της πτωχέσευώς μας.Ηρθε η παγκόσμια κρίση του 2008 και μεσα σε 1-2 χρόνια έριξε την Ελλάδα στα τάρταρα έννεκα πολύ βεβαρημένου παρελθόντος της!Φυσικά και θερίζουμε αυτά τα οποία σπείραμε!

  8. giorgos Says:

    Δέν νομίζω ότι ό Κακλαμάνης μέ τόν όρο “ίδεολογία” έννοεί “νοοτροπία” καί ούτε νομίζω ότι πιστεύει ότι είναι δυνατόν ένας λαός νά άλλάξει νοοτροπία έτσι εύκολα χωρίς νά έχουν υπάρξει σοβαροί λόγοι γιά νά συμβεί κάτι τέτοιο , τέλος πάντων επειδή δέν ΄΄εχω τήν ικανότητα νά τά αναλύω αυτά τά πράγματα , θά βάλω άλλο ένα απόσπασμα από τό ίδιο βιβλίο στό όποίο εξηγείται πού όφείλεται ή φορολογική συνείδηση πού έχουν οί άλλοι λαοί , οί άνεπτυγμένοι, καί γιατί έμείς έχουμε καί ούτε πρόκειται ποτέ νά αποκτήσουμε

  9. giorgos Says:

    “Γιά ποιόν λόγο ύπάρχουν άκόμη τά τελωνεία ? Οσο είχαμε τόν μύθο τής “άνάπτυξης” , τά τελωνεία έχρειάζονταν– ύποτίθεται — πρός προστασία τής έντόπιας παραγωγής .
    Αφού τελικώς ή άνάπτυξη δέν έπετεύχθη (μά ήταν δυνατόν?) κι’ άφού σήμερα ή Ελλάδα δέν κατασκευάζει ούτε Τηλεοράσεις , ούτε Αύτοκίνητα , ούτε Ραπτομηχανές , ούτε Πικάπ , ούτε Πλυντήρια Πιάτων , ούτε έν γένει καμμιά τεχνολογία έχει , γιά ποιόν λόγο πρέπει νά πληρώνη δασμούς όποιος τ’ άγοράζει άπ’ τό έξωτερικό ? Τό Πλυντήριο καί ή Τηλεόραση δέν είναι είδη πολυτελείας σήμερα , άλλά μέσα πρώτης άνάγκης καί έργαλεία έκπολιτισμού . Γιά ποιόν λόγο πρέπει νά πληρώνη δασμούς ό νεοέλληνας στήν προσπάθειά του νά έκπολιτισθή ό ίδιος μέ δικά του μέσα ? Γιά ποιόν λόγο άστυνομεύεται τό είσόδημα τού έλληνα πολίτη μέσω τών τελωνείων , όταν τό κράτος δέν τού προσφέρει τίποτε–όπως θά είχε ύποχρέωση– στήν άνάγκη έκπολιτισμού του καί δέν τού παρέχη κάν τά στοιχειώδη γιά τίς χρείες τής σύγχρονης ζωής ? Στούς χρόνους τών “άείμνηστων ήμών χριστιανών αύτοκρατόρων ” μπορούσε ν’ άλλάζη κανείς πουκάμισο κάθε Χριστούγεννα καί Λαμπρή , σήμερα πρέπει ν’ άλλάζη κάθε μέρα γιατί ύπάρχει καυσαέριο . Μπορεί μιά γυναίκα μέ οίκογένεια ν’ άνταποκριθή στίς άνάγκες τής σύγχρονης ζωής καί νά “τρέχη στήν πηγή” ? Ποιά πηγή?
    Τί είναι όμως τελικώς τά τελωνεία καί ποιός ό ρόλος τους ? Ο ίστορικός λόγος τών τελωνείων ήταν νά προστατεύσουν κατά τήν άνάπτυξη τής κεφαλαιοκρατίας μία ή ώρισμένες τάξεις παραγωγών σέ ένα κράτος . Κατ’ ούσίαν πρόκειται γιά τήν άστική τάξη , τήν όποίαν τά τελωνεία σκοπό είχαν νά προστατέψουν άπό τόν άνταγωνισμό τών άστικών τάξεων άλλων χωρών . Πολύ σέ τούτο συνετέλεσε τό γεγονός , ότι ή Αγγλία , πρώτη ίμπεριαλιστική δύναμη τού περασμένου αίώνα καί ταυτόχρονα πρώτη σέ βιομηχανική παραγωγή , άφού είχε τήν δυνατότητα έπιλύσεως τών προβλημάτων τής γεωργικής της παραγωγής μέ τά προιόντα άλλων χωρών , κυρίως τής λατινικής Αμερικής , είχε τήν εύχέρεια τού έλεύθερου καθορισμού τών τιμών τών βιομηχανικών της προιόντων , ώστε κατ’ ούσίαν τά τελωνεία νά τής άποβούν πρακτικώς άχρηστα. Τούτο , όμως , άποτελούσε έναν πρώτιστον κίνδυνο γιά τίς σέ βραδύτερο ρυθμό άναπτύξεως άστικές τάξεις τής ήπειρωτικής Εύρώπης .
    Στήν Ελλάδα, ώς γνωστόν , άκριβώς οί τάξεις ύπέρ τών όποίων ύποτίθεται ότι πρέπει νά ύπάρξουν τελωνεία , είναι αύτές πού άπομυζούν τά δημόσια έσοδα καί τά έξωτερικά δάνεια , χωρίς ποτέ τους νά πληρώνουν φόρο . Είναι δηλαδή οί τάξεις μέ τήν μεγαλύτερη φοροδιαφυγή .
    Εδώ άκριβώς συνίσταται ή “μικρή” άλλ’ ούσιώδης διαφορά : ένώ οί άστικές τάξεις τής Εύρώπης έν τή δημιουργία των είχαν άνάγκη νά πληρώνουν οίκειοθελώς φόρο στό κράτος , έπειδή παρήγαν καί έχρειάζονταν τό κράτος γιά τήν κατοχύρωση αύτού πού παρήγαν (“δικαίωμα άτομικής ίδιοκτησίας”) , ή άστική τάξη στήν Ελλάδα , χωρίς άντίστοιχες κοινωνικές, ίστορικές καί ίδεολογικές διαδικασίες , συνεπώς ξεκρέμαστη , έχρειαζόταν τό κράτος γιά νά μήν πληρώνη φόρους καί νά εύεργετήται διαρκώς έν όνόματι τής “άνάπτυξης”.
    Καί τό έλληνοχριστιανικό κράτος σ’ αύτόν τόν ρόλο του έστρεφόταν πρός άπομύζηση τής ίδιας τής ζωής (έπικοινωνίες , ταξίδια , καθημερινές χρείες κλπ.) , μεταβάλλοντας τά τελωνεία σέ φορολογικούς μηχανισμούς γιά τίς πιό άμεσες ζωικές άνάγκες , προκειμένου νά καλύψη τήν φοροδιαφυγή καί νά έξεύρη στοιχειωδώς πόρους .
    Ούτε λοιπόν καί πρός τόν τομέα τούτον τό κυβερνών κόμμα έφερε κάποια βελτίωση . Είναι γνωστό , ότι στήν έποχή τών πολυεθνικών , άφού ή παραγωγή έπαψε νά τελήται στά “έθνικά” πλαίσια καί πραγματοποιείται σέ έκείνα τού συστήματος καί τής ένιαιοποιημένης στήν περίπτωση τής ΕΟΚ Οίκονομίας , τά τελωνεία έξ άντικειμένου καταντούν άνευ νοήματος , ούσιαστικά δέ τό άρθρο 95 τής Συνθήκης τής ΕΟΚ τά καταργεί.
    Αντί συνεπώς τό κράτος άπό τίς παροχές τών διεθνών ταμείων νά κατακρατή γιά τόν εαύτό του (νά φορολογή) τό διατιθέμενο γιά τήν “άνάπτυξη” ποσόν (τής “άναπτύξεως” βέβαια έχούσης ίδεολογικές καί κοινωνικές σκοπιμότητες καί καμμία σχέση μέ παραγωγή) , φορολογεί τά ίδια τά χρήματα πού δίδονται γιά νά καταναλωθούν !…
    Προβλέπεται φυσικά καί ή Ελλάδα σέ μερικά χρόνια νά περάση στό καθεστώς τής έλεύθερης οίκονομίας , άλλά πολλοί έλληνοχριστιανικοί οίωνοί δέν πείθουν γιά τό άπρόσκοπτον τών πραγμάτων.
    Η “αστική” τάξη “έπέλεξε” βέβαια τήν ΕΟΚ , άλλά μέ τήν έλπίδα πάντα μιάς άμέτρου περιόδου “μεταβατικών σταδίων” διά τής Δεξιάς . Γι ‘ αύτό κιόλας , παρά τήν είσοδο στήν ΕΟΚ , βλέπει κανείς παντού διάχυτη τήν άντίδραση τής…”έλληνοΝΙΚΗΣ” . Ακόμη καί ή είσαγωγή τού “γλωσσικού” μέ τήν υίοθέτηση τής Δημοτικής έκ μέρους τής Δεξιάς , δέν είναι άσχετη μέ όλα τούτα . Εχουσα συνείδηση τού έπαναστατικού της χαρακτήρα έντός τής ΕΟΚ ή έλληνική “άστική” τάξη καί πάντα μέ τήν προσδοκία πραγματοποιήσεως τών άρχικών της έλπίδων , άκριβώς έξ αίτίας τής δικής της δομής έβλεπε τό “γλωσσικό” έπερχόμενο . Μέσα λοιπόν στήν πατροπαράδοτη έλληνοχριστιανική κουτοπονηρία σκέφθηκε πώς θά μπορούσε νά χρησιμοποιήση τά άποτελέσματα τού “γλωσσικού” γιά δικούς της έκβιαστικούς σκοπούς…
    Ωστόσο αίτίες γιά μιά βελτίωση τών πραγμάτων υπάρχουν . Πώς είναι λ.χ. δυνατόν νά έχωμε ΦΠΑ και τελωνεια ταυτόχρονα ? …………………..”

    • heliotypon Says:

      Αν και οι γενικότερες θεωρήσεις ισχύουν ακόμη, η παγκοσμιοποίηση έχει διαφοροποιήσει το οικονομοικό περιβάλλον από την εποχή που ο Κακλαμάνης έγραψε αυτά τα κείμενα. Σήμερα, άλλωστε, οι δασμοί είναι συμβολικοί και αυτό υποβοήθησε την απο-βιομμηχάνιση των χωρών της Ευρώπης. Τ0 5% ή 10% της δασμολογικής επιβάρυνσης δεν αποτρέπει την αθρόα εισαγωγή κινεζκών ή ινδικών προϊόντων στις Ευρωπαϊκές αγορές. Κι όταν φεύγουν ή κλείνουν οι βιομηχανικές μονάδες στην Ευρώπη (και αλλού βέβαια) οι εργαζόμενοι μένουν άνεργοι. Κι αν δεν υπήρχαν οι hi-tech βιομηχανίες της Ευρώπης που εξακολουθούν να εξάγουν προϊόντα, η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, Αλλά και η κινέζικη βιομηχανία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και παράγει προϊόντα hi-tech και κάποια στιγμή θα δρα ανταγωνιστικά και σ’ αυτούς τους τομείς.

  10. giorgos Says:

    Μ’ αύτό τό θέμα , δηλαδή πώς θά όργανωθεί ή παγκόσμια οίκονομία καί από ποιούς , ασχολείται σέ ένα προγενέστερο βιβλίο του( “Η Ανατολική Μεσόγειος ως Ευρωπαική Ιστορία ” πού τό έγραψε τό 1984 , όπου εκφράζει τήν παράξενη άποψη ότι “αρμόδιες” γι’ αύτό τό πράγμα είναι οί πολυεθνικές !
    Αν θέλεις , καί δέν επιβαρύνω τό blog καί δέν κουράζω , μπορώ νά βάλω ενα απόσπασμα απ’ αυτό τό βιβλίο πού είναι εξαιρετικά σπάνιο .

  11. Nicolaos Demonicos Says:

    Κατ’ αρχάς να καταθέσω την θέση ότι «ιδεολογία» και «νοοτροπία» –παρότι δεν έχω διαβάσει το αναφερόμενο βιβλίο– δεν είναι δυνατόν να συμπίπτουν κατά την σημασία τους. Τούτο δε αποδεικνύεται και εκ του ότι οι διάφορες «ιδεολογίες» γεννούν νοοτροπίες, και δεν θεωρώ απαραίτητη την προσκόμιση παραδειγμάτων σε απόδειξη τούτου.
    Δεύτερον, άργησες, φίλε μου, να ανακαλύψης ότι η «λαμογιοσύνη» είναι εκ των βασικών συστατικών της «ρωμιοσύνης». Αυτό για το οποίο δεν έχω αποφασίσει ακόμη είναι αν η αχρειότητα συνιστά ιδιότητα της «ρωμιοσύνης» ή το αντίστροφο. Τώρα βέβαια ο μεγάλος πράγματι μουσουργός αλλά ακατοίκητο πολιτικό ον, ο Μίκης μας(!!!), αν και θεωρητικώς σε αντίποδα προς τους εκφραστές της «ρωμιοσύνης», δεν παρέλειψε, συμπλέοντας με την δια της χορηγητικής μεθόδου προβαίνουσα σε εξαγορά συνειδήσεων εξουσία, να μελοποιήσει το δραματικό ανοσιούργημα του εκ πεποιθήσεως ρωμιού και στον πολιτικό αντίποδα ισταμένου Ελύτη, στα χνάρια του «όλοι το ίδιο είμαστε σε τούτον τον κοσμάκη…».
    Φίλτατε, αλλαγή νοοτροπίας ενός λαού σημαίνει μάχη εκ του συστάδην επί, κατ’ ελάχιστον, τρεις γενεές. Προϋποθέτει όμως τον προηγούμενο αυτοχειριασμό του ρωμιού του αποφασίσαντος και επιχειρούντος την αυτοκάθαρση. Δύσκολα πράγματα.
    Όθεν: Όσο και να ζητήται ελπίς, ελπίς ουκ ει.
    Σκληρό; Ναι. Αλλά το να περιμένης από τους οσφυοκάμπτες ρωμιούς να ακυρώσουν εαυτούς διά του εγχειρήματος «αλλαγή πορείας 180 μοιρών» μοιάζει με παραμύθι όπου οι άλλοι περνούσαν καλά κι εμείς καλλίτερα.
    Και βέβαια έχει δίκιο ο φίλος σου. Αλλά το χειρότερο είναι πως αυτό δεν το γνωρίζει μόνον ο φίλος σου ή το κάθε μέλος αυτής της συμμορίας των ρωμιών. Το γνωρίζουν πλέον και όσοι συναλλασσόμενοι με την οντότητα που ακόμη επιμένουμε να αποκαλούμε «κράτος», μη γνωρίζοντες καν οι συντριπτικά περισσότεροι την σημασία του όρου.
    Μία τελευταία παρατήρηση: Τα ΜΜΕ συνιστούν ιδιωτικές επιχειρήσεις με σκοπό το κέρδος, ασχέτως του πώς αυτό θα επιτευχθή, εμμέσως ή αμέσως, πλαγίως ή ευθέως. Δεν είναι λοιπόν πουλημένα, διότι τροφή μιας επιχειρήσεως είναι το κέρδος και μόνον αυτό, και χωρίς την πραγματοποίηση κερδών η επιχείρησις πεθαίνει. Η επιχείρησις, όχι ο επιχειρηματίας, να εξηγούμεθα. Πού λοιπόν και πώς «πουλημένο» ένα Μέσον που προβαίνει σε όποια λοβιτούρα και παράβαση των νόμων και παραβίαση των όποιων ηθικών ορίων, αν το κράτος στέκη φύλακας και όχι αβανταδόρος;
    Και μία παράκληση: Με τον τρόπο που γράφεις (τονισμός, έστω και αυτός που μας άφησε ο Αντρίκος, διαστήματα μεταξύ των προτάσεων) τα κείμενά σου καθίστανται δυσκολοδιάβαστα.
    Να σε πληροφορήσω ότι επέλεξα να ζω εκτός κέντρου, σ’ ένα χωριό της Μακεδονίας, σε υψόμετρο λίγο πάνω από τα 1.000 μ., όπου οι συνθήκες οι αφορώσες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι και οι καλλίτερες. Προσπαθώ να είμαι σε επαφή, είναι πιο μεγάλη η ανάγκη για μας εδώ, αλλά δεν είναι πάντοτε δυνατόν.
    Να είσαι καλά, αγαπητέ και να τα λέμε πού και πού, έστω και με αυτόν τον τρόπο.

    • Τραπαλης Αθανασιος Says:

      Φίλε Νικόλαε το μέρος που ζείς μου προξενεί ανατριχίλα δια δύο λόγους.Πρώτον μου θυμίζει το χωριό της μάνας μου όπου είχα τήν τύχη -ατυχία να παραθερίσω τρείς φορές στα μαθηματικά μου χρόνια και το οποιον ευρίσκεται σε υψόμετρο 1050 μετρων στο κέντρο της Αρκαδίας στην Πελλοπόννησο(Στεμνίτσα).Καλοκαίρια τώρα και τα βραδια σκεπαζόμαστε με δύο βαρειές κουβέρτες.Δεύτερον μου θυμιζει την Σουηδία(όπου έζησα αρκετα χρόνια) και όπου οι θερμοκρασίες είναι σχεδόν πολικές τόν χειμώνα.Ξεκινάνε απο -10 στο νοτιοτερο τμημα της(Malme) και φτανουν εως και τους -45 στο βορειότερο μέρος που λέγεται Kirouna και Arvik.Εγώ ευτυχώς,σχεδόν όλα τα χρόνια,τα έζησα στην Στοκχόλμη όπου τον χειμώνα κυμαίνεται απο -10 εως -20 “μόνον”!
      Οι παρατηρήσεις σου με βρίσκουν σύμφωνο και δυστηχώς αυτή είναι ή κατασταση στην Ελλάδα.Ας αρκεστούμε λοιπόν στο μη χείρον βέλτιστον και βλέπουμε για το μέλλον.Παντως είναι γεγονός ότι οι επόμενες μία έως δύο γεννές θα τραβήξουν “γερό κουπί”.Ασχημο φυσικά για όποιους νέους το διαβάζουν αυτό αλλα έτσι είναι η ζωή!Αλλες γεννές περάσαν πολύ χειρότερα.Πολέμους, πείνες,εξευτελισμούς,αρρώστιες κ.λ.π.Τουλάχιστον εμείς γεννηθήκαμε ελέύθεροι!!Δηλαδή “ελεύθεροι πολιορκημένοι” όπως λέει και ο Σολωμός.Μέ άλλα λόγια,ελεύθεροι αξιοπρεπώς πεινούντες!!!Πάνε τα χρόνια που δέναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα!
      Να είσαι καλά και εσύ όπως και ο ηλιότυπος πού τα λέμε με την ησυχία μας!

Leave a reply to heliotypon Cancel reply