Ανακαλύψεις…


Λοιπόν, μόλις ανακάλυψα ότι είμαι …μισέλληνας! Μέσα από πολλές ψυχικές διακυμάνσεις και αμφιβολίες, μετά από πολύωρη σύσκεψη με τον εαυτόν μου και μετά από μερικά ποτήρια “υγρού προϊόντος της αμπέλου” (έτσι, για να φύγουν οι αναστολές) ανεκάλυψα ότι είμαστε από τους χειρότερους λαούς της Ευρώπης! ‘Εχω ταξειδέψει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ αλλά οι ταξειδιωτικές μου εμπειρίες έξω από την Ευρώπη και την Αμερική είναι λίγες και δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα. ‘Ετσι λοιπόν, βρίσκω ότι είμαστε σχεδόν μοναδικοί σε αρνητικές πράξεις και συναισθήματα Ευρωπαίοι κι αυτή η πραγματικότητα φαίνεται να διαιωνίζεται από γενιά σε γενιά, αφού ο άνθρωπος είναι μιμητικό ον και έχει την τάση να διατηρεί τις …παραδόσεις του! Δεν ξέρω αν τα αρνητικά μας οφείλονται στην τουρκοκρατία (πολύ αμφιβάλλω…) αλλά το να χρειάζονται 200-300 χρόνια για να ξεφύγουμε από τα πολιτισμικά δεσμά της τουρκοκρατίας μάλλον χαρακτηρίζει την ποιότητά μας ως λαού!

Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα αναφέρω μερικά “χοντρά” εθνικά μας χαρακτηριστικά που βρίσκω ότι δεν τα συναντάς εύκολα στην ευρωπαϊκή κοινωνική πραγματικότητα:

Εθνικισμός: Κακώς, βέβαια, εννοούμενος! Κάθε μικροκέφαλος, τεμπέλης, μαλάκας, άξεστος, βλάκας, θεωρεί ότι ανήκει σε ανώτερη “φυλή” και ότι οι άλλοι (όλοι ανεξαιρέτως) λαοί και φυλές είναι ακριβώς αυτά τα επίθετα που ανέφερα! Συνεπικουρούντος και του εθνικού συγγραφέα Λιακό, έχει πεισθεί ο κύριος” (ή η “κυρία”, δεν έχει σημασία το φύλο) ότι έτσι κι έλαχες να γεννηθείς από το μέσα μέρος των συνόρων μας είσαι το κάτι άλλο! Φυσικά, η επίσημη ιστορία της χώρας είναι κάργα από ψέμματα που γλύφουν τον κάτοικο αυτής της χώρας, ενώ ρίχνουν στον αβυσαλέο γκρεμό κάθε αλλοεθνή που ήλθε σ’ επαφή ή κόντρα με το Ελληνικό στοιχείο! Και απολύτως φυσικά, ο ‘Ελληνας της ιστορίας ποτέ δεν έσφαξε, ποτέ δεν έκλεψε, ποτέ δεν εξαπάτησε, ποτέ δεν κατάκτησε άλλα εδάφη (εκτός από τις περιπτώσεις … πολιτιστικής επέκτασης, οπότε ανακηρύσσεται και “μέγας”. Κι εσύ τσακώνεσαι με τους γειτονικούς λαούς για το ποιος είχε τον σφαγέα πρόγονο!). Για όλους σχεδόν τους (άλλους) λαούς έχει βρει απαξιωτικά επίθετα: Οι κουτόφραγκοι, οι αδελφές, οι Φρίτσηδες, οι μακαρονάδες, οι μεμέτηδες, οι βρωμιάρηδες, οι μπεκρήδες, οι κιτρινιάρηδες!, κ.α. Κι όμως, περιέργως, περιφρονεί βαθύτατα κάθέ τι το Ελληνικό και εκτιμά (και αγοράζει) ό,τιδήποτε ξένο, έστω κι αν αυτό το έφτιαξαν αυτοί που “πήδαγαν από κλαδί σε κλαδί, όταν κλπ…” Μόνιμα κρίνει και κατακρίνει τον ”Ελληνα” αλλά και διαχωρίζει τον εαυτόν του από την Ευρώπη, μιλώντας για Ευρώπη και “ευρωπαϊκά” προϊ’οντα σαν η Ελλάδα να μην ανήκει σ’ αυτήν την ήπειρο!

Αθλητισμός”: Ενώ δεν αθλείται είναι “φίλαθλος”. Που σημαίνει ότι του αρέσει να βλέπει άλλους να αθλούνται (ένα είδος ηδονοβλεψία κατά τον Eco). Το ποδόσφαιρο, ιδιαίτερα, είναι το συμπύκνωμα όλου του συτήματος αξιών του. Η νίκη της ομάδας του ή της εθνικής αντιπροσωπεύει την προσωπική και εθνική του αξιοπρέπεια αντιστοίχως, ενώ η ήτα θεωρείται πλήγμα μεγαλύτερο από την απώλεια της δουλειάς του ή θάνατο προσφιλούς. Το ποδόσφαιρο και τα γκολ αντιπροσωπεύουν τα ιδανικά του, τα όνειρά του τις ακρογωνιαίες επιδιώξεις του και κάθε οπαδός αντίπαλης ομάδας είναι άξιος περιφρόνησης αλλά, ενίοτε και οργανωμένης εκτέλεσης!
“Εργασία”: Οι μισοί ‘Ελληνες “εργάζονται” στο δημόσιο ενώ (σχεδόν) οι άλλοι μισοί τους πληρώνουν, αλλά φιλούν κατουρημένς ποδιές και υπόσχονται ψήφους για να χωθούν κι αυτοί εκεί μέσα! Ειδικά οι υπάλληλοι του δημοσίου κάνουν ό,τι κάνουν χωρίς μεράκι, χωρίς επιθυμία για αποτελεσματικότητα αλλά απλώς για να φαίνεται ότι το έκαναν και να ικανοποιείται ο τύπος, ενώ για την ουσία δεν τρέφουν καμία εκτίμηση! “Η ευθύνη” είναι λέξη απεχθής και χρησιμοποιείται μόνο για τους άλλους. “Αρμόδιος” δεν υπάρχει ούτε ανευρίσκεται ποτέ (ακόμη κι ο Σέρλοκ Χολμς σ’ αυτό απέτυχε!).
“Πολιτική”: Μπαίνει στην πολιτική (υπάρχουν κι εξαιρέσεις) για να οφεληθεί προσωπικά, έστω κι αν συναισθάνεται ότι δεν έχει καμιά ικανότητα να κουμαντάρει τα δημόσια πράγματα. Κι εδώ η “ευθύνη” δεν υφίσταται γι’ αυτόν αλλά μόνο για τους αντιπάλους του. Κι οι νόμοι του παρέχουν ασυλία, δηλαδή πλήρη ανευθυνότητα!
Καθαριότητα: Τις τελευταίες δεκαετίες ανεκάλυψε το μπάνιο (ή μάλλον τον λουτροκαμπινέ) κυρίως λόγω αντιπαροχής! αλλά ο μέσος συμπατριώτης μας το χρησιμοποιεί περίπου κάθε Σάββατο! Αλλά και πιο συχνά αν το χρησιμοποιεί αυτό δεν του δημιουργεί καμία αναστολή στο να πετά τα σκουπίδια που παράγει ό,που τον βολεύει. Τα (θλιβερά) παρτέρια των δρόμων, τα ρείθρα, και όποιοι άλλοι χώροι βρίσκονται στο διάβα του αυτοκινήτου, είναι γεμάτοι από συσκευασίες αναψυκτικών, πλαστικά μπουκάλια νερού, συσκευασίες γλυκών, κουτιά από τσιγάρα, πλαστικές σακκούλες και κάθε είδους υλικό που δεν του χρειάζεται. Το ίδιο και οι ακτές (εκεί προστίθενται τα πλαστικά πιάτα, τα κονσερβοκούτια και τα υπολείματα τροφίμων…). Οι θάλασσες, οι αγροί, οι κάμποι, αναστενάζουν από το βάρος χιλιάδων τόνων σκουπιδιών και μπάζων. Η ευκολία μας και η βολή μας, οι πιο σημαντικές αξίες μετά από το ποδόσφαιρο!
Βολή : Εκτός από τοπική ιδιοπροφορά της λέξης “Βουλή” (που, άλλωστε, συμπίπτουν εννοιολογικά) η σημαντικότερη επιδίωξη του κατοίκου αυτής της χώρας. Να βολευτούμε κάπου, κάπως, αλλά όχι κάποτε! Εδώ και τώρα (αθάνατε Ανδρέα!!!). Και στο όνομα της βολής παράγονται τα περισσότερα ανοσιουργήματα της ελληνικής φυλής! Δεν έχει καμία σημασία αν η σημερινή “βολή” είναι καταστροφή για το μέλλον του ή των απογόνων του. Δεν έχει καμία σημασία π.χ. αν το πιστοποιητικό ΚΤΕΟ είναι μαϊμού και το όχημά σου δεν έχει φρένα και βγάζει και καρκινογόνες εξατμίσεις. ΤΩΡΑ να βολευτείς για να μην μπεις στον κόπο και στα έξοδα να το φτιάξεις! Αυτό μετράει. Κι αν κινδυνεύεις εσύ ή το παιδί σου, “‘…’ντάξει μωρέ, δεν γαμιέται τώρα!” Κλασσική φράση συνειδητού πολίτη που απαντά, λυσιτελώς, σε όλους τους προβληματισμούς! Σημασία έχει να βολευτούμε…

Ο κατάλογος δεν τελειώνει εδώ, φυσικά, αλλά δεν έχω σκοπό να γράψω διατριβή. Θα αναρωτιέστε βέβαια, “Εσύ ρε φίλε δεν είσαι ‘Ελληνας;” Ναι σύντροφοι/σες, κι εγώ ‘Ελληνας είμαι και μπορεί να μην έχω πολλά από τα παραπάνω αλλά τά ‘χω κι εγώ τα δικά μου κουσούρια και τα ξέρω κι ίσως σας τα γράψω κάποια μέρα…

30 Responses to “Ανακαλύψεις…”

  1. hypatia Says:

    Καλημέρα Ηλιότυπε,
    Γενικά συμφωνώ μαζί σου, και θεωρώ ότι τα σημεία του εθνικισμού και της καθαριότητας είναι τα πιο τρανταχτά σημεία που αναφέρεις.

    Παλιότερα θεωρούσα ότι πολλά από τα προβλήματα που έχουμε σαν λαός και σαν έθνος πηγάζουν από την απουσία της εθνικής συλλογικής συνείδησης και από το γεγονός ότι είμαστε σχετικά νεοσύστατοι σαν κράτος, εξαιτίας της τουρκοκρατίας που και εσύ αναφέρεις.

    Μια ματιά στην Ευρώπη, ως συνήθως, με διέψευσε. Υπάρχουν κράτη που έχουν συσταθεί αργότερα από εμάς, βλέπε πχ Βέλγιο με πολύ μεγαλύτερη πρόοδο και ανάπτυξη από εμάς.

  2. Natalia Says:

    Γκρινιαρούλης μας βγήκες τελευταία…..αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να διαφωνήσω σε όσα γράφεις….

    Την καλημέρα μου!

  3. twilight Says:

    Ηλιότυπε, μου αρέσουν όλα αυτά που λες. Ευτυχώς υπάρχουν άτομα σαν και σένα.

    Έχω σιχαθεί και εγώ τον ωχαδερφισμό (καινούριο όρος made in greece).

  4. twilight Says:

    Υ.Γ…. για το θέμα του εθνικισμού έχεις άδικο πάντως.

    Βλέπω και γω “λιακό” και αναγνωρίζω τα μηνύματα που θέλει να περάσει ο άνθρωπος αυτός. Και όσο αναφορά τους “μέγα” σφαγείς, να ξέρεις ότι έτσι φαίνονται τώρα στην ιστορία η οποία έχει στρεβλωθεί. Και όχι μόνο και για τους “μέγα” σφαγείς, αλλά και για πολλά άλλα θέματα, ακόμα και για γεγονότα του 20ού αιώνα.

    Τα επίθετα που έχουμε βγάλει για τους άλλους λαούς φανερώνει εγωισμό από την μεριά του λαού μας και υποτίμηση γιατί νομίζουμε ότι εμείς είμαστε καλύτεροι.

    Δεν φταίμε όλοι όμως για αυτήν την νοοτροπία. Κάποιοι την καλλιέργησαν και συνεχίζουν και την περνάνε και στα παιδιά μας που βλέπω και πετάνε και χαρτιά και κουτιά όπου να ‘ναι εκτός από τους κάδους, όπως ανέφερες και εσύ.

  5. χανια Says:

    ρε κακομοιρη αν δεν γουσταρεισ στα τσακιδια..
    για το μονο που εχεισ δικιο ειναι η βρομια στο δρομο και οτι δεν σεβομαστε την φυση..
    ολα τα αλλα τα συναντασ παντου..
    εθνικισμο…στην αμερικη γινεται χαμοσ..μην σου πω για την γαλλια που θεωρειται και φιλελευθερη χωρα..
    λουτρο και υγιεινη…μαλλον δεν εχεισ ιδεα απο γερμανια η αγγλια να δεισ πωσ βρωμουν σωματικα οι ανθρωποι..
    χουλιγκανισμοσ…τι λεσ για αγγλια πιο παλια η ιταλια πιο προσφατα..
    πολιτικη..αστα να πανε παντου τα ιδια..
    και μην ακουω για μισθουσ και τετοια…πιο καλοι μισθοι στο εξωτερικο ,πιο ακριβη ζωη..
    οσο για τα ηθη και εθιμα τησ ελλαδασ δεν τα βρισκεισ πουθενα…

  6. χανια Says:

    και στην τελικη επειδη ειμαστε ολοι μασ στα αρχιδια μασ ..ζουμε και πολλα χρονια….ο ελληνασ ολο πειναει και τα μπουζουκια καθε βραδι ειναι γεματα…γιαυτο την γουσταρω την ελλαδα

  7. χανια Says:

    οσο για τουσ διθεν προοδευτικουσ…
    καλε γιατι βριζεισ τον αλβανο..ο αλβανοσ ειναι φιλοσ μασ…
    βεβαια μακρια απο το σπιτι μασ..
    να την λεμε στουσ αλλουσ για να το παιζουμε προοδευτικοι…

  8. Διαγόρας ο Μήλιος Says:

    @heliotypon:

    Σωστός! Πες τα μεγάλε!

    Το δικό μου magnum opus σε σχετικό θέμα το έχω γράψει εδώ: Η Παραβολή του Σουηδικού Λογαριασμού

    @χανια:

    Μάθε να γράφεις ελληνικά, και μετά έλα να μας μιλήσεις για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

  9. χανια Says:

    re sta arxidia mou kai an den kserw na grafw..
    egw kserw ti aisthanetai h kardia mou gia thn ellada..
    atoma san kai esas ti kathestai edw???

  10. x Says:

    pesta re paidi mou! eleos pia! exoume pixei stin aigli tou parelthontos kai tin malakia tou parontos
    kai ena tromero pragma…panta ftaiei to kratos!
    gia ola.gia to xioni stin stegi tis stanis, gia tin diskiliotita tis petheras tous gia tin elia pou evgale i xontri sto bouti..gia ola!

  11. ange-ta Says:

    @ χανια την καλησπέρα μου!!

    Εγω έχω ζήσει στην αλλοδαπή πολλά χρόνια κι ακόμα την επισκέφτομαι ταχτικά.
    Εχεις δίκιο σε όλα, μόνο για το περιβάλλον έχεις άδικο. Ποιος καταστρέφει σήμερα τον πλανήτη, αυτός που ρίχνει την τυρόπιττα στο δρόμο, ή αυτός που αμολάει απεμπλουτισμένο ουράνιο στο Κόσοβο και στην Μ. Ανατολή;
    Ποιός φταιει για τα βαριά αυτοκίνητα; Αυτός που τα κυκλοφορεί ή αυτός που τα παράγει;
    Ποιός βγάζει πετρέλαιο απο την Βαικάλη;
    ποιός θέλει να ξεριζώσει τα δάση του Αμαζονίου για να φυτέψει βιοκαύσιμα;
    ποιός φωνάζει για τον θάνατο ενός αμερικάνου και αδιαφορεί για την γενοκτονία των 1.000.000 Ιρακινών;
    ποιός δεν έχει υπογράψει το ΚΙΟΤΟ;
    Ας μην συνεχίσω,
    δείτε το ποστ του Αθεόφοβου, που λέει ακριβώς τα αντίθετα με την γρίνια του πάρα πολύ αγαπητού μου ηλιότυπου!

    Εγώ πάντως λέω:
    Οταν ξύσεις εναν ευγενικό κύριο της αλλοδαπής θα σου φανερωθεί ένα γουρούνι, όταν ξύσεις ενα γουρούνι έλληνα θα σου φανερωθεί μια καρδούλα.

    Αντε στην υγειά μας!

  12. ange-ta Says:

    Σήμερα όλοι ο έλληνες ζουν με δανικά!
    Καλύτερα δεν είναι απο το να ζείς απο κλοπιμαία;;;;

  13. sailormoon Says:

    παλι εγώ θα κάνω το δικηγόρο του διαβόλου.όλα αυτά που λες ισχύουν. Μεγάλωσα μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Ιταλίας( έχει σημασία, που το τονίζω, γιατί είναι σαν Γερμανία), σπούδασα στην Γερμανία και στην Αγγλια, ταξίδεψα σε όλη την Ευρώπη. Εθνικισμό συνάντησα σχεδόν σε όλες αυτές τις χώρες.
    Απλά ανρωτιέμαι άλλη μια φορά, ποιά είναι η δική μας η ευθύνη, η δική μου προσωπικά ας πούμε, που είμαι εκπαιδευτικός….
    Εγώ τι μπορώ να κάνω, προκειμένου να μην συνεχίσω να κάνω όλα αυτά που δίκαια κράζεις και αν μπορέσω να μάθω κάτι και σε κανένα μαθητή μου.

    Κατα τα άλλα, θεωρώ πως είμαστε ενας ιδιαίτερα προικισμένος λαός.

  14. heliotypon Says:

    >Hypatia: Δεν είναι μόνο θέμα ανάπτυξης. Είναι γενικότερο θέμα στάσης ζωής. προς τον εαυτόν μας, τους άλλους και το περιβάλλον. Ακόμη και προς τον εαυτόν του ο σύγχρονος συμπατριώτης μας είναι δολοφονικός. Σκοτώνεται με μανία π.χ. στους δρόμους, όχι μόνο γιατί αυτοί είναι κακοί αλλά γιατί αυτός παίζει τη ζωή του στη ρώσσικη ρουλέττα καθημερινά. Η ανάπτυξη είναι ίσως το τελευταίο που έχει σημασία, γιατί κι αυτή είναι μια αμφιλεγόμενη έννοια.

    >Natalia: Το Μπλογκ αυτό έχει κύριο σκοπό τη γκρίνια. Φυσικά ασχέτως του ονόματος…

    >Twilight: Τουλάχιστον έχουμε την δυνατότητα να αυτοσαρκαζόμαστε μέσω νεολογισμών όπως ο (επιτυχημένος) όρος “ωχαδερφισμός”. Κάτι είναι κι αυτό. Ο Λιακό δεν προσπαθεί να περάσει μηνύματα, αλλά να πουλήσει. Κι αν τα ψάξεις τα “μηνύματα” μύθοι παρηγοριάς είναι: Τάχα καταγόμαστε από από εξωγήινους, είμαστε μεγάλο έθνος, και άλλα παραμύθια για μικρά μυαλά…

    >χανια: Δεν είπα ότι τα ελαττώματά μας δεν τα συναντάς αλλού στον κόσμο. Απλώς, φαίνεται ότι εμείς τα συγκεντρώνουμε όλα! Κι όσο για τα την παρατήρησή σου σχετικά με τα “μπουζούκια” , ενώ δεν έχω τίποτε με το όργανο (το οποίο μου αρέσει στην γνήσια μορφή του και όχι μέσω παραμορφωτικών ενισχυτών) τα μαγαζιά στα οποία αναφέρεσαι είναι, κατά τη γνώμη μου, η αποθέωση της υποκουλτούρας, του ξεπεσμού και της υποβάθμισης της τέχνης. Και φυσικά, τόποι επίδειξης και ματαιοδοξίας. Τις προσωπικές επιθέσεις σου τις αντιπαρέρχομαι.

    >Διαγόρας ο Μήλιος: Τη διάβασα τη δική σου ανάρτηση. Σωστός! Ο κ. Τσουρέκης προφανώς προσπαθεί να αυτο-παρηγορηθεί κατηγορώντας τους άλλους λαούς. ‘Οχι ότι οι “Σουηδοί” (π.χ.) δεν έχουν τα ελαττώματά τους αλλά η σύγκριση στην καθημερινότητα και σ’ αυτά που κάνουν τη ποιότητα ζωής, μας αφήνει μια πικρή γεύση για τον αό μας.

    >Ange-ta: Δεν ζουν όλοι οι άλλοι λαοί της Ευρώπης με κλοπιμαία. Εργάζονται σκληρά για να παράγουν αυτά που τους χρειάζονται και που τα αγοράζουμε εμείς με δανεικά (κι αγύριστα μάλλον…). Εμείς ζούμε μέσα στη χλιδή (με την πρόστυχη έννοια, αφού υπερτερεί το συστατικό της επίδειξης), και στην κατανάλωση, δεν παράγουμε σχεδόν τίποτε άλλο από σκουπίδια και μπάζα, αδιαφορούμε για τον πλησίον μας επιδεικτικά (δες την στάση των δημ. υπαλλήλων και των πολιτικών προς τον πολίτη) “τα πιάνουμε” ως μιζαδόροι με πρωτοφανές θράσος, έχουμε όλα τα αρνητικά ρεκόρ στην Ευρώπη (τουλάχιστον) και είμαστε οι ουραγοί σε κάθε θετικό! Αν ξύσεις τον μέσο ‘Ελληνα μάλλον δεν θα βρεις ψυχούλα από κάτω αλλά ένα χοντρό πετσί αναισθησίας, ωχαδερσφισμού και εγωπάθειας. Για τον μέσο Ευρωπαίο, όσο κι αν δεν έχει τις συγκινησιακές (συχνά υστερικές) αντιδράσεις μας, δεν ξέρω τι θα βρεις αν τον ξύσεις (δεν είναι άγιοι, σίγουρα) αλλά στην καθημερινή πρακτική συμπεριφορά του εμφανίζεται κατά πολύ υπέρτερος. ‘Ισως η μακρόχρονη(;) απουσία σου από την πατρίδα να έχει τονίσει τα δικά μας καλά και τα δικά τους κακά. Λέω, ίσως!

    >Sailormoon: Ο εθνικισμός μπορεί να έχει πολλές μορφές: Η μία, η ακραία, είναι αυτή του Hitler που εκδηλώθηκε με δολοφονικές εκατόμβες. Μιά άλλη είναι αυτή του ‘Ελληνα που δεν μπορεί να κάνει το ίδιο (δεν ξέρω τι θα έκανε αν είχε τα μέσα. Ιστορικά έχει κάνει τις εθνικιστικές λαδιές του…) αλλά μεταφέρει τον θλιβερό εθνικισμό του στο λεκτικό επίπεδο. Ως δάσκαλος μπορεις να κάνεις πολλά. Πρώτ’ απ’ όλα το παράδειγμα: Μαγικό εκπαιδευτικό μεσον! Προικισμένος λαός νομίζουμε ότι είμαστε. Στην ουσία είμαστε ικανοί να επιβιώνουμε επειδή στην πατρίδα μας ασκούμαστε καθημερινά σ’ αυτό, κόντρα στο κακοποιό κράτος! Κανείς ‘Ελληνας δεν μπορεί να επιβιώσει αν δεν αμυνθεί απέναντι στο κράτος! Κάποτε άκουσα κάποιον να λέει σοβαρότατα: “Εγώ δεν κάνω φοροδιαφυγή. Φοροάμυνα κάνω”. Πόση αλήθεια!

  15. ange-ta Says:

    Δεν ζουν όλοι οι άλλοι λαοί της Ευρώπης με κλοπιμαία:
    Αχ μωρέ Ηλιότυπε. Αυτοί κι αν ζουν με κλοπιμαία. Εχουν ενα πιο ορθολογικό κράτος, αυτή είναι η διαφορά. Και πίσω απο αυτό κρύβουν αυτά που εμείς δεν μπορούμε να κρύψουμε!

    Στην Ιταλία για να αναφέρω ενα παραδειγματάκι, όλα τα δημόσια και ιδιωτικά έργα έχουν μια προμήθεια για την μαφία!!!

    Στην Γερμανία, για να πω άλλο ένα: Ο διευθυντής της deutsche bank έχει μισθό πάνω απο 1 εκατ. το μηνα. Καταδικάστηκε για σκάναδαλο 300 εκ. περίπου, τα νούμερα είναι τραγικά μεγάλα και τα ξεχνάω και πλήρωσε 7 ή 10 πίσω!

    Ο μεγάλος σοσιαλιστής καγκελάριος Schroeder μόλις έφυγε απο την Κυβέρνηση πήγε για σύμβουλος της gasprom, σε μία σύμβαση – συμφωνία που είχε υπογράψει όταν ήταν καγγελάριος.

    Την τελευταία 10ετία, καθε φορά που πάω εκτός συνόρων, μόνο για σκάνδαλα ακούω. Και τι σκάνδαλα να τραβάς τα μαλιά σου!!

  16. heliotypon Says:

    >ange-ta: Καλά, η Μαφία είναι κλασσική περίπτωση στην Ιταλία, (που ξεκίνησε από απελευθερωτικό κίνημα). Φυσικά και υπάρχουν σκάνδαλα και κακοποιοί και έγκλημα και διαφθορά εκεί και παντού (μήπως τους χαλάσαμε κι εμείς με τη συμμετοχή μας στην ΕΚ;) Το θέμα είναι πώς διαμορφώνεται η καθημερινή πραγματικότητα και τι συνθήκες δημιουργεί για τον πολίτη. Κι εγώ διάλεξα να ζήσω στην Ελλάδα, αν και είχα κι άλλες επιλογές. Είναι γιατί, ως ‘Ελληνας, αγαπάω αυτόν τον τόπο ΚΑΙ τους συμπολίτες μου και γι’ αυτό θα ήθελα κάτι καλλίτερο γι’ αυτούς. Αλλά δεν βοηθάμε τον ίδιο μας τον εαυτό οι μαλάκες ! Αυτοκτονικοί είμαστε!

  17. twilight Says:

    @ χανιά

    Δεν έχεις δίκιο. Αυτό που λες ότι έχεις στην καρδιά σου ψάξτο λίγο, γιατί δεν βλέπω ότι πραγματικά εκεί βρίσκεται η χώρα μας.

    Σίγουρα ξέρεις να γράφεις ελληνικά, αλλά μάλλον δεν θέλεις να γράψεις στο νετ με ελληνικούς χαρακτήρες γιατί μάλλον:

    1) Είσαι βαρεμένος παύλα βαριεστημένος όπως και πολλοί άλλοι της κλάσης σου που βλέπω κάθε μέρα στο νετ και σιχαίνομαι να βλέπω όλα αυτά τα greeklish.

    2) Δεν ξέρεις πως να αλλάξεις γλώσσα στο πληκτρολόγιό σου, άρα επανερχόμαστε στο πρώτο του βαρεμένος παύλα βαριεστημένος ή απλά είσαι άσχετος και δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς τον υπολογιστή.

    3) Σε διακατέχει αυτός ο ωχαδερφισμός όπως και πολλούς άλλους.

    4) Δεν σου αρέσουν οι ελληνικοί χαρακτήρες. Πάρε τους άλλους φίλους σου που γράφεται έτσι απάισια και πηγαίνεται στο υπουργείο και πείτε τους να αλλάξουν τους ελληνικούς χαρακτήρες με λατινικούς ακόμα και στα σχολεία, στα βιβλία, στις εφημερίδες και όπου αλλού γουστάρεται να κάνετε το κέφι σας.

    5) Ή δεν ξέρεις και καθόλου ελληνικά

    @ Ηλιότυπος

    Ο λιακό ναι σίγουρα προσπαθεί να πουλήσει. Λέει κάτι και μετά 2311 κλπ. Αλλά, τουλάχιστο το μήνυμα που θέλει να περάσει είναι ότι δεν πρέπει να κοιμόμαστε και απλά να αποδεχόμαστε τα πράγματα όπως είναι. Και προς θεού δεν λέει ότι καταγόμαστε από εξωγήινους. Αν δεν θέλει κάποιος να αγοράσει τα βιβλία του, για μένα φτάνει και μόνο που τον παρακολουθεί. Λέει μερικές τρανταχτές αλήθειες. Σε βάζουν σε σκέψη αυτά που λέει. Ο ίδιος λέει ότι:

    “Για αυτά που λέω υπάρχουν τρεις περιπτώσεις ανθρώπων:

    1) Τα ακούς και λες: τι μαλακίες είναι αυτές
    2) Τα ακούς και λες: χμμμ, τα έχω υπ’ όψη μου αλλά δεν τα πιστεύω απαραίτητα
    3) Τα ακούς και λες: Ναι έτσι είναι τα πιστεύω”

    Εγώ ανήκω στην δεύτερη κατηγορία. Δεν θέλω να είμαι από αυτούς που αποδέχονται αμέσως αυτά που τους λενε οι άλλοι.

    Ναι, είμαστε μεγάλος λαός παραδέξου το, δεν χρειάζεται ο λιακό να το πει. Έχουμε δυνατότητες κρυμμένες μέσα μας οι οποίες χάθηκαν λόγω εξωτερικών παραγόντων, αυτούς που δεν μας συμπαθούν.

    Ας πούμε για παράδειγμα. Γιατί κάηκαν τα δάση; Τι, οικόπεδα να γίνουν; Γιατί δεν σταματάμε τις εκπομπές αερίων; Έτσι γιατί μας φτιάχνει κεφάλι η κάπνα; Γιατί δεν καταφεύγουμε περισσότερο σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας αφού έχουμε ήδη την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε ακόμα την συμβατική μορφή ενέργειας αυτή του πετρελαίου; Θα αυτοκαταστραφούμε! Κάποιος τα προκαλεί αυτά.

    Τέσπα φτάνει γιατί πάω off-topic. Αλλά είμαστε πολύ στα αρχίδια μας. Δεν πάει έτσι. Ας γίνω και γω στα αρχίδια μου να κάθομαι και γω όλη την ημέρα στην καφετέρια όπως πολλοί. Το αποτέλεσμα; Ένα στρόγγυλο μηδενικό.

  18. nemertes Says:

    Ηλιότυπέ μου, σε όλα συν-ε-φωνώ εκτός από ένα και το ξέρεις. Το θέμα αθλητισμός. Αν μου πεις τι κερδίζω πέρα από χαρά όταν κερδίζει ο γαύρος και η μικρή-πικρή μου ομάδα, που φέτος χτυπάει άνοδο… Ακούγεται κυνικό, αλλά είναι η αλήθεια. Σε μια χώρα που δεν έχει άλλους τρόπους να με κάνει χαρούμενη, ο αθλητισμός είναι από τα λίγα πράγματα που πραγματικά μου φτιάχνουν την διάθεση. Δεν μιλάω για οπαδούς. Ο φίλαθλος δεν είναι οπαδός και το αντίστροφο.

    Σε όλα τα άλλα είμαι μέσα πάντως. Αν με ακούσεις να μιλάω δε, θα καταλάβεις ότι όσο λατρεύω αυτή τη χώρα, τόσο μισώ τους ανθρώπους που την κατοικούν…

  19. panos Says:

    Μηπως την ψαχνεται πολυ.Παιδακια..υγεια να εχουμε και τα μπουζουκια διασκεδαζουν καποιους , καποιους αλλους τους διασκεδαζει κατι αλλο.
    Περαστικοι ειμαστε απο αυτη την ζωη και καθενας πρατει και εκφραζεται οπως θελει οταν το μπορει, και εδω στην Ελλαδιτσα το μπορει.
    Μην κανουμε τοσο σκληρη αυτοκριτικη, ας την κανουν την κριτικη αλλοι για τους Ελληνες.
    Δεν εχω ταξιδεψει σε αλλα μερη του κοσμου αλλα νιωθω οτι αν δεν ξεραμε πως ζουν οι αλλοι λαοι θα ημασταν καλητεροι, δηλ μαλλον συνηθειες και παραδειγματα παιρνουμε απο αυτους και χαλαμε την εικονα μας σαν Ελληνες.
    Μην αρχισω και εγω με παραδειγματα για τις κουλτουρες και συνηθειες των αλλων λαων,αλλα να πω μονο ενα¨: οι ξενοι ερχονται στην Ελλαδα για τουρισμο μονο για τα αρχαια μας και τις παραλιες μας? Δεν νομιζω.Ερχονται για αυτα αλλα και γιατι τους αρεσει ο Ελληνας.Και αρεσει στους ξενους και δεν αρεσει σε μας ο εαυτος μας?

  20. heliotypon Says:

    >Panos: Σωστό το περί παροδικότητας όλων. Αλλά αν το κάνουμε το μόνο κριτήριο δεν θα κριτικάρουμε τίποτε. Πιθανόν κι αυτό να είναι μια θέση. ‘Οντως κάποιοι ξένοι διασκεδάζουν με μας και τους αρέσει να κάνουν διακοπές, αλλά ρώτα και όποιους ταλαιπωρήθηκαν από τις δικές μας μαλακίες! Να κάνουμε αυτοκριτική γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να αναγνωρίσουμε και να διορθώσουμε (κάποια) στραβά. Δεν διαφωνώ με τα μπουζούκια (το όργανο μου αρέσει ιδιαίτερα) αλλά με την κουλτούρα του χώρου! Λεπτομέρειες ίσως να αναρτήσω κάποτε.

  21. panos Says:

    Οκ..Δεν ειπα να μην κανουμε αυτοκριτικη..μην ειμαστε σκληροι ειπα.Φυσικα δεν ειναι ολα ροδινα.Οπως και φυσικα δεν ειναι ολοι οι Ελληνες ιδιοι,αλλα για να διορθωθουν ειναι λιγο δυσκολο.Μονο απο μικρη ηλικια μπορει να γινει αυτο και δυστηχως και εκει εχουμε ξεφυγει γιατι τα νεα παιδια δεχονται ερεθισματα απο την ξενη κουλτουρα την οποια νομιζω εχουν διαμορφωσει ετσι ωστε να κινουν το χρημα.
    Και φυσικα με τρελενει το οτι το 1/3 του μισθου μου γινεται κρατηση και ο σκοπος για τον οποιο γινεται δεν μου προσφερει αυτα που πρεπει.
    Καλα κανεις και αναφερεις ολα τα παραπανω, δεν διαφωνω, αλλα μη τους βαζουμε ολους σε ενα τσουβαλι, και ακομα ακομα μην συγκρινομαστε με τους ξενους οτι αυτοι ειναι καλητεροι και εμεις ειμαστε οι χειροτεροι και μην ξεχνας οτι εχουμε κληρονομησει προβληματα σαν τοπος απο τους ξενους και ειμαστε οπως και να το κανουμε εξαρτημενοι απο τους ξενους για να μπορεσουμε να ορθοποδησουμε.
    Εγω χαιρομαι που ειμαι Ελληνας και καταλαβαινω οτι η δυναμη του Ελληνα ειναι μεγαλη κατι το οποιο δεν το θελουν οι ξενοι.

  22. heliotypon Says:

    >Panos: Αν τα προβλήματα της τουρκοκρατίας μας πάρουν 500 χρόνια για να πάψουν να επηρεάζουν τη ζωή μας τότε κάτι δεν πάει καλά. Ούτε τα εξωτερικά προβλήματα ΔΕΝ μας τα δημιούργησαν (όλα) οι ξένοι (για τα εσωτερικά δεν το συζητώ ΟΛΑ δικά μας δημιουργήματα είναι). Η κάκιστη πληροφόρηση μας κάνει να τα βλέπουμε έτσι. Π.χ η μικρασιατική καταστροφή αποδίδεται εξ ολοκλήρου στην βαρβαρότητα των Τούρκων ενώ προηγήθηκε η παράλογη δική μας. Και το κωμικοτραγικό είναι ότι τους πρόσφυγες που δημιούργησε, τότε, η μαμά Ελλάς τους συμπεριφέρθηκε βάναυσα. Η διαστροφή της ιστορίας είναι το πρώτο και σημαντικότερο χαρακτηριστικό των υπανάπτυκτων. Θέλουν να αποδώσουν όλα τους τα δεινά σε άλλους, αντί να κάτσουν κάτω να μελετήσουν αντικειμενικά τα σφάλματά τους και να προσπαθήσουν να μην τα επαναλάβουν. Παράδειγμα πολιτισμού οι Γερμανοί. Ναι, οι Γερμανοί. Αντι να διαστρεβλώσουν την ιστορία τους του Β’ Π.Π. δέχτηκαν τα βαρειά σφάλματά τους και καταδίκασαν τους ενόχους.

  23. ΓΙΩΡΓΟΣ Π. Says:

    >heliotypon
    Ρε παιδιά, δεν μπορώ να ακούω για τους Γερμανούς και τον πολιτισμό τους, παρά το ότι θέλω να ζήσουμε μαζί σαν λαοί και ειρηνικά. Αυτοί έχουν αιμοτοκυλίσει την πατρίδα μας με το χειρότερο τρόπο-αλλά και τον κόσμο ολόκληρο. Όμως δεν μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι.Υπήρχαν και αντιφρονούντες που καταδιώχθηκαν και στη Χιτλερική Γερμανία.
    Όπως και στη χώρα μας,δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ήθελαν τους Γερμανούς ή τους Τούρκους παλιότερα.
    Νομίζω ότι οι γενικεύσεις και οι αυτοαναφορές δεν οδηγούν πουθενά.
    Παραθέτω το κλασικό παράδειγμα της Λογικής :
    “Ο Επιμενείδης είναι Κρής (Κρητικός). Ο Επιμενείδης είπε ότι οι Κρήτες (όλοι) είναι ψεύτες. Τι συμπεραίνουμε;”
    (Αφού είναι ψεύτες οι Κρητικοί, είναι και αυτός ψεύτης οπότε λέει ψέμματα.Άρα οι Κρητικοί δεν είναι ψεύτες, άρα λένε (πάντα) αλήθεια, άρα ο Επιμενείδης λέει αλήθεια κλπ κλπ).
    Κατά συνέπεια, στη σκέψη μας πρέπει να ακολουθούμε το παράδειγμα των αρχαίων μας προγόνων, που γνωρίζοντας αυτές τις παγίδες, δεν έγραφαν μόνο για τα θετικά πράγματα της ιστορίας.
    Όπως διάβασα σε ένα κείμενο ενός Βυζαντινού λογίου, (Θεόδωρου Μετοχίτη «Ηθικός ή περί παιδείας»-για όποιον ενδιαφέρεται περισσότερο), έγραφαν τα πάντα, ώστε να μπορεί ο κάθε αναγνώστης να κρίνει.Και είναι τόσο όμορφο το σχετικό κομμάτι, που δεν θα αντισταθώ τον πειρασμό να το παραθέσω αυτούσιο:

    «Οι Έλληνες δηλαδή έγραψαν περισσότερα έργα απ΄ότι άλλοι λαοί και βέβαια έγραψαν πιό πολλά για τον εαυτό τους παρά για τους άλλους. Έτσι λοιπόν όλες τις πράξεις τους τις ξέρουμε με κάθε λεπτομέρεια, ασχέτως αν είναι σπουδαίες ή όχι, μεγάλες ή μικρότερες και όχι τόσο ένδοξες. Σχεδόν τίποτε απ΄όσα έκαναν δεν έχουν παραλείψει να το αναφέρουν. …. Ξέρουμε ακόμη πως ένα σαμιώτικο καράβι στάθηκε η αφορμή του Πελοποννησιακού πολέμου και πως ο Λύσανδρος, αφού κατάφερε να υποδουλώσει τη σπουδαιότερη και ωραιότερη πόλη της Ελλάδος, την Αθήνα που κυριαρχούσε στη θάλασσα, και να γκρεμίσει τα τείχη της, ύστερα από λίγο κατάντησε υπεύθυνος τροφοδοσίας του στρατού του Αγησιλάου και λίγο αργότερα σκοτώθηκε στην Αλίαρτο σαν να ήταν ένας απλός πελταστής ή οπλίτης Λακεδαιμόνιος. Ο ίδιος ο Αγησίλαος με τη σειρά του, ο καλύτερος στη Σπάρτη και από τους απλούς πολίτες και από τους βασιλείς, εξεστράτευσε στην Ανατολή εναντίον ολόκληρης της Περσικής Αυτοκρατορίας, κι ήταν τότε αυτή η εκστρατεία το πιο σημαντικό και το πιο ωραίο ελληνικό κατόρθωμα. ΄Υστερα όμως από λίγο ο Αγησίλαος, πολύ γέρος πιά, πήγε στην Αίγυπτο, ως μισθoφόρος, για να πολεμήσει μαζί με κάποιους επαναστάτες, και έπαιρνε το μέρος πότε του ενός και πότε του άλλου, ανάλογα με το ποιος είχε τη μεγαλύτερη δύναμη ή έδινε λίγο περισσότερο μισθό, σαν να ήταν ένα όπλο που ανήκει κάθε φορά σ΄αυτόν που κερδίζει. Όλα λοιπόν κρίνονται άξια να αναφερθούν …..»

    Δεν διαφωνώ, και μεις έχουμε κάνει (στη διαδρομή της ιστορίας) τις πατάτες μας (ως κράτος, ως έθνος, ως λαός κλπ), αλλά μην αμφιβάλλουμε, ο κόσμος σήμερα σκέφτεται ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Η φιλοσοφία του, η επιστήμη του (του κόσμου) ποτέ δεν αγνοούν αυτό το στοιχείο.

    Πέρα από ανοησίες τύπου Λιακόπουλου και Καρατζαφέρη, και σήμερα η Ελληνική σκέψη δεν είναι απούσα, όλο και θα βρεις μεγάλα ελληνικά μυαλά να διαπρέπουν παγκοσμίως. Πολλά από αυτά βέβαια επανδρώνουν τον αμερικάνικο στρατό και ρίχνουνε βόμβες στη Βαγδάτη. Κάποια άλλα όμως είναι στα οικολογικά κινήματα και στα ειρηνικά και αριστερά fora.
    Όσο για το σεβασμό στη φύση, ναι, τα πυρηνικά εργοστάσια και τα εργοστάσια μεγάλης παραγωγής, δεν θα τα βρείς στην Ελλάδα, αλλά θα βρεις πολλούς Έλληνες να καίνε τα δάση, να καταναλώνουν άκριτα μεγάλες ποσότητες πλαστικού , να καίνε πλαστικά παράγοντας μεγάλες ποσότητες διοξίνης, να ρυπαίνουν τη θάλασσα με πετρέλαιο και βόθρους, να αγοράζουν όλο και περισσότερα κλιματιστικά που τα αφήνουν να λειτουργούν με τις ώρες με ανοιχτές πόρτες και πράθυρα κλπ κλπ. Επίσης πολλούς συνέλληνες θα δεις να ραντίζουν με δηλητήρια τα φρούτα και τα προϊόντα τους και αμέσως μετά να τα πουλάνε ή να τα καταναλώνουν οι ίδιοι.

  24. kouros Says:

    Aν δεν υπήρχαν εφιάλτες , Πήλιοι Γούσηδες και όλα τα καλά παιδιά σαν και του λόγου σου, δεν θα υπήρχε Ελληνική ιστορία. Α ρε καιάδας που σου χρειάζεται, α ρε παλούκωμμα στη κεντρική πλατεία για παραδειγματισμό. Έχουμε γεμίσει κουλτουριάρηρεδες ανώμαλους – έχει γίνει η πουστιά καθεστώς. Αλλά πρέπει να ξέρετε ότι το πούστης βγαίνει απο την αρχαία πρόταση – ερώτηση ” που στη” , δηλ. που βρίσκεται , ερώτηση που απηύθυνε η αστυνομία της έποχής για να πάει να πιάσει τους τότε ανώμαλους και να τους περιποιηθεί κατάληλα…Αυτά για όσους κατηγορούν τους προγόνους μας.

  25. heliotypon Says:

    >kouros: Συγκλονιστικά τα επιχειρήματά σου αδελφέ. Με τέτοια επιχειρήματα μπορείς μέχρι και κόμμα σαν του Κ. να ιδρύσεις (ή να συμμετέχεις στο υπάρχον). Μην χάσεις την ευκαοιρία!

  26. ΓΙΩΡΓΟΣ Π. Says:

    Ρε Κούρε, δεν πας να δείς αν έρχομαι; Μήπως βρίζεις συνέχεια τους πούστηδες επειδή κατά βάθος είσαι κι εσύ τέτοιος και ντρέπεσαι να το παραδεχτείς; ;; Όσο από επιχειρήματα, ρε δεν πας να κουρεύεσαι βλήτο.

  27. Αλέξανδρος Ζήβας Says:

    Αποκωδικοποίηση….: σιωπής, ψυχής, θρησκειών, μυθολογιών,…..
    URL : http://www.siopi.gr
    Γεια…..

  28. ΓΙΩΡΓΟΣ Π. Says:

    >Αλέξανδρος Ζήβας: Καλά ρε φίλε, αυτό τα κατεβατά ποιός νομίζεις ότι θα κάτσει να τα διαβάσει;

  29. Ασκληπιός Says:

    Heliotypon αργά ανακάλυψα αυτά που γράφεις στην αρχή αυτής της σελίδας (Ανακαλύψεις). όχι δεν είσαι μισέλληνας, όμως πιστεύω ότι από πόνο γράφεις αυτά που γράφεις. Σε προηγούμενο site σου έγραψα κάτι που δεν γνωρίζω αν το πρόσεξες. “Δυστυχώς ο Χριστιανισμός και η Τουρκοκρατία απέκοψαν τον Έλληνα από τις ρίζες του και τον εμπόδισαν να συμβιώσει τις αρχές της Γαλικής Επανάστασης και την Αναγέννηση” Φίλε μου ο Έλληνας δεν ήταν μόνο 400 χρόνια σκλάβος στους Τούρκους. Θα πρέπει όμως να υπολογίσεις και τα χρόνια της Ρωμαϊκής κατοχής τα οποία βέβαια δεν έκαναν ζημιά αλλά μετά ήρθε ο Μεσαίωνας της Βυζαντινής κατοχής. Αυτός ήρθε να αποτελειώσει κάθε ίχνος πολιτισμού που απέμεινε και προπάντων κάθε ίχνος ανάμνησης του Ελληνικού πολιτισμού στις επόμενες γεννιές. όταν έκκλησαν οι φιλοσοφικές σχολές και παραποιήθηκε εσκεμμένα η Ελληνική Ιστορία τότε δεν μένει παρά να μηλάμε για “μέγας” σφαγείς και μικροαπατεώνες.
    Καλή Πρωτομαγιά

  30. ixis Says:

    -Σε ταλαιπωρεί κάποιος δημόσιος υπάλληλος;
    -Καθυστερεί τη διεκπεραίωση της υπόθεσής σου;
    -Δεν σου βγάζει εγκαίρως τη σύνταξη;
    -Σε ζημίωσε η αργοπορία του;
    Ο δικηγόρος σου θα σου πεί να κάνεις αγωγή αστικής ευθύνης κατά του δημοσίου (ορίζεται δικάσιμος μετά από 3 ½ χρόνια, γίνεται κάποια αναβολή, περνούν 2 χρόνια να βγει η πρωτόδικη απόφαση, μετά έχει έφεση και μετά αναίρεση κλπ).

    Δεν σου έχει πει ότι υπάρχει «Ειδική αίτηση αποζημίωσης κατά του υπαίτιου δημοσίου υπαλλήλου» (ο οποίος πρέπει να κατονομάζεται αφού στο τέλος από την τσέπη του θα βγει η αποζημίωση) στην οποία να περιγράφονται επακριβώς οι συνθήκες της ζημιογόνου συμπεριφοράς του υπαλλήλου και η ζημιά που προέκυψε στον αιτούντα (λ.χ. από την καθυστέρηση ενέργειας).
    Το νομικό πλαίσιο που προβλέπεται για την υποβολή της εν λόγω αίτησης είναι: (1.)Άρθρο 7 του Ν. 3242.04 (ΦΕΚ 102/Α’/24-5-2004) (2) Άρθρο 2, παρ. 2β, του Ν. 2690/99, (ΦΕΚ 45/Α΄/9-3-1999) (3) Άρθρο 5, του Ν. 1943/91, (ΦΕΚ 50/Α΄/11-4-91) (4) ΔΙΣΚΠΟ/Φ. 17/1710/3-3-04, (ΦΕΚ 1226/Β΄/10-8-04) Απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών. Διάβασε πως θα την συντάξεις στο:

    http://www.equal-rights-greece.com

Leave a reply to χανια Cancel reply